Gönderen Konu: toyota auris 1.4 d4-d m/m  (Okunma sayısı 10961 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
toyota auris 1.4 d4-d m/m
« : Temmuz 19, 2010, 15:45:12 »
Selam!
1Ağustos 2008 de auris 1.4 d4-d m/m aracı aldım. Bu güne kadar 16000 km. yaptım. Mesleğim sebebiyle fazla seyahat ettiğim söylenemez.
Şu ana kadar edindiğim tecrübeleri paylaşmak isterim.

Araçla ilgili canımı sıkan en büyük sorun:Dik yokuşta ve az meyilli fakat mıcırlı bir zeminde araç maalesef kalkış yapmıyor. El fireni ile destekleyerek zar zor harekete geçirebiliyorum. Bu sorunu vanda bulunan servise ilettim kalibrasyon ayarı ile biraz oynadılar ancak problemin çözümüne büyük faydası olduğunu söyleyemem. Servisteki arkadaşlar dizel  arabalarda bu sorunun yaşanabileceğini ifade ettiler. (Bu sorunu sadece vanda ve belirli bir yokuşta yaşadım.. umarım istanbul veya ankara trafiğinde bu sorunu yaşatacak bir yokuşta kalkmak zorunda kalmam.)

Gelelim artılarına: aklıma gelenleri sayacağım...
1. En önceliklisi toyota olması.. müşteri memnuniyetine önem verilmesi.
2. Yakıt tüketimi: bir depo ile 1060 km. (istanbul-mardin arasındaki yolda ve devirli kullanmaya özen göstermeden)
3. İç mekan: Gayet başarılı, kalite hissi veriyor, ben konsolu çok beğendim.
kullanışlı gözleri var.
döşeme kaliteli.
ses sistemi ve mp3 çalar kusursuz diyebilirim.
4. Sürüş keyfi: Uzun yolda ve şehir içinde komforlu bir sürüş keyfi yaşatıyor. M/M oluşu ayrı bir keyif.
Turbo devreye girdikten sonra hiçbir yokuş problem değil. Ancak yokuşlarda sollama yaparken MS (spor mod) veya manuele almakta fayda var.
5. Torpidodan ses geldiğine dair bazı yorumlar okuduğumu hatırlıyorum. Çok bozuk yollarda (Bitlis deresinde yol çalışmaları olan bölgede) kullanmama rağmen rahatsızlık verici bir sorun yaşamadım.

şimdilik aklıma gelenler bunlar.. merak edilen konuları cevaplamaya çalışırım.
almayı düşünen arkadaşlara yeni modelinin test sürüşünde dik bir yokuşta kalkış denemelerini tavsiye ederim.
saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 24 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2010, 22:41:35 »
Rampada kalkış problemi zannediyorum ki turbo boşluğunun olduğu devirlerde yani 1800rpm e kadar olan kısımda yerinden kalkma esnasında meydana geliyor,

 bu sırada ya gazı diplemek gerekiyor 2000 devire kadar epey bağırtmak veya el freninden desdek almak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2010, 16:13:28 »
Paylaşım için teşekkürler Özkan Bey.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #3 : Temmuz 24, 2010, 13:33:47 »
Aslına bakarsanız arabayı bağırtmak pek mümkün olmuyor.. 1500 devirden sonra ne kadar gaz pedalına bassanda aracın devri artmıyor. Bunu önleyen bir sistem var herhalde.
Sanırım konuya yakın olan arkadaşlar daha net bilgi verebilir.
El freni ile de deniyorum ancak kavrama noktası gibi bir noktada yavaşca harekete başlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #4 : Temmuz 24, 2010, 16:42:32 »
 Paylaşım için teşekkürler . MMT şanzıman ve kalkıştaki turbo boşluğu birleşince araç rapmada yığılıyor . Bu da MMT nin artılarının yanında eksisi . Benim manuel dizel corollamı otopark çıkışında kaldırmak için el freni kullanmam şart olduğu gibi balata kokusu da fazla çıkıyor . 
Toyota aşk gibidir , yaşamayan bilemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #5 : Temmuz 27, 2010, 19:18:11 »
Ben birşey sormak istiyorum bendede 2010 yaris var terra dizel. Siz 1 depo ile 1060 km gittim demişsiniz ben en fazla şehirler arası 850 yi gördüm ben 2000 devirde gittim ama aracım daha  3000 km de. Sizin aracınız 3000 yada 4000 deyken uzun yolda yine 1060 km yapıyormuydu acaba?.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 24 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #6 : Temmuz 29, 2010, 23:05:36 »
Paylaşım için teşekkürler . MMT şanzıman ve kalkıştaki turbo boşluğu birleşince araç rapmada yığılıyor . Bu da MMT nin artılarının yanında eksisi . Benim manuel dizel corollamı otopark çıkışında kaldırmak için el freni kullanmam şart olduğu gibi balata kokusu da fazla çıkıyor . 

Bunlara ek olarak, soğukken de nazlanması cabası. 1.6d-4d şart.

Ben birşey sormak istiyorum bendede 2010 yaris var terra dizel. Siz 1 depo ile 1060 km gittim demişsiniz ben en fazla şehirler arası 850 yi gördüm ben 2000 devirde gittim ama aracım daha  3000 km de. Sizin aracınız 3000 yada 4000 deyken uzun yolda yine 1060 km yapıyormuydu acaba?.

Biraz zaman ve km sonra düşecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2010, 14:57:06 »
Bunlara ek olarak, soğukken de nazlanması cabası. 1.6d-4d şart.

 Soğukken zorlamamaya dikkat ediyorum mümkün mertebe. Fikrinize katılıyorum toyotanın 1.6 hacminde dizel üretmesi vergi sistemimiz gözönünde bulundurulunca mükemmel olur bizler için .  Gerçi turboyu devrede tuttukça bir süre sonra alışılıyor 1.4 90 Hp ye de ama şöyle 1.6 110 Hp civarı bir makine tadından yenmezdi.
 Ayrıca 1.6 dizel üst sınıftaki avensis ve rav4 gibi araçların da fiyatını makul seviyelere çekebilir.

Biraz zaman ve km sonra düşecektir.
+1 Biraz sabredin sonuç güzel olucaktır.
Toyota aşk gibidir , yaşamayan bilemez.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #8 : Eylül 02, 2010, 02:09:35 »
bnde  1.4 d4-4 m/m sanzuman kullanıyorum kalkısta ve yokuslarda cok zorluk cekıyorum
kendıme gore bazı stıller gelıstırdım gercı ya araba bostayken gaza asılıp bır anda e ye cekıyorum
yada daha az olan yokuslarda el frenı ıle kalkıyorum. Bu arada allah kımseye kışın aurısle otoparktan cıkmayı nasıp
etmesın.  :D
bu arada yakıtla ılgılı olarakda basarak (160_180 arası) bir depo ıle 650 km yı gecemedım .

ve arkadaslar 40000 km bakımına gıreceksenız yanınıza yuklu mıktarda para almayı unutmayın (yaklasık 600 tl)  :D




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #9 : Eylül 03, 2010, 01:10:09 »
bnde  1.4 d4-4 m/m sanzuman kullanıyorum kalkısta ve yokuslarda cok zorluk cekıyorum
kendıme gore bazı stıller gelıstırdım gercı ya araba bostayken gaza asılıp bır anda e ye cekıyorum
yada daha az olan yokuslarda el frenı ıle kalkıyorum. Bu arada allah kımseye kışın aurısle otoparktan cıkmayı nasıp
etmesın.  :D
bu arada yakıtla ılgılı olarakda basarak (160_180 arası) bir depo ıle 650 km yı gecemedım .

ve arkadaslar 40000 km bakımına gıreceksenız yanınıza yuklu mıktarda para almayı unutmayın (yaklasık 600 tl)  :D





Abi sen hangi marka kullanıyorsun??? Böyle bir Toyota modeli yokta...
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2010, 02:58:02 »
4 çeker auris yeni çıktı hemde dizel.
Toyota aşk gibidir , yaşamayan bilemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #11 : Kasım 07, 2010, 19:19:29 »
Bir şey sormak istiyorum mmt kullananlara
-Yokuşlarda el freni ile kalkmak gerekiyor diyorsunuz.Peki vitesi manuele getirip kaldırdığınızda el frenine yinede ihtiyaç duyuluyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #12 : Kasım 07, 2010, 20:02:35 »
Umutcan tam olarak ne demek istedi anlayamadım ama bende dediklerinden bişe çıkarttım belki de soracağım sorunun aynısını sormuştur bende sorayım.
 M/M vites aracı vitese attığınız zaman yokuşta geri geri kaçıyor mu yoksa olduğu yerde kalıp gaz vermenizi mi bekliyor trptronik ya da tam otomatik farketmez her ikisi içinde geçerli. (Hiç otomatik kullanmadım da)  ?? ??
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #13 : Kasım 07, 2010, 20:13:09 »
Umutcan tam olarak ne demek istedi anlayamadım ama bende dediklerinden bişe çıkarttım belki de soracağım sorunun aynısını sormuştur bende sorayım.
 M/M vites aracı vitese attığınız zaman yokuşta geri geri kaçıyor mu yoksa olduğu yerde kalıp gaz vermenizi mi bekliyor trptronik ya da tam otomatik farketmez her ikisi içinde geçerli. (Hiç otomatik kullanmadım da)  ?? ??
Oğuz Bey arabanın kaydırıp kaydırmadığını sormuyorum araba zaten yokuşta kaydırıyor bu kesin birşey.Ben yokuşlarda el freni yerine manuel e getirerek kaydırmanın önüne geçiliyor mu(ayrıca el frensiz kalkış yapılıyor mu) diye sormuştum.Umarım anlaşılır olmuştur..
Saygılar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #14 : Kasım 07, 2010, 23:04:30 »
Oğuz Bey arabanın kaydırıp kaydırmadığını sormuyorum araba zaten yokuşta kaydırıyor bu kesin birşey.Ben yokuşlarda el freni yerine manuel e getirerek kaydırmanın önüne geçiliyor mu(ayrıca el frensiz kalkış yapılıyor mu) diye sormuştum.Umarım anlaşılır olmuştur..
Saygılar..
Tamam işte umutcan aynı hesaba geliyor. Bu arada sanki sert bi dille yazmışsın gibime geldi ama sakın benm yazdığımı sert dilde anlama ben senin yanında olarak konuştum ona göre ;) Ben bi kaç kişiden duydum örneğin tam oto. viteste vitesi D'ye getirdiğin zaman araç yokuş aşağı geri kaçmıyor yerinde duruyor demişlerdi ama hiç kullanmadığım için bilmiyorum o yüzden merak ettim sordum her ikisini de soruyorum oto. de ve manuel de yani triptonik viteste aracı vitese aldığımız zaman geri kaçma yapıyor mu ?? geri kaçma sebebi motorun gücüne mi bağlıdır ??
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #15 : Kasım 08, 2010, 15:36:18 »
bilen biri yanıtlasa iyi olacak galiba :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2010, 19:57:10 »
 O zaman  bekleyelim oto. vitesli arkadaşları :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #17 : Kasım 09, 2010, 11:49:19 »
selam arkadaslar bildiğim kadarıyla olanları size aktarıyım.

tam otomatik şanzımanlı araba geriye kesinlikle kacmaz sebebi araba ayagınızı frenden cektıkten sonra ileri gitmek istiycektir.
m/m şanzımanlı araba ne kadar otomatik olarak görünsede aslında otomatik gorunumlu bı manuel şanzımandır. yani yokuşta ayagınızı gazdan cektıkten sonra araba sizin yerinize otomatık olarak debriyaja basıcaktır. tabı bu esnada da araba haliyle geri kacıcaktır. yani siz gaza basmadıgınız surece araba yokusta gerıye dogru kacar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #18 : Kasım 09, 2010, 13:27:54 »
selam arkadaslar bildiğim kadarıyla olanları size aktarıyım.

tam otomatik şanzımanlı araba geriye kesinlikle kacmaz sebebi araba ayagınızı frenden cektıkten sonra ileri gitmek istiycektir.
m/m şanzımanlı araba ne kadar otomatik olarak görünsede aslında otomatik gorunumlu bı manuel şanzımandır. yani yokuşta ayagınızı gazdan cektıkten sonra araba sizin yerinize otomatık olarak debriyaja basıcaktır. tabı bu esnada da araba haliyle geri kacıcaktır. yani siz gaza basmadıgınız surece araba yokusta gerıye dogru kacar.


 Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederiz baya aydınlattı bizi... Saygılar...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #19 : Kasım 09, 2010, 13:36:23 »
rica ederim arkadaslar ne demek.
hepimiz bildiklerimizi birbirimizle paylaştıkça daha fazla şey öğrenicez.