Gönderen Konu: otomatik vites kullanımı  (Okunma sayısı 57631 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2010, 12:50:43 »
  O ışığın yanma sebebi, şanzımanı korumak içindir. Yani şanzımanda bir zorlama olduğunu gösterir. Aynı şekilde devam ederseniz muhtemelen kalıcı sorunlarda çıkacaktır. Zaten bu tip şanzıman kullanımları, özel durumlar için tavsiye edilir, sürekli kullanım için değil.
 Şanzıman bakımlarını ihmal etmemek gerek.
 

Toyota Club Türkiye

Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2010, 12:50:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #21 : Nisan 03, 2010, 19:03:05 »
ışıklarda beklerken "N" konumunda yağlama yapmaya devam ediliyor mu?

En iyisi ya D'de tutmak ya da P'de.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #22 : Nisan 03, 2010, 19:38:33 »
ben otomatikte hep boşa çekiyorum ışıklarda.yükü boşa bırakıyor.aynı şekilde uzunyoldada frenleme yapmasına engel oluyor.yağlama yapmıyor diye birşey yok.kamyon şanzımanı değilki bu yağlama kessin :)
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #23 : Nisan 03, 2010, 20:02:18 »
Başta Hakan Öztürk Bey'e ve görüşlerini belirten diğer aradaşlara çok teşekkürler... Harika bilgiler...

Ben de ilk kez A/T kullanıyorum ve bu bilgiler çok faydalı oldu.

Şimdi bizim şanzıman yağlı mı kuru mu? Sanırım yağlı. (MMT lerden farklı olarak sanırım)

O halde bizim şanzımanlara göre düşünürsek ışıklarda N pozisyonuna almak iyi mi kötü mü?

Teşekkürler...
2004 Corolla 1.6 VVT-I 16V A/T Terra Sedan Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #24 : Nisan 03, 2010, 21:50:17 »
N yerine P bence.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #25 : Nisan 03, 2010, 22:11:12 »
valla bu gün kontrol ettim n de bekleyince D ye göre daha çok yakıyor.(ortalama yakıttan baktım)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #26 : Nisan 04, 2010, 02:34:11 »
         Hakan bey yapmış olduğunuz açıklama kesinlikle otomoti şanzımanın çalışma prensibini yansıtmamaktadır.     
Hakan bey yapmış olduğunuz açıklama tork konvertörün çalışma prensibini çok güzel ifade ediyor ve aydınlatıcı bilgiler.
Fakat uzun çaba harcayarak anlatmış olduğunuz parça sadece ve sadece motordan gelen hareketi otomotik şanzımana ileten basit bir parçadan ibaret başka hiç bir fonksiyonu yok.
      Motorun çalışması ile tork konvertör bahsettiğiniz çalışma prensibi ile çalışarak motordan gelen hareketi şanzımandaki prizdirek miline ileterek şanzıman yağ pompasının çalışmasını sağlar. Yağ pompası yağı şanzıman karterinden çekerek ana kumanda grubuna gönderir. Burada devreye sürücünün vites kolundan seçtiği konuma bağlı olarak konum valfi hareket ettirilir. Daha sonra kumanda gurubundan seçilen konum doğrultusunda kanallardan geçen yağ C1 kavramasının arkasındaki pistona ulaşır ve pistonu iter. İtilen piston buradaki disk ve plate leri sıkıştırarak bir kavrama işlemi oluşur. Bu işlem planet dişli gurubu üzerinden geçerek rediksiyon oranı doğrultusunda harekete dönüştürülür. Bu hareket daha sonra diferansiyel ayna dişlisine oradanda aks dişlilerine aktarılarak tekerleklere hareket verilmiş olur ve araç sadece 1. vitestedir . Diğer viteslerin çalışma sistemlerinide anlatıp kafaları iyice karıştırmak istemem. Eğer sizin anlattığınız gibi ise vites kolunun konumları değiştiğinde hareketi tork konvertörün neresine veriyorsunuz içinde sadece 3 tane dişli var. Ben şunu savunuyarum eğer herşey tork konvertörden ibaretse otomotik şanzımanın diğer parçaları ne işe yarar. Üstelik herşey tork konvertörden ibaretse siz o arabayı rampada yerinden bile oynatamazsınız....  Yanlış verilen her bilgi kullanıcıların araç kullanma keyflerini ortadan kaldıracağı gibi yanlış kullanımlara neden olarak faklı arızalarında oluşmasına sebebiyet verecektir.

     Sonuç olarak konuyu fazla uzatmadan araç ışıklarda dururken vitesin boşta (N) olmasının hiçbir ama hiçbir sakıncası yoktur aksine faydası vardır.......
     
      Normal rampaları inerken genelde 2 . vites seçeneği önerilir çünkü 2. vitesin 2 konumunda B2 bant freni devreye girer araç şanzıman freni ile inerek aşırı hızlanması engellenerek çok fazla fren kullanımına gerek kalmaz.


      Aşağıda vereceğim adreste 2004 Raw4 aracının disk plate grubunun bir kısmının parça açılımlarını görebilirsiniz diğer sayfalarıda gözden geçirerek şanzımanın tüm parçalarının resim ve fiyat bilgilerine ulaşabilirsiniz.

      http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_RAV4_ACA22R-AZPNKQ_3507.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #27 : Nisan 04, 2010, 11:59:31 »
Zaten Hakan beyde Vitesin araç dururken N konumuna getirilmesinde bir mahsur yoktur diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #28 : Nisan 04, 2010, 12:16:32 »
  Öncelikle tüm bilgiler için herkese teşekkür ediyorum Umarım bu paylaşımlar sonucu işleyiş daha açık şekilde anlaşılır olmuştur herkes tarafından.
 Yalçın bey, (hangi konuda anlaşamadığımızı anlayamadım, analttıklarımı kendi içinde değerlendirmek gerekir) tabikide anlattığım bilgiler otomatik şanzımanın çalışma prensibi değil, açıkça belirttiğim gibi Tork Konvertörünün işleyişidir. Zaten Kuru Tip Kavrama ile Islak Tip Kavrama arasındaki en belirgin işleyiş farkını (prensibini) bu oluşturmaktadır. Yoksa bildiğiniz gibi Kuru Tip Otomatik Kavramalar da mevcuttur (Ör: MMT, Dsg vs.) Sizin ilk başta benimle aynı fikirde olmadığınız kısım kavrama kısmı idi, bende otomatik şanzıman ile (adı üstünde sıvı kavramalı) manuel şanzıman (kuru kavramalı tip) arasındaki kavrama farkını açıkça ortaya koydum. Bu hem aynı fikirde olmadığımız kavrama olayını açıklamak içindi, hemde herkesin, sıvı kavrama ile kuru kavrama arasındaki farkları daha net anlayabilmesi içindi. Sanırım bunda da hep beraber başarılı olduk. Sizin de söylediğiniz gibi kavrama ile şanzımanı da karıştırmamak gerek ki yukarıda anlatılanlar (kendi anlattıklarım) açık bir şekilde kavramanın özellikleridir. Ayrıca bu bilgiler sadece bana ait olanlar değil, çeşitli alıntılar içeren teknik bilgilerdir ve bazı alıntılar bizzat Toyota'nın Teknik Bilgiler Sitesindendir.
 Otomatik Şanzıman üç ana bileşenden oluşur.
*Tork Konvertörü (Motordan alınan gücü, dişlilere sıvı ile ileten sistem).
*Vites dişlileri.
*Hidrolik Kumanda.
 Başka bir alıntı ile çalışma mantığını ve sistemin bütününü tam olarak aktarmaya çalışayım.

 ''Kavramalar;
Kavramalar motordan aldıkları hareketi, aktarma organlarına ileten ara sistemdir.
 Kavramaların görevi;
* İstenildiğinde motorla aktarma organları arasında hareket iletmek veya motor ile aktarma organları arasındaki hareket iletimini kesmek.
* Motordan aktarma organlarına ve aktarma organlarında motora titreşim ve vuruntuların iletilmesini, üzerinde bulunan titreşim damperi yardımıyla yutarak sistemlerin zarar görmesini engellemek.
* Kalkışlarda yumuşak bir kavrama sağlayarak motorun ve aktarma organlarının zarar görmesini engellemek.
 Hidrolik Kavrama ( Tork Konvertör );
Hidrolik kavramaları mekanik kavramalardan ayıran en önemli özellik hidrolik sistemde kayma ile elde edilen tork artışıdır. Hidrolik kavramalarda
kalkış sırasında mekanik bir bağlantı olmadığı için yumuşak ve konforlu bir kalkış elde edilir. Düşük motor devirlerinde yeterli kavrama hidrolik olarak sağlanamadığı için kayma %100’ e çıkar ve hareket aktarımı söz konusu olmaz. Motor devri yükseldikçe hidrolik kavramada kavrama
verimi artarak aracın hareket etmesi sağlanmış olur. Tork konvertör içinde bulunan hidrolik akışı, statör sayesinde belirli bir devirden sonra vorteks akışına dönüşür ve hidrolik kavrama verimi en üst düzeye ulaşır. Ancak hiçbir zaman tork kovertörlerde kavrama verimi hidrolik olarak %100 olamaz.
 Tork konvertöre sahip araçlarda kavrama verimi mekanik temasla yükseltilmektedir. Araç belirli bir hız ve vites pozisyonundayken kontrol
ünitesi tarafından tork konvertör içinde buluna bir mekanik kavrama kullanılarak kavrama mekanik olarak sağlanır ve kavrama verimi %100’lere
yaklaştırılır. Bu sayede araç yakıt tüketimi, mekanik kavramalı araçlara yaklaştırılmaya çalışılır.
 Mekanik Vites Kutusu;
 Otomobillerde kullanılan dört zamanlı içten yanmalı motorlarda, motorun her devrinde istenilen döndürme momentinin oluşturulması mümkün değildir. Bu nedenle dört zamanlı içten yanmalı motorlara sahip araçlarda yol ve yük şartlarına göre istenilen oranda tork elde edebilmek için vites kutusu kullanılması zorunludur. Vites kutularında motorların tork ve ekonomi devirleri dikkate alınarak uygun aktarım oranları hesaplanır ve bu aktarım oranlarına göre dişliler seçilerek değişik diş sayısına sahip dişlilerle vites kademeleri oluşturulur.
 Otomatik Vites Kutusu
 Otomatik vites kutusunda vites pozisyon oluşumu Otomatik şanzımanlı araçlarda tork konvertörden alınan hareket; sensörlerden alınan bilgiler doğrultusunda kontrol ünitesi tarafından hesaplamalarda kullanılarak uygun vites konumu seçilerek vites kutusu çıkışına iletilir. Otomatik vites kutularında redüksiyon değişimi planet dişli gurupları ile gerçekleştirilir(CVT vites kutuları dışında). Bir planet dişli gurubu üç dişliden oluşur (Planet dişliler toplam diş sayısıyla tek bir dişli gibi hesaplanır.);
 Yörünge dişli
 Planet dişliler
 Güneş dişli
 Planet dişli taşıyıcısı
 Yörünge dişli
 Güneş dişli
 Planet dişliler
 Diferansiyel;
Diferansiyelin görevi;
* Difransiyel kutusu sayesinde dönüşlerde içteki tekerin az, dıştaki tekerin çok dönmesine izin vererek, virajlarda aracın savrulmasını ve buna bağlı oluşabilecek lastik aşıntılarını engeller.
* Tork artışı sağlayarak vites kutularının daha küçük ve hafif yapılabilmelerine olanak sağlar.
* Arkadan çekişli araçlarda, motordan gelen hareketi 90° çevirerek tekerleklere yollar. ''

 Alıntı adresi: http://www.cankaroto.com/?gt=puf&pufid=57

 Ayrıca ssitem bu kadar da basit değildir, özellikle arkadan itişli ya da 4 çeker araçlarda araç hareket ya da durma durumlarına gelirken oluşabilecek momentlerin de (şaft yolu ile şanzımana iletilecek) absorbe edilmesi gerekir.

 Not: Tork Konvertörü (araçtaki hiç bir parça) basit değildir, uzun süreli ve belli mühendislik çalışmalarının ürünüdürler. Tork Konvertörünü burada nispeten anlaşılır olması için (ana mantığı kapsayan gerekli bilgiler) aktarmaya çalıştım. Sizde biliyorsunuz ki detaya girince sistem çok daha fazla bilgi içermektedir.

 Not: Kimi tip otomatik şanzımanlarda (sıvı tip kavramalı), vites D konumunda iken dahi, yokuş aşağı inişlerde eğer gaza basmazsanız, araç vites büyütmez. Bu şanzımanın özellikleri çerçevesinde programı ile de ilgilidir. Hatta aynı özellikler çerçevesinde frenaj da motoru kompresyona sokan otomatik şanzımanlar dahi vardır.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #29 : Nisan 04, 2010, 14:21:28 »
valla bu gün kontrol ettim n de bekleyince D ye göre daha çok yakıyor.(ortalama yakıttan baktım)
kamil bey ona bakarsanız benim arabam manuel.araç boşta giderken rölantide yaktığını gösteriyor.fakat araba tamamen dururken --/- gösteriyor :) yani araç bişey göstermesede rölantide yakıyor..
sizin aracınız rölantide boş a aldığınızda fazla yakmıyor. tripmetre km sensörü ve şanzıman ile bağlı olduğu için sadece orada farklı bir değer gösteriyor.ve aracınız d de iken hem rölanti normalden düşük ve yükte çalışıyor ayrıcada şanzımanın yağ basıncı gereksiz yere yüklü kalıyor.
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #30 : Nisan 04, 2010, 15:34:30 »
kamil bey ona bakarsanız benim arabam manuel.araç boşta giderken rölantide yaktığını gösteriyor.fakat araba tamamen dururken --/- gösteriyor :) yani araç bişey göstermesede rölantide yakıyor..
sizin aracınız rölantide boş a aldığınızda fazla yakmıyor. tripmetre km sensörü ve şanzıman ile bağlı olduğu için sadece orada farklı bir değer gösteriyor.ve aracınız d de iken hem rölanti normalden düşük ve yükte çalışıyor ayrıcada şanzımanın yağ basıncı gereksiz yere yüklü kalıyor.

Anlık değilde ortalama yakıt demiştim ben

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #31 : Nisan 04, 2010, 19:46:46 »
  CutOff sistemli araçlarda zaten seyahat esnasında vites boşa alınınca araç daha çok yakıt tüketir, vitesde gitmesine nazaran.  Bunun sebebinin km. sayacı, şanzıman ile ilişkisi yoktur. Ecu, yakıt tüketimini, emme manifoldunda oluşan vakuma göre ölçer. (değişik sistemler varsa bilmiyorum)
 Ayrıca seyahat esnasında ve özellikle rampa inişlerde aracın tekerlerinde oluşan momentum, motordan güç çeken ve dolayısı ile yakıt tüketimini arttıran donanımların (bazı hidrolik sistemler, elektrikli sistemler, vs.) enerjisini karşılar ve motor daha az güç üretir ve dolayısı ile yakıt. Ancak bu şekilde kullanım, hiç bir şekilde Otomatik Vitesli araçlar için (en başta Güvenlik Sebebi ile) tavsiye olunmaz.
 Kamil bey, bu gibi durumlarda ortalama yakıt tüketimi çok belirleyici olmayabilir, anlık tükeitme bakmak daha iyi olabilir. Çünkü ortalama tüketimde yapılan yol da esasdır. Ancak araç sabit dururken işin içine yapılan yol girmez.
 Yani örneğin ortalama tüketim; 100Km. de yaktığınız yakıtı gösterir. Ancak siz bu 100Km. yo içinde uzun süreler dursanız ve araç çalışsada araç yakıt tüketir ve ortalama tüketim değeri artış gösterir. Daha doğrusu Km. bazında tüketim artmış olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #32 : Nisan 04, 2010, 22:27:34 »
Hakan abi sayfayı baştan aşğıya okudum ama anlamadığım bir nokta var. Şimdi bu T22 avensislerinve carinaların otomatikleri ETC'mi oluyor?

Birde bu iki aracın otomatikleri ne derece performanslıdır bilemiyorum araştırdım ama 0-100 km hızlanma verisini sadece manuelde veriyor otomatiklerde bu veri yok. DGS şanzumanlarda 0-100 km hızlanmalarında ve ara hızlanmalarda "golf ve accord gibi otomatik şanzumanlılar" pek bir performans kaybı olmazken bildiğim kadarıyla DGS olmayan yani eski tip tam ototmatiklerde bayağı bir performans açığı bulunuyor. Ayrıca yeni tip otomatikler manuele göre dah az yakarken eski tipler neredese manuellere göre 1,5 kat fazla yakıyor. Neden bunları soruyorum söyliyeyim,
Temiz bir carina yada T22 avensis bulursam fazla fark vermeyecek şekilde hemen üstüne atlayacağım ondan :D otomatiklerini benim gibi genç ruhlulara tavsiye etmiyorsan almayacağım. DGS şanzıman tipi olsaydı hiç düşünmeden soru sormadan direkt alırdım ama dediğim gibi T22 evensis ve carinalar eski tip diye tereddütteyim. Cevap verirsen çok memnun olacağım.
Ayrı bir başlık açmaktan kurtuldum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2004 1.6 sol sedan otomatik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #33 : Nisan 04, 2010, 23:16:34 »
arkadaslar bende nerde ufak bi yokus gordum mu aracı bosa ( N konumuna) alıyorum
acaba araca bi zararı olur mu ? ? ?
bu konuda yardımcı olabilir misiniz ? :(
malatya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #34 : Nisan 05, 2010, 07:59:55 »
arkadaslar bende nerde ufak bi yokus gordum mu aracı bosa ( N konumuna) alıyorum
acaba araca bi zararı olur mu ? ? ?
bu konuda yardımcı olabilir misiniz ? :(
Yaptığınızın yakıt tüketimi olarak (cutoff sistemli özellikli araçlarda) tüketimi artırmasının yanında, özellikle sürüş güvenliği açısından çok büyük tehlikeleri vardır. Hem manifol basıncını düşürdüğünüz için, özellikle de frenajı dolayısı ile aracın tüm ağırlığını (momentumla artan etkiler dahilinde) sadece frenlere bindiğini ve frenlerin aşırı ısınmasına neden olacağını öngörmek ve sürüş güvenliğinizi ciddi şekilde tehlikeye soktuğunuzu bilmeniz gerekir ve bunu muhtemelen daha çok tüketerek yapıyorsunuzdur. !

 Ümit, açıkçası Avensis ve Carina'da kullanılan otomatik şanzımanın detaylarını bilmiyorum ancak muhtemelen elektronik kontrollüdürler ve sıvı kavramalıdırlar. Eski tip demek yanlış olur bence. Dsg ile aralarındaki en önemli fark kavrama şekilleridir. Dsg'de kuru kavrama (balata) vardır. Yani balatalı sistemlerde (kuru) aktarma kayıpları %2 ise (farzı misal) sıvı kavramalı sistmelerde bu oran %10 lar civarındadır. Bu da hem performans yönünden, hemde tüketim yönünden aradaki farkı açıklamaktadır. Dsg ya da Mmt gibi şanzımanlar da ise sadece debriyaj pedalı görevi elektro hidrolik ir sistem tarafından yapılmakta ancak kavrama yine manuel araçlardaki gibi olmaktadır.
 SIvı tip otomatiklerde, kuru tip kavramaya göre motorun gücünün akslara iletilmesi daha çok zaman alır ve bu sırada da nispeten daha fazla kayba uğrar ancak konfor yönünden de sıvı tip otomatikler daha büyük rahatlıktır. Örneğin ralli tipi ya da bazı süper spor araçlarda  bazı özel kuru kavramalar (seramik) kullanılabilir ve bunlar hem ısıya dayanıklıdır, hemde daha az yüzeyle daha çok sürtünme sağlarlar (normal balataya göre) ve kayıplar daha az gerçekleşip, daha yüksek performans ve ömür gösterirler.
 Performanslı kullanımda (manuel vites) vites yolarının uzunluğu dahi önemlidir. Eğer küçük hacimli motor ve nispeten yüksek performanslı kullanım arzulanıyorsa bence kuru tip kavrama iyidir. Bunların otomatikleştirilmiş olanlardan seri geçişe sahip olanlar (Dsg gibi) mevcuttur ve bunlarda çift kavrama vardır. Yani sen bir vitesi kullanırken kavramalrdan birisi devrededir. Diğer kavrama da sıradaki vites için hazır beklemektedir. Bu yüzden geçişler oldukça seri olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #35 : Nisan 05, 2010, 09:26:32 »
Yani corolla'nın performansını yeterli bulmayıp carinaya geçmeye niyetlenen birisi için otomatik tavsiye etmiyorsun değilmi? Hakan abi yazdıkların içinde ayrıca çok çok teşekkür ediyorum. Şahsi fikrini bir konuda daha almak istiyorum. Aslında bununla ilgili olarak bir konu daha açacağım ama şimdiden bir ön fikir almak isterim. Carina mı? Avensis mi? Yoksa hangisini temzi bulursan onu al mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #36 : Nisan 05, 2010, 16:39:32 »
  Bence o yaşlardaki araçlardan ve birbirine benzer segmentte olanalrdan tabikide hangisi daha iyi durumda ise o seçilmeli bence.
 Performans için otomatik Carina'ya geçmen bence seni tatmin etmez. Hatta düz vitesli Carina'da bence tatmin etmez. En azından T-Sport gerekir bence. :)
 Ancak Carina ya da Avensis ile daha konforlu yolculuklar yapacağın kesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #37 : Nisan 05, 2010, 17:36:43 »
Abi zaten yaşımın 22 olduğuna bakma, param olsa 96-2000 arası e200 alacağım. Sedan ve kalıplı arabalardan çok hoşlanıyorum yani o tarz araçları sürmek müthiç bir keyif veriyor bana. E tabi yaşın verdiği bir etken olsa gerek performansı ararım yani bir araçta gösterge ne gösteriyorsa onu görmem lazım, vites düşürüp gaz pedalına dokunduğumda ben gitmem dememesi lazım yani öyle bir araç arıyorum. Gerçeği hakkını yemeyeyim şimdi benim corollacığımın maşallahı var, bastığım zaman gitmem yemem, bayıldım şiştim, boğuldum demiyor ama biraz daha torklu olmasını isterdim. Aradığım bu yani.. E tabi D sınıfı bir araç kullanmakta cabası olurdu.

NOT: Benim böyle konuştuğuma bakmayın, trafiğe kapalı yollar için geçerlidir söylediklerim :D

Ayrıca;
      Yasal Uyarı: Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50 km/saat, şehirlerarası 90 km/saat, otoyol 120 km/saat’dir.

Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2004 1.6 sol sedan otomatik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #38 : Nisan 05, 2010, 22:13:52 »
Yaptığınızın yakıt tüketimi olarak (cutoff sistemli özellikli araçlarda) tüketimi artırmasının yanında, özellikle sürüş güvenliği açısından çok büyük tehlikeleri vardır. Hem manifol basıncını düşürdüğünüz için, özellikle de frenajı dolayısı ile aracın tüm ağırlığını (momentumla artan etkiler dahilinde) sadece frenlere bindiğini ve frenlerin aşırı ısınmasına neden olacağını öngörmek ve sürüş güvenliğinizi ciddi şekilde tehlikeye soktuğunuzu bilmeniz gerekir ve bunu muhtemelen daha çok tüketerek yapıyorsunuzdur. !


Hakan abi verdiğin bilgiler için gercekten cok tesekkur ederim . kime sorsam boşa salla hiç bir sey olmaz diyorlar.
böyle teknık bilgi veren yok gercekten tesekkür ederim 
malatya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2004 1.6 sol sedan otomatik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #39 : Nisan 05, 2010, 23:57:01 »
Abi zaten yaşımın 22 olduğuna bakma, param olsa 96-2000 arası e200 alacağım. Sedan ve kalıplı arabalardan çok hoşlanıyorum yani o tarz araçları sürmek müthiç bir keyif veriyor bana. E tabi yaşın verdiği bir etken olsa gerek performansı ararım yani bir araçta gösterge ne gösteriyorsa onu görmem lazım, vites düşürüp gaz pedalına dokunduğumda ben gitmem dememesi lazım yani öyle bir araç arıyorum. Gerçeği hakkını yemeyeyim şimdi benim corollacığımın maşallahı var, bastığım zaman gitmem yemem, bayıldım şiştim, boğuldum demiyor ama biraz daha torklu olmasını isterdim. Aradığım bu yani.. E tabi D sınıfı bir araç kullanmakta cabası olurdu.

NOT: Benim böyle konuştuğuma bakmayın, trafiğe kapalı yollar için geçerlidir söylediklerim :D

Ayrıca;
      Yasal Uyarı: Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50 km/saat, şehirlerarası 90 km/saat, otoyol 120 km/saat’dir.

Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım :)

dostum hız limitleri değismiş haberin olsun :D :D :D
malatya