0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Eğer klima kompresörü ayrı bir elektrik motorundan değil de motordan kasnak ile güç alıyorsa her motor devrinde aynı performansı vermeyebilir bence.
bizim 2000 model bi accent vardı.onda babam araca binmiş ve çalıştırdığı gibi klimayı açmış. bir anda motordan dumanlar yükselmiş
sonra kaputu açmışlar bi şey yok motorda sadece aşırı ısınma varmış.sonra doğru servise ordaki ustalar bi şey yok bi anlık aşırı yüklenme olmuş demişler
o araçla tatile gidiyorduk yazları.hava zaten sıcak 5 kişi var bagaj dolu klima açık bide yokuşlarda gaza yüklenince hemen hararet kaldırıyordu bizde 10 dakikada bir durmak zorunda kalıyorduk
toyotanın hakkatten maşallahı var bu konuda hyundai den sonra bir çağ atlamış olduk
arada bayağı bir fark var.her yokuş çıkanda babam diyor;yeni bir araba alırsam yine toyota alırım
5 ile 7 derece arası normal. Bizim araçlarda problem, soğutmakta değil soğutulmuş olan kabindeki kaçak yani ısı kaybı. Kova dolusu su düşünün altında küçük bir delik var su kaçıyor, eğer kaçan su kadar üstten takviye olmazsa kovadaki su gittikçe azalacak bir müddet sonra bitecek. Araç içindeki soğutulmuş ortamdaki ısı kaybını peteklerden takviye etmezseniz bir müddet sonra ortam ısınmaya başlar. Esas ölçü kanallardan içeri verilen hava debisi ve ısısıdır. Yani tek başına 5 derece bir şey ifade etmez. İkinci ve en önemli kriter içeri verilen havanın debisi, işte bu debiye etkileyen en önemli unsur temiz bir filtredir. Eğer filteniz temiz değilse misal içeri verilen hava miktarı ve ısısı 2M3/dak da (metreküp) 5-7 derece olması gerekirken kirli bir filtreyle 1M3 havayla 5-7 derece almanız pek bir şey ifade etmez. Çünkü içerideki kayıpları kovadaki su kaybı gibi telafi edemez ve ortam ısınmaya başlar. Dikkat ettiyseniz soğutmada bir problem yok ama kayıpları telafi edecek hava miktarı yok. İşde bu yüzden mutlaka ama mutlaka temiz bir filtre kullanmak gerekir. Ben genelde iki haftada bir filtreyi sökerek basınçlı havayla tersten temizleyip tekrar kullanıyorum. Size de önerim bu doğrultuda olacak. Fakat peteklerdeki ısı 5-7 derece olması gerekir bunu test edin.