Güzel konu.
Otomatik viteslerde de değişik gelişmiş özellikler olabiliyor, kar modu vs. gibi. Ayrıca iyi ve doğru kullanıldıklarında manuel viteslere göre daha uzun ömürlüler. Yakıt tüketimi ise belli şartlarda manuel (kuru tip kavrama diyelim) vitese göre daha fazla. Uzun yol sabit hız sürüşlerinde tam kilitlenme olduğundan böyle bir fark da kalmıyor. Ayrıca konfor yanı da gerçekten çok önemli fakat birde artık çok gelişmiş otomatik şanzımanlar mevcut ve yüksek performanslı araçlarda artık otomatik vites kutusu, manuel vites kutusuna göre daha çok performans isteklerine cevap verebiliyor ki, bu artık çok önemli bir konu bence. Toyota dahil kimi araçlarda artık 8 ileri vitesi de görmeye başlıyoruz. Emin olun böyle bir şanzımana sahip araçta kimse elle vites değiştirmek istemez.

Heleki yüksek tork ve güç ile motor devirleri bir anda yükselebilirken.
Açıkçası bende sçemeli şanzımanı tercih ederdim ve direksiyon arkasından vites değiştirmek, performansın yanında güvenlik içinde önemli bir durum bence. Yakın zamanda otomatik şanzımanların daha da gelişeceğini düşünüyorum. Otomatik şanzımanlar ile ilgili daha heyecan verici haberleri kısa süre sonra duyabiliriz kanısındayım.