Gönderen Konu: Yaris 1.4D-4D Sol M/M  (Okunma sayısı 15998 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2010, 04:34:56 »
tanışma bölümüne girme zorunluluğum varmı



Evet malesef var.Üyelerimiz önce kendılerını tanıtırlar,foruma yazmadan...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2010, 04:34:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #21 : Mart 28, 2010, 08:13:37 »
Evet malesef var.Üyelerimiz önce kendılerını tanıtırlar,foruma yazmadan...
+1
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #22 : Mart 28, 2010, 19:29:11 »
ben de sıfır almıştım. dizel yaris mmt. 32.000 km de satmak zorunda kaldım. ama yarisimden gayet memnundum. mmt il ilgili kullandığım süre içinde ne bir ikaz ne de bir sorun yaşadım.ayrıca manuel olarak  + , - şeklinde de kullanabiliyorsunuz.yalnız mmt kullanımıyla ilgili bir kaç ayrıntı var o kadar.yakıt olarak da ş.dışında 4.3 lt leri gördüğüm çok olmuştur. şiddetle tavsiye ederim.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #23 : Mart 28, 2010, 19:37:37 »
Burak Bey, Tesekkurler bilgi icin.

Yani vitesi E ye aldigimda normal tam otomatik vites gibi yokuslarda kayma olmadan v.s. kullanabilir miyiz araci?

Erken satmissiniz, bir sebebi var mi?

Rica etsem, vaktiniz varsa eski bir kullanici olarak su sorularima tek tek cevap verebilir misiniz? Tesekkurler.

1- Yaris M/M de otomatik vites gibi D secenegine alip birdaha park edene kadar vitese dokunmayacagim bir secenek var midir? (Kisaca Multimode nedir ve ne secenekler sunmaktadir)?
C:

2- Bahsi gecen arac icin (Yaris 1.4D-4D) Dizel oldugu icin, yuksek torklu oldugu icin vites gecislerinin (Ozellikle 2 ve 3 arasi) vuruntu oldugu ve  gecisler sirasinda rahatsizlik verdigi yonundeki soylentiler dogru mudur?
C:

3- M/M araclarin 15 Bin Km den sonra aracta (ozellikle sanzimanda) kronik sorunlar basgostermesi gercek midir?
C:

4- Bir sure once basinda da duyurulan, bazi Toyota araclarin hatali uretimi ve geri cagirildiginda (Gaz pedali ile ilgili kucuk bir islem olarak aciklanmakla beraber) yapilan islemlerin tamaminin musteriye aciklanmamasi?
C:

5- Son olarak da su araclara bir 10 uzerinden bir genel tercih puani vermeniz gerekseydi tarafsiz olarak hangi araca kac puan verirdiniz?
 (2004civari Audi A3-otomatik, 2005civari Volkswagen Golf (5) DSG 1.4 TSI-otomatik, 2007ustu Toyota Yaris 1.4D-4D Sol-otomatik)
C:
G. Nevran BEKTAS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #24 : Mart 28, 2010, 20:13:09 »
evet vitesi E ye aldığınızda park edene kadar kullanabilirsiniz.ancak yokuşlarda ayağınızı frenden çektiğinizde geri kayma yapar.eğer normal olarak kaldıramazsanız el freni ile kaldırabilirsiniz.ama eğimsiz yolda kalkış destek sistemi yardımıyla tam otomatiklerde olduğu gibi ayağınızı frenden çektiğiniz zaman araç 9 -10 km/h hızda ilerler.bu özellik mesela peugeot auto6r de yoktur.erken satmamın nedeni tamamen kişisel bir durum.
silkelenme olayı sabahları mesela soğuk havada 1-2-3 arası sarsıntı olabiliyor ama  bir kaç dk içinde düzeliyor.ilk defa mmt kullana biri ilk bir hafta yadırgaya biliyor alışınca gayet ekonomik ve sorunsuz.
gaz pedalında ise hiç başıma öyle bişey gelmedi, gelseydi boşa atardım gaz istediği kadar takılı kalsın :)
audi a3 ün 102 hp at olanını performans düşüklüğü ve fazla yakıtından dolayı düşünmezdim.
tsi golf ise 2005 de yoktur.tsi ın kullanımı motor olarak zevklidir, yakıt olarakda benzinli bir araca göre az da yakıyor ama bir dizel kadar değil tabi.ama dsg de mmt den çok çok iyi bir şanzımandır diyemem.vites geçişlerini hissettirmiyor denir ama ben gayet güzel hissettim.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #25 : Nisan 03, 2010, 00:39:32 »
2010 MODEL 1.4 DİZEL MM Auris aracım var.Aracı sıfır satın aldım.Bundan önceki aracım Yaristi (1.4 benzinli.düz vites).MM gibi bir sistem varken düz vites araç satın almak mantıklı gelmedi.Aracı satın almak isteyenler için kısaca aracı  kullanırken yaşadığım tecrübeleri aktarmak istiyorum.
Vites geişlerinde bazen vuruntu oluyor.Özellikle birden ikiye geçişte diğer vitesler daha rahat.Bu durum kullanım alışkanlığına göre değişebilir.Viteş geçişinde hafif gazdan ayağı çekmek bu vuruntuyu oldukça azaltıyor.Bazen aracın öne yığılma yapması fazla olabiliyor.(Örneğin bayır yukarı giderken vites değişimlerinde bu durum daha sık oluyor.)
Bu aracı kullanırken aslında düz vitesli bir aracı kullandığınızı uutmamalısınız çünkü şanzumanın çalışma prensibi düz vitesli bir aracınki gibi !Düz vites ile MM arasında 1500 - 2000 civarında bir fark olduğundan MM almak daha uygun olur çünkü bu araç manel olarak ta kullanılabiliyor.
VW nun dsg şanzumanını test etme fırsatım oldu gerçekten geçişler çok hızlı olduğundan vuruntu vs. gibi olumsuzlukları hissetmiyosunuz.Tabii bu şanzumanın olumsuz yönü varsa ben onu tespit edecek kadar test edemedim.
Geçen hafta yaptığım hesaplamaya göre aracım 18,5 kuruş yaktı .Bence bu çok iyi Volkswagen Golf un daha fazla yaktığı söyleniyor.Bu aracı almadan Golf u incelemiştim bana içi dar geldi POLO nun biraz büyüğü ayrıca fiyatı oldukça yüksek.(1.6 lt dizel DSG Trendline liste fiyatı 50000 tl ) Bence bu paralar verilmez.
MM Şanzumanın ısınmasıyla ilgili hiçbir sorun yaşamadım sıkışık trafikte manuel kullanıyorum belki ondandır.
ayrıca tırmanışlarda Es modunu kullanılmasını tavsiye ederim viteş geçişleri daha uzun olduğundan gereksiz geçişler yaşanmıyor.
Özetle ödemiş olduğunuz paraya karşılılık ne aldığınız önemli.Ama kafanızdaki soru işaretlerinin yoketmenin en güzel yolu araçları test etmek.Umarım bi parça yardımcı olabilmişimdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yaris 1.4D-4D Sol M/M
« Yanıtla #26 : Nisan 05, 2010, 16:00:57 »

Burak Bey, tekrar tesekkurler.

Serkan Bey, tesekkur ederim size de. Tabi ki araci almadan once aklimdaki araclari test edecegim. Araci esim de kullanacagi icin oncelikle saglam olmasi onemli. Bir kere aracin en onemlisi yolda birakmamasi ve guven vermesi. Yani fiyata gore verdikleri ucuz olabilir ama olmadik biyerde yolda birakiyorsa ve can guvenligini tehlikeye atiyorsa, boyle bir riske girilmez bile bence.
G. Nevran BEKTAS