Gönderen Konu: Manuel/Otomatik vites...yorumlar/görüşler/dünyadaki kullanım oranları.  (Okunma sayısı 8881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar kafama takılan şu soruyu size de sormak istiyorum;
Neden her şeyi otomatikleştirmeye çalışıyoruz ve ya her şeyin otomatiğini arıyoruz,
ancak arabanın hep manuel viteslisini beğeniyoruz, tercih ediyoruz ve ya tercihimiz olmaz gibi davranıyoruz.
Otomatik vitesli araçlara rağbet etmiyoruz, beğenmiyoruz, beğenmiyormuş gibi davranıyoruz,yaramaz diyoruz?


Uzun yıllar Amerika'da yaşayan ve çalışan bir arkadaşım ile konuştum geçen günlerde.
Kendisi kesin dönüş yaptı ve otomatik vites Honda Civic aldı.
Sordum kendisine; Neden otomatik?
Yanıtı şu oldu ; Amerika'da kullanulan aile arabaların %80'i otomatik vites.
Ayrıca, neden bir şeyin otomatiği varsa ve yaygın kullanılıyorsa, manuel olanını alıp hammalık yapayım? özellikle şehir içinde. 3 saniyede bir "bas debiryaj/vites değiş". Vites değişimi, ne kadar alışık olursan ol, az da olsa şöförün konsantrasyonunu bozuyor ve sürüş keyfini düşürüyor, daha çabuk yoruyor.


Ben ilk defa otomatik vites araba 2 yıl önce kullanmaya başladım ve neticesinde kendi arabamı 8 ay önce otomatik vites olan bir araç ile değiştirdim.
Zaman geçtikçe, otomatik vitesin rahatlığını daha da çok anlıyorum ve bu soru daha da çok kafamı kurcalıyor.
Otomatik vitesli araçların yakıt sarfiyatının daha yüksek olduğunu biliyorum, ancak bu da çok büyük etken olmamalı, çok abartı ve yüksek bir fark yok sonuçta.

Üst segmente araçlara bakıyorum, mesela BMW7 serisi ve Mercedes S-Class, bu araçlar full otomatik vites ve  vites kolunu bile adamlar direksiyona koymuş.

Siz ne diyorsunuz?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
bence cok yerinde bi tespit ve doğru acıklamalar.şöyle ki;
bende bundan 3 ay önce arac aldıgımda cok arastırdım,kafama taktım falan.
ama diğer manuel kullanan arkadasların sürüş esnasındaki yaptıklarını gözlemledim.
yokusta kalkısta hayli zorlanıyorlar,20 yıllık şoför bile dik yokuşta trafik sıkışmasın,ışık kırmızıya gecmesin diye dua ediyo nerdeyse :)
teknik anlamda ise;
benim kayınpeder motorcu,söylediği şu, otomatik sanzumanın tek - si yakıt sarfiyatının fazla olması dedi...


bence kullanmayan otomatik vitesin rahatlığını bilemez.hele hele istanbul trafiğinde adeta bir nimet.
HER İŞİN BİR KOLAYI VARDIR.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
usta tanıdıklarımın çoğu anadoluyla ticaret ilişkisi içersindeler . hepsi manuel kullanıyor ancak karda kışta kıyamette düz vitesin otomatiğe göre daha etkili olduğu aracı daha rahat kontrol edebildiklerini söylüyorlar. ama bana göre önce manuelle arabayı öğrenip ondan sonra otomatik FİTES :D e geçmek derim. bu türkiye trafiğinde dur kalk + debriyaja bas bilmemne yap  benzin israfı bana göre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Abicim amerikada ki arkadaşınız iyi güzel demişde bence yakıt amerika ile yanı olsa güzel yurdumda 2 senede 3 katına cıkar otomatık arac sayısı.... Ayrıca amerikada ya da en azından benim bulundugum eyalette sürücelerin yüzde 75 i kadın :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
+ az önce yazmayı unuttum
son 3 yıl içinde türkiyede araç alınırken otomatik sanzuman tercihi % 80 artmış
ve duyduguma göre 2014 yılının sonuyla birlikte binek otolarda manuel sanzuman üretimi tamamiyle durdurulacakmış,siparişli manuel üretimi yapılacakmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
ben zaten smg'ciyim istediğim yerde manuel olmalı istediğim yerde otomatik ;) ama triptronik de olsa olur. şu anki düz vites passat kesinlikle hammallık. sıfır veya yüksek modelli araba alırsam kesimlikle smg diyorum. düz vites kullanıcılar 1 kere otomatik sürsün %90'ı otomatiğe geçecektir diye de düşünüyorum ;)
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Iki secenek de olsun, isteyen istedigi gibi satin alabilsin.
Duz vitesli araba kullanmadim, nasil bir sey bilmiyorum, onun icin karsilastirma yapamam.
Fakat burada gordugum yakit rakamlarina gore otomatikle duz arasinda pek bir fark yok.
Bir de arabanin ekonomik omru icinde bile debriyaj balata degistirmek derdi var.Otomatikte yag ve filtresi degistirildigi surece git gidebildigin kadar....
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bmw 318i /Suzuki Jimny 4x4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
biraz da zevk meselesi kimi kick down yapmayı sever kimisi de vitesi 5'ten 3'e kendisi çekmeyi sever tabiki trafik yoğunken manuelin dezavantajları oluyor ama gül-diken olayı biz sırf triptonik diye daha dolu arabayı almadık yahu  |-\
Her sürücü, arabasının kıçınada en az kendininki kadar sahip çıkmalıdır...
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24775.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
tamam iyi otomatik iyide.
Türkiye için;
1.Yakıt
2.Bozulursa çıkaracağı masraf
3.Bizim pek otomatik şeyler sevmememiz.
4.Otomatik vitesin biraz daha ağır olması.
5.Sportif ruhu öldürmesi
  Tamam trafikte zor ama çok çok zevkli ya manuel.Ben kesinlikle otomatik araçları haz etmiyorum.Vitesi değiştiricem.arabayı ben tam anlamıyla kontrol edicem.Vites atarken verdiği haz bilene başka.Bi kol hareketi şakkk yapıştırıyor seni koltuğa...
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
gençlik işte naapcan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
biraz da zevk meselesi kimi kick down yapmayı sever kimisi de vitesi 5'ten 3'e kendisi çekmeyi sever tabiki trafik yoğunken manuelin dezavantajları oluyor ama gül-diken olayı biz sırf triptonik diye daha dolu arabayı almadık yahu  |-\
berkcan sen triptronik veya smg kullanmadın heralde. bizim 3.20iA vardı triptronik almadığımıza pişman olduk. tabi sen zonguldaktasın trafik nedir bilmezsin :) burda bi trafiğe girince sol ayak mort :D
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Bozulursa çıkaracağı masraftan korktuğum ve aracının tamamen kendi kontrolümde olmasını sevdiğim için forza düz vites diyorum :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
bende kontrolü başkasında olmasını sevmediğimden düz vites diyorum. otomatiğin tadını almadım bilmiyorum ama bana fuarlardaki çarpışan otolar gibi geliyor. otomatikçiler kızmasın.... :)
92 corona gli 2000 136 hp brc emülatör

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
keşke çarpışınca da pardon deyip yolumuza devam etsek ne iyi olur demi..:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Allah herkese kazasız belasız sürüş keyfi yaşatsın diyorum... çarpışmalar çarpışan otolarda olması dileğiyle..
92 corona gli 2000 136 hp brc emülatör

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
+1  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Full otomatik araçlarda da kontrol tamamen sürücüde arkadaşlar.
Daha hızlı gitmek isterseniz, gaza tam basıyorsunuz ve duruma göre bazen 2 vites geriye gidip araç hızlanıyor ve devamında da daha üst devirlerde vites yükesltiyor.
Yarı otomatik (kavramalı otomatiklerde) Tiptronik ve SMG vitesde de kontrol tamamen sürücüde, debriyaja basmak için zaman harcanmıyor.
Gerçekten küçümsemek lazım, SMG vites değişimi, BMW mühendisleri tarafından geliştirilmiş ve 0.2 sn'de vites değişimi gereçekleştiriyor. SMG vites, F1 araçlarında da kullanılmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
gençlik işte naapcan :)
Hem genç hem agresif; ruhunda fırtınalar kopuyor :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
M.Ö. gençlik yıllarımda , acemiliğinde verdiği kaygıyla otomatik vitesli araba arıyorum, o zamanlarda tamirinden anlayan usta olmadığı için otomatikler yaygın değil; galerinin birinde bi suziki gördüm, araba çok sevimli(o zamanlar bende 65 kiloydum) tam bana göre ama düz vitesti, satıcıya bunun otomatiği yokmu dedim, Adam ters bi şekilde "ne yapacaksın otomatiği" dedi
herifin suratına şaşkın şaşkın baka kaldım, o ise tam bir bıçkın şöför tavrıyla devam etti:
"birader delikanlı adam otomatik vites kullanmaz"
şaşkınlığım artmış vaziyette bakakalmışken yol magandası devam etti
"araba dediğinin motoru önde, defransiyeli arkada olur, ve düz vites olur,
öyle önden çekiş, otomatik vites cart curt bozar delikanlı adamı"

....aklıma geldikçe hala gülerim ama ne yazıkki ülkemizde mantalite hala böyle veya buna çok yakın

Düşünsenize triptronic lerde istersen manuelde kullanabiliyorsun, (düz viteslileri otomatik kullanma şansı yok)
yani araba hem otomatik hem manuel
hem konfor ve rahatlık elinin altında , hem istediğinde tüm kontrol sende... ama yinede halkımız manuel vites diyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Nihat Doğan olmak,tavuk göğüsünü sütyenle sunmaktr
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Arabamın manuel vites olmasını isterim,çünkü o zaman araba sürdüğüme inanıyorum.Yanlız bir istisna var eğer sürdüğüm Bmw nin yeni kasalarından birinin otomatik vitesiyse hiç sorun yok,çünkü o vites insana pilot havası katıyor. :)




Özkanfaruk
facebook.com/OzkanfarukPhotography

2004 RAV4 2.0 VVT-İ Otomatik