Gönderen Konu: 1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması  (Okunma sayısı 21558 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #20 : Haziran 10, 2007, 22:49:46 »
arkadaşlar daha önce bu konuyu açtım. Ancak,yeterince şikayet gelmedi.(Mustafa Alparslan Hariç) Sadece benmi bu sıkıntıyı yaşıyorum. Sorun kısaca şu: Aracım 2006 1.4D-D4  MMT 41.000 km de. Aracımı ikinci el olarak 29 aralık 2006 yılında aldım. Aldığım günden bu güne kadar 3 defa viteste iken araç boşa geçiyor. Çalışmasına rağmen araç hareketsiz kalıyor. Birde yokuş yukarı çıkarken ve yoğun trafikte bir süre sonra şanzımanda hata uyarı sesi geliyor.(Torpidonun alt tarafında) Bunun debriyaj balatalarından olabileceğini söylediler. Otomatik vitesli bir araçta debriyaj bu kısa sürede aşınıyorsa kullanıcının ne kusuru olabilir. Servistede net bir şey söyleyemiyorlar. (Kocaeli Kaya) Bu konuda şikayeti olan arkadaşlar şikayetlerini paylaşırlarsa sevinirim.

Toyota Club Türkiye

1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #20 : Haziran 10, 2007, 22:49:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #21 : Haziran 10, 2007, 23:44:56 »
mmt araçlarda yogun trafikte M moduna almak tavsiye ediliyor, bunu uyguladıgınız halde mi uyarı sesi geliyor?
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #22 : Haziran 11, 2007, 11:31:38 »
01,06,07 de yoğun bir trafik ve sayısız dur-kalktan sonra park etmek için geri ve ileri biraz hızlı vites değiştirdim, bu sırada uyarı sesi ile viteste iken [1.4 d-4d mmt-1200km-2007 eski kasa ] araç hareketsiz kaldı ve sanırım balata dan kaynaklanan bir koku oluştu. sonra kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım normalleşti. 08,06,07 de yine yoğun trafikten sonra özellikle geri viteste iken balata kokusu oluştu fakat
viteste bozulma olmadı. şimdilik servise gitmedim... bu durum tekrarlarsa servise göstereceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #23 : Haziran 12, 2007, 23:55:51 »
Konuyla alakalı son durum mesajı yazamadım özür dilerim. Arabama serviste yapılan inceleme sonucunda MMT vitesle alakalı sorun olduğunu 2 parçanın değişmesi gerektiğini söylediler. İstanbuldan sipariş edildi ve parça geldikten bir gün sonra takıldı. değişen parçalar ECU ve AKTUATOR. Anladığım kadarıyla MMT vitesin en önemli parçaları. Önemli bir arızaymış. kullanımdan kaynaklanmayan üretimle alakalı bir arızaymış Daha önce karşılaşmadıklarını söylediler. Garanti kapsamından değişti. Fiyatı 1600 YTL. Servisin tavrı gayet olumluydu, kullanıcı hatasına bağlama gibi bir kolaycılığa kaçmadılar. Nisan 23 ten beri kullanıyorum şu anda problem yok. Daha önceden bazen vites 2'er geçerdi, şimdi o kalmadı. belki daha önce arızalıydı ama otomatik tecrübem olmadığı için anlayamadım belki. Neyse bir daha sorun olmaz inşallah. Eğer konu ile alakalı soru olursa cevaplayabilirim. Arızasız günler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #24 : Haziran 13, 2007, 10:04:56 »
Geçmiş olsun. Peki garanti bittikten sonra böyle bir şeyin olmayacağından emin olarak içiniz rahat kullanabilecek misiniz? Önemli olan bu sanırım.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #25 : Haziran 13, 2007, 10:15:40 »
5seneye kadar sınırsız km garanti uzatma paketlerinden tavsiye ederim ben.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #26 : Haziran 14, 2007, 11:06:24 »
Alıntı yapılan: Selim Tokgöz
Geçmiş olsun. Peki garanti bittikten sonra böyle bir şeyin olmayacağından emin olarak içiniz rahat kullanabilecek misiniz? Önemli olan bu sanırım.
[/quote]
En azından garanti süresince içiniz rahat ediyor.Başka markalarda buda yok.Direk suçu kullanıcıya atıyorlar.
'06 D4d Toyota Corolla H/B

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #27 : Haziran 14, 2007, 18:52:40 »
Arkadaşlar bende aracımı pazertesi günü Kocaeli Kaya ya bırakacağım. Şanzıman indirilecek ve ne sorun varsa garanti kapsamında yapılacak. Gelişmeleri perşembe veya salı günü foruma aktarabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2007, 00:15:46 »
Alıntı yapılan: mustafa alpaslan
Bende 2006 corolla hactback MMT (Dizel) var (16.500km). Cuma günü saat 18:30 da hareket halindeyken yukarıda bahsedilen türde problem yaşadım. Otomatik vitesteyken birden şanzıman uyarı ışığı yandı (tırtıklı yuvarlak içinde ünlem işareti) ve araba hareketsiz kaldı. Vites ışığı "N" de yanıp sönüyordu. Ama değişmiyordu. Tam da alt geçittte, yoğun trafikte kaldım. Kontağı açıp kapattığım halde aynı ikazı verdi. Hemen yol yardımını aradım en yakın Lider'in (ankara) ekibi geldi. ekip gelene kadar bir kez  kısa süreli hareket edebildim, ama yine arıza yaptı. Tamirci arkadaş akü kutup başlarından birini söküp biraz bekledikten sonra tekrar taktı. Arabayı servise kadar götürebildim. Arıza tespit kartının okunması gerektiğini bunun da ancak cumartesi günü olabileceğini söyledi. Cumartesi günü saat 9:00 da servisten aradılar arabanın iki parçasının değişmesi gerektiğini bunlardan birinin beyni? olduğunu söylediler. arabayı tatil dolayısıyla ancak çarşamba akşam alabileceğimi söylediler. fabrikasyon hatası olduğunu, daha önce karşılaşmadıklarını!!! söylediler.
1. motor arızası yapmaz denilen yeni toyotamla tam yolun ortasında kaldım, hatta kenara almak için bir miktar ittim.
2. arıza ışığı yanmasıyla yolda kalman bir oldu, önceden ikaz etse en azından kenara çekebilirdim.
3. yol yardımı servise de yakın bir yerde olduğumdan çabuk geldi, ancak servis kapalı olduğundan arıza tespiti bile yapılamadı
4. yol yardımı için arabanın camında yazan 800'lü numara işe yaramadı, 212'li numaradan ulaştım
5. araban sıfır bana lazım olmaz demeyin bu numaraları kaydedin
6. arabayla yolda kalmak çok kötü bir duygu Allah kimseye yaşatmasın.
Salı günü tam arızayı öğrendikten sonra tekrar yazarım.
[/quote]

0800 lü numaralar cep telefonundna aranamzlar sadece sabit hatlardan ücretsiz olarka anırlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #29 : Haziran 20, 2007, 22:37:41 »
selam. Konu başıda belirttiğim sorunlar garanti kapsamında giderildi. Aşağıda isimlerini yazacağım yaklaşık 2000 YTL 'lik parçalar değiştikten sonra araç normale döndü.
debriyaj baskı balata ve debriyaj
Aktuatör
ECU
Bu konuda gerekli titizliği gösteren Kocaeli Kaya Plazayada teşekkür etmem gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #30 : Haziran 23, 2007, 12:44:26 »
Alıntı yapılan: HÜSEYİN DENİZ
selam. Konu başıda belirttiğim sorunlar garanti kapsamında giderildi. Aşağıda isimlerini yazacağım yaklaşık 2000 YTL 'lik parçalar değiştikten sonra araç normale döndü.
debriyaj baskı balata ve debriyaj
Aktuatör
ECU
Bu konuda gerekli titizliği gösteren Kocaeli Kaya Plazayada teşekkür etmem gerekiyor.
[/quote]
Geçmiş olsun arızasız kazasız günler dileğimle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #31 : Temmuz 16, 2009, 18:12:14 »
Arkadaşlar ilk arızadan yaklaşık 2 sene sonra aynı arızayı yine yaşadım. Pozantıda yine vites arızası nedeniyle yolda kaldım. Arabayı adanada servise bıraktım. MMT Vites ile ilgili parça (baskı balata ve MMT vites güncellemesi yapıyorlarmış) değiştirdiler. Ancak arabaya birdaha ısınamadım ve sattım. Herkese kazasız arızasız günler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #32 : Ağustos 10, 2019, 14:54:57 »
Sonra ne yaptın abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 234500
  • Model Yılı: '06
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #33 : Eylül 07, 2020, 21:20:02 »
nu hortlayacak sanırım ama, bu sorunun çözümünü bulan var mi, aktuator motorunu değiştirmeme rağmen hâlâ devsm ediyor, aracı kapatıp açıyorum devam edebiliyorum, ısınma sorunu olsa izin vermemesi gerekirdi sanırım ilerlemeye, çünkü 30 sn de soğuma ihtimali yok

model Corolla dizel mmt aracımı 5 yıl sorunsuz bir şekilde kullanmıştım. Yakın zamanda 2006 model dizel otomatik Yaris aldım 233 bin km de, geçen gün 150 km kadar uzun yol gittikten sonra yakıt almak için benzinlige girdiğimde pompada sıra olmasından dolayı bekleyip N ye aldım, öndeki arac yakıtını aldıktan sonra ilerlemek istediğimde araç E ye geçmeyip arıza verdi ( kol hareket ediyor) 10-15 dk bekledikten sonra sorun kendiliğinden çözüldü ve yola devam ettim, sonrasında 3-5 gün geçti ve şehir içinde yoğun olmayan trafikte kırmızı ışıkta durmadan N ye aldıktan sonra kalkmak istediğimde E ye geçmeyip arıza verdi, yolun ortasında kalakaldım, ertesi gün ozel bir serviste bilgisayara bağlattığımda P0810 arıza kodunu verdi, arızayı sildim şimdi kullanıyorum bir sorun yok fakat bu sorunla ilgili birçok forum yazısı ve ustayla görüştüm farklı farklı sebepler saydılar;
1) aktuator motorunun kömürlerinin bitmesi ve kömür değişimi yada aktuator motorunun değişmesi gerektiği.
2) aktuator motorunun hava kanallarından normal toz ve debriyaj balatas tozunun girmesiyle, iletişim hatası vermesi neticesinde sistemin kendini korumaya alması, bununla ilgili çözüm olarak 2007 öncesi araçlarda zamanında servis geri çağırma yaparak braket (koruyucu) takarak oraya toz girmesini önlemiş ve sonraki yıllarda üretimde bu parçayı fabrika çıkış olarak mevcut gelmiş
Bununla ilgili bir sorum var, servisler hâlâ bu parçayı takıyor mu eğer takmıyorsa dışardan temin edebilir miyiz?
3) Debriyaj setinin değişmesi gerektiği, bunu söyleyen ustaya aracımda hiç bir şekilde kaçırma olmadığını vites geçişlerinde herhangi bir kaçırma vs sorun olmadığını söyledim, cevap olarak debriyaj setinin yıpranmasa bile içinde ki cırcır denen bi parçanın deforme olabileceğini söyledi.
Toparlamak gerekirse 5 yıl aktif olarak mmt kullandım ve az çok nasıl kullanılması gerektiğini biliyorum ama böyle bir sorunla daha önce karşılaşmadim ve çözümü için farklı şeylersöylenince ne yapmam gerektiğine karar veremedim.
Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Aktuator motorunu değiştirmeme rağmen hâlâ devam ediyor sorun
06 1. 4 D-4D MMT,  Yaris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 334000
  • Model Yılı: '06
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: 1.4d-4d Mmt 2006 Corollada Vitesin Boşa Çıkması
« Yanıtla #34 : Nisan 10, 2021, 09:36:58 »
Aynı sorunu bende yaşadım 2006 corolla d4d var hala kullanıyorum servise gitti aktüator motorları değişti şanzıman yağı değişti herşey değişti ama yok sorun çözülmedi en sonunda bu işlerden anlayan bursada bir usta var oraya gittik baskı balataya baktı dediki hocam 2006 Corollalarda manuel ile otomatik baskı balatası birebir aynıdır dişleri tırnakları dahil ama birinde sensör vardır diğerinde yoktur sıkıntı o yüzden kaynaklanır ve sizinline manuel takmışlar sensörlü baskı balata daha pahalı dedi ve değişimi yaptırdık şuan 4. Yıl olmak üzere o kırmızı dişliyi arabayı çalıştırırken hariç hiç görmedim.