Gönderen Konu: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır  (Okunma sayısı 16897 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #20 : Mart 02, 2011, 15:43:16 »
erdem bildiğim kadarıyla bunu arabada kullanan ilk firma bmw.. vanos olarak 90ların başında başladı kullanmaya ve amacı salt performans değildi. düşük devirde yüksek tork alıp düşük devirde daha az yakıt ve yüksek güçte de istenen performansı sağlamaktı, 2000lerin başında dual vanos kullanmaya başladı, yani toyota vvt-i teknolojisini kullanmaya başladığında.. 2003 mü 2004 mü ne valvematic motoru kullanmaya başladı, 2011de toyotanın ilk kez kullanmaya başladığı teknolojiyi.. arabada her zaman ilk kullanan, ilk geliştiren bmw oldu yani değişken subap teknolojisini..


ayrıca bmw uçak geçmişi olan bir marka...


bir de bu teknolojiyi niye en iyi honda kullanıyor olsun ki? kime göre neye göre? performans olarak i-vtec motor dual vvt-i motor ile aynı sonuçlar sağlıyor, yakıt tasarrufu olarak toyota daha başarılı.. sadece hondanın son sistemi düşününce.. toyotadaki son sistem valvematic olayını düşününce toyota performans olarak ciddi anlamda daha iyi sonuçlar aldı, yakıt olarak ise dual vvti motordan bile daha iyi bir sonuç aldı..hondanın vti motorunu düşünürsek, sanırım ilk vtec teknolojisi buydu hondadaki, 5500den sonra çıldırma olayı, o da süper muhteşem bir icat değildi.. bmwnin mclaren f1de kullandığı motorda bile performans için vanos kullanıldı
Ben yalnızca bmwnin bunu gökten indirmediğini , Birçok teknolojik gelişmede olduğu gibi bu sisteminde çeşitli markalarca adım adım geliştiğini ve bmwnin ilk kullandığı vanos sistemiyle günümüzdeki sistemlerin farkını belirtmek istedim.

Biraz araştırma yaptımda , Sistemin gelişim şekli şöyle sanırım;

1992de Porshe firması Porsche 968 modelinde kullanmış, aynı yıl içinde Mitsubishi firması tarafından 'Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system'' olarak kullanılmış ve 4G92 kodlu motor üzerinde uygulamış.

1993de bmw ilk defa kullanıyor diye yazıyor yabancı bir sitede , ilk defa M50de kullanılmış.

1997de honda bu sistemi geliştiriyor ve bundan öncekiler sanirim sadece giris sübaplarini ayarliyormuş. Aynı yıl içinde Nissanda Hondadakinin birebir aynısını üretiyor ve Primera, Bluebird, Wingroad modellerinde kullanıyor.

1998dede bmw ve Rover hondayı takip ederek günümüzdeki şeklini kullanmaya başlıyor.

2000de ise Toyota 20yıl kullandığı motor tipinden vazgeçip bu sistemin gelişmiş halini kullanmaya başlıyor.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #20 : Mart 02, 2011, 15:43:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #21 : Mart 02, 2011, 16:19:35 »
valla doğru diyormuşsun ilk porsche kullanmış ama 1992de değil, 1958de :D

ilk olarak buhar makinelerinde kullanılmış, keşfi o şekilde olmuş 1920lerde... ..kullanan tarafından kontrol ediliyormuş valfler..

sonra uçaklarda kullanmışlar
lycoming r-7755 denen bir motorda kullanılmış. bunda da kullanan tarafından kontrol ediliyormuş valfler


sonra 1958de porsche patentini almış ama prototip üretmiş ama hiç kullanmamış, üretilmemiş o motor

1975te GM üretmiş değişken subaplı motor, emisyon düşürmej için üretmiş sanırım. ama o da prototipmiş

ilk olarak alfa romeo kullanmış aracında, 1980 model alfa romeo spider 2.0, mekanik bir değişken subap zamanlayıcısı kullanmış.

sonra honda cbr400f denen motorsiklette kullanmış 1983te

sonra nissan 300ZX modelinde kullanmış 1987de

honda nsx, integra ve crx modellerinde kullanmış vtec olayını, 1991de

porsche 1992de 968 modelinde kullanmış

sonra bmw vanos sistemini kullanmış. tam anlayamadım ama bir şeyin ilkiymiş bu, zamanlama olayında 3 adım kullanılmış hep, 3 adıma 4. adımı eklemiş.. adımları anlayamadım pek.

1996da çift vanos üretilmiş. çift canosla birlikte emisyonlar azalmışi tork artmış, tüketim düşmüş. ve bu elektronik olarak kontrol edilen, sürekli değişken ve hem emiş hem egsozu kontrol eden ilk sistemmiş

sonra 1998de ford kullanmış, sigma ve zetec motorlarında

1999 porsche variocam plus diye bir şey çıkarmış. dual vanostan tek eksiği var, egsozu kontrol etmiyor

2001de bmw valvetronic sistemi icat etmiş (valvematik diye almıştı aklımda iyi mi :D ) uzun uzun anlatmış dual vanostan farkını ama onlara girmeden sonucu söylüyorum, %10 daha çok güç, %10 daha az yakıt. (benim trdeki motorlarda ilk bildiğim 2003 sonrası makyajlı e46larda gördüm valvetronic)

sonrasında önemli gelişme yok 2010a kadar, 2010da mitsubishi dizel motorda değişken zamanlı motor tanıtmış
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #22 : Ekim 25, 2011, 22:56:40 »
konuyu biraz hortlatıyorum da izninizle :D ... tüm mesajları ilgiyle okudum ama sorumun ikisine cevap bulamadığım için mesaj yazma gereği hissettim.. toyota nın kullandığı vvti yi ilk onun geliştirdiğini hondanın vtec sistemini de ilk hondanın  geliştirdiğini ayrıca bu iki sistemin temelde çok farklı olduğunu bir kaynaktan okumuştum.. siz aynı temele dayandırmışsınız.. birinde adam subap zamanlamasını ayarlıyor birinde ise kam mili denen bir mili kontrol ediyor aracın motor durumuna göre yakıt karışımının zenginliğini ayarlıyor diye hatırlıyorum.. ilk sorum neden toyota yakıt tasarrufu sağlarken honda performansa önem verdiği halde aynı sistemin gelişmişlerini kullanıyor oluyorlar :D.. ikinci sorum da bu valvematic nedir yahu :D...

Toyota Valvematic Engine Features


videodan herşey anlaşılıyor ama bu sistem hondanın i vtec ile benzer değil mi.. toyota neden 7 ps daha güçlü :D.. umarım hızla yazdığım yazının anlaşılmasında sıkıntı çıkmaz  ::)
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual VVT-i Motorlar Nasıl Çalışır
« Yanıtla #23 : Ekim 26, 2011, 12:02:37 »
birinde adam subap zamanlamasını ayarlıyor birinde ise kam mili denen bir mili kontrol ediyor


ikiside sonuçta aynı kapıya cıkmıyor mu ben mi karıştırıyorum ?

bide  bu animasyonlar benim çok hoşuma gidiyor :D