Gönderen Konu: toyota auris 1.4 d4-d m/m  (Okunma sayısı 10964 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #20 : Kasım 09, 2010, 13:43:40 »
Tabi ki öyle tabi ki.
 Son zamanlarda tiptronik (veya triptonik :) ) vitese inanılmaz bi hevesim var  hayatta bi kere sürdüm o da 200 m. idi hiç bişe anlamadım ve 3 sene önceydi :) Baya bi heves ettim ya yeni bi araç alsam tiptronik mi tercih etsem acaba çabuk sıkılır mıyım bilmiyorum.
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #21 : Kasım 09, 2010, 14:13:27 »
ya şöyle söliyim hayatım boyunca bicok araba degıstırdım. ama genelde manuel araba kullandım ama bu sefer m/m şanzıman bi auris siparişi verdım.:) ama daha once arkadaslarımda da oldugu ıcın bıcok kez test etme fırsatım oldu benım hosuma gıttı ama senın hosuna gıdermı bılmıyorum.
eger aracından performans beklıyosan m/m sanzıman sana ıstedıgını vermıycektır.
ama yok ben artık konfor ve rahatlık aynı zamanda debriyaj derdinden kurtulmak ıstıyorum dıyosan ozaman a/t veya m/m sanzıman almalısın.
yıllardır manuel kullanan bırı olarak o tadı vermesede m/m sanzıman hosuma gıttı benım.
bıran once arabam gelsede kullanmaya baslasam dıye heveslenıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #22 : Kasım 09, 2010, 14:54:01 »
ya şöyle söliyim hayatım boyunca bicok araba degıstırdım. ama genelde manuel araba kullandım ama bu sefer m/m şanzıman bi auris siparişi verdım.:) ama daha once arkadaslarımda da oldugu ıcın bıcok kez test etme fırsatım oldu benım hosuma gıttı ama senın hosuna gıdermı bılmıyorum.
eger aracından performans beklıyosan m/m sanzıman sana ıstedıgını vermıycektır.
ama yok ben artık konfor ve rahatlık aynı zamanda debriyaj derdinden kurtulmak ıstıyorum dıyosan ozaman a/t veya m/m sanzıman almalısın.
yıllardır manuel kullanan bırı olarak o tadı vermesede m/m sanzıman hosuma gıttı benım.
bıran once arabam gelsede kullanmaya baslasam dıye heveslenıyorum :)
umarım memnun kalırsınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #23 : Kasım 10, 2010, 23:54:30 »
bilen biri yanıtlasa iyi olacak galiba :)
selam arkadaşım ben tam otomatik opel kullandım şimdi de d-4d mm kullanmaya çalışıyorum. tam otomatikte vites geçişlerinde hiç boşluk yok senin verdiğin gaza göre hangi vetes uygunsa ona geçiyor ve hissetmiyorsun, yokuşta durdun vitesi d ye alıyorsun araba milim geri kaçmıyor düzde d ye alırsan araba 5 km hızla yavaş yavaş gidiyor. Gelelim MM ye... vites geçişlerinde boşluklar var ve vites geçişinin tam otomatik gibi bir mantığı yok ayarlandığı devire gelince düz yokuş dinlemiyor vitesi değiştiriyor ve yığılıp kalıyor. yokuşta durdun arabayı ister E ye al ister düz vitese M ye al araba geri kaçıyor, yoğun trafikte sinir bozucu bir şey.ben henüz 900 km yaptım alışamadım ama alışmak zorundayım başka çarem yok. diyelim ki araba 4. viteste devir 1900 de biraz bastın hızlanmak için araba aynı viteste hızlanmaya çalışıyor önce baygın sonra açılıyor. tam otomatikte olay şöyle: hızlanmak için gaz vedin eger devir düşükse arabayı hiç bayıltmıyor vitesi düşürüyor fırlıyor ve sonra vitesi yükseltiyor uçuyor... o kadar. MM ile yokuşta kalkıyorsun 2500 devir olunca 2. vitese geçiyor, gecikmeden dolayı devir 1100 e düşüyor araba yığılıror biraz açılır gibi olurken devir 2000 olunca 3. vitese geçiyor yine bayılıyor. tam otomatik olsa yokuş çıktığın için 3000 devirde 2 ye geçer 3000 devirde 3 e geçer adı üstünde otomatik.ama düz yolda ise 2200 devirde vites yükseltir yokuş aşağı ise 1700 devirde vites yükseltir. otomatik ayarlıyor. MM de yokuş aşağı olsada 2500 de 2 ye geçiyor yokuş yukarı olsada

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #24 : Kasım 11, 2010, 09:40:32 »
selam arkadaşım ben tam otomatik opel kullandım şimdi de d-4d mm kullanmaya çalışıyorum. tam otomatikte vites geçişlerinde hiç boşluk yok senin verdiğin gaza göre hangi vetes uygunsa ona geçiyor ve hissetmiyorsun, yokuşta durdun vitesi d ye alıyorsun araba milim geri kaçmıyor düzde d ye alırsan araba 5 km hızla yavaş yavaş gidiyor. Gelelim MM ye... vites geçişlerinde boşluklar var ve vites geçişinin tam otomatik gibi bir mantığı yok ayarlandığı devire gelince düz yokuş dinlemiyor vitesi değiştiriyor ve yığılıp kalıyor. yokuşta durdun arabayı ister E ye al ister düz vitese M ye al araba geri kaçıyor, yoğun trafikte sinir bozucu bir şey.ben henüz 900 km yaptım alışamadım ama alışmak zorundayım başka çarem yok. diyelim ki araba 4. viteste devir 1900 de biraz bastın hızlanmak için araba aynı viteste hızlanmaya çalışıyor önce baygın sonra açılıyor. tam otomatikte olay şöyle: hızlanmak için gaz vedin eger devir düşükse arabayı hiç bayıltmıyor vitesi düşürüyor fırlıyor ve sonra vitesi yükseltiyor uçuyor... o kadar. MM ile yokuşta kalkıyorsun 2500 devir olunca 2. vitese geçiyor, gecikmeden dolayı devir 1100 e düşüyor araba yığılıror biraz açılır gibi olurken devir 2000 olunca 3. vitese geçiyor yine bayılıyor. tam otomatik olsa yokuş çıktığın için 3000 devirde 2 ye geçer 3000 devirde 3 e geçer adı üstünde otomatik.ama düz yolda ise 2200 devirde vites yükseltir yokuş aşağı ise 1700 devirde vites yükseltir. otomatik ayarlıyor. MM de yokuş aşağı olsada 2500 de 2 ye geçiyor yokuş yukarı olsada

 Hımmm çok güzel aydınlatmışsınız nuri bey. Çok sağolun eğer dediğiniz gibiyse sevmedim ben vazgeçtim manuele devam :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #25 : Kasım 11, 2010, 13:41:36 »
Hımmm çok güzel aydınlatmışsınız nuri bey. Çok sağolun eğer dediğiniz gibiyse sevmedim ben vazgeçtim manuele devam :)
Aynen katılıyorum.Düz vites ayrı bir olay.Zevk meselesi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #26 : Kasım 12, 2010, 18:33:12 »
Aynen katılıyorum.Düz vites ayrı bir olay.Zevk meselesi :)
Tabi yaa. Ne yapalım bende eşime o zaman ufaktan otomatik bi araç alırım eğer canım isterse arada bi onu kullanırım şahsımca manuele devam tabi ;)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #27 : Kasım 13, 2010, 19:18:40 »
Manuell :dance:

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #28 : Nisan 10, 2012, 21:52:21 »
merhaba arkadaslar toyota aurıs dizel otomatik vites aracı yenı aldım acaba bır depo benzınle sehır ıcı kac kılometre yapabılırım deneyen varmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #29 : Nisan 10, 2012, 21:56:28 »
merhaba arkadaslar toyota aurıs dizel otomatik vites aracı yenı aldım acaba bır depo benzınle sehır ıcı kac kılometre yapabılırım deneyen varmı
Hiç gidemezsiniz.Çünkü araç dizel benzinli değil. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #30 : Nisan 10, 2012, 22:03:51 »
Aurisimle ankaradan istanbula gittim, ortalama 3.9 litre yaktı 100 kilometrede.. Deponun 55 litre olduğunu varsayarsak, 1410 kilometreye kadar yolu var :D
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #31 : Nisan 16, 2012, 22:03:03 »
bende mmt corolla mı yeni sattım bu konuyu okuyan arkadaşlara fikir verebilmek için yazıyorum

otomatik veya tiptronik bütün vitesler geri kaçırır. kaçırmaz diyenler eğimi az olan yokuştan bahsediyorlar. dik yokuşlarda otomatik vites boşta duran araba gibi geri kaçar.

mmt kullanırken vitesi ayarlamak sizin ayak hareketinize bağlı.
arkadaşın biri demişki yokuşta 2000 devirde vites büyütüyor, gaza basıyorum vites küçültmüyor diye.
eğer gaza hızla basarsanız vites gerekirse 5den2ye düşer. denemek çok kolay. 50km ile giderken 5.vitese geçen arabayı aniden dip gaz yapın ve manuele alın 2.viteste olduğunu göreceksiniz.
otomatik araçlarında vites geçişleri hissedilir fakat geçiş hızlı olduğundan aracın ivmesi azalmaz ve buda sizi rahatsız etmez.
mmtde geçiş özellikle düşük devirde yavaş olduğundan geçişlerde ivme kaybı yaşanır ve bu rahatsız eder. alışınca bunların çoğu geçer :)
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #32 : Nisan 16, 2012, 23:00:08 »
otomatik veya tiptronik bütün vitesler geri kaçırır. kaçırmaz diyenler eğimi az olan yokuştan bahsediyorlar. dik yokuşlarda otomatik vites boşta duran araba gibi geri kacar.

Tam olarak dogru degil malesef bu cumleniz. 1.5 yildir tork konvertorlu otomatik sanzimana sahip araclar kullaniyorum. Egim ne olursa olsun tork konvertorlu sanzimana sahip bir aracin, bosta duran bir arac gibi geri kacmasi mumkun degil. Cok ufak, ihmal edilebilir duzeylerde geri kacmalar yasanabiliyor dik yokuslarda sadece.

Multimode, easytronic gibi robotize-mekanik sanzimanlar, anlasilacagi uzere otomatiklestirilmis manuel sanzimanlardir, kullanicinin yerine debriyaja basip vitesi degistirip kavrama yapan bir robota sahiptir. Bu sebeple manuel sanzimanlarda yasanan geri kacma olayininda yasanmasi gayet dogaldir.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #33 : Nisan 16, 2012, 23:09:37 »
sadece denedim ondan söylüyorum. ben corolla mmt aldığımda arkadaşımda aynı gün civic otomatik aldı. oda sizler gibi aracın kaçırmayacağını iddia etti. aldım yanıma ve hemen evin yanındaki yokuşa sürdüm. tahmin edeceğiniz gibi civic ( en çok tercih edilen otomatik araçtır asnırım) mmtden çokta farksız olarak geriye doğru kaçmaya başladı.
tek fark mmtde gaza basarak yokuşta yarım kavramayla kolay kolay durmaz ama otomatik bir araç gaza basarak en dik yokuşta bile durur. hill holder olmayan bir araçta yokuş kalkış desteği aramak gereksiz.
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota auris 1.4 d4-d m/m
« Yanıtla #34 : Nisan 17, 2012, 10:29:32 »
sadece denedim ondan söylüyorum. ben corolla mmt aldığımda arkadaşımda aynı gün civic otomatik aldı. oda sizler gibi aracın kaçırmayacağını iddia etti. aldım yanıma ve hemen evin yanındaki yokuşa sürdüm. tahmin edeceğiniz gibi civic ( en çok tercih edilen otomatik araçtır asnırım) mmtden çokta farksız olarak geriye doğru kaçmaya başladı.
tek fark mmtde gaza basarak yokuşta yarım kavramayla kolay kolay durmaz ama otomatik bir araç gaza basarak en dik yokuşta bile durur. hill holder olmayan bir araçta yokuş kalkış desteği aramak gereksiz.

hill holder ve yokuşta kalkış desteği aynı şeyler.