Gönderen Konu: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır  (Okunma sayısı 16898 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« : Ağustos 22, 2010, 21:35:53 »
Arkadaşlar belki önceden paylaşılmıştır ama ben tekrar paylaşmak istedim Dual VVT-i nasıl çalıştığını anlatan bir video almanca ama video gayet anlatıcı :D

Toyota Dual VVT-i Engine 3D Animation

Toyota Club Türkiye

Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« : Ağustos 22, 2010, 21:35:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2010, 21:37:40 »
Güzel paylaşım teşekkürler
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2010, 21:45:37 »
Ben teşekkür ederim Atakan :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2010, 23:46:41 »
dile gerek yok, hiç almanca bilmediğim halde anlaşılıyor animasyondan...

teşekkürler
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #4 : Ağustos 22, 2010, 23:48:14 »
dile gerek yok, hiç almanca bilmediğim halde anlaşılıyor animasyondan...

teşekkürler
Rica ederim Murat abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #5 : Ağustos 22, 2010, 23:59:20 »
düplüsü yok mu adaş :D
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #6 : Ağustos 23, 2010, 00:03:43 »
sen yapcan adaş onu bekliyorum. Senin motorun videosunu da koycam :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #7 : Ağustos 23, 2010, 00:08:05 »
sen yapcan adaş onu bekliyorum. Senin motorun videosunu da koycam :D :D

hhahhhaa :D :D

cCc düplü corolla cCc

:D
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #8 : Ağustos 23, 2010, 00:15:12 »
Güzel paylaşım dual vvti çıktı mertlik bozuldu.. Eski toprak vvti akar..
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #9 : Ağustos 23, 2010, 00:19:48 »
Güzel paylaşım dual vvti çıktı mertlik bozuldu.. Eski toprak vvti akar..
Toprak vvti nedemek bekir ya :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #10 : Ağustos 23, 2010, 10:31:21 »
Toprak vvti nedemek bekir ya :D

yaşlılar için eski toprak deniyor ya abi :D vvt-i'da bu teknolojiye göre eski yaşlı oda eski toprak vvt-i demek istedi :D

güzel paylaşım abi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #11 : Ağustos 23, 2010, 19:35:56 »
yaşlılar için eski toprak deniyor ya abi :D vvt-i'da bu teknolojiye göre eski yaşlı oda eski toprak vvt-i demek istedi :D

güzel paylaşım abi :)
:D :D sağol Enes anlatımın için :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #12 : Ağustos 23, 2010, 19:40:48 »
:D :D sağol Enes anlatımın için :D :D

rica ederim :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #13 : Ağustos 27, 2010, 01:37:40 »
Sen tek başına anlayamadın mı len Tümer :D
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #14 : Ağustos 29, 2010, 02:37:17 »
Sen tek başına anlayamadın mı len Tümer :D
Yok bekir beyin yetmedi :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #15 : Mart 02, 2011, 11:01:22 »
videonun 53.saniyesinde egzantrik zamanlamasının değişmesi açıkça görülüyor.
Gerçekten harika düşünülmüş bir yapı. Toyota mühendislerini alkışlıyorum.

2 olayı merak ediyorum:
1-Bu değişkenlik nasıl sağlanıyor? ( kasnaklarda olan değişiklik ) Manyetik alanla mı ? hidrolik bir sistemle mi ?
2-Bu değişkenlik nasıl kontrol ediliyor? Mekanik olarak mı ? Elektronik olarak mı?
..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #16 : Mart 02, 2011, 11:26:13 »
Gerçekten harika düşünülmüş bir yapı. Toyota mühendislerini alkışlıyorum.

bmw mühendislerini alkışlamalısınız... bmwnin vanos teknolojisi bu
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #17 : Mart 02, 2011, 12:07:23 »
bmw mühendislerini alkışlamalısınız... bmwnin vanos teknolojisi bu
Aslında tam olarak aynı şey değil , Bmw yalnızca motorun körelmesini engellemek ve yüksek devirlerde ekstra performans elde etmek için Vanos sistemini kullanmış ancak Toyotanın fordun ve nissanın kullandığı sistemlerde Yakıt tasarrufu ve motorun ömrünü uzatmak amaçlanmış.
Bu sistemi en iyi kullanan marka olan Hondanın VTEC'ine baktığımızdada bu sistemi çeşitli amaçlarla kullandığını görürüz.

1-DOHCVTEC sistemi, yüksek devirli bir doch motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Tüm parçaları performansa yöneliktir.

2-SOHCVTEC sistemi, Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise ekstra güç amaçlanır. Ancak manifold ve egzost subapları gibi bazı yönlerden daha basit bir sistemdir..

3-KADEMELİ VTEC sistemi, VTEC-E ve SOHC VTEC sistemlerini birleştirmiştir. Bu sayede motorun yakıt tüketimi düşürülmüş ve yüksek devirlerde yüksek güç elde edilmiştir. Kademeli VTEC sistemine sahip 1,5 litrelik motor 128 HP güç üretmektedir.

4-VTEC-E sisteminin asıl amacı, düşük devirlerde yakıt ekonomisini artırmak için oldukça fakir yakıt-hava karışımı sağlamaktır. Tüm parçaları yakıt ekonomisine yöneliktir.

5- i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır. Hondanın son yıllarda kullandığı en gelişmiş vtec sistemidir.



V-TEC Honda'nın kullandığı sistem
VVT-i Toyota'nın kullandığı sistem
Vanos BMW'nin kullandığı sistem
VVC Rover'ın kullandığı sistem
Ti-VCT Ford'un kullandığı sistem
MIVEC Mitsubishi'nin kullandığı sistem
VarioCam Plus Porsche'nin kullandığı sistem
VVL Nissan'ın kullandığı sistem



Bunun bir otomobil markasının icadı gibi gösterilmesini istemem çünkü daha önce geç ısınan uçak motorlarında uygulanmıştır. Her marka kullanım amacına göre biraz daha geliştirmiştir. Yoksa gökten inmiyor bu sistemler. Dur ben bir sistem yapıyım az yaksın çok kaçsın diyen bir adamın icadı değil.. Yıllar ilerledikçe yavaş yavaş ilerlemiş.. Ondan dolayı ortada çağın ötesinde hayranlık duyacak bir icat olduğunu düşünmüyorum.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #18 : Mart 02, 2011, 12:24:40 »
Enteresan bir Alman aksanı :D Ama hakketen güzel animasyon :)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #19 : Mart 02, 2011, 12:29:47 »
erdem bildiğim kadarıyla bunu arabada kullanan ilk firma bmw.. vanos olarak 90ların başında başladı kullanmaya ve amacı salt performans değildi. düşük devirde yüksek tork alıp düşük devirde daha az yakıt ve yüksek güçte de istenen performansı sağlamaktı, 2000lerin başında dual vanos kullanmaya başladı, yani toyota vvt-i teknolojisini kullanmaya başladığında.. 2003 mü 2004 mü ne valvematic motoru kullanmaya başladı, 2011de toyotanın ilk kez kullanmaya başladığı teknolojiyi.. arabada her zaman ilk kullanan, ilk geliştiren bmw oldu yani değişken subap teknolojisini..


ayrıca bmw uçak geçmişi olan bir marka...


bir de bu teknolojiyi niye en iyi honda kullanıyor olsun ki? kime göre neye göre? performans olarak i-vtec motor dual vvt-i motor ile aynı sonuçlar sağlıyor, yakıt tasarrufu olarak toyota daha başarılı.. sadece hondanın son sistemi düşününce.. toyotadaki son sistem valvematic olayını düşününce toyota performans olarak ciddi anlamda daha iyi sonuçlar aldı, yakıt olarak ise dual vvti motordan bile daha iyi bir sonuç aldı..hondanın vti motorunu düşünürsek, sanırım ilk vtec teknolojisi buydu hondadaki, 5500den sonra çıldırma olayı, o da süper muhteşem bir icat değildi.. bmwnin mclaren f1de kullandığı motorda bile performans için vanos kullanıldı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli