Gönderen Konu: Toyotalarda Klima kullanımı  (Okunma sayısı 25596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #40 : Ağustos 25, 2010, 12:56:17 »
madem klima kullanacaksınız bi kaç yararlı bilgi size: öncelikle camları açın aracın içindeki ısınmış hava bi gitsin..hatta ilk 50 m iki cam açık kullanıp devir daim sağlanablir..
sonrasında klimadan çıkan ilk hava kanserojen madde taşır.o ilk çıkan havayı atmak içinde camlar açık olmalı ..zaten kokusu değişiktir..o havayı solumamakta fayda var..
hemen 18 yapmayın ve uzun süre 18 de tutmayın.. klima fan ayarını yerden gelecek şekilde yapmaya çalışın...ben önce ortadan gelcek şekilde 5 dk tutuyorum sonra cam ve ayaklara açıyorum.birde havalandırmaların yönünü üzerinize gelmeyecek şekilde ayarlayın..soldakini sol cama sağdakini de sağ cama ve yukarıdan gitcek şekilde....orta bölümler şöförün sağ kolunu felç etmeyecek şekilde ayarlanabilir..
ilk olarak 21 de başlattığım soğuma işlemini 23 e ayarlı bırakırım.hatta uzun bi süre sonra 24 yaparım.araç içi soğuyunca yeterli oluyor bu ...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #40 : Ağustos 25, 2010, 12:56:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #41 : Ağustos 25, 2010, 16:28:35 »
Evren hocam hakklıı bir bilimsel gerçek daha arkadşlar yüzde 25 bana abartı geldi camlar açıkken bende araştırdım belki arabanın durumuna göre vede rüzgarın durumuna göre o kadar çıkabilir onun için bişey bulamadım fakat   yapılan testlere göre 70 km/saat'e kadar camlar açık daha ekonomik, 70 den sonra klima :). İsteyenlerde bi araştırsın :). Ama tabi şehir içinde sıcakta güvenlik, konfor, dikkatin dağılmaması gibi sebeblerden dolayı klimayı tercih etmek mantıklı her ne kadar 70'i geçmesekte

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #42 : Ağustos 25, 2010, 19:35:35 »
klimanın derecesini yüksekte tutunca 23 24 gibi yakıta faydası oluyor mu acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #43 : Ağustos 25, 2010, 20:01:47 »
Yani tüm araçarda olduğu gibi etkiliyor.
fiatın bazı modellerinde klima aküden alıyor ve açıldığında rölantideyken devir hiç etkilenmiyor.
gerçi benimkide hiç etkilenmiyor ama dijital gösterge belki o kadar hassas değildir.

benim aracım 2008 corolla d4-d mm ben özellikle dikkat ediyorum acaba devirde bariz bir değişiklik olacak mı diye ve sonuç şu;diyelim ki rölantide 800devir/dk  çalışıyor araç klimayı son ayara getiriyorum devir 1000devir/dakikayı bulmuyor...araç tam dolu iken yokuşta herhangi bir güç kaybı vs yaşanmıyor..ince ince hesap yapmadım ama çok fazla bir yakıt sarfiyatına neden olmuyor.bir de ben şunu düşünüyorum; aracı konfor için aldım eğer klimasını kapatacaksam neden klimalı araç aldım ki...!
Aşk kalbimi yakan bir volkan gibidir,
En sevdiğim tatlı kazan dibidir...
Leyla sokma beni müşgüle,
Gel beraber kaşık atalım keşküle...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #44 : Ağustos 25, 2010, 20:04:48 »
klima fan ayarını yerden gelecek şekilde yapmaya çalışın...ben önce ortadan gelcek şekilde 5 dk tutuyorum sonra cam ve ayaklara açıyorum.

hocam ben onu şöyle yapıyorum eğer ısıtacaksam yere veriyorum havayı soğukta kullanacaksam tavana.malum fizik kuralları ısınan hava yükselir soğuk hava aşağı iner mantığıyla :) bu şekilde ısı kontrolü daha hızlı oluyor....
Aşk kalbimi yakan bir volkan gibidir,
En sevdiğim tatlı kazan dibidir...
Leyla sokma beni müşgüle,
Gel beraber kaşık atalım keşküle...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #45 : Ağustos 25, 2010, 20:09:52 »
benim aracım 2008 corolla d4-d mm ben özellikle dikkat ediyorum acaba devirde bariz bir değişiklik olacak mı diye ve sonuç şu;diyelim ki rölantide 800devir/dk  çalışıyor araç klimayı son ayara getiriyorum devir 1000devir/dakikayı bulmuyor...araç tam dolu iken yokuşta herhangi bir güç kaybı vs yaşanmıyor..ince ince hesap yapmadım ama çok fazla bir yakıt sarfiyatına neden olmuyor.bir de ben şunu düşünüyorum; aracı konfor için aldım eğer klimasını kapatacaksam neden klimalı araç aldım ki...!

iyide bunu birde 2000 3000 devire geitirip yapın boşta ozaman anlaşılır :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #46 : Ağustos 25, 2010, 20:57:54 »
Arkadaşlar ben de maydanoz olayım dedim bari bir kimyacı olarak:)

Termodinamiğin birinci kanununa göre enerji yoktan var edilemez, var olan enerji de yok edilemez. Ancak bir işe dönüşür. Dolaysıyla da bir arabada tüm enerji, akü dahil yakıttan karşılanmaktadır. O da yakıtın pistonlar içerisinde patlatılmasıyla bir kısmı %30 civarı harekete gerisi ısı ve diğer kayıp enerjiye dönüşerek oluşur. Farlar, sinyal lambaları, parklar, resistanslar, klima, fanlar vb. hepsi motor çalışmıyorken de akü ile bir süreliğine çalışsa bile, veya doğrudan aküden besleniyor olsa bile onların tükettiğinden fazlası yine motor aracılığıyla aküya şarj edilmektedir. Fazlası dedim çünkü hiç bir zaman yüzde yüz verim yoktur!
Şöyle bir şey düşünülebilir: Motor devirlendikçe 900 d/dk dan 7000 d/dk ya belli bir güçten mesela kendi aracım Avensis 2001 D4 2.0 SOL için en üst devir demek 150 bg.güç demek ki onun da uygun koşullarını sağlayıp tutturmak zor. Burada fizikten iş, hareket, hız eşitliklerine bakılarak arabanın o şartlarda gerektirdiği motor gücünden fazlası üretiliyorsa, fazlalık üretilen güç dolaysıyla güç kaybı hissedilmez. Fakat en düşük devir en hızlı sürüş koşullarında bu kayıp kullanılan elektrikli farlar, sinyal lambaları, parklar, resistanslar, klima, fanlar  vb. araçların kullanımı ile daha çok belli olacaktır.

Bunun haricinde aracın aerodinamık-sürtünme katsayısı-rüzgar direnci, camların açık olması, karşıdan gelen rüzgar, hava sıcaklığı, yükü vb. hepsi fazlalık yakıt tüketimi olarak karşınıza çıkacaktır.

Hava sıcaklığının da motor güç üretimine olumsuz etkisi vardır. Belli bir derecede piston içinde patlayıp genleşen hava düşük, dereceli kış şartlarında farklı, yüksek yaz sıcağında ise genleşme daha az olacağından üretilen güç de az olacaktır. Sıcak havalarda özellikle yokuşlarda arabanın hararetinin iyice artıp çekişinin düştüğünü çoğumuz farketmişizdir. O yüzden motordan atıl olarak havaya radyatör vasıtasıyla saldığımız ısıyı değerlendirip iş yaptırabilirsek, mesela ısı generatörü ile (soğutma sistemlerindeki gibi) hava filtresi girişine soğuk hava sağlayabilsek sıcak havalarda da motor verimini artırabiliriz, hararet olayını da ortadan kaldırabiliriz.:))
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #47 : Ağustos 26, 2010, 00:04:34 »
klima yakıtı hiç etkilemez demek doğru değil.mutlaka etkiler ama biz bunu hissetmiyor olaibliriz....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #48 : Ağustos 26, 2010, 09:21:28 »
aracım 2005 model 2.0 avensıs cekısı klıma hıc etkılemıyor...yakıtı mutlaka bır mıktar etkıler ama pek fazlada etkıleyecegını zannetmıyorum....bazı arkadaslar yol bılgısayarı verılerını vermıs yol bılgısayarının gosterdıgıne aldanmayın bence saglıklı gostermıyor cunku..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #49 : Ağustos 26, 2010, 10:15:58 »
benim aracım 2010 1-4d auris. arabada yalnız isem klima çekişi etkilemiyor, ancak arabada 4 kişi var ise özellkile yokuşlarda kesinlikle vites düşürmek zorunda kalıyorum yada klimayı kapatıyorum. yakıt tüketimine baktım. ortalama 5 lt den 5.5 lt ye çıkıyor. ama bir sonraki arabamı alırken kesinkile test sürüşünü klimayı açıp yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #50 : Ağustos 26, 2010, 10:30:01 »
 
Arkadaşlar ben de maydanoz olayım dedim bari bir kimyacı olarak:)

Termodinamiğin birinci kanununa göre enerji yoktan var edilemez, var olan enerji de yok edilemez. Ancak bir işe dönüşür. Dolaysıyla da bir arabada tüm enerji, akü dahil yakıttan karşılanmaktadır. O da yakıtın pistonlar içerisinde patlatılmasıyla bir kısmı %30 civarı harekete gerisi ısı ve diğer kayıp enerjiye dönüşerek oluşur. Farlar, sinyal lambaları, parklar, resistanslar, klima, fanlar vb. hepsi motor çalışmıyorken de akü ile bir süreliğine çalışsa bile, veya doğrudan aküden besleniyor olsa bile onların tükettiğinden fazlası yine motor aracılığıyla aküya şarj edilmektedir. Fazlası dedim çünkü hiç bir zaman yüzde yüz verim yoktur!
Şöyle bir şey düşünülebilir: Motor devirlendikçe 900 d/dk dan 7000 d/dk ya belli bir güçten mesela kendi aracım Avensis 2001 D4 2.0 SOL için en üst devir demek 150 bg.güç demek ki onun da uygun koşullarını sağlayıp tutturmak zor. Burada fizikten iş, hareket, hız eşitliklerine bakılarak arabanın o şartlarda gerektirdiği motor gücünden fazlası üretiliyorsa, fazlalık üretilen güç dolaysıyla güç kaybı hissedilmez. Fakat en düşük devir en hızlı sürüş koşullarında bu kayıp kullanılan elektrikli farlar, sinyal lambaları, parklar, resistanslar, klima, fanlar  vb. araçların kullanımı ile daha çok belli olacaktır.

Bunun haricinde aracın aerodinamık-sürtünme katsayısı-rüzgar direnci, camların açık olması, karşıdan gelen rüzgar, hava sıcaklığı, yükü vb. hepsi fazlalık yakıt tüketimi olarak karşınıza çıkacaktır.

Hava sıcaklığının da motor güç üretimine olumsuz etkisi vardır. Belli bir derecede piston içinde patlayıp genleşen hava düşük, dereceli kış şartlarında farklı, yüksek yaz sıcağında ise genleşme daha az olacağından üretilen güç de az olacaktır. Sıcak havalarda özellikle yokuşlarda arabanın hararetinin iyice artıp çekişinin düştüğünü çoğumuz farketmişizdir. O yüzden motordan atıl olarak havaya radyatör vasıtasıyla saldığımız ısıyı değerlendirip iş yaptırabilirsek, mesela ısı generatörü ile (soğutma sistemlerindeki gibi) hava filtresi girişine soğuk hava sağlayabilsek sıcak havalarda da motor verimini artırabiliriz, hararet olayını da ortadan kaldırabiliriz.:))



Recep Hocam haklı, gene bir araba programında arka cam rezistanlarının bile açık kalması yüzde 1'e kadar yakıtı etilediginden bahsetmişlerdi yani böyle düşünürsek geceleri farklarda etkiliyor :) o zaman onlarıda mı kapatalım :)))).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #51 : Ağustos 26, 2010, 11:18:36 »
Ben zaten klimalı araç aldım madem tabii ki kullanacağım diyenlerdenim.Ama klima düğmesine basınca biraz içim gitmiyor değildi.Ama yaptığım test ve burda yazılanlara göre klimayı kullanmazsam daha da içim gider..Çünkü klima ile uzun yolda daha az yakacağız...
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #52 : Ağustos 26, 2010, 11:32:53 »
Recep hocam gayet bilimsel anlatmış.

Arabada bütün gücü motor üretiyor, buna akülerin dolması ve elektrikle çalışan parçalar da dahil.
Motor gücünü üreticiler bize HP yani beygir gücü cinsinden veriyor. Farlar, klima vb. gibi elektrikle çalışan cihazların harcadığı güç de KW (KiloWatt) ya da Watt cinsinden veriliyor. Bunlar aynı gücün farklı birimlerle ifadesi.

Farzedelim ki arabadaki klimanın gücü 500 Watt. (Tam nedir bilmiyorum ama benim çalışma odamdaki klimanın üzerinde 550Watt yazıyor, ona bakıp tahmini olarak salladım). 500Watt güç 0.67 HP eder. Arabamın motoru da fabrika verisi olarak 67HP yazıyor. Demek ki klima motor gücünün %1'ini kullanıyormu. Bu sıcaklarda klimayı kapatmaya değmez bence bu fark.

Klima kullanımında da güzel öneriler verilmiş. Klimayı arabada ya da evde olsun, 18 derece gibi düşük derecede çalıştırmak hem sağlığı bozar hem de sürekli düşük derecede daha çok çalışacağı için daha çok enerji harcar bu da evde daha yüksek elektrik faturası arabada da benzin tüketimi demek. İnsanın rahat etmesi için 25 derece sıcaklık yeter. Zaten sıcakta bizi bunaltan sıcaklığın yüksek olmasının yanında havadaki nem, klima da havanın nemini azaltır, bizi ferahlatır. Klimaları 25 derece civarında kullanınca dışarısı ile sıcaklık farkı çok olmayacağı için klima çarpması gibi sorunlar olmaz, kapalı alanda çalışan klima havanın nemini de alacağı için yeterince ferahlarız, 18 yerine 25 derecede çalışan klima da termostat daha çok devreye girip klima motoru daha az çalışacağı için daha az enerji harcar yani elektrik tüketimi düşer bu da iyi birşey.

Arabaya bindiğim gibi iki camı açıp klimayı çalıştırmadan önce yalnızca fanı açıyorum, havayı dışarıdan aldırıp hava kanallarındaki beklemiş hava çıkana kadar klimayı açmıyorum. 1-2 dakika camlar açık ve havalandırma çalışır halde gittikten sonra klimayı açıyorum, sonra camları kapatıyorum. Bu şekilde arabadaki beklemiş hava dışarı atılmış oluyor. Arabanın içinde bir sürü plastik malzeme var, bu malzemeler gece boyunca bir sürü zararlı gaz yayıyor olabilir. Kllimanın hava kanallarında kalan nem yüzünden araba çalışmadan beklerken bakteri üremiş de olabilir. Arabaya ilk binince bu beklemiş kötü havayı dışarı atmak iyi bir alışkanlık.

Klimayı çalıştırırken havalandırmayı dışarıdan hava alacak şekilde değil içerideki havayı dolaştıracak şekilde ayarlıyorum, bu şekilde içerideki hava dolaşacağı için soğutma daha kolay oluyor hem de nemi alınmış hava daha rahat ettiriyor, tabi uzun süre küçük hacimdeki aynı havanın oksijeni tükeneceği için uzun yolda ara sıra havalandırmayı dışarıdan hava aldırıp iç havayı tazelemek gerekiyor. Arabadaki kişi sayısına göre havayı tazelemek gerekli.

Camı açmaya da kendi arabamda kesinlikle karşıyım. Araba giderken hiç rüzgar olmasa bile 90km/saat hızda 90km/sat rüzgar demek, arabaların rüzgar direnci camlar kapalı duruma göre tasarlanmış, yani camları açmakla bütün rüzgar direnci hesapları alt üst olur, rüzgar direnci kat kat artar bu da yakıt tüketimini çok yükseltir, zaten düz yolda sabit hızda giderken harcanan yakıtın çoğu bu rüzgar direncine harcanır. Bir de camlar açıkken çok fazla rüzgar sesi geliyor, far far far bu sesi hiç sevmiyorum. Şehir içinde trafik gürültüsü de yeterince kötü, bu yüzden mümkün olduğunca camları açmam, açtırmam. Camları açmaktansa klimayı çalıştırmak çok daha rahatlık.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #53 : Ağustos 26, 2010, 19:46:10 »



Recep Hocam haklı, gene bir araba programında arka cam rezistanlarının bile açık kalması yüzde 1'e kadar yakıtı etilediginden bahsetmişlerdi yani böyle düşünürsek geceleri farklarda etkiliyor :) o zaman onlarıda mı kapatalım :)))).
Aman hocam sakın ha tasarruf edeceğim diye farları kapatma! Ben sürekli farlar açık yolum açık kullanırım. Hatta İETT'nin bir sloganı vardı: 1996 yılında başlattığı ve "Farlarımız sürekli yanıyor, nedenini biliyor musunuz ? GÖR GÖRÜL ve HAYATTA KAL" şeklindedir. Genelde askeri bürolarda her lambanın düğmesinin yanında "gerekmedikçe söndür" diye yazar. Rezistans olsun, klima olsun, hatta son zamanlarda hava atan gençlerin şehir içinde veya şehirler arası gerekmediği halde ön arka sis farlarını yakmaları yok mu? Trafikteki diğer sürücülere çok saygısızca bir davranış!
Kısaca yaptığımız işin getirisini ve götüreceğini iyi hesaplamamız gerekir. Hiç bir maddi kazanç risk almayı gerektirmez!

@Timuçin Kızılay hocam sizin de elinize sağlık benim yazdıklarımı bir derece daha ileri götürmüşsünüz. Size katılmamak mümkün değil. :alkis:

Tasarrufu düşünürken sağlığımızı da düşünmeliyiz. Yapılan bilimsel araştırmalar insanların 26 derece ve sonrasıda çalışma perfomanslarının düştüğü şeklindedir. Ben geçtiğimiz sıcak günlerde İstanbul 32-34 derecelere çıkınca evdeki klimayı inanın 27 derecenin altına düşürmedim. Gayet de rahat ettim. Arada ortamı havalandırarak. Zaten klima nemi azalttığından dışarıdaki havaya göre 26 derecenin altına inmesek bile zorlanma hissi olmuyor. Dışarı ile içerisinin sıcaklık farkının artması ortam değiştirmelerde hastalığa davetiye çıkartmaktan başka bir şey değil. :kötü:

Araba içinde de sağlıklı bir seyahat için çok soğuk olmayan, doğrudan yüze, vücuda gelmeyen sıcaklık değerine klimayı ayarlamak gerekir. Benim Avensin 2001 D4'ün kliması otomatik olmadığından serinliği hissettiğimde en düşük konuma getiriyorum. Hatta belli sürelerle klimayı kapatıp, içerinin havasını ya camları az açarak ya da dışarının havasını içeri alarak araba içerisini havalandırıyorum. Bu araçta birden fazla kişi varken çok daha önemlidir. Ortamda oksijenin azalıp karbondioksitin artmasıyla özellikle uzun yolda uyuklamaya sebep olmaktadır buna dikkat edilmeli! @Timuçin Kızılay hocam senin söylediklerini tekrarlamış olsam da pekiştirmek için önemliydi. ;)

Herkese kazasız belasız, mutlu-mesut sürüşler dilerim. :)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #54 : Ağustos 26, 2010, 21:50:19 »
İçerideki oksijenin azalıp karbondioksit'in artması uyku getiren nedenlerin en başında gelir. Karbondioksit artarsa uykumuz gelir, esnemeye başlarız, dikkatimiz dağılır, bu yüzden özellikle uzun yolda arabada birden fazla kişi varken ara sıra arabaya taze hava girmesini sağlamalıyız ki esnerken dikkatimiz dağılıp kaza yapmayalım.

Oksijenin azalıp karbondioksitin artmasıyla uyku gelme olayı yüzünden mesela uçaklara alınmayacak malzemeler listesinde kuru buz vardır, bu kuru buz denen şey de aslında donmuş karbondioksit, elle dokununca ıslaklık hissi vermediği için kuru buz denmiş, görünüşü buza benziyor, kadıköy'de bir dondurmacı paket yapılan dondurmaların yanına koyuyor eve kadar soğuk dursun diye ben ilk defa orada görmüştüm bu nesneyi, işte bu kargo uçaklarında yasak malzeme çünkü eridiğinde havaya karbondioksit karışıyor, uçaklarda güvenlik önlemleri daha sıkı olduğundan da buna kesinlikle izin verilmiyor.

Yine Las Vegas gibi kumarhaneler mekanlarında havaya fazladan oksijen verilir ki içeridekiler uykuları gelmesin daha çok kumar oynayıp mekana daha çok para kazandırsın diye.

Işıkların harcadığı elektrik de, kısa far ampülleri tanesi 50W, yani arka stoplar falan toplam 200W tasarruf edeceğim diye farları söndürmem, gündüz bile yakarım çünkü erken farkedilmek kazaları önleme konusunda çok işe yarıyor, ayda 5TL'lik benzin de farlar için yansın razıyım bir nevi kasko parası saymak lazım.

Benim 1.0 Yaris'in kliması da otomatik klima değil, çok soğuk olduğunda kendim kaptıyorum, azıcık camı aralayıp havayı tazeledikten sonra 1-2 dakika sonra tekrar açıyorum. Benim klimadaki asıl sorun ön tarafta ben sıcaklamışken arkada oturanlar üşüyorlar. Tabi ön camdan bana güneş geliyor ama arka koltuk gölgede kalıyor. Yeni modellerde otomatik termostatlı klima var belli bir dereceye ayarlanabiliyor, onun maliyeti nedir ki bizim modellere de takmamışlar, arabamda tek eksik hissettiğim şey bu.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #55 : Ağustos 27, 2010, 14:26:35 »
Recep hocam bu işin şakası yani klimayı düşünene kadar farlar bile yakıtı artırır demek istedim yani far gibi hayati bir ihtiyacıdamı kapatalımm demek istedim :))). Yazdıklarınıza aynen katılıyorum FARIMDA AÇIK YOLUMDA bir sloganda benden buda 2000'li yıllardan :).  Timuçin hocam benim arabamda da klima otomatik değil ama 2010 model benimki termostatlımı acaba :) bi bilginiz var mı?

Bide bu ismimizin altındaki yıldızlar nedri bende 2 tane olmuş gerçek toyotaçı gibi hissetmeye başladım kendimi :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #56 : Ağustos 27, 2010, 14:31:14 »
Evren hocam bu sohbette ben depoyu fulldeğimde 500 km falan gidiyo bu nedir falan demişiniz bulamadım tekrar o sohbeti. Hocam o bilgi o zamana kadar yaptıgınız ortalama yakıt tüketimine göre veriliyor sanırım arabanın yazılımı o şekilde ama siz ortalama 4.5l hadi 5 litre yaksanız uzun yolda 42/5den 8.4'den 840km civarı gidersiniz yani bizim yaris sorrollanın tüplüsüne denk geliyor bi nevi tüp taktırsak ne yakar acaba :))))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #57 : Ağustos 27, 2010, 15:03:55 »
Merhaba arkadaşlar. Bende acizane görüşümü beyan edeyim. Klima yakıta etkiliyor, rampada çekişe de etkiliyor ancak verdiği konfor bunların hepsinden üstün bunu yaptığım yaklaşık 1500 km lik yolda gördüm. Geçen yıl klima yoktu kararmıştım, bu sene çok rahatım.
TOYOTA COROLLA 1998 1.6 XEİ 267.000 KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #58 : Ağustos 28, 2010, 09:43:54 »
Toyotanın kliması varsa sorun yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotalarda Klima kullanımı
« Yanıtla #59 : Ağustos 28, 2010, 10:20:12 »
havalandırma motorundan tarrr diye bir ses gelmeye başladı. Şimdilik hava üflüyor ama bakalım sonrasında ne olacak.
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.