Gönderen Konu: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim  (Okunma sayısı 3714 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2010, 13:04:02 »
Temiz birşey yaptırmak istiyorsan en az 3.000lirayı gözden çıkarman gerekir , bence önce şanzıman üzerinde oynama yap

Bu arada araban otomatik vitesmi? eğer öyle ise hiç düşünme...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2010, 13:04:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2010, 13:14:39 »
  Yanlış anlaşılma olmasın, Turbo devreye giriyor diye birşey yoktur. Motor çalıştığı ve egzoz gazı ürettiği andan itibaren zaten turbo devrededir. Sadece turbonun yapısına bağlı olarak etkili olduğu devirler farklıdır. Eğer çok küçük turbo seçersen elbetkide düşük devirlerde etkili olur ancak bu seferde yüksek devirlerde turbo yeterli basınç ve dolayısı ile motor güç üretemez. Bu olayı biraz olsun bertaraf etmek için değişken geometrili turbolar vardır. Veya bazı araçlarda çift turbo kullanılır. Ama bunlar yazıldığı kadar kolay uygulanan şeyler değillerdir. :)
 Atmosferik motorda hava emişi yaklaşık 1 atmosfer basıncı altında olur ama bu aslında tam 1 atmosfer olmaz, çünkü filtre, broulkar vs. emişde direnç oluşturur. Turbo ile, dışarı atılan egzoz gazlarından yararlanılarak, milin diğer tarafındaki tersine paller ile motor hava emiş bölümüne normalden daha fazla hava gönderilmeye çalışılır. Bunun bir Tepe değeri, birde normal çalışma değeri vardır. Tabi bunların yanında hangi devir aralıklarında etkili olacağını belirlemekde turbo emiş kanalları, turbo boyutu ve elektronik işletim sistemi paralelinde ortaya çıkar. Ayrıca motora fazladan yollanan havanın hacmi ve dolayısı ile basıncı artar. Fizik kuralları gereği basıncı artan hava ısınır ve genişler. Genişleyen havada içinde daha soğuk havaya göre daha az oksijen molekülü barındırır, bu durumu tersine çevirmek için Ara Soğutucu (havayı soğutur) kullanılır. Ayrıca daha sıcak hava motora da zarar verebilir, veriminide düşürebilir.
 Sonuç olarak ve fizik kuralları gereği turbo iç yapısı, turbonun devir yapısını, basıncını vs. etkiler. Büyük turbo etkili şekilde dönüp gerekli hacimde havayı motora pompalamak için daha çok egzoz gazına, dolayısı ile daha yüksek devirlere ihtiyaç duyar. Küçük hacimli bir motorun alt devirleri zaten güçsüz oalacağı için ve turbo uygulaması paralelinde sıkıştırma oranında da yapılacak değişiklik ile alt devirler daha da güçsüzleşeceği için, böyle bir araçda büyük bir turbo kullanım, performans ve konfor açısından pek mantıklı olmaz.
 Senin bahsettiğin Tdi motorda da buna göre bir Turbo seçilmiştir, ana mantık, fizik kuralları gereği aynıdır, zaten bunun değişmeside beklenemez Ali.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #22 : Temmuz 28, 2010, 08:08:13 »
Temiz birşey yaptırmak istiyorsan en az 3.000lirayı gözden çıkarman gerekir , bence önce şanzıman üzerinde oynama yap

Bu arada araban otomatik vitesmi? eğer öyle ise hiç düşünme...
evet otomatik vites te,sanki otomatiklerde bana daha bi güzel geliyo gbiydi..
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #23 : Temmuz 28, 2010, 08:08:58 »
  Yanlış anlaşılma olmasın, Turbo devreye giriyor diye birşey yoktur. Motor çalıştığı ve egzoz gazı ürettiği andan itibaren zaten turbo devrededir. Sadece turbonun yapısına bağlı olarak etkili olduğu devirler farklıdır. Eğer çok küçük turbo seçersen elbetkide düşük devirlerde etkili olur ancak bu seferde yüksek devirlerde turbo yeterli basınç ve dolayısı ile motor güç üretemez. Bu olayı biraz olsun bertaraf etmek için değişken geometrili turbolar vardır. Veya bazı araçlarda çift turbo kullanılır. Ama bunlar yazıldığı kadar kolay uygulanan şeyler değillerdir. :)
 Atmosferik motorda hava emişi yaklaşık 1 atmosfer basıncı altında olur ama bu aslında tam 1 atmosfer olmaz, çünkü filtre, broulkar vs. emişde direnç oluşturur. Turbo ile, dışarı atılan egzoz gazlarından yararlanılarak, milin diğer tarafındaki tersine paller ile motor hava emiş bölümüne normalden daha fazla hava gönderilmeye çalışılır. Bunun bir Tepe değeri, birde normal çalışma değeri vardır. Tabi bunların yanında hangi devir aralıklarında etkili olacağını belirlemekde turbo emiş kanalları, turbo boyutu ve elektronik işletim sistemi paralelinde ortaya çıkar. Ayrıca motora fazladan yollanan havanın hacmi ve dolayısı ile basıncı artar. Fizik kuralları gereği basıncı artan hava ısınır ve genişler. Genişleyen havada içinde daha soğuk havaya göre daha az oksijen molekülü barındırır, bu durumu tersine çevirmek için Ara Soğutucu (havayı soğutur) kullanılır. Ayrıca daha sıcak hava motora da zarar verebilir, veriminide düşürebilir.
 Sonuç olarak ve fizik kuralları gereği turbo iç yapısı, turbonun devir yapısını, basıncını vs. etkiler. Büyük turbo etkili şekilde dönüp gerekli hacimde havayı motora pompalamak için daha çok egzoz gazına, dolayısı ile daha yüksek devirlere ihtiyaç duyar. Küçük hacimli bir motorun alt devirleri zaten güçsüz oalacağı için ve turbo uygulaması paralelinde sıkıştırma oranında da yapılacak değişiklik ile alt devirler daha da güçsüzleşeceği için, böyle bir araçda büyük bir turbo kullanım, performans ve konfor açısından pek mantıklı olmaz.
 Senin bahsettiğin Tdi motorda da buna göre bir Turbo seçilmiştir, ana mantık, fizik kuralları gereği aynıdır, zaten bunun değişmeside beklenemez Ali.
baya anlaşılmasını sağladın abi teşekkürler..
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #24 : Temmuz 28, 2010, 11:17:19 »
demekki golfler twin scrolle geçmişler....ayrıca turbo ve manifoldla bu iş bitmez....stock motora yapıcaksan düşük basınçta 200hp yi geçemezsin,geçersinde motor kırılır bi süre sonra :)
diyelim ki stock motora yapıcaksın gt28 ayarında bir turbo 1200 lira manifolduda 1300 civarı burda yaparlar...e sana enjektörler yetmicek bi enjektör takımı alcaksın 500-600 lira....sonra benzin pompası yetiştiremicek oda 300lira....e buji ateşleyemicek oda 100 lira....e intercooler lazım oda 400-500 arası olsa onun boruları ıvırı zıvırı 200 tutsa....dur daha bitmedi şimdi sıra elektronikte...standalone bişi alsak güzel olur o yüzden ucuz olsun megasquart almak lazım 600 civarı mal olur bide ona yazılım 400 desek düz 1000 yapar....e sensörlerin saatlerin var(boost yağ basıncı yağ sıcaklığı gibi wideband) onlarda 2000 lira tutsa ne oldu hesaplamadım :) daha motor stock yani bu kadar para karşılığında 200hp anca oldun....ve yere aktaramadın daha gücü bu kranktaki güç e sana bide debriyaj lazım...
turbo kolay iş değil yani kısacası.....

şimdi turbonun gelmesi(dolması)na gelelim...bilirsin turboda 2 pal var biri emmede diğeri egzost gazlarının çıktığı yerde....senin egzost gazın o pali çevirir oda bir mille emme paline bağlıdır bölece havayı emersin...şimdi gazların döndürdüğü pal turbo büyüdükçe daha büyük olcak buda palin gerekli dönme hızına çıkmasını geçiktircek çünkü çıkın atık gaz anca üst devirlerde yeticek dönmesine....bölece üst devirlerde dolcak....e sende zaten 3000-3500 den önce gelmesini bekleme....twin scroll ise bu gazlar 2 farklı yerden geçer bölece biraz daha alt devirlerde dolar....üst devirde dolması senin için daha iyi çünkü günlükte kullancaksın tahminimce aracı günlükte 3500 devir üstü çok çıkılmaz o yüzden sana ekonomi ve konfor sağlar....bide dizele bakmayın dizeller zaten 5bin devir dönüyor ve turboları gt 17 gibi ufak bişey...çok alt devirlerde dolar ama 4500 devirde güç bandı biter...
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #25 : Temmuz 28, 2010, 13:50:08 »
sana bide debriyaj lazım...
abi bnm araba zaten otomatik vtes..nese bu önemli değil hadi..
biz şidi arabaya turbo yaparsak dediğin 3500 deviri geçmedikce yakmaz ama gene öle yada böle ben o deponun dibine incem :lol:..Hadi onuda geçtik bu kadar para veresiye kadar yeni bir stock turbolu araba almak daha mantıklı olmzmı? Bu kadar masraf etmeye değermi abi sence ? :hoş:
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #26 : Temmuz 28, 2010, 13:57:36 »
Sami kardeş, kısaltma vs. kullanmadan biraz daha özenli yazabilir misin lütfen :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #27 : Temmuz 28, 2010, 14:04:02 »
abi bnm araba zaten otomatik vtes..nese bu önemli değil hadi..
biz şidi arabaya turbo yaparsak dediğin 3500 deviri geçmedikce yakmaz ama gene öle yada böle ben o deponun dibine incem :lol:..Hadi onuda geçtik bu kadar para veresiye kadar yeni bir stock turbolu araba almak daha mantıklı olmzmı? Bu kadar masraf etmeye değermi abi sence ? :hoş:


O masraflar baya uzar gider.. En iyisi sen sat onu, sana bertone 2.0 turbo alalım.. Turbo keyfini yaşarsın
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #28 : Temmuz 28, 2010, 14:35:59 »
abi bnm araba zaten otomatik vtes..nese bu önemli değil hadi..
biz şidi arabaya turbo yaparsak dediğin 3500 deviri geçmedikce yakmaz ama gene öle yada böle ben o deponun dibine incem :lol:..Hadi onuda geçtik bu kadar para veresiye kadar yeni bir stock turbolu araba almak daha mantıklı olmzmı? Bu kadar masraf etmeye değermi abi sence ? :hoş:


araban ister otomatik olsun ister manuel olsun hiç farketmez, motorun eskisinden güçlü olduğu için standart debriayja binen yük eskisine oranla çok daha fazla olacağı için debriyaj kaçırma yapar ve birkaç denemede yanar

diğer sorularınada Ufuk çok net ve güzel bir şekilde yanıtlamış zaten, turbo takmak yay takmaya benzemez eskisini sök yenisini tak gibi, pistonlar, piston kolları, üst kapak, titanyum alaşımlı subap yayları, benzin bompası, daha büyük enjektorler, daha büyük benzin filtresi, belkide daha büyük yağ haznesine ihtiyaç duyucak motor bu iş çok görecelidir ve çok para + emek ister.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #29 : Temmuz 28, 2010, 15:20:44 »
değer mi değmez mi o sana kalmış ama ilerde kol,piston,gömlek,block guard,egzantrik,subab,subab yayı,subab şapkası,iticiler,conta alırsın bide emme manifoldu yaptırırsın o zaman güzel sonuçlar alırsın....bide şanzumanı değiştirirsin birazda uzun bi şanzıman alırsın...üstteki mesajda dediklerim seni 400hplere kadar götürcek alt yapıyı sağlar sana ama kol piston stock olcağı için basınç kısık kalcak çünkü yüksek basıncı kaldıramazlar...bide unttum yağ pompanı daha büyüğü ile değiştirmen lazım ki yüksek basınçtaki parçaların imdadına yetişsin....
bak şöle bişey söleyim o zaman bende turbo yapcaktım ama en az 5000lira masraf çıktı...ama arabamı çok seviyorum ben ölmeden kimse satamaz(allah göstermesin sağlık ile ilgili bi durum olduğunda ağlaya ağlaya satarım o başka bi durum tabi)..e o zaman nasıl yapsamda araba aynı kalcak ama daha güçlü ve potansiyelli olcak bunu düşündüm ve uzun araştırmalar sonucu özellikle caldinalardan çıkan 3sgte lerin hiç bir kaynak kesme doğrama işlemi olmadan oturacağını buldum hatta arka difransiyel ve taşıyıcılarıda 1-2 işlemle oturuyor ve 4 çeker hale geliyor...hemde 10bin lira masrafla...caldinalardan çıkan 3sgte motorlar 2.0 turbo ve 265hp stock halde....şimdi bununla ilgili bütçe toplamaya çalışıyorum.buda başka bi alternatif.yok ben arabamı satarım dersen sana en makul olarak 200sx tavsiye derim hem 200hp hem turbo hemde arkadan itiş belki ilerde drifte merak sararsın tekrar araba satmak zorunda kalmasın :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #30 : Temmuz 28, 2010, 15:50:49 »
Kendi arabasına takacak.. Güzel bir projesi var.. Headers, düz boru, turbo intercooler, özel yapım tamponlar, angel eyes, sonar stop vs vs
burak usta bahsediyor her gidişimde, kendime bi ae101 yapacağım diyor, headers, turbo hazır... kafasına göre bi ae101 bulmaya kaldı şimdi iş...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • öfkeyleyle kalkan sakince oturur..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ya abiler arkadaşlar bir sorum olcak benim
« Yanıtla #31 : Temmuz 29, 2010, 09:54:58 »
yeteri kadar bilgi aldım herkese ayrı ayrı teşekkür ederim :)
Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!
 :polis:
***__34 UG 4395__*** :zombi: