Gönderen Konu: Yaris 1.4D-4D Sol M/M  (Okunma sayısı 15999 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« : Mart 25, 2010, 10:17:39 »
Oncelikle herkese merhaba arkadaslar.

Klube bilgi edinme amacli olarak yeni uye oldum.

7-10 Nisan arasinda esimle ortak kullanacagimiz 2. el bir arac alacagiz.
Istedigimiz temel ozellikler; otomatik vitesli olmasi, temiz olmasi, dusuk Km li olmasi, ekonomik olmasi ve gecmiste buyuk bir kazasinin olmamasi. 3 arac arasinda final degerlendirme yapiyorum. Bunlar
2004 civari Audi A3-otomatik
2005 civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik
2007 ve ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol veya Special-otomatik

Ekonomi olarak Yaris one cikmakla beraber birkac konuda cekincede kaldim. Tarafsiz olarak asagidaki sorularima kisa da olsa cevap verebilirseniz, mutesekkur olurum.

1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)

Tesekkurler
G. Nevran BEKTAS

Toyota Club Türkiye

Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« : Mart 25, 2010, 10:17:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #1 : Mart 25, 2010, 11:42:53 »
multi-mode vites'i tavsiye etmem, 1.5 yıllık sıfır olarak aldığım auris aracımı 25.000'de sadece ve sadece multi-mode şanzıman nedeni ile sattım. Aracı söylenildiği gibi kullanmama rağmen 10 defadan fazla yolda kaldım. Bence VW ya da Audi opsiyonunu değerlendirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #2 : Mart 25, 2010, 12:16:44 »
golf içinde DSG şanzıman tercih etmişsiniz. duyduğum kadarıyla ondada bazı sıkıntılar var. neticede insanlar bu teknolojiye alışamadı. mesela bende hiç kullanmadığım halde otomatik araç kullanmaya kalktım ve çok zorlandım. galiba sol ayağımı biyerlere bağlamam gerekiyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #3 : Mart 25, 2010, 12:49:43 »
Ilker Bey,

Cevabınız ıcın tesekkur ederım. 10 defadan fazla yolda kalmanız bır tarafa, Toyota fırmasının sizi defalarca kez mağdur olmanıza rağmen şikayetinizi telafi edememeleri çok daha büyük bir problem bence...
G. Nevran BEKTAS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #4 : Mart 25, 2010, 13:09:37 »
2005 civarı golf 1.4 tsi var mı? Yanlış hatırlamıyorsam 2008 civarında doğdu tsi motorlar ve dsg şanzıman da 2005 de yoktu bildiğim kadarıyla, benzeri mesajları farklı yerlere kopyalamak kirlilikten başka bir işe yaramaz,

3 araç arasında a3 daha riskli olanı bence, sanırım bahsettiğiniz golf de var olan bir araç değil 2005 dsg? tsi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #5 : Mart 25, 2010, 21:32:02 »
bahsettiğiniz araçlardaki MMT, DSG yada diğer araçlardaki geartronic, easytronic vb. çeşitli markaların aslında düz olan şanzımanlarına sizin yaptığınız debriyaj ve vites değiştirme hareketini arka planda motor yada hidrolik olarak yapan sistemlere verilen ad. toplamdaki mantık aynı, sürtünme plakası (debriyaj) ve vites değiştiren motor. burada sorun debriyajın hala olması ve çok karmaşık düzenekler. tarafsız bir gözle baktığınızda bu sistemde çok başarılı olan bir marka yok.
bu yapıdan uzak durmanızı hele ki ikinci el alacaksanız kesinlikle tavsiye ederim.
biraz araştırma yaparsanız, vw grubu araçların toyotalara oranla ne kadar arıza yaptığını ve sorun çıkardığını göreceksiniz. toyota bazı hatalar yaptı ve bunu ortaya koydu (birazda zoraki belki) , siz hatalarını kabul etmeyen ve eksiklerini aracınızı servise götürdüğünüzde size farkettirmeden, sizin bilginiz olmadan tamamlayan markaları araştırın derim. sorarsanız bu araçlarda hiç bir üretim ve dizayn eksikliği yoktur ve asla geri çağırma yapmamışlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #6 : Mart 25, 2010, 21:45:58 »
  Dsg. de sistem diğerlerinden daha farklı işliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #7 : Mart 25, 2010, 21:52:31 »
mantık genel olarak aynı ama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #8 : Mart 25, 2010, 21:58:27 »
  Genel mantık aynı, sürücünün ayağı ile yaptığı debriyaj ayırma müdahalesini otomatikleştirilmiş şanzımanlarda elektromekanik bir sistem yapıyor. Ancak Dsg. sisteminde çift kavrama mevcut. Değişik dişliler, farklı kavrama ile hareket alıyor. Bir kavrama vasıtası ile dişli devrede iken, diğer kavrama da hazır halde bekliyor. Bu sayede vites geçileri gerçekten çok hızlı gerçekleşebiliyor. Zaten bunu diğer üreticilerde alıp geliştirmek istiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #9 : Mart 26, 2010, 00:36:58 »
ya pardon bu konuya yazılan mesajlarımız siliniş olabilir mi?yoksa aynı başlıkta bi konu daha mı var...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #10 : Mart 26, 2010, 07:56:10 »
 Pardon Evren, sen kime bakmıştın? :) Şaka tabi, 
:) Muhtemelen Tanışma bölümünde de benzer bir konu var Evren. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #11 : Mart 26, 2010, 16:43:54 »
Arkadaslar yorumlar icin tesekkur ederim,

Sorularimi yuzun ustunde arkadas goruntulemis, buna ragmen sordugum sorulara halen net olarak cevap alamadim malesef.
Evren; arkadaslar beni baska konular altinda cevap aramam dahilinde yonlendirdiler, o yuzden birkac farkli yerde ayni mesaji yazdim.
Simdiye kadar cikardigim sonuclar su sekilde (Sordugum maddelere iliskin olarak)

1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?
C: M/M otomatik vites gibi degildir, vites gecislerini yine kullanici yapar falat debriyaj yoktur. Araclar 5 ileri debriyajsiz duz vitestir???

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?
C: Vites gecisleri vuruntuludur, bazi suruculer M/M vites gecislerindeki sarsinti ve hoplamalardan dolayi sikayetcidir, hatta bu teknolojide, kullanima uygun sekilde arac kullanan bazi arkadaslar defalarca yolda kalmislar, araclarini satarak yolda kalmaktan kurtulmuslardir???

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?
C: Bazi M/M araclarda kronik sorunlar gorunmektedir. M/M Yaris 1.4D-4D arac alinmasi genellikle tavsiye edilmez???

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?
C: Bu konuda servise giden birkac arkadasa hicbir aciklama yapilmamis, arkadaslar basit bir hata olmadigindan supeleniyor???

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)
C: Audi A3-7, Golf 1,4TSI-6, Yaris 1.4D-4D M/M-4


G. Nevran BEKTAS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #12 : Mart 26, 2010, 20:37:43 »
hehe evet onun başlığı yaris d 4d m/m ilgili görüşleriniz !!! gibi bişi idi....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #13 : Mart 27, 2010, 02:44:51 »
merhaba arkadaşlar bende 2008 d4d m/m var çok şükür hiç bir sorun çıkarmadı yakıt olarakta çok ekonomik servis yönündende hiçbir şikayetim yok sadece bu bakış açısı evet vites geçiçlerini hissedilebiliyor çünkü bu otomatik şanzıman değildir.dizel olmasına rağmen çok seri bir araç.
....:::CUNTAN:::....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #14 : Mart 27, 2010, 07:03:46 »
merhaba arkadaşlar bende 2008 d4d m/m var çok şükür hiç bir sorun çıkarmadı yakıt olarakta çok ekonomik servis yönündende hiçbir şikayetim yok sadece bu bakış açısı evet vites geçiçlerini hissedilebiliyor çünkü bu otomatik şanzıman değildir.dizel olmasına rağmen çok seri bir araç.

 Cüneyt Bey sizi artık Tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz?
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #15 : Mart 27, 2010, 07:50:31 »
Cuneyt Bey, Yorumunuz icin tesekkur ederim.

Beni aydinlatabilmek adina,tecrubeli bir kullanici olarak mumkunse su sorulari teker teker yorumlayabilirseniz cok sevinirim;

1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?
C:

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?
C:

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?
C:

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?
C:

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)
C:
G. Nevran BEKTAS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #16 : Mart 27, 2010, 12:30:41 »
Ben de kendimce sorularınıza cevap vermeye çalışayım:

1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?
C: Hayır uzun yol harici sadece"E" seçeneginde kullanmanız pek tavsiye edilmez. Çünkü özellikle yokuş çıkarken aracın yığıldığını ve gaz yemediğini göreceksiniz ama manuel olarak vitesleri kendiniz değiştirirseniz böyle bir sorun olmayacaktır. Bir de sıkışık trafikte manuel olarak 1. viteste aracı kullanmanız gerekir, uzun süreli beklemelerde boşa almanız sanzıman sisteminin sağlışı açısından önemlidir. Çok dik yokuşlarda el freni ile kalkmanız gerekebilir.

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?
C: bu sizin kullanmaşeklinize bağlı bir durum araca alıştıktan sonra böyle bir sorun kalmıyor,özellikle vites geçişlerinde ayağınızı hafifçe gazdan alırsanız çok konforlu vites geçişleri mümkün

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?
C: Benim aracım ilk defa 16.000 civarında Beşiktaş Barbaros bulvarında yolda kaldı debriyaj balatasının aşaırı ısınmasından dolayı, daha sonra bu arızayı ne zaman yokuş yukarı trafik olsa yaşadım ve arabamdan soğudum diyebilirim, çok sinir bozucu bir durum balata kokusu ile birlikte sesli uyarı duyuluyor. Serviste garantide şanzıman ECU'su ve baskı blata seti değişti ama bunun üzerine aynı arızayı 5 kere daha yaptı, en son bana derindere kartal'ın söyledi şu oldu, keşke tam otomatik ya da manuel alsaydınız, M/M vitesler yoğun trafikte bu arızayı hep yapacaktır.

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?
C: Aracımı sattığım için bu konu hakkında bilgim yok ne yazık ki

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)
C: Bence A3 ya da Golf sınıf olarak zaten Yaris'in daha üzerinde hani belki Auris düşünseniz kıyaslama daha sağlıklı olabilir ama bilmiyorum karar size kalmış DSG de çok güvenilir bir şanzıman değil bidiğim kadarıyla ama bence tam otomatik vitesli bir model düşünün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #17 : Mart 27, 2010, 13:32:43 »
Ilker Bey,

Cevabiniz icin cok tesekkur ederim, net ve aciklayici olmus.

DSG sanzimani bir kuzenim kullaniyor, cok memnun. Bakim giderleri biraz yuksek olabilir belki ama D ye aldiginda, ne sartlarda olursa olsun rahat gidebilecegini ve yolda kalmayacagini biliyor.

Auris konusunda da bazi olumsuz seyler duydum. O yuzden pek sicak bakmiyorum Auris e.
G. Nevran BEKTAS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #18 : Mart 28, 2010, 04:25:58 »
1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?
C: evet durana kadar ve park edene kadar vitese dokunmanıza bence gerek yok D değil E diye geçiyor M/M larda multimode otomatik şanjıman değildir tamamıyla manueldir debriyaj olmadığından dolayı vites geçişlerini tamamıyla elektronik bir mekanizma tarafından gerçekleşmektedir. yarisimi ben rampalarda genelde çift ayak kullanıyorum yani sol ayağımla fireni sağ ayağımla gaz pedalını kullanıyorum.

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?
C: böyle birşeyle karşılaştığımı hatırlamıyorum ayrıca bu sizin gaz pedalına nasıl bir baskı uygulayacağınızlada alakalı böyle bir yorumu yapan kişilere vuruntuyu hangi devirde yaptığını öğrenirseniz bence daha net bir çözüme ulaşırız

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?
C: aracım şuan 45.000 km ve şanzımanla alakalı bir sorun yaşamadım. yanlız ben bu konuyu servise danıştım be bana verilen cevap şu şekilde. şimdi otomobillerde her parça farklı bir firma tarafından üretilmektedir ve bu parçalar tam teşekküllü olarak kontrol edilmiyor. yani bu parçalar sadece toyota için değil olacaksa bu diğer araçlar içinde geçerli 

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?
C: müşteriye açıklanmaması konusunda katılmıyorum benim aracımdada gaz pedalı değişti toyotanın genel merkezinden beni aradılar ve istediğim gün için bana randevu yazdılar.bir önceki cevabımda yazdığım gibi bu sadece toyota için geçerli olan birşey değil marka otomobillerdede geçerliler

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)
C: araçlara puan vermek benim haddime değil bu konuda bir yorum yapamıyacağım ama şunu söyleyebilirimki benim hayalim her zaman land cruiser v8 kolay kolayda toyotadan vazgeçmem birazcık imkanım elverse hemen yeni aurisle değiştiririm 

 
....:::CUNTAN:::....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #19 : Mart 28, 2010, 04:30:53 »
tanışma bölümüne girme zorunluluğum varmı


 Cüneyt Bey sizi artık Tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz?
....:::CUNTAN:::....