Gönderen Konu: Uçak Kazaları  (Okunma sayısı 6606 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Uçak Kazaları
« : Temmuz 29, 2010, 21:14:07 »
  Selam.
 Bilmiyorum uçak kazalarını hiç araştıraniniz ya da bu konu ile ilgileneniniz oldu mu. Uzun zamandır özellikle takip ediyorum ve gerekli verileri bulabilirsem bir çalışma da yapmak istiyorum ki, uçak kazalarının bir çok sebebi olsa da (hava koşulları, pilotaj, mekanik vs.) eğer bir serpilme diyagramı oluşturacak olursak belli dönemlere toplandıklarını ve muhtemelen (bulunması gereken budur bence) bir sebepten kazaların bu dönemlerde artış gösterdiğini gözlemlemekteyim. Bu gözlemim aslında oldukça uzun süreye dayanıyor ama yüzeysel bulgularda olsa oldukça ilginç. Buna benzer bir kaç gözlemim daha mevcut aslında.

Toyota Club Türkiye

Uçak Kazaları
« : Temmuz 29, 2010, 21:14:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2010, 22:30:56 »
Hakan Bey ilginçtir bende uçak kazalarını takip ederim.Tesadüfmüdür bilmem ama her uçak kazası öncesi veya sonrası o bölgede deprem yaşanıyor ya da bana öyle geliyor bilmiyorum bir bağlantısı olabilir mi?
Ayakta ölmek dizüstü yaşamaktan iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2010, 08:05:01 »
Evet, ben de araştırdım Hakan. Çoğu kazanın iniş ve kalkış sırasında gerçekleştiğini farkettim. Bu da bana yaşanan kazalarda insan faktörünün daha çok öne çıktığını düşündürüyor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2010, 08:21:30 »
Aslında uçakların iniş ve kalkışları otomatik pilotta yapabildiğini,ancak uçuşun en kritik safhaları olduğundan yönetimi pilot devraldığını biliyormusunuz?(yan rüzgar alma,motora kuş girmesi sonucu ani güç kaybı gibi durumlarda makine sadece matematiksel hareket etmeye çalışır,ani refleks gösteremez)

Hakan ın söylediği düşüş yoğunlaşmasını duymadım ,takip de etmedim.Depremle bağlantısını duymuştum.İsterseniz bir bölüm açarak uçak kazaları oldukça,yer hareketleri ile beraber kaydını  tutalım.Bakalım ortaya ne çıkacak.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2010, 08:28:13 »
  Evet, böyle bir veri tabanı çok iyi olur.
 İniş kalkış sırası zaten uçağın da en çok zorlandığı anlardır. Ben, elektromanyetik dalgalara da bağlanabileceğini düşünüyorum. Nasıl ki; insan vücudunun %70'i sıvıdır ve ay çekim kuvveti de bunun üzerinde Gel-Git gibi etkilidir, ve nasıl ki Manyetik Kutup yer değiştirir, uçağın, uçuş mekanizması (hava, elektronik vs.) üzerinde de etkili kimi fenomenler olabilir. Bu fenomenler Deprem zamanlarında da gerçekleşiyor olabilir.
 Gerçekten bu başlıkda veri toplamaya çalışabiliriz hiç olmasını istemesekde. Yer, zaman vs. verileri burada paylaşabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2010, 09:02:36 »
dünya nüfusunun ve dolayısıyla ticaretin artmasıyla birlikte, 10 yıl öncesine göre hava trafiği artmış durumda. Ülkemizde bile birkaç tane büyük havayolu şirketi var ( ulusal anlamda ). Ne kadar çok sirkülasyon o kadar çok kaza.

Arşivimde olan bir videoyu paylaşayım. Dünya üzerinde 24 saat içerisinde yaşanan hava trafiği :

Dünya Havayolu Trafiği - World Airline Traffic
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2010, 09:11:59 »
  Benim vurgulamak istediğim uçak kazası sayısındaki artış değil Murat. Bu kazaların zaman içinde belli dönemlerde yoğunlaşmaları ve ard arda gelmeleri. Yani 3 ay hiç kaza görülmez iken bir hafta içinde 4-5 kaza olması gibi. Bu duruma da etki eden faktörler olduğunu düşünüyorum ki yukarıda da benzer izlenimde olan arkadaşlarımız var. Bunları araştırmak ve ortaya koymak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #7 : Temmuz 30, 2010, 09:32:33 »
TCT yi bilimsel analiz merkezine dönüştürmek isteyenler var sayın adminler.... hayır ben uyarayımda sonra "vay ben görmedim vay ben duymadım" demeyin....
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2011, 08:31:31 »
  Daha bir kaç gün önce İran'da uçak düştü bildiğiniz gibi. Dün gece de malesef helikopterde 5 askerimiz şehit oldu. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2011, 08:50:13 »
uçak kazası diyince  aklıma  büyük tenerife  kazası geliyor.

Tenerife Disaster 1977- The Worst Aviation Disaster In History Part 1
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2011, 08:54:59 »
Tövbeee sabah sabahhh :blink: :blink: :huh: :huh:
Ya ağzınızı hayra açın, 20 Şubat'ta Dubai'ye eğitime gidiyorum, Allah'ın çölüne otobüs ile götürtmeyin beni :olu: :olu:
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2011, 08:58:30 »
Umet abicim  seni concorde  ile  göndermek isterdik ama  bunlarda son  kazadan sonra  emekliye ayrıldı :)


şöyle  ses hızını ( sonic boom ) aşa aşa  giderdin :)

Concorde breaking the sound barrier

Sonic Boom - Extreme Close Fly By
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2011, 08:59:57 »
Vay anasını, harbi BOM etti...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #13 : Ocak 13, 2011, 15:07:34 »
Arkadaşlar bu konuda sizlere katılıyorum. Özellikle yılın belli dönemlerinde üst üste yaşanan uçak kazaları astronomik olayların yeryüzüne etkilerinden ve bunların da uçakların elektronik aksamlarında arızaya neden olmalarından kaynaklanması üzerinde durulmaktadır. Ancak bu kazalar heyet incelemelerinde teknik arıza olarak geçmektedir. Bunun nedeni ise sistemde oluşan arızadan kaynaklı kaza kırımın gerçekleşmesidir. Ancak bir kaza anında açılan soruşturma ve incelemelerde uçağın tüm geçmişi masaya yatırılır. O zamana kadar girdiği bakımlar, verdiği arızalar, gördüğü onarımlar. Kim tarafından bu bakım ve onarımların yapıldığı. Arıza verdiğinde en çok nereden ve hangi dönemlerde arıza verdiği gibi bir çok konu zaten araştırılmakta ve bunun pilotaj mı? Teknik arıza mı? Yoksa bakım onarımlardan kaynaklanan bir hata sonucu mu düştüğü ortaya çıkar. Ayrıca sıradışı kazalar yani bu üstte saydığım şeylerden hiçbirine rastlanmamışsa o anda karşılaşılan müteferrik arıza nedeni ile düştüğü kararına varılır.

Ancak şunu da unutmamak gerekir ki hava taşımacılığı halen en güvenilir taşıma yöntemidir. Diğer taşımacılık sektörlerinde araçta kurulu sistem arıza verdiğinde araç yolda kalıverir. Bazı gelişmiş sistemlerde o sistemin yedeği de mevcuttur. Ancak hava taşımacılığında kullanılan araçlarda sistemin yedeğinin de yedeği vardır. Olmak zorundadır. Ayrıca pilotlar sürekli olarak sınavlara tabi tutulurlar. Standart prosedürler ve Emergency (acil) prosedürler olmak üzere iki başlık altında. Ve pilot standart prosedürlerden 85 ve üzeri almak, emergency prosedürlerden ise 100 almak zorundadır. 99 alırsa uçuşu kesilir. Yani tüm bunlara rağmen yine de kaza olmuşsa artık takdir-i ilahi demek gerekir.
 Konumuza dönecek olursak astronomik olayların yarattığı elektromanyetik tutarsızlıklar tabiki dünyamızı ve tüm elektrik/elektronik donanımlı makineleri etkilemektedir. Dolayısıyla bu kazaların oluşumunda bu etkeni saf dışı bırakmak imkansızdır. Bu konuda da ciddi araştırmalar yapılmaktadır sektör tarafından. Ancak şehir efsanelerinin oluşup yayılmaması için bu konu hakkında tam ve kesin bilgiler alınmadıkça açıklama yapılmasının havacılık sektörüne derin bir darbe indireceği düşünüldüğünde açıklamalar yapmak yerine bu olaylara karşı net bilgilerle alınacak tedbirler ve geliştirilecek teknolojilerle çözüm bulmak ve kayıpları sıfıra indirmek havacılık sektörünün nihai hedeflerindendir.

Sonuç olarak Umut bey gönül rahatlığı ile uçağa binip gidebilirsiniz eğitime :)

Vay anasını, harbi BOM etti...

Bu oldukça normal bir olay :) (En azından bizim için) :) Bu nedenle belli irtifanın altında süpersonik hızlara çıkılması yasaklanmıştır. Bir uçağın alçak irtifada ses hızının üstüne çıkması demek aşağıdaki binalarda ne kadar kapı cam çerçeve varsa inmesi, köprünün altından ya da üstünden geçmesi durumunda köprünün rezonansa girip yıkılması gibi birçok şeyin yaşanması demektir. O yüzden uçak diyip geçmeyin arkadaşlar :)
CUMHURİYET ... SONSUZA DEK !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #14 : Ocak 13, 2011, 15:10:17 »
Bu arada elim bir kaza sonucu şehit verdiğimiz 5 Kardeşimizi de son yolculuklarına uğruladık :(
Hepsine Allahtan rahmet yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyorum.
Burada da onları anmak istedim. Ruhları Şad Mekanları Cennet olsun.
CUMHURİYET ... SONSUZA DEK !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #15 : Ocak 13, 2011, 22:49:27 »
 Uçak kazalarını merak eden arkaşlar için National Geographic kanalını seyretmelerini öneririm.Evimde Digitürk var her hafta Uçak Kazası Raporları adı altında programı seyrediyorum.Geçmişten günümüze düşen uçakların belgesellerini çekip yayınlıyorlar bu konuda merakı olan arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.Genelde 2-3 ayda bir Antalya ya gidiyorum ve yolculuğumu hep uçakla yapardım en son 2 yıl önce çok şiddetli lodos ile havada panik yaşadım o gün bu gündür bir daha uçağa binmiyorum.2007 yılında Antalya'dan İstanbul sefer sayılı Tekirdağ uçağına bindim oda sanırım geçen sene Hollanda da düştü.Bu yaşıma kadar yüzlerce defa uçağa bindim ama son yaşadıklarımdan sonra bende uçak korkusu başladı ve 2 yıldır uçağa binmiyorum.Zaten uçağa binmeme bahanesiyle 2 yıl önce araba aldım uzun yola hep aracımla gittim uçakla bir daha yolculuk yapmamak için ekonomik olması açısından 2011 yaris aldım ve yola onunla devam ediyorum.
 Bazıları için uçak yolculuğu çok güvenli olsada ben yaşadıklarımdan sonra tövbeliyim :) Bahsetmiş olduğum ( uçak kazası raporları ) programı aşağıdaki linkten detaylarına bakabilirsiniz.

http://natgeotv.com/tr/ucak-kazasi-raporu

 Ayrıca arkadaşlar nette biraz araştırın bazı bölümleri forumlarda bulup indirebilirsiniz.Ben bir tane forumda buldum linkini veriyorum.

http://www.hdarsivi.com/uyeler-tarafindan-yuklenen-filmler-coplugu/398-ucak-kazasi-raporu-tum-seri.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2011, 19:28:28 »
  Gece rüyamda bir uçak şehre düşüyordu. :( 2-3 gün önceki rüyamda da yine benimde bindiğim bir uçak denize iniyordu.
 Uçak kazasında şehit olanların ailelerine baş sağlığı ve kendilerine rahmet diliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #17 : Temmuz 17, 2011, 19:24:42 »
Benim dikkat ettiğim kadarıyla büyük kısmı hava şartlarından dolayı. Sisli ve yağışlı durumlarda pisti göremeyen pilotlar için potansiyel kaza riski doğuyor. Motor arızası yüzünden olanına pek rastlamadım hani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #18 : Şubat 19, 2013, 21:57:09 »
 Bu konuda gerçekten ciddi çalışma gerekli. Şu sıra ard arda oluyor yine kazalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçak Kazaları
« Yanıtla #19 : Şubat 19, 2013, 22:18:58 »
National Geo.'de birkaç belgesel izledim uçak kazalarıyla ilgili geneli pilotaj hatası ya da ufak dikkatsizliklerden..Navigasyon sistemlerinde yaşanan pilotun dikkatsizliği ya da teknik hata sonucu uçak başka yöne sapıyor ve inerken düşüyor.

http://natgeotv.com/tr/ucak-kazasi-raporu