Hız öldürür.Hızın sebebi :Arabam iyi,yollar sadece benim,kimse beni geçemez,kral benim gibi dürtüleri ortaya çıkaran trafik canavarı.Hiç bir araç,dağdan,kayadan sağlam değilki çarpınca ölünmesin.Allah böyle ölümden cümlemizi korusun.
Bolu TEM de bir mercedes in TIR a arkadan çarpması sonucunda 3 kişi feci şekilde hayatını kaybetmiş. işte olaydan sonra çekilen fotoğraf kareleri. http://aktuel.mynet.com/galeri/haber/katliam-gibi-kaza-bolu-da-korkunc-kaza-3-olu/5818/149263/sayfa/1/
bu da demek oluyor ki altındaki araba mercedes de olsa yüz tane de hava yastığın olsa hız mutlak bir felakettir.
İşin içinde hız varsa Mercedes'in Şahin'e göre tek üstünlüğü vardır: Cesedin kolay teşhis edilir.
(Bu kazada kafaları koptuğuna göre ötesini düşünmek bile istemiyorum.)
haikkatten felaket ya o araba öyle olduysa gerisini düşünemiyorum...
Yazık olmuş kim bilir ne kadar hızlıydı . Allah ailelerine ve yakınlarına sabır versin.
Bu da Tır'ın resmi.
Allah rahmet eylesin. Denk olmayan araçların trafikte aynı anda kazaya karışmaları gerçekten vahim sonuçlar doğurabiliyor. Örtüşme noktaları düşünüldüğünde zaten otomobilin pek şansı kalmıyor. Ancak büyük araçlarında, küçük araçları altına almamaları için bazı aparatları takmaları zorunlu hale gelmeli.
Ericsson'un üst düzey yöneticileriymiş.
Cam filmine, egzoza ceza yazıp da bu tırın dorsesini görmeyen zihniyettir bu kazanın sorumlusu. Devlet katil olabilir mi, basbayağı olur işte böyle...
Altındaki araba ne olursa olsun, arabanın gidebildiği kadar hız yapmayacaksın bişey olduğunda durabileceğin kadar hız yapacaksın. Altındaki yer uçağıda olsa 4 adet lastik üzerinde giidiyor ve duruyor. Gitmesi kolay sorun durmakta. Hız gerçekten felaket. Şoförün yaptığı hız yada hata yanındakileride götürdü. Allah rahmet eylesin.
Cam filmine, egzoza ceza yazıp da bu tırın dorsesini görmeyen zihniyettir bu kazanın sorumlusu. Devlet katil olabilir mi, basbayağı olur işte böyle...
çok haklısın hakkı hocam, sana katılmamak mümkün değil. kırıkkalede polisler radarla tuzak kurmaktan başka hiçbirşey yapmıyorlar mesela, ankara-kırşehir-samsun yolunun kesiştiği ışıklar var mesela (bilenler için otogarın önü diyim) 2 hafta ışıklar çalışmadı, bi gün şirket aracıyla geçerken orada duran bir ekip gördüm, adam çekmiş oraya bekliyor arabada, müdahale falan yok, gittim arabanın yanına tepem attı tabi, neler söyledim, neler. siz sadece ceza biliyorsunuz, şuraya bi müdahale et vb. .... ertesi gün çalıştı, belki tesadüftür ertesi gün çalışması ama kayıtsız kalmamalıyız.
buradada suçu çok fazla tıra ve devlete yüklemek çok doğru değil aslında, asli kusur aşırı hız yapanın...
GazeteVatan internet sitesinden bir alıntı.
''Kazayla ilgili bildiri yayınlayan TREDER, ‘Bu kaza Avrupa’da olsaydı 3 genç yaşamını yitirmezdi’
Bolu Gerede’de Ericsson’un üç yöneticisinin yaşamını yitirdiği kazaya yönelik bildiri yayınlayan Treyler Sanayicileri Derneği, “Kaza Avrupa’da olsaydı bu ölümler yaşanmazdı. Avrupa’da bu tip çarpmalarda aracın TIR’ın altına girmesini engelleyecek tüm testler yapılır. Ancak arka tampon testi yapılmış araç trafiğe çıkar” açıklaması yaptı
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) Yönetim Kurulu, Bolu Gerede’de Ericsson’un 3 yöneticisinin geçirdikleri trafik kazasında yaşamını yitirmesinden sonra, yollarda gezen bazı TIR’ların Avrupa normlarına uymadığına dikkat çekti. Kazayla ilgili bir bildiri yayınlayan TREDER, “Bu kaza Avrupa’da olsaydı bu ölümler yaşanmazdı. Çünkü Avrupa’da bu tip çarpmalarda aracın TIR’ın altına girmesini engelleyecek tüm testleri yapılmış olur, özellikle arka tampon testleri yapılmış araçlar trafiğe çıkar” açıklaması yaptı.
TREDER, şunları kaydetti: “Türkiye’de Eylül 2000’de yürürlüğe giren, Avrupa Topluluğu direktifi ile ‘araç tip onayı’ belgesinin zorunlu belgelerinden biri de arka tamponlarla ilgilidir ve arka tampon testlerinin yapılması zorunludur. Tamponun bağlantı noktalarının her birine aracın teknik olarak izin verilen azami yüklü ağırlığının yüzde 50’si kadar bir kuvvetle (maksimum 10 tonla sınırlı) test edilmesi öngörülüyor. Ayrıca yerden yüksekliğinin maksimum 60 santimetre olması da arkadan çarpan aracın öndeki aracın altına girmesini engellemek içindir. Hatta Avrupa Birliği yeni hazırlayacağı direktifle bu mukavemeti 4 katına çıkarmayı planlıyor. Eğer ki arka tampon testleri yapılmış bir treyler olsaydı, bu kazada üç can kaybedilmemiş olabilirdi.” ''
Cam filmine, egzoza ceza yazıp da bu tırın dorsesini görmeyen zihniyettir bu kazanın sorumlusu. Devlet katil olabilir mi, basbayağı olur işte böyle...
+999999
Altındaki yer uçağıda olsa 4 adet lastik üzerinde giidiyor
+888888
Şu bursa dönüşü yolculuğu yüksek süratte benim için gerçekten bir felaket... Öyle bir zaman oluyorki, mecburen uzunları yakıp sol şeridi kapatıyorum. Kamyon ve tırlar inadına sinyalsiz bir şekilde sol şeride zıplıyor... Kaç kez ölümden döndüğümü ben bilmiyorum.. Hatta bir keresinde duramayacağımı anlamıştım ve hiç aynaya sağıma soluma bakmadan attım kendimi sağ şeride. Benki orası boş olurda kurtarırım diye... Sağ şeritte dolu olunca emniyet şeridi gibi olan daracık bir yere atmıştım kendimi...
Bu tır ve kamyonlar gerçekten bazen inadına yapıyor. Dediğim gibi, kötü örnek olmak istemem ama icap ettiği zamanlarda yasa masa dinlemeden gidiyorsun ve aslında yasal hız sınırının da ne kadar gerekli birşey olduğunu anlıyorsun..
Tahminimce tır ve kamyon şoförleri şöyle düşünüyorlardır,
"altıma girerse girsin napayım yani, benmi dedim gel gir altıma diye..." bu mantıkla sinyal minyal dinlemeden o gebze-izmit-körfez-derince yollarında adeta ÖLÜM SAÇIYOR...
nasreddin hoca geldi aklıma, hani evi soyulmuş, herkes kapıyı kilitleseydin, alarm taktırsaydın, bekçi tutsaydın v.s. hocanın tepesi atmış, yahu hırsızın hiç mi suçu yok...
çıkılabilecek en yüksek hız sınırının 120 km/h olduğu ülkemizde bu sınırı ihlal edip kendini ve arkadaşlarını katleden o psikopat şoförün hiç mi suçu yok...
tırcılar kamyoncular melek demiyorum, kazanın oluş şeklini de bilmiyorum ama arkadan çarpan yerine öndeki aracı suçlamak bence önyargıdır.
milletimiz önyargıya açık bir toplum, konyada yıllar önce olan kazayı hatırlayın, otobüsle tanker kafa kafaya girmişti, sonuç katliam, gencecik onlarca öğrenci can verdi. kazadan sonra olay yerine giden öğrenci arkadaşları otobüse karanfil bıraktı, tanker tüh kaka... sonuç: kaza tankerin şeridinde oluyor, otobüs şoförü sabıkalı kasap, tankerin masum şoförüde ölüyor üstelik ama otobüsün suçlu şoförü toplumun gözünde el üstünde.
bence yorum yapmadan önce biraz daha dikkat etmek gerek, masumların kul hakkına girmeyelim.
Murat hocam, durumu şu şekilde toparlamakta fayda var. Burada kazanın nedeni olmasa bile ölümlerin sorumlusu bence devlettir. Hatalı ve bozuk bir yol, trafiğe çıkması sakıncalı bir aracın yollarda rahatlıkla dolaşabilmesi, açılıp da etrafında hiç bir güvenlik tedbiri alınmayan çukurlar, hırsızların organize suç örgütü gibi çalışması, vs... Örnekleri daha da çoğaltabiliriz... Bu ve buna benzer durumlardan dolayı vatandaşın canına veya malına gelebilecek her türlü zararın birinci sorumlusu devlettir benim gözümde. Sonuçta hepimiz insanız, hiçbirimiz her an her saniye uyanık olamayız, anlık olarak duygularımızın etkisinde kalabiliriz. Dalabiliriz, hata yapabiliriz. Ama devlet her zaman uyanık olmaz zorundadır, hata yapma lüksü yoktur.
Bu işin altından da bi iş çıkmasa bari.
Hız öldürmez, kötü araç ve şoför öldürür.
(Aykırı bir yerden gireyim konuya.)
Hız sınırı neye göre belirleniyor? Yola göre.
Normal yollarda 90, otoyollarda 120km/h maksimum hız.
1970'li (hatta 60'lı) model -mesela- hacı murat veya R12 veya Anadol için de geçerli bu 2010 model araç içinde. Hata hacı murata 120 serbest 2010 Doblo'ya 90 sınırı var.
2010 model araç camında film var diye trafiğe çıkartılamıyor ama resimde görülen hurda trafiğe elverişli raporu almış.
O araç değil daha fazlası 120 hatta 80km/h hızla çarpsaydı sonuç farklı olmazdı. Rampada tır neredeyse durmuş kadar yavaş gider. Düz duvara çarpmaktan daha beteri altına girildiği için aracın en zayıf yeri olan belden yukarısından darbe almış. Hız ne olursa olsun sonuç kaçınılmazmış. Sadece cesetler parçalanmazmış.