0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selam, ben de mmt kullanıyorum bahsettiğiniz sorun 12bin km de hiç başıma gelmedi.[/quote]düz vites araç demiş olsanız cevabı belli.otomatikte de aynısı olabilir düşüncesiyle yazıyorum;2001 model 1,3 full toyota'da araç 5. vitese geçiyordu fakat bir süre sonra vitesten atıyordu. sonra tamamen el ile tutarak 5. viteste kullanılır hale geldi. daha sonra el ile tutmak da bir işe yaramadı. yani araç 4 vites kaldı. böyle olmasının sebebi aracı daha önce kullanan vatandaşın gayet hor kullanması debriyajsız vites değiştirmesi sonucunda dişlinin aşınmasıymış.400 ytl'ye dişli değişti sorun halloldu.sizin aracınızdaki sorunun tekrar etme periyodları giderek artış gösterirse, elektronik değil de mekanik olan kısmını tamamen incelettirirseniz, benzer bir sorunla karşılaşılabilir diye düşünüyorum.
bu sorun mekanikten çok elektronik gibi . 8-10 defa kontak açılıp kapanınca normale dondugune gore.[/quote]otomatik şanzımanın kontak açılıp kapandığında dişlileri döndürüp döndürmediğini bilmiyorum. eğer döndürüyorsa dediğim gibi olabilir. çünkü bahsettiğim araç da bazen yapıyordu ilk başlarda. oturduğu dişlinin o anki konumuyla ilgiliydi. ama dediğim gibi otomatiğin mantığını hiç bilmiyorum. fikir olarak akılda tutulmasında yarar var ama.
Bende 2006 corolla hactback MMT (Dizel) var (16.500km). Cuma günü saat 18:30 da hareket halindeyken yukarıda bahsedilen türde problem yaşadım. Otomatik vitesteyken birden şanzıman uyarı ışığı yandı ve araba hareketsiz kaldı. Vites ışığı "N" de yanıp sönüyordu. Ama değişmiyordu. Tam da alt geçittte, yoğun trafikte kaldım. Kontağı açıp kapattığım halde aynı ikazı verdi. Hemen yol yardımını aradım en yakın Lider'in (ankara) ekibi geldi. ekip gelene kadar bir kez hareket edebildim ama kısa süreli ama yine arıza yaptı. Tamirci arkadaş akü kutup başlarından birini söküp biraz bekledikten sonra tekrar taktı. Arabayı servise kadar götürebildim. Arıza tespit kartının okunması gerektiğini bunun da ancak cumartesi günü olabileceğini söyledi. Cumartesi günü saat 9:00 da servisten aradılar arabanın iki parçasının değişmesi gerektiğini bunlardan birinin beyni? olduğunu söylediler. arabayı tatil dolayısıyla ancak çarşamba akşam alabileceğimi söylediler. fabrikasyon hatası olduğunu, daha önce karşılaşmadıklarını? söylediler.1. motor arızası yapmaz denilen yeni toyotamla tam yolun ortasında kaldım, hatta kenara almak için bir miktar ittim.2. arıza ışığı yanmasıyla yolda kalman bir oldu, önceden ikaz etse en azından kenara çekebilirdim.3. yol yardımı servise de yakın bir yerde olduğumdan çabuk geldi, ancak servis kapalı olduğundan arıza tespiti bile yapılamadı4. yol yardımı için arabanın camında yazan 800'lü numara işe yaramadı, 212'li numaradan ulaştım5. araban sıfır bana lazım olmaz demeyin bu numaraları kaydedin6. arabayla yolda kalmak çok kötü bir duygu Allah kimseye yaşatmasın.Salı günü tam arızayı öğrendikten sonra tekrar yazarım.[/quote]yeni nesil bir aaba yeni nesil bir şanzıman vede diğer parçalar acaba diyorum tam olarak hatasız üretilebildimi ayrıca geçmiş olsun allah bu tip sorunları bir daha göstermesin bilirsiniz xp ilk çıktığında sistemlerde problem oluyordu kilitlenmeler vede en sonun da sp 1 2 geldi vede diğer yamalar acaba diyorum bu tip ilk defa piaysaya sürülen araçlardada tam olarak sıfır hatasız üretim yapılıp test edilmiyormu
yeni nesil bir aaba yeni nesil bir şanzıman vede diğer parçalar acaba diyorum tam olarak hatasız üretilebildimi ayrıca geçmiş olsun allah bu tip sorunları bir daha göstermesin bilirsiniz xp ilk çıktığında sistemlerde problem oluyordu kilitlenmeler vede en sonun da sp 1 2 geldi vede diğer yamalar acaba diyorum bu tip ilk defa piaysaya sürülen araçlardada tam olarak sıfır hatasız üretim yapılıp test edilmiyormu[/quote]Olabilir tabi ki, sonuçta insan yapıyor. Ancak bu kadar ciddi bir problemde uyarı ışığının bir miktar erken yanması gerekmez mi? Tam yolun ortasında arabanın durması ile ikaz ışığının yanması aynı anda oldu. En azından kenara alabilecek kadar zamanım olurdu. Şimdi artık tamir edilse de insanın içine bir kurt düşüyor acaba yine arıza yaparsa diye. ne diyelim sağlık olsun Allah büyük kaza vermesin.
Mustafa Bey geçmiş olsun. Şu konuda sizi haklı bulmuyorum. Arabalar insan tarafından yapılıyor. Her turlu arızayı her zaman çıkarabilir. Toyota sorunsuz arabadır ama bu arıza yapmayacak anlamına da gelmez. Her araba arıza yapar. Toyota da sadece arıza yapma oranı düşük ama arıza yapmayacak değil. Bunu da göz önüne alalım...[/quote]demir mert kardeşim öncelikle bir düzeltme yapmak istiyorum birincisi arıza yapan araç benim araç değil ayrıca düşüncelerinize ben katılıyorum benim kullandığım ve bu güne kadar kullandığım toyotalarda büyük bir sorun yaşamadım tabiiki kul yapısı arıza yapacaktır ama acaba diyorum her araç test edilmeden mi yola çıkıyor bunu düşünmek lazım mesela yurt dışında üretim yapılan toyotalar türkiyede ayrıca bazı eklemeler yapılabiliyor bu eklemeler araca bir sorun yapıyormu merak konusu
demir mert kardeşim öncelikle bir düzeltme yapmak istiyorum birincisi arıza yapan araç benim araç değil ayrıca düşüncelerinize ben katılıyorum benim kullandığım ve bu güne kadar kullandığım toyotalarda büyük bir sorun yaşamadım tabiiki kul yapısı arıza yapacaktır ama acaba diyorum her araç test edilmeden mi yola çıkıyor bunu düşünmek lazım mesela yurt dışında üretim yapılan toyotalar türkiyede ayrıca bazı eklemeler yapılabiliyor bu eklemeler araca bir sorun yapıyormu merak konusu[/quote]Fabrikadan çıkan her araba test edilmiyor diye biliyorum. Otomobil firmaları ürettikleri her partıden bır kac arabayı test ediyor. Bunlar sağlamsa geriside sağlamdır diyor. Benim bildiğim bu ama yanlış biliyor da olabilirim. Okulda bize böyle öğrettiler...
Fabrikadan çıkan her araba test edilmiyor diye biliyorum. Otomobil firmaları ürettikleri her partıden bır kac arabayı test ediyor. Bunlar sağlamsa geriside sağlamdır diyor. Benim bildiğim bu ama yanlış biliyor da olabilirim. Okulda bize böyle öğrettiler...[/quote]eğer öyle ise neden aldığımız araçlar en azında 15 km yol yapmış oluyor sanırım fabrika içinde bu kadar km yol yapması imkansız fabrikadan bayiiye gelene kadarda zaten tırda veya gemi ile geliyor o zaman eğer her araç test edilmiyorsa bu 15 km ne için katediliyor bu aslında çok önemli
ben aldığımda 4km deydi araç. sizinki ile biraz gezmişler heralde [/quote]sizin aracınız yerli mi çünkü benim ki japon malı ayrıca acaba fabrikalar arası bazı eksiklik veya fazlalık söz konusumu ?!