Gönderen Konu: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!  (Okunma sayısı 6822 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #20 : Eylül 14, 2010, 01:12:00 »
vala ben efsaneyle trafiğe kapalı alanda 185 e kadar cıktım(mışım haberim yok :) )ibreyi görünce düüürrrşşt dedim zaten
maşallah tütütü efsane banamısın demedi ...

Toyota Club Türkiye

Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #20 : Eylül 14, 2010, 01:12:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #21 : Eylül 14, 2010, 08:42:57 »
aracımda 100 120arası savrulma var ( ön takıma baktırdım arka amortisörlere baktırdım )hiçbirşey bulunamadı  100 ila 120 arası giderken neden aracım savrulma ve dalma yapar aracım2005 toyota corolla mofiyeli

Modifiyeli derken neler yaptırdınız? (Bazen tuning dergilerinde görüyorum; adam Pioneer MP3 player ve kıytıırk taksici jantı taktırmış diye modifiyeli oldu zanediyorlarda :D)(sizi tenzih ederim tabiiki).

Neyse, benim 99 Corolla'm ile boş otobanda 140 KM/h kadar çıktım ama öyle bir savrulma olmadı. Sizinki daha yeni bir araç olduğuna göre öyle bir problem olması normal değildir. Amortisörlere gelene kadar lastikleri kontrol ettirdinizmi? Bazen kort koparttığında bahsettiğinz duurm meydana gelebilir. Rot-balans ayarı yapılırken genelde bu cihazlar tekerlekleri en fazla 80 KM/h lik hıza göre ayarlayabiliyor. Dolayısı ile yüksek hızlarda meydana gelebilecek problemler bu esnada ortaya çıkmayabiliyor. Daha gelişmiş balans ayar cihazı olan (ve daha iyi bir ustası olan) bir yere giderseniz sorunu tesbit edip yardımcı olabilirler.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #22 : Eylül 14, 2010, 09:13:24 »
100 km/s hızda giderken kesinlikle direksiyon hakimiyeti zorlaşmaz bunun birkaç sebebi vardır mutlaka ;
1-yolun bozukluğu
2-lastik basınçlarının eşit olmayışı(32psi olucak)
3-rot-balans bozuk olabilir....
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #23 : Eylül 14, 2010, 09:24:38 »
degerli toyotacı arkadaşım ahmet alegöz   aracumdaki tuning ses üzerine degil yol tutuş üzerine aracıma 205/45/17 hız lastigi 3,5 cm lik  spor yay (yayları kestirmedim) marşpiyel ler   kule gergisi vb buna ragmen savrulma ve dalma var ama lastiklere baktıracam yinede

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #24 : Eylül 14, 2010, 09:52:47 »
Arkadaşlar, yüksek hızları yazmamaya özen gösterelim lütfen.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #25 : Eylül 14, 2010, 09:57:37 »
herhangi bir bakımdan çıktıysa rot ayarı bozulmuş olabilir o hızlarda direksiyonu bırakmanız duumunda aracın yerinden kıpırdamaması gerekir
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #26 : Eylül 14, 2010, 09:58:19 »
Arkadaşlar, yüksek hızları yazmamaya özen gösterelim lütfen.

+1


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #27 : Eylül 14, 2010, 11:27:55 »
100 km/s hızda giderken kesinlikle direksiyon hakimiyeti zorlaşmaz bunun birkaç sebebi vardır mutlaka ;
1-yolun bozukluğu
2-lastik basınçlarının eşit olmayışı(32psi olucak)
3-rot-balans bozuk olabilir....

Koray abi o normal şartlardaki lastik hava basıncı yüksek hızlarda nekadar olucağı torpidoda yazıyor yani 38 olması gerekiyor
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #28 : Eylül 14, 2010, 11:53:04 »
neden kızdınız anlamadım o sürati ben yapmadım babam yaptı ben kesinlikle o sürate çıkmam :)

o zaman babana kızalım :P


özgür abi otobanda 120 ile gittigimde hiç bir sorun olmuyor benim araba 2002 toyota corolla vvti ama direksiyonu kendi basına bıraktığımda bile sorun olmuyor ..

Cok mekaniği bilmem ama bir tarafta gevşek olan birşeyiniz olabilir çok saçma o hızda aurisin öyle olması tabi rüzgar etkeni ve yol etkenini saymazsak
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #29 : Eylül 14, 2010, 11:55:12 »
Koray abi o normal şartlardaki lastik hava basıncı yüksek hızlarda nekadar olucağı torpidoda yazıyor yani 38 olması gerekiyor

uhh 38 mi cok değil mi o rakam :S ben hep 31 bastırıyorum :D
degerli toyotacı arkadaşım ahmet alegöz   aracumdaki tuning ses üzerine degil yol tutuş üzerine aracıma 205/45/17 hız lastigi 3,5 cm lik  spor yay (yayları kestirmedim) marşpiyel ler   kule gergisi vb buna ragmen savrulma ve dalma var ama lastiklere baktıracam yinede


sizin lastik ebadınız 50 olması lazım değil mi 45 nasıl o ebadı taktırdınız neyi ölçtürüp ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #30 : Eylül 14, 2010, 11:58:18 »
en son 34 bastım :D
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #31 : Eylül 14, 2010, 12:06:27 »
uhh 38 mi cok değil mi o rakam :S ben hep 31 bastırıyorum :D
sizin lastik ebadınız 50 olması lazım değil mi 45 nasıl o ebadı taktırdınız neyi ölçtürüp ?

torpidoyu aç bak :D vallahi 160km/h ve sonrası gibi bir işaret var 38psı yazıyor  ama normali 32 fakat herzaman 38 durursa yakıt ekonomisinede katkısı var :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #32 : Eylül 14, 2010, 12:25:07 »
bu bahsedilen km leri farketmemen bile gerekiyor  |-\ kesin bir sorun vardır umarım ciddi bir sorun değildir ama. Ayrıca araç bu haldeyken fazla sürat yapamaman iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #33 : Eylül 14, 2010, 13:10:24 »
Koray abi o normal şartlardaki lastik hava basıncı yüksek hızlarda nekadar olucağı torpidoda yazıyor yani 38 olması gerekiyor
ercü lastiğe 38 psi basarsan dalgalı yollarda top gibi seker araba canım o torpidodaki japonya amerikas vs vs yolları için yazılmış sen bakma onlara bizim yollarda valla araba yalan olur o basınçta :)
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #34 : Eylül 14, 2010, 13:14:12 »
ercü lastiğe 38 psi basarsan dalgalı yollarda top gibi seker araba canım o torpidodaki japonya amerikas vs vs yolları için yazılmış sen bakma onlara bizim yollarda valla araba yalan olur o basınçta :)

Valla şimdilik yalan olmadı :D ileriki yolculuklara bakıcaz :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #35 : Eylül 14, 2010, 13:42:23 »
ercü lastiğe 38 psi basarsan dalgalı yollarda top gibi seker araba canım o torpidodaki japonya amerikas vs vs yolları için yazılmış sen bakma onlara bizim yollarda valla araba yalan olur o basınçta :)
:D türkiye yolları 31 32  için :) adamlar japonyada kaymakla yol yapıyorlar :D istediğin basıncı ver lastiğe

Haklı yani ercü :D o kadar yüklenme lastiğe oda bir nesne :P
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #36 : Eylül 14, 2010, 13:55:24 »
herşeyden önce Allah korusun mıcırlı yolda felan bomba gibi patlar bi anda lastik gergin olduğu için viraj hakimiyeti düşer vs vs birsürü dez avantajı var
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #37 : Eylül 14, 2010, 16:10:56 »
degerli toyotacı arkadaşım ahmet alegöz   aracumdaki tuning ses üzerine degil yol tutuş üzerine aracıma 205/45/17 hız lastigi 3,5 cm lik  spor yay (yayları kestirmedim) marşpiyel ler   kule gergisi vb buna ragmen savrulma ve dalma var ama lastiklere baktıracam yinede


O zaman hakkaten güzel olmuş. Güle güle binin. Ama verdiğiniz o ölçüdeki ince yanaklı lastikler normal yollarda iyidir de bizim muhteşem yolların çukurlarında çok çabuk zedelenir. Ben gene de büyük bir ihtimalle lastiklerden en azından birinin kort koparttığını düşünüyorum. Çünki benzeri bir olay eskiden kullandığım A kasa Vectra'da benim de başıma gelmişti. Genelde kaldırıma çıkartarak park edenlerde de olur aynı sorunlar. 
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #38 : Eylül 14, 2010, 16:51:33 »
isabet olur. Fakat servise bir ton para dökmeden önce lastikleri ve lastiklerin havasını kontrol ettmeniz isabet olur. Zira aracınız yenimi yani ilk kezmi böyle bir olayla karşılaşıyosunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 100 km üstü araca hakim olmak çok zor!
« Yanıtla #39 : Eylül 14, 2010, 20:56:55 »
Büyük olasılıkla rot ayarından kaynaklanıyor;
Yani;Lastikler yola düşey ve yatay eksenlerde doğru açıyla basamıyor...Eğer bu değilse lastik-ler-le ilgili bir durum.

Yeni mi oluştu,daha önce nasıldı direksiyon hakimiyeti?
Yakın zamanda sert bir çukur yada darbeye maruz kaldı mı lastikleriniz? ,
Bunlar sorunun kaynağı hakkında fikir verecektir.

Öncelikle iyi bir rot-balans-lastik servisi öneririm ben de...Rot ayarıysa düzeltirler,lastik derlerse peki değiştirin düzelmezse geri sökün dersiniz:)
Auris 100km/s. de kontrol problemi yaşatmamalı hiçbir şekilde...