Gönderen Konu: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim  (Okunma sayısı 3715 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« : Temmuz 24, 2010, 00:49:47 »
Sorum şu: ilerde diyelimki paraya kıyıp corollama(yada herhangi bir benzinli araca) turbo alsam uygun olurmu? benzinli araçlara nasıl oluyor yani uygulanabiliyormu?
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Toyota Club Türkiye

Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« : Temmuz 24, 2010, 00:49:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #1 : Temmuz 24, 2010, 11:40:48 »
araca göre değişir kardeş toyota dersen ucuza yurtdışından bulursun arkadaşım
dostunla öyle dost ol ki düşman olduğunda hakkında söyleyecek birşey bulamasın

düşmanınla öyle düşman ol ki dost olduğunda yüzün kızarmasın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #2 : Temmuz 24, 2010, 12:34:17 »
Benzinli araçlara tabi uygulanıyor fakat önemli olan iyi bir usta ve kaliteli parçalar.
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bmw 318i /Suzuki Jimny 4x4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #3 : Temmuz 24, 2010, 12:51:59 »
birde motor hacmi tabiki  !!! 1.3 corollaya uygularsak turboyu motoru çok sıkıştırmış oluruz ayıp olur 1.3e :D
Her sürücü, arabasının kıçınada en az kendininki kadar sahip çıkmalıdır...
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24775.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #4 : Temmuz 25, 2010, 00:50:49 »
araca göre değişir kardeş toyota dersen ucuza yurtdışından bulursun arkadaşım
yurt dışı bildğin bir site varmı krdşm?
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #5 : Temmuz 25, 2010, 00:53:08 »
Benzinli araçlara tabi uygulanıyor fakat önemli olan iyi bir usta ve kaliteli parçalar.
türkiyede neresi bu işin adresi?
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2010, 00:54:33 »
birde motor hacmi tabiki  !!! 1.3 corollaya uygularsak turboyu motoru çok sıkıştırmış oluruz ayıp olur 1.3e :D
ya krdeş bndeki 1.6 ordan bi proplem yok ya.. :lol:
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #7 : Temmuz 25, 2010, 23:59:23 »
türkiyede neresi bu işin adresi?

ankara şaşmaz 4nal :D Birtane 1.6 corollaya takacaklar ağustos içinde
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #8 : Temmuz 26, 2010, 10:15:51 »
ankara şaşmaz 4nal :D Birtane 1.6 corollaya takacaklar ağustos içinde
kaça takcaklarmış ??? :D :D
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #9 : Temmuz 26, 2010, 10:37:42 »
  Motorun alt yapısının bu işleme uygun olması lazım. Yoksa pistonlar, supaplar vs. kısa sürede sorun çıkarır. Tabi sıkıştırma oranı da aşırı besleme sonrası daha uygun hale gelmesi lazım, o zaman da motorun alt devirleri güçsüzleşir. Bu yüzden küçük bir turbo kullanmak daha iyi olabilir. Elbetkide bu işlem olur ancak öncesinde iyi hazırlık gerekir. Tabi süspansiyon ve frenlerde de kesinlikle geliştirme gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #10 : Temmuz 26, 2010, 10:46:19 »
kaça takcaklarmış ??? :D :D

Kendi arabasına takacak.. Güzel bir projesi var.. Headers, düz boru, turbo intercooler, özel yapım tamponlar, angel eyes, sonar stop vs vs
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #11 : Temmuz 26, 2010, 13:53:25 »
ama benm bildigim o kadar basit turbo alıp taktım iş bitti demeyle olmuyor motor icinde pistonların degismesi gerekiyor ve motorda bazı parcaların değişimi gerekiyor diye biliyorum birde turbo yapıldıktan sonra tavsiyem turbodan tam verim alınması icin gerekirse fiberciden aracaın on ızgarasından turboya hava beslemesi yapacak kanal yapıloması en guzeli BENCE camurluk ustunden iki taraftan kesilip turbonunun beslenmesi önemlii...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #12 : Temmuz 26, 2010, 15:23:46 »
ama benm bildigim o kadar basit turbo alıp taktım iş bitti demeyle olmuyor motor icinde pistonların degismesi gerekiyor ve motorda bazı parcaların değişimi gerekiyor diye biliyorum birde turbo yapıldıktan sonra tavsiyem turbodan tam verim alınması icin gerekirse fiberciden aracaın on ızgarasından turboya hava beslemesi yapacak kanal yapıloması en guzeli BENCE camurluk ustunden iki taraftan kesilip turbonunun beslenmesi önemlii...
keseyi biraz açmak gerek  :)
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #13 : Temmuz 26, 2010, 15:25:11 »
  Motorun alt yapısının bu işleme uygun olması lazım. Yoksa pistonlar, supaplar vs. kısa sürede sorun çıkarır. Tabi sıkıştırma oranı da aşırı besleme sonrası daha uygun hale gelmesi lazım, o zaman da motorun alt devirleri güçsüzleşir. Bu yüzden küçük bir turbo kullanmak daha iyi olabilir. Elbetkide bu işlem olur ancak öncesinde iyi hazırlık gerekir. Tabi süspansiyon ve frenlerde de kesinlikle geliştirme gerekir.
Hakan abi turbo küçük diyorsunda ne kadar küçük mesela bilgin varmı? :huh:
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #14 : Temmuz 26, 2010, 15:27:51 »
Kendi arabasına takacak.. Güzel bir projesi var.. Headers, düz boru, turbo intercooler, özel yapım tamponlar, angel eyes, sonar stop vs vs
hayırlısı olsun ne diylm :)
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #15 : Temmuz 26, 2010, 16:14:34 »
 
Hakan abi turbo küçük diyorsunda ne kadar küçük mesela bilgin varmı? :huh:
Bu, motor hacmine göre belirlenir ve nerede, nasıl kullanacağına göre. Büyük turboda alt devirlerde hemen hemen hiç güç alamazsın ve sıkıştırma oranından dolayı motorunda alt devirleri çok güçsüzleşir. Ama belli devirlerden sonra araç birden forlar, bu özellikle düz yolda zevkli olmasına rağmen virajda aracı kontrolden çıkarabilir.
 Bence senin en iyi yapabileceğin şey, seninki ile aynı motora sahip ancak turbolu bir araçtan fikir elde edinmek olur. Bunları örnekleri eminim Avrupa ya da Japonya'da mevcuttur, bir internet araştırması işine yarayabilir. Ayrıca turbonun motorda sığacağı yerede bakmak lazım.
 Dediğim gibi, sonuçta aracı trafikte kullanacaksın ve performans kazanırken güvenlik ve konfor (kullanılabilirlik) den fazla ödün vermeden bu işi yapmak gerekir. Tabi dayanıklılığıda buna eklemek iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #16 : Temmuz 26, 2010, 16:42:25 »
   Bu, motor hacmine göre belirlenir ve nerede, nasıl kullanacağına göre. Büyük turboda alt devirlerde hemen hemen hiç güç alamazsın ve sıkıştırma oranından dolayı motorunda alt devirleri çok güçsüzleşir. Ama belli devirlerden sonra araç birden forlar, bu özellikle düz yolda zevkli olmasına rağmen virajda aracı kontrolden çıkarabilir.
 Bence senin en iyi yapabileceğin şey, seninki ile aynı motora sahip ancak turbolu bir araçtan fikir elde edinmek olur. Bunları örnekleri eminim Avrupa ya da Japonya'da mevcuttur, bir internet araştırması işine yarayabilir. Ayrıca turbonun motorda sığacağı yerede bakmak lazım.
 Dediğim gibi, sonuçta aracı trafikte kullanacaksın ve performans kazanırken güvenlik ve konfor (kullanılabilirlik) den fazla ödün vermeden bu işi yapmak gerekir. Tabi dayanıklılığıda buna eklemek iyi olur.
teşkkr edrm abicim.. :) :alkis:
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #17 : Temmuz 26, 2010, 16:48:18 »
 Ben teşekkür ederim Sami. Senden ricam; yazım kuralları konusunda biraz daha özenli olman.
 Düşündüğün proje elbetkide olur ve bence çok da güzel olur. Ancak bunu basite almamak lazım, komple bir çalışma ile çok iyi sonuç alınabilir. Bu yüzden projeye başlamadan asıl önemli olan bilgi toplaman, detayları belirlemen ve uygun tasarımı yapmandır bence. Yani adım adım gitmelisin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #18 : Temmuz 26, 2010, 18:12:14 »
   Bu, motor hacmine göre belirlenir ve nerede, nasıl kullanacağına göre. Büyük turboda alt devirlerde hemen hemen hiç güç alamazsın ve sıkıştırma oranından dolayı motorunda alt devirleri çok güçsüzleşir. Ama belli devirlerden sonra araç birden forlar, bu özellikle düz yolda zevkli olmasına rağmen virajda aracı kontrolden çıkarabilir.
 Bence senin en iyi yapabileceğin şey, seninki ile aynı motora sahip ancak turbolu bir araçtan fikir elde edinmek olur. Bunları örnekleri eminim Avrupa ya da Japonya'da mevcuttur, bir internet araştırması işine yarayabilir. Ayrıca turbonun motorda sığacağı yerede bakmak lazım.
 Dediğim gibi, sonuçta aracı trafikte kullanacaksın ve performans kazanırken güvenlik ve konfor (kullanılabilirlik) den fazla ödün vermeden bu işi yapmak gerekir. Tabi dayanıklılığıda buna eklemek iyi olur.

hakan abi düşük devirde turbo alamassın demişsin ama pardon yeni yani golf 5 tdi dizel araclarda turbo direk devreye giriyor eski kasada 2.rpm iken yni kasda oda hallolmuş artık yapabiliyorlar yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #19 : Temmuz 27, 2010, 12:50:30 »
hakan abi düşük devirde turbo alamassın demişsin ama pardon yeni yani golf 5 tdi dizel araclarda turbo direk devreye giriyor eski kasada 2.rpm iken yni kasda oda hallolmuş artık yapabiliyorlar yani
:huh: ortalık karıştı şimdi..
hakan abi?
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi: