0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
araca göre değişir kardeş toyota dersen ucuza yurtdışından bulursun arkadaşım
Benzinli araçlara tabi uygulanıyor fakat önemli olan iyi bir usta ve kaliteli parçalar.
birde motor hacmi tabiki 1.3 corollaya uygularsak turboyu motoru çok sıkıştırmış oluruz ayıp olur 1.3e
türkiyede neresi bu işin adresi?
ankara şaşmaz 4nal Birtane 1.6 corollaya takacaklar ağustos içinde
kaça takcaklarmış
ama benm bildigim o kadar basit turbo alıp taktım iş bitti demeyle olmuyor motor icinde pistonların degismesi gerekiyor ve motorda bazı parcaların değişimi gerekiyor diye biliyorum birde turbo yapıldıktan sonra tavsiyem turbodan tam verim alınması icin gerekirse fiberciden aracaın on ızgarasından turboya hava beslemesi yapacak kanal yapıloması en guzeli BENCE camurluk ustunden iki taraftan kesilip turbonunun beslenmesi önemlii...
Motorun alt yapısının bu işleme uygun olması lazım. Yoksa pistonlar, supaplar vs. kısa sürede sorun çıkarır. Tabi sıkıştırma oranı da aşırı besleme sonrası daha uygun hale gelmesi lazım, o zaman da motorun alt devirleri güçsüzleşir. Bu yüzden küçük bir turbo kullanmak daha iyi olabilir. Elbetkide bu işlem olur ancak öncesinde iyi hazırlık gerekir. Tabi süspansiyon ve frenlerde de kesinlikle geliştirme gerekir.
Kendi arabasına takacak.. Güzel bir projesi var.. Headers, düz boru, turbo intercooler, özel yapım tamponlar, angel eyes, sonar stop vs vs
Hakan abi turbo küçük diyorsunda ne kadar küçük mesela bilgin varmı?
Bu, motor hacmine göre belirlenir ve nerede, nasıl kullanacağına göre. Büyük turboda alt devirlerde hemen hemen hiç güç alamazsın ve sıkıştırma oranından dolayı motorunda alt devirleri çok güçsüzleşir. Ama belli devirlerden sonra araç birden forlar, bu özellikle düz yolda zevkli olmasına rağmen virajda aracı kontrolden çıkarabilir. Bence senin en iyi yapabileceğin şey, seninki ile aynı motora sahip ancak turbolu bir araçtan fikir elde edinmek olur. Bunları örnekleri eminim Avrupa ya da Japonya'da mevcuttur, bir internet araştırması işine yarayabilir. Ayrıca turbonun motorda sığacağı yerede bakmak lazım. Dediğim gibi, sonuçta aracı trafikte kullanacaksın ve performans kazanırken güvenlik ve konfor (kullanılabilirlik) den fazla ödün vermeden bu işi yapmak gerekir. Tabi dayanıklılığıda buna eklemek iyi olur.
hakan abi düşük devirde turbo alamassın demişsin ama pardon yeni yani golf 5 tdi dizel araclarda turbo direk devreye giriyor eski kasada 2.rpm iken yni kasda oda hallolmuş artık yapabiliyorlar yani