Gönderen Konu: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği  (Okunma sayısı 14903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« : Ağustos 09, 2010, 12:20:22 »
Gaz Kelebek boğazı temizliği için şu adımları takip ettim..
1 nolu resimde görülen hava filtresi kapağı ve bağlı kalın siyah hortumu kırmızı dairelerde gösterilen vida ve klipsleri açarak ve kırmızı dörtgenlerde gösterilen hortum ve sensörü çıkararak çıkardım.
2 nolu resimde boğazın üzerinde bulunan küçük hortumu çekerek çıkardım. Sonra lpg sistemine hava girişini sağlayan parçanın etrafında bulunan küçük civataları gevşeterek çıkardım.
3 nolu resimde numaralandırma sırasına göre gaz teli tertibatını (tabi önce gaz telini tertibattan çıkardım.), sensör ve valf fişlerini, boğaz kelebeği civata ve somunlarını söktüm. Bunları söktükten sonra alt kısımda ikisi soğutma suyu giriş ve çıkış hortumu olan ortadaki hava olan 3 adet hortumu çıkardım. Ve bu durumda kelebek boğazı manifolddan ayrılmış oldu..
4 nolu resimde rölanti devir ayar valfini kelebek boğazından çıkarmak için 4 adet görülen civataları çıkardım. Bu civata başlarının beşgen yıldız olduğunu söyleyim. Gerçi ben pense kullandım sökmek için..)
Her iki parçayı da boğaz kelebeği temizleyici spreyi ve bez, pamuk v.s. kullanarak temizledim. Valfin çalışma prensibine dikkat edin temizlerken. Belki valfi de çıkarıp daha ayrıntılı temizleyebilirdim ama kurcalamak istemedim daha fazla..
Hazır çıkartmışken kelebek pozisyon sensörünü de multimetre kullanarak ölçün..
Valfin olduğu parçayı tekrar kelebek boğazına takmak için hem eski contayı kullandım, hem de sıvı conta sürdüm bir miktar.
Aynı şeyi kelebek boğazı contasında da takip ettim. Aslında contaları yenilemek iyi olacaktı ama ben eskisini kullandım, sıvı contaya güvenerek.
Sökme işleminin tersini uygulayarak bütün bağlantıları yaptım. Özellikle kelebek boğazının altına bulunan hortumları karıştırmamak lazım. Gerçi hava ve su hortumlarının çapları farklı ama yine de uyarayım dedim.
Sonuç: Rölanti devrinde yaşadığım gezinmeyi bertaraf ettim, ama şimdi de yüksek rölanti devri problemi yaşıyorum. Önce motor ısındıktan sonra 600-700ü gösteriyordu. Şimdi ısındıktan sonra 1150'den aşağı inmiyor. Bu problemi gazda da benzinde de yaşıyorum. gazda ibre 1150, benzinde ise 1050 civarında. Bu konuda da bilenlerden yardım bekliyorum. Önceki aracım 94 kia sephia idi onda da aynı işlemleri yapmıştım. Onda boğaz kelebeğinde rölanti ayar vidası vardı, onunla rölanti ayarı yapabiliyordum. Bunda rölanti ayarının nasıl yapıldığını bilmiyorum. Bayaa bi bakındım ama bulamadım. Gaz için çeşitli ayar vidaları görüyorum ama benim sorunum sadece gazda değil, benzinde iken de yüksek. Daha önce her ikisinde de düşüktü, ama rölanti devri çok düzensizdi, çok sarsıntı oluyordu. Şimdi rölanti devri düzelti, sarsıntı bitti ama motor  devri çok yüksek çalışıyor..









Toyota Club Türkiye

Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« : Ağustos 09, 2010, 12:20:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2010, 12:21:57 »
resimlerin hiçbiri görünmüyorr...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #2 : Ağustos 09, 2010, 12:22:55 »
Evet, ben de göremiyorum. Çünkü yükleyemedim, şimdi ona bakınıyordum nasıl yükleyecem diye. Beni uğraştırmayıp tarif ederseniz hemen güncelleyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #3 : Ağustos 09, 2010, 12:27:33 »
http://www.toyotaclubtr.com/sohbet/resim-ekleme/
bu link yardımıyla yükleyebilirsiniz...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #4 : Ağustos 09, 2010, 12:38:47 »
Yardım için teşekkürler Osman kardeş, Resimler ilk mesajda eklenmiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #5 : Ağustos 10, 2010, 15:00:50 »
Gaz için rölanti ayarının nasıl yapıldığına dair forumda bazı bilgiler edindim ama benzin için rölanti ayarının nasıl yapıldığı bilgisine ihtiyacım var. Bilenler varsa memnun olurum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #6 : Ağustos 10, 2010, 15:02:39 »
unutmadan paylaşımınız için alkışınızı peşin peşin veriyim...güzel çalışma olmuş...
:alkis:
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #7 : Ağustos 12, 2010, 22:40:50 »
benim aracım 1.4 vvt 2000 model .gaz telinin komuta ettiği yerin hemen altında küçük bir vida var(tıpkı klasik arabaların rolanti ayar vidasına benziyor) ben ordan ayarladım bogaz kelebeği temizliği işleminden sonra aynı şey benim başıma gelmişti.umarım yardımcı olur .hatta araçın klimasını çalıştırdığımda araçı boşa atınca stop ediyordu o sorunuda aynı vidadan hallettim.şimdi stop etmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Free Life..., ;-))
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2010, 00:58:00 »
Benim de boğaz kelebeği temizleme işleminden sonra klima açıksa ve araç vitesdeyse (dururken) aşırı bir sarsıntı oluyor.
(Otomatik vites )
Araç stopa gidiyor. (Hatta bir kere stop etti.)
Ben de artık klima açıksa kırmızı ışıklarda yada kısa süreli beklemelerde boşa atıyorum.
Vitesde 650 ise devir boşta 900 civarı oluyor.

Acaba bende de var mıdır rölanti ayar vidası gibi biryer.....?

Bir de ECU'lu araçlarda rölanti ayarı yapılamıyor diye biliyorum....!
Toyota Corolla 1.3 Terra AT/AC
^^>> T.O.S.U.N.U.M <<^^

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2010, 03:58:34 »
En ayrintili kelebek temizligini yapmis arkadasimiz, tebrikler.Ben buna cesaret edemedim. :(
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #10 : Ağustos 13, 2010, 10:47:03 »
benim aracım 1.4 vvt 2000 model .gaz telinin komuta ettiği yerin hemen altında küçük bir vida var(tıpkı klasik arabaların rolanti ayar vidasına benziyor) ben ordan ayarladım bogaz kelebeği temizliği işleminden sonra aynı şey benim başıma gelmişti.umarım yardımcı olur .hatta araçın klimasını çalıştırdığımda araçı boşa atınca stop ediyordu o sorunuda aynı vidadan hallettim.şimdi stop etmiyor.
Yalnız benimki 4a fe, vvti' dan farklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #11 : Ağustos 13, 2010, 10:58:11 »
Benim de boğaz kelebeği temizleme işleminden sonra klima açıksa ve araç vitesdeyse (dururken) aşırı bir sarsıntı oluyor.
(Otomatik vites )
Araç stopa gidiyor. (Hatta bir kere stop etti.)
Ben de artık klima açıksa kırmızı ışıklarda yada kısa süreli beklemelerde boşa atıyorum.
Vitesde 650 ise devir boşta 900 civarı oluyor.

Acaba bende de var mıdır rölanti ayar vidası gibi biryer.....?

Bir de ECU'lu araçlarda rölanti ayarı yapılamıyor diye biliyorum....!

Anladığım kadarıyla rölanti ayar vidası bu modellerde (4a fe) yok, bu düşünceyle bir otogazcıya gittim. Durumu anlattım. Eleman direkt olarak manifold ile hava filtresinden gelen kalın hava hortumu arasında yapılmış olan bypass hortumunu çıkararak manifolddaki deliği kapattı. Bu orjinalinde yok dedi. Ben de şaşırdım tabi. Muhtemelen gaz takılırken konulmuştur diye düşünüyorum. Ama niye koydularki gerek olmasa o hortumu oraya diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Bu işlemle motor devri biraz düştü, sonra da bir gaz ayarı yaptı. Şimdilik ben de bu ayarla yetindim, ama o hortum halen aklımda. O hortumun konulmasının bir anlamı olduğunu ve bunun da manifoldda sıkışan havanın geri tepmesi için konulduğunu düşünüyorum. Benim gaz eski sistem, ve bu sistemlerde patlamalar olabiliyor ki benimkinde de olmuş zamanında. Şimdi o hortumu çıkarıp manifolddaki deliği tekrar tıkadığımız için patlama riski tekrar açığa çıkar mı diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #12 : Ağustos 13, 2010, 11:52:22 »
mehmet bey benim merakım şu boğaz kelebeği temizliği ihtiyacını aracınızda nasıl hissettiniz yani ne gibi tepkiler veriyor aracınız._?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #13 : Ağustos 13, 2010, 15:54:49 »
mehmet bey benim merakım şu boğaz kelebeği temizliği ihtiyacını aracınızda nasıl hissettiniz yani ne gibi tepkiler veriyor aracınız._?
İlk mesajımın sonunda yazmıştım; rölanti devri düzensizdi ve sarsıntı oluyordu ani devir değişikliklerinde. yani mesela kırmızı ışıkta beklerken hiç birşey açık olmasa bile (klima, far v.s.) anlık olarak devir 600-700-800 arasında geziniyordu. Ani değişimlerde sarsıntı oluyordu.
Bunun açıklaması aslında boğaz kelebeği konstrüksiyonu üzerinde bir yerlerde bulunan (bizim modellerde alt kısmında montaj edilmiş) rölanti devri kontrol valfi ile alakalı. O valf kirli olduğu zaman ya açılıp kapanmasını engelleyici problemler yaşanıyor, ya da orada bulunan açıklık topaklanan is, kurum, toz v.s. ile kapanarak normalde geçmesi gereken hava akışından farklı bir akış geçiyor. Elektronik beyin de bir türlü istenilen hava akımını elde edemediği için valfin açıklığını istenilen hava akımını sağlamak amacıyla sürekli farklı sinyaller gönderiyor, bu da devrin dalgalanmasına yol açıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #14 : Ağustos 13, 2010, 15:59:05 »
Bildiğim kadarıyla sehir içi trafikte kelebek daha kolay kirleniyor kurum bağlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2010, 20:24:50 »
Anladığım kadarıyla rölanti ayar vidası bu modellerde (4a fe) yok, bu düşünceyle bir otogazcıya gittim. Durumu anlattım. Eleman direkt olarak manifold ile hava filtresinden gelen kalın hava hortumu arasında yapılmış olan bypass hortumunu çıkararak manifolddaki deliği kapattı. Bu orjinalinde yok dedi. Ben de şaşırdım tabi. Muhtemelen gaz takılırken konulmuştur diye düşünüyorum. Ama niye koydularki gerek olmasa o hortumu oraya diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Bu işlemle motor devri biraz düştü, sonra da bir gaz ayarı yaptı. Şimdilik ben de bu ayarla yetindim, ama o hortum halen aklımda. O hortumun konulmasının bir anlamı olduğunu ve bunun da manifoldda sıkışan havanın geri tepmesi için konulduğunu düşünüyorum. Benim gaz eski sistem, ve bu sistemlerde patlamalar olabiliyor ki benimkinde de olmuş zamanında. Şimdi o hortumu çıkarıp manifolddaki deliği tekrar tıkadığımız için patlama riski tekrar açığa çıkar mı diye düşünüyorum.


Mumkunse dediginiz hortumun oldugu yeri resimde isaretleyebilir misiniz Mehmet Bey?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #16 : Ağustos 17, 2010, 15:33:09 »
Mumkunse dediginiz hortumun oldugu yeri resimde isaretleyebilir misiniz Mehmet Bey?



Uploaded with ImageShack.us

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #17 : Ağustos 17, 2010, 15:47:12 »
benim aracım 1.4 vvt 2000 model .gaz telinin komuta ettiği yerin hemen altında küçük bir vida var(tıpkı klasik arabaların rolanti ayar vidasına benziyor) ben ordan ayarladım bogaz kelebeği temizliği işleminden sonra aynı şey benim başıma gelmişti.umarım yardımcı olur .hatta araçın klimasını çalıştırdığımda araçı boşa atınca stop ediyordu o sorunuda aynı vidadan hallettim.şimdi stop etmiyor.

Abicim ağzına eline gönlüne sağlık benim dayımda yapıyor ama herkes olmaz öyle şey vvt-ida yapılmıyor deniyor bide onun arabası 2005 1.4 terra onun altında plastik bi vida olması lazım bildiğim kadarıyla ordan yapıyor dayım.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #18 : Ağustos 17, 2010, 19:02:11 »
elinize sağlık güzel çalışma, çok basit olarak yapılabilecek bir uygulama ama son derecede önemli ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Kelebek Boğazı Temizliği
« Yanıtla #19 : Ağustos 17, 2010, 19:13:01 »
Benim de boğaz kelebeği temizleme işleminden sonra klima açıksa ve araç vitesdeyse (dururken) aşırı bir sarsıntı oluyor.
(Otomatik vites )
Araç stopa gidiyor. (Hatta bir kere stop etti.)
Ben de artık klima açıksa kırmızı ışıklarda yada kısa süreli beklemelerde boşa atıyorum.
Vitesde 650 ise devir boşta 900 civarı oluyor.

Acaba bende de var mıdır rölanti ayar vidası gibi biryer.....?

Bir de ECU'lu araçlarda rölanti ayarı yapılamıyor diye biliyorum....!

otomatikler hakkında pek bir bilgim yok ama manuel olsaydı şöyle derdim debriyajda bir sorun var.Veya durduğunuzda motor şehir içinde çok ısınmıştır deviri otomatik düşürür sizde frene basınca klima açık olunca hepsi bir yandan aracın elektriğini tüketir ve araç devri iyice düşer buda aşırı devirsiz bir rolantiye sebep olur yani aracın motor gücünü düşürebilecek hertürlü şey sebep olmuş olabilir gerek hava filtresi gerek egzoz gerek kullandığınız yağ benzin ve filitreleri vb vb...Saygılar ama fazla endişelenmeye gerek yok bence