Gönderen Konu: otomatik vites kullanımı  (Okunma sayısı 57624 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
otomatik vites kullanımı
« : Nisan 02, 2010, 19:00:27 »
96 model otomatik rav4 kullanıcısıyım! yokuş aşağı inişlerde " d " konumda değilde,"2" konumunda inilmeli diye biliyorum! çok dik çıkışlarda ve inişlerde doğru vites konumları hakkında bilgileriniz lütfen!

Toyota Club Türkiye

otomatik vites kullanımı
« : Nisan 02, 2010, 19:00:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #1 : Nisan 02, 2010, 19:22:53 »
  Önce sizi Tanışma bölümünde tanıyalım lütfen. Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #2 : Nisan 02, 2010, 19:34:12 »
ayrıca otomatik viteslerde "D" konumu dışındaki viteslerde hız limiti min. ve max. ne olmalıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #3 : Nisan 02, 2010, 20:06:01 »
otomatik viteslerde; ışıklarda beklemede vites hangi konumda olmalı?
kimileri "D" diyor , kimileri "D" de iken balataları yersin diyor! kimileri "N" diyor , kimileri N" de iken şanzıman yağlama yapmaz diyor!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #4 : Nisan 02, 2010, 20:06:12 »
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
 hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.

Aman yanlış oldu pardon. Sizi tanımayı çok istiyoruz.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #5 : Nisan 02, 2010, 20:09:18 »
kusura bakmayın web biraz karışık geldi(daha önceden tanışma bölümüne kendimi tanıtmıştım). 96 model rav4 kullanıcısıyım! Bodrum'dan Kasım Kaptan!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #6 : Nisan 02, 2010, 21:06:02 »
  Daha önceden dediğiniz biraz önce. :)
 Islak tip otomatik viteslerde (yağlı ve türbünlü) belli eğimleri inerken ya da çıakrken 1-2-3 gibi vites konumları kullanılabilir. 1 konumunda vites sadece 1. vitesi kullanır ve (şanzımanın programına da bağlı olarak) motor devri ne kadar yükselirse yükselsin, vites yükselmez. 2 konumunda ise sadece 1 ve 2. vitesler kullanılır. 3 keza öyle. Ancak bu konumlara vitesi almadan önce araç hız ve motor devri konusunda dikkatli olmak, şanzımanı geçiş esnasında zorlamamak gerekir.
 Tam otomatik viteslerde daha öncede söylediğim gibi ıslak kavrama vardır, balata yoktur ve dolayısı ile olmayan birşey yenemez. :) Uzun süreli beklemelerde N (boş) konumuna alınabilir. Bu otomotik vites türbününü korur, ancak aradaki bağ mekanik olmadığından sürtünme ve dolayısı ile genel bir aşınma da yoktur. Ancak asla sürüş sırasında N konumuna almak denenmemelidir.
 Araç ile giderken, vites değiştirme zamanı yaklaştığı anlaşılınca (bu araca alışma ile ilgilidir) ayağınızı gazdan çekmek, şanzıman sağlığı için iyidir.
 Eğer aracınızda Esp sistemi mevcutsa, arazi kullanımlarında bunu kapatmak fayda sağlar. Gelişmiş sistmelerde Abs bile kapatılabilmektedir.
 Bunların yanında otomatik şanzıman yağını gerekli aralıklarla kontrol etmeli, uygun kalite ve özellikte yağ kullanılmalıdır.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #7 : Nisan 02, 2010, 21:12:14 »
cevap için teşekkürler üstadım! son bir soru: ışıklarda beklerken "N" konumunda iken şanzıman yağlama yapmaya devam ediyormu? bir kaç servisi aradım ve değiişken cevaplar aldım keza forumlardada farklı düşünceler mevcut!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #8 : Nisan 02, 2010, 21:29:20 »
Öncelikle selamlar, toyota'da P-R-N-D-2-L otomotik şanzıman konumları bulunur. Konum kullanımarı;

P konumu; mutlaka araç tamamen hareketsiz duruma geçtiğinde kullanılmalıdır ve park konumudur.
R konumu; araç yine hereketsiz konumda iken kullanılır gerivites konumudur.
N konumu; boş konumdur
D konumu; 1-2-3 eğer O/D on ise 4 viteslere geçer O/D off ise 4. vitese geçmez.
2 konumu; 1-2 viteslere geçer diğerlerine geçmez. Normal üstü rampaları iner ve çıkarken kullanılır.
L konumu; 1 vitese geçer diğerlerine geçmez. Çok dik rampaları iner veya çıkarken kullanılır.

  Aracınız ışıklarda beklerken N konumuna almanız oldukça sağlıklıdır çünkü şanzımanı kavrama yükünden kurtarırsınız. Zararı yoktur.

  Hakan beye balatalar konusunda kesinlikle katılmıyorum. Bizim toyota araçlarımızda genelde ECT şanzımanlar kullanılır ve içindede bol miktarda disk ve plate kullanılır. Yanlış kullanımlar sonucunda ve özellikle yağ değişiminin standart zamanlada yapılmadığında bu diskler (balatalar) yanar ve aşınırlar. Kullanım standartları önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #9 : Nisan 02, 2010, 21:34:03 »
ışıklarda beklerken "N" konumunda yağlama yapmaya devam ediliyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #10 : Nisan 02, 2010, 21:39:14 »
Aracınız ışıklarda durduğunuzda ortalama araca göre değişmekle dirlikta 650dv-850dv arasında rölantide çalışır. Rölantide çalışan aracın da motor hareketi tork konvertöre oradanda şanzıman yağ pompasına iletilir ve şanzıman yağlaması devam eder. Buda demek oluyorki sorun yok rölantide araç N konumunda sorun olmadan bekleyebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #11 : Nisan 02, 2010, 21:42:50 »
ayynen öyle yalçın usta :)
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #12 : Nisan 02, 2010, 23:05:27 »
Öncelikle selamlar, toyota'da P-R-N-D-2-L otomotik şanzıman konumları bulunur. Konum kullanımarı;

P konumu; mutlaka araç tamamen hareketsiz duruma geçtiğinde kullanılmalıdır ve park konumudur.
R konumu; araç yine hereketsiz konumda iken kullanılır gerivites konumudur.
N konumu; boş konumdur
D konumu; 1-2-3 eğer O/D on ise 4 viteslere geçer O/D off ise 4. vitese geçmez.
2 konumu; 1-2 viteslere geçer diğerlerine geçmez. Normal üstü rampaları iner ve çıkarken kullanılır.
L konumu; 1 vitese geçer diğerlerine geçmez. Çok dik rampaları iner veya çıkarken kullanılır.

  Aracınız ışıklarda beklerken N konumuna almanız oldukça sağlıklıdır çünkü şanzımanı kavrama yükünden kurtarırsınız. Zararı yoktur.

  Hakan beye balatalar konusunda kesinlikle katılmıyorum. Bizim toyota araçlarımızda genelde ECT şanzımanlar kullanılır ve içindede bol miktarda disk ve plate kullanılır. Yanlış kullanımlar sonucunda ve özellikle yağ değişiminin standart zamanlada yapılmadığında bu diskler (balatalar) yanar ve aşınırlar. Kullanım standartları önemlidir.
Kullanma klavuzunda diyorki motor frni için 2 ve L yi kullanın. Aşırı ısınmaları engellemek için yük taşırken ve yokuş çıkarken D konumunu kullanın yazıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #13 : Nisan 02, 2010, 23:28:04 »
  Yalçın bey, malesef söylediklerinizin bir ksımına katılamayacağım. Açıklamam gerekirse;
 Elektronik Kontollü Şanzıman (ECT) olsun, olmasın sıvı kavramalı şanzımanaların hepsinde paletler, daha doğrusu pervane kanatçıkalrı mevcuttur. Balata ise yoktur. Sıvı kavramalı otomatik viteslerde, ışık vb. yerde durma esnasında aşınan fren balatalarıdır. Sabit kalma görevini büyük oranda frenler meydana getirir.
 Olayı bir alıntı ile daha da detaylı açıklamaya çalışayım:

 ''Otomatik vitesli araçlarda ise, motor ile bağlantıyı  kesecek bir debriyaj kavraması bulunmadığından tork konverteri kullanılır. Türbin, stator, pompa ve şanzıman sıvısı(transmission fluid) kısımlarından oluşan tork konverteri, iki vantilatör pervanesine benzer dairesel kapaklar ve onların ortasında stator denilen küçük bir pervane ile konumlandırılmıştır. Dairesel kapaklar içerisine doldurulmuş şanzıman sıvısı hareket halinde iken şanzıman dişlilerine bağlı olan türbine çarpar. Bu sayede güç şanzıman dişlilerine tork olarak iletilmiş olur. Araç kırmızı ışıkta durduğunda tork konverteri torkun bir miktarını şanzımana iletir ve frene dokunmadan tam olarak duramazsınız. Bu aracın stop etmemesi içi zorunludur. Bu nedenle “D” yani viteste olan araç, duruyorken gazdan ayak çekildiğinde yavaşça ilerlemeye başlar. Bunu sağlayan tork konverterinin gücün bir kısmını iletiyor olmasıdır. Eğer vites “N” konumuna yani boşa alınırsa, pompa ve türbin tamamen boşta döner ve şanzımana hiç güç iletilmez. Motor çalıştığı sürece tork konverteri dönme hareketini her durumda sürdürür. Otomatik vitesli araçların sıklıkla dur-kalk yapılan kullanımlarda daha fazla yakıt harcamasının  nedeni budur.

 Tork Konverterinin Kısımları:

    * Türbin
    * Pompa
    * Stator
    * Şanzıman Sıvısı

Pompanın dönüşüyle birlikte bir vakum oluşur ve şanzıman sıvısı pompa kanatlarının yönlendirdiği şekilde orta yarıklardan içeri girer. İçeride dönel bir hareket yapan sıvı türbinin ters yönde konumlandırılmış olan kanatçıklarına çarparak aksi yönde dönmesini sağlar. Başka türlü sıvının türbinden çıkmasına imkan yoktur bu nedenle dönüşünü ters yöne çevirmesi gerekir. Türbin ve pompanın ortasında yer alan stator ise, türbinden gelen sıvıyı tekrar pompaya yönlendirerek torkun arttırılmasına ciddi anlamda yardımcı olur. Stator türbin ve pompa pervaneleriyle aynı yönde dönmekte serbesttir fakat zıt yönde dönmez. Çünkü statorun enerji kaybı yaşanmaması için çalışma anında dönmemesi gerekir. Pompa ve türbin yaklaşık 65km/s hızda neredeyse aynı hızda dönerler ve bu durumda statora ihtiyaç olmaz. Stator farklı hızlarda dönen türbin ve pompa ikilisi için hareketi kuvvetlendirici rol oynar.
 Araç sabit hıza yaklaştığında türbin ve pompanın dönüş hızları neredeyse eşitlenir. Bu durumda pompanın kanatlarından çıkan sıvı zaten aynı hızda dönmekte olan türbine girer, yani statora ihtiyaç kalmaz. Sıvı stator kanatlarına zıt yönde çarptığı için onu serbestçe döndürür. Üç elemanın(türbin, pompa, stator) hızları birbirine eşitlendiği anda bir sensör ile bu algılanır ve kilit mekanizması devreye girer. Bu sayede güç doğrudan motora iletilir ve tork konverteri devreden çıktığı için yakıt tasarrufu sağlanır. Bu kilit mekanizması genellikle son viteste, bazı araçlarda ise her viteste olabilir. Bu durum aynı zamanda şanzıman sıvısının soğuyup, daha verimli çalışmasına olanak sağlar.
 
 Detay:  http://www.bilgiustam.com/tork-konverteri-nedir-nasil-calisir/
 
Sizin yanar diye bahsettiğiniz sanırım. Yani pervane. Daha önce de söylediğim gibi; bunda dikkat edilmesi gereken başlıca husus manuel geçişlerde (her ne kadar uygun olmayan hareketlere şanzıman izin vermesede) dikkatli olmak ve şanzıman yağının durumunu kontrol etmekdir.


 
 Görüldüğü gibi, motor giriş pervanesi (Flywheel) ile şanzıman çıkış pervanesi (Turbine Output Shaft) devirleri birbirine eşitlenmeden arada mekanik bir bağlantı gerçekleşmez. Bunun da ötesinde araç dururken flywheel'in oluşturduğu etkinin (motorun stop etmemesi için flywheel sürekli dönmek zorundadır) karşı, şaft pervanesinde ki etkisini azaltmak için (elektronik olarak devreye giren) bir tahliye kanalı vardır ve bu sayede şanzıman pervanesinin üzerinde oluşabilecek kuvvetlerin (istenmeyen) etkisi bertaraf edilmiş olur. Araç harekete başladığında otomatik şanzıman sıvısı yine olması gereken kanallardan hareketine devam eder ve güvü şansızman pervanesine aktarır.
 Kısacası ıslak kavramalarda yukarıda saydığım şartlar dışında (motor ve şanzıman pervane dönüş turları eşitlendiğinde) mekanik bağlantı yoktur. Bu söylediklerim, Tork Konvertörüne sahip, Elektronik Kontrollü ve Sıvı Kavramalı (zaten tork konvertörü denen şey bu kavramayı muhafaze eden bölüm) Otomatik Şanzımanlar için geçerlidir.
 
 Ayrıca;
 Süper ECT
 Toyota'nın Süper ECT (Elektronik Kontrollü Şanzıman) şanzıman sistemi araç hızına ve
hızlanmaya göre vitesi otomatik değiştirir. Süper ECT sayesinde sürekli vites
değiştirmenize gerek kalmadığından, şehrin dur kalk trafiğinde ve şehir dışındaki virajlı
yollarda sizi çok daha rahat bir sürüş bekliyor. Süper ECT'de vitesler debriyajın yerini
alan tork konvertörle kontrol edilir. Otomobilin hızına uygun vites seçerken, motoru
tekerleklere hızlı bir şekilde bağlıyor veya aralarındaki bağlantıyı keser. Böylece vites
geçiş zamanını kısaltarak geçmişte otomatik şanzıman sistemleriyle ilişkilendirilen
"gecikme" duygusunu ortadan kaldırır.

 Yani aradaki mekanik olmayan bağlantı sistem tarafından hızlı bir şekilde bağlanabiliyor ay da ayrılabiliyor. Bu da Toyota'nın kendi sistemi.

 Bu da, daha açıklayıcı olması açısından, sitemizde daha önce verilmiş olan bir Video.
 http://videos.howstuffworks.com/tlc/30400-understanding-drivetrain-and-transmission-basics-video.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #14 : Nisan 02, 2010, 23:40:08 »
Hakan bey  Çok detaylı bir bigi olmuş. elinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #15 : Nisan 03, 2010, 00:07:44 »
Bilgiler mükemmel.Bende ilk defa bir otomatik araç aldım 2005 Corolla Sol.  Hiç anlamıyorum nasıl çalışıyor. Bilgilerle biraz kafamda tasarlar gibi oldum sanki : )

Ayrıca kullanım şeklim ve gözlemleri şöyle :

-Araç D konumundayken 2bin devir civarlarında gaz pedalı sabit tutulursa bir üst vitese geçiyor.Bunu hiç bir şekilde engelleyemiyosunuz .
-Eğer çabuk hızlanmak istiyorsam. O/D' kapalı olarak Gaz pedalına çok basarak değilde, 2 Konumunda kalkış yapıp. Devir aldıktan sonra D Konumuna daha sonrada O/D yi açarak hzlanıyorum .( Vitesi  bu kurcalamak ne derece doğru orasını bilemiyorum )
-Rampa inerken D konumu acayip gıcıgıma gidiyor. Çünkü araç olabildiğine hızlanıyor.Bu yüzden yine 2 ve L Konumlarını kullanıyorum.

Şuan 0t0matik vitesin benim açımdan tek dezavantajı aracımın lpg kalibrasyonu bozuk oldugu için. bir üst vitesde devir almadıgından bir alt ve bir üst vites arasında gidip gelmesi..

birde atiker markalı lpg'me ankarada en iyi kalibrasyon yaptırabilecegim biryer. mevcutmudur ? Çünkü 3 bin 4 bin devir arası hızlandığımda motor arıza ışıgı yanmakta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #16 : Nisan 03, 2010, 09:14:53 »
Bilgiler mükemmel.Bende ilk defa bir otomatik araç aldım 2005 Corolla Sol.  Hiç anlamıyorum nasıl çalışıyor. Bilgilerle biraz kafamda tasarlar gibi oldum sanki : )

Ayrıca kullanım şeklim ve gözlemleri şöyle :

-Araç D konumundayken 2bin devir civarlarında gaz pedalı sabit tutulursa bir üst vitese geçiyor.Bunu hiç bir şekilde engelleyemiyosunuz .
-Eğer çabuk hızlanmak istiyorsam. O/D' kapalı olarak Gaz pedalına çok basarak değilde, 2 Konumunda kalkış yapıp. Devir aldıktan sonra D Konumuna daha sonrada O/D yi açarak hzlanıyorum .( Vitesi  bu kurcalamak ne derece doğru orasını bilemiyorum )
-Rampa inerken D konumu acayip gıcıgıma gidiyor. Çünkü araç olabildiğine hızlanıyor.Bu yüzden yine 2 ve L Konumlarını kullanıyorum.

Şuan 0t0matik vitesin benim açımdan tek dezavantajı aracımın lpg kalibrasyonu bozuk oldugu için. bir üst vitesde devir almadıgından bir alt ve bir üst vites arasında gidip gelmesi..

birde atiker markalı lpg'me ankarada en iyi kalibrasyon yaptırabilecegim biryer. mevcutmudur ? Çünkü 3 bin 4 bin devir arası hızlandığımda motor arıza ışıgı yanmakta.
D konumu haricinde 2 ve L de maksimum motor freni maksimum ısınma söz konusu olduğu için normal şartlarda uzun süre  kullanılması kesinlikle önerilmiyor. Onun yerine frene basarak fren balata ve diskini aşındırın. Otomatik şanzumanın herhangi bir arızası enaz 1500-2000 Tl ye mal olur. O da önemli bir sorun yoksa. Atikerin standart regülatörü yerine sr03 regülatörünü denerseniz ve aracınızda kalibrasyon sırasında fan- klima- far vs her şeyi  çalıştırarak kalibrasyon yaptırırsanız sorununuz aşılacaktır diye düşünüyorum. Aynı araçtan bende de var ve atiker takılı. Yani lpg sorunları otomatik vitesten kaynaklanmıyor. Ustadan veya aracın başka sorunlarından kaynaklanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #17 : Nisan 03, 2010, 09:37:13 »
  Paylaşım için çok teşekkürler sayın yönetici =) Artık baba toyotanın (2004 Corolla A/T) dilinden daha iyi anlıyorum :)
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #18 : Nisan 03, 2010, 10:44:26 »
  :) Ben teşekkür ederim herkese. Hep birlikte, bildiğimiz ya da öğrendiğimiz şeyleri paylaşıyoruz, faydalananalar oluyorsa ve bizlerde birşeyler öğreniyorsak ne mutlu.

 Samet bey, bazen kakışlarda L ya da 2 yi seçmenizde bir sakınca olmaz ancak Kamil beyin de söyledikleri doğru. Yani bunu sürekli yapmamak, gerekli olduğunda kullanmak lazım. Zaten L, 2 gibi kadeemlerin orada bulunma amacı bu.
 
 *Bu arada; sıvı kavramalı otomatik vites bir araç çekilmek zorunda kaldığında vites konumu ''N'' olmalıdır. Yine araçda elle kontrol edilebilir çekiş sistemi varsa, sistem en boşda (High ve 2 çeker) olmalıdır.

 Elektronik Kontrollü Şanzımanlarda kendi aralarında farlıkılar gösterir. Örneğin kimileri öğrenme kabiliyetlidir ve sürücünün sürüş sitilin belli sürelerde adapte olur ve vites değiştirme devirlerini buna göre ayarlar.
 
 En iyi frenleme, motor yüksek devir çevirirken gerçekleişr, bu yüzden otomatik vites araç kullanırken bu konuda da dikkatli olmakda fayda var bence.

 Not: Sıvı kavramalı otomatik vites ile, otomatikleştirilmiş manuel vitesi (kuru kavrama) karıştırmamak lazım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: otomatik vites kullanımı
« Yanıtla #19 : Nisan 03, 2010, 10:56:11 »
Bu L ve 2 konumlarını kullandıktan sonra arıza ışıgı yanması beni korkuttu artık forever "D" :)