0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Temiz birşey yaptırmak istiyorsan en az 3.000lirayı gözden çıkarman gerekir , bence önce şanzıman üzerinde oynama yapBu arada araban otomatik vitesmi? eğer öyle ise hiç düşünme...
Yanlış anlaşılma olmasın, Turbo devreye giriyor diye birşey yoktur. Motor çalıştığı ve egzoz gazı ürettiği andan itibaren zaten turbo devrededir. Sadece turbonun yapısına bağlı olarak etkili olduğu devirler farklıdır. Eğer çok küçük turbo seçersen elbetkide düşük devirlerde etkili olur ancak bu seferde yüksek devirlerde turbo yeterli basınç ve dolayısı ile motor güç üretemez. Bu olayı biraz olsun bertaraf etmek için değişken geometrili turbolar vardır. Veya bazı araçlarda çift turbo kullanılır. Ama bunlar yazıldığı kadar kolay uygulanan şeyler değillerdir. Atmosferik motorda hava emişi yaklaşık 1 atmosfer basıncı altında olur ama bu aslında tam 1 atmosfer olmaz, çünkü filtre, broulkar vs. emişde direnç oluşturur. Turbo ile, dışarı atılan egzoz gazlarından yararlanılarak, milin diğer tarafındaki tersine paller ile motor hava emiş bölümüne normalden daha fazla hava gönderilmeye çalışılır. Bunun bir Tepe değeri, birde normal çalışma değeri vardır. Tabi bunların yanında hangi devir aralıklarında etkili olacağını belirlemekde turbo emiş kanalları, turbo boyutu ve elektronik işletim sistemi paralelinde ortaya çıkar. Ayrıca motora fazladan yollanan havanın hacmi ve dolayısı ile basıncı artar. Fizik kuralları gereği basıncı artan hava ısınır ve genişler. Genişleyen havada içinde daha soğuk havaya göre daha az oksijen molekülü barındırır, bu durumu tersine çevirmek için Ara Soğutucu (havayı soğutur) kullanılır. Ayrıca daha sıcak hava motora da zarar verebilir, veriminide düşürebilir. Sonuç olarak ve fizik kuralları gereği turbo iç yapısı, turbonun devir yapısını, basıncını vs. etkiler. Büyük turbo etkili şekilde dönüp gerekli hacimde havayı motora pompalamak için daha çok egzoz gazına, dolayısı ile daha yüksek devirlere ihtiyaç duyar. Küçük hacimli bir motorun alt devirleri zaten güçsüz oalacağı için ve turbo uygulaması paralelinde sıkıştırma oranında da yapılacak değişiklik ile alt devirler daha da güçsüzleşeceği için, böyle bir araçda büyük bir turbo kullanım, performans ve konfor açısından pek mantıklı olmaz. Senin bahsettiğin Tdi motorda da buna göre bir Turbo seçilmiştir, ana mantık, fizik kuralları gereği aynıdır, zaten bunun değişmeside beklenemez Ali.
sana bide debriyaj lazım...
abi bnm araba zaten otomatik vtes..nese bu önemli değil hadi..biz şidi arabaya turbo yaparsak dediğin 3500 deviri geçmedikce yakmaz ama gene öle yada böle ben o deponun dibine incem ..Hadi onuda geçtik bu kadar para veresiye kadar yeni bir stock turbolu araba almak daha mantıklı olmzmı? Bu kadar masraf etmeye değermi abi sence ?
Kendi arabasına takacak.. Güzel bir projesi var.. Headers, düz boru, turbo intercooler, özel yapım tamponlar, angel eyes, sonar stop vs vs