Gönderen Konu: -yakıt Masrafını Azaltmak İçin-  (Okunma sayısı 6790 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« : Mart 23, 2007, 01:09:01 »
Yakıt Masrafını Azaltmak İçin Neler Yapabiliriz..

-Aracın değer kaybının yanı sıra, cebinizden çıkacak en büyük para benzin harcamalarıdır. Bu konuda dikkat edeceğiniz birkaç nokta tasarruf yapmanızı sağlayabilir.
-Aracınızın kullanım kılavuzunda yazan benzin sarfiyatı verileri, gerçek hayattakinden farklı olabilir. Örneğin Avrupa Birliğine üye ülkelerden birinden aldığınız bir otomobilin yakıt sarfiyatı verileri İstanbul trafiği ortalamasının altında olabilir.
-Aracınızı çok yavaşta kaldırmak iyi bir tasarruf yöntemi değildir ve bu diğer sürücüleri rahatsız edecektir. Normal bir şekilde kalkıp hızlanın ve mümkün olan en üst vitese atın.
-Aracın motor devrini dakikada 2000 ila 3000 arasında tutun.
-Bir dakikadan uzun bekleyeceğiniz zaman motoru durdurun.
-Her zaman kullandığınız yolların alternatifine bakın. Eğer biraz daha uzun ama daha az dur kalk yapacağınız bir yol bulursanız, tasarruf edebilirsiniz.
-Camları ve açılır tavanı kapalı tutun. Lastiklerinizin olması gereken basınçta olmasına kesinlikle dikkat edin. Hava direnci ve sürtünmeyi arttıran düşük lastik basıncı benzin sarfiyatını arttır.
-Müzik sistemindeki amfi, buğu önleyici ve klima benzin sarfiyatını arttırır.
-Kurumlu ve yağı eski bir motor benzin sarfiyatını arttırır.
-Lastik basıncınızın doğru olduğundan emin olun, düşük lastik baıncı sarfiyatı arttırır.
-Arabanızın hava filtresini düzenli değişimine dikkat edin; zor nefes alan bir araba benzini daha çok yakar.
-Orjinalinin dışında buji kullanmayın.
-Sert hızlanmalardan kaçının, sabit bir tempo ile sürün, mümkünse hız sabitleyici kullanın.

Toyota Club Türkiye

-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« : Mart 23, 2007, 01:09:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #1 : Mart 23, 2007, 08:44:55 »
-Türkiye dışında herhangi bir ülkede yaşayın.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #2 : Mart 24, 2007, 00:20:36 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
-Türkiye dışında herhangi bir ülkede yaşayın.
[/quote]

Ben başka Türkiye tanımıyorum, Parafınızı da anlayamadım biraz açar mısınız???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #3 : Mart 24, 2007, 01:06:16 »
Alıntı yapılan: Yasemin Güven
Yakıt Masrafını Azaltmak İçin Neler Yapabiliriz..


-Müzik sistemindeki amfi, buğu önleyici ve klima benzin sarfiyatını arttırır.
[/quote]
amfi benzin sarfiyatını artırır??
tartışılacak bir konu
benim arabanın, amfilere çok yüklendiğimde, yavaşladığını hissediyorum..ama sadece titreşimden dolayı bir his olduğu düşüncesindeyim..
yorumlar bekleniyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #4 : Mart 24, 2007, 01:18:53 »


bir kaç eklenti de ben yapayım..

-tehlikesi olmayan eğimli yollarda boşa atmak..ben bol bol boşa atarım..
-kırmızı ışığı görünce yavaşlayıp, hiç durmadan devam etmeye çalışmak..(kalkıştaki yakıt çok fazla oluyor..)
-yavaşlarken de motor freni(abartmadan mümkünse) kullanılırsa hiç yakıt yakılmıyor  (rölantiden de az)

aklıma gelirse daha da yazarım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #5 : Mart 24, 2007, 01:28:17 »
Alıntı yapılan: Cem Yücel
bir kaç eklenti de ben yapayım..

-tehlikesi olmayan eğimli yollarda boşa atmak..ben bol bol boşa atarım..
-kırmızı ışığı görünce yavaşlayıp, hiç durmadan devam etmeye çalışmak..(kalkıştaki yakıt çok fazla oluyor..)
-yavaşlarken de motor freni(abartmadan mümkünse) kullanılırsa hiç yakıt yakılmıyor  (rölantiden de az)

aklıma gelirse daha da yazarım
[/quote]

Teşekkür ederim, ne demek memnun olurum  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #6 : Mart 24, 2007, 02:31:34 »
quote]Ben başka Türkiye tanımıyorum, Parafınızı da anlayamadım biraz açar mısınız???[/quote]
Başka Türkiye yok zaten. Ayrıca benzinin daha pahalı satıldığı başka ülke de yok.
Konu başlığınızı "yakıt masrafını azaltmak için" diyerek açmışsınız. Benimki de geçerli bir yöntem, yakıt masrafınızı azaltmak istiyorsanız Türkiye dışında herhangi bir ülkede. yaşamak önerisiydi.

anfi kullanmamaktan daha etkili olacağı kesin.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #7 : Mart 24, 2007, 04:04:09 »
oncelıkle bılgılendırdıgın ıcın tesekurler yasemın abla.yanlız su muzık tesısatının benzıne etkısını bulamadım.alıntı yaptıgın yer de bununla ılgılı bır acıklama varmıydı acaba...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #8 : Mart 24, 2007, 09:37:55 »
Elektrik harcayan herşey benzin tüketimine ufak da olsa etki eder. Akü kendi kendine sarj olmuyor, sarj dinamosu ile sarj oluyor dinamo da motora bağlı, motorun gücünü alıyor sarj etmek için. e motor da nereye güç verirse versin benzin ile besleniyor
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #9 : Mart 24, 2007, 11:20:19 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
Elektrik harcayan herşey benzin tüketimine ufak da olsa etki eder. Akü kendi kendine sarj olmuyor, sarj dinamosu ile sarj oluyor dinamo da motora bağlı, motorun gücünü alıyor sarj etmek için. e motor da nereye güç verirse versin benzin ile besleniyor
[/quote]

doğrudur.. insanın kendini kandırası geliyor aslında da..
ama çok çok güçlü tesisatlarda bu durum olur anca..beni yokuşlarda bayağı etkiliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #10 : Mart 24, 2007, 13:29:46 »
Rampa aşağı inerken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda arç hiç yakıt harcamaz. sistemin adı cut out muydu neydi tam hatırlamıyorum aam o özellik varmış ae111lerden sonra. Ama bu da uzun süreli kullanımlarda pek iyi değildir çünkü aşırı kompresyon yaratır. Arada gaza dokunmakta das fayda var. 20sn den uzun duraklamalarda motoru stop edin diyo bazı yazarlar bu da etkili olabilir özellikle sıkışık trafikte. Klimayı sadece gerekli olduğunda kullanın. Ön düzen ve arka düzen ayarları düzgün olmalı. Gaz pedalına çok hassas basılmalı. Araçta gereksiz ağırlık bulundurulmamalı.. Şimdilik aklıma bunlar geliyor...
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #11 : Mart 24, 2007, 17:25:01 »
Alıntı yapılan: Coşkun Demiratlı
oncelıkle bılgılendırdıgın ıcın tesekurler yasemın abla.yanlız su muzık tesısatının benzıne etkısını bulamadım.alıntı yaptıgın yer de bununla ılgılı bır acıklama varmıydı acaba...
[/quote]

Bende baktım ama yoktu. Sadece bu kadarla geçiştirmişler. Müzik konusu benim aklımda bu
konuda bilgiye rastlarsam yine yazarım...

[quote=Yaman Eligül]
Elektrik harcayan herşey benzin tüketimine ufak da olsa etki eder. Akü kendi kendine sarj olmuyor, sarj dinamosu ile sarj oluyor dinamo da motora bağlı, motorun gücünü alıyor sarj etmek için. e motor da nereye güç verirse versin benzin ile besleniyor
[/quote]


[quote=Erdem Manisalı]
Rampa aşağı inerken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda arç hiç yakıt harcamaz. sistemin adı cut out muydu neydi tam hatırlamıyorum aam o özellik varmış ae111lerden sonra. Ama bu da uzun süreli kullanımlarda pek iyi değildir çünkü aşırı kompresyon yaratır. Arada gaza dokunmakta das fayda var. 20sn den uzun duraklamalarda motoru stop edin diyo bazı yazarlar bu da etkili olabilir özellikle sıkışık trafikte. Klimayı sadece gerekli olduğunda kullanın. Ön düzen ve arka düzen ayarları düzgün olmalı. Gaz pedalına çok hassas basılmalı. Araçta gereksiz ağırlık bulundurulmamalı.. Şimdilik aklıma bunlar geliyor...
[/quote]

Yazıma renk kattınız;Tecrübelerinizi aktardığınız ve paylaştığınız için çok teşekkür ederim

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #12 : Mart 24, 2007, 18:49:26 »
bılgılendırme ıcın cok tesekuurler....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #13 : Mart 24, 2007, 21:14:39 »
yokuş çıkarken dur-kalklarda da el freni çekilmeli..
diğer türlü hem debriyaj balatasına fazla zarar, hem de ufaktan da olsa geri giden bir arabayı kaldırmaya çalışırsınız..ama el freni çekince duran bir araba kaldırılmış olur.

+ 95 oktan benzin kullanılmalı
ne gerek var ki 98-100e

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #14 : Mart 25, 2007, 00:40:21 »
Alıntı yapılan: Cem Yücel
yokuş çıkarken dur-kalklarda da el freni çekilmeli..
diğer türlü hem debriyaj balatasına fazla zarar, hem de ufaktan da olsa geri giden bir arabayı kaldırmaya çalışırsınız..ama el freni çekince duran bir araba kaldırılmış olur.

+ 95 oktan benzin kullanılmalı
ne gerek var ki 98-100e
[/quote]


Yokuşlarda (dur-kalk) el frenini bende kullanıyorum. Debriyajdan hafifçe ayağını kaldırıp gaza dokununca yokuşlarda gerçi bugüne kadar hiç problemim olmamıştı. Ama yeni arabam da risk almak mı istemiyorum yada kıyamıyormuyum bilinmez son günlerde el frenini kullanıyorum. Demek o zaman bilmeden tasarruf yapıyormuşum? Bir de trafikte dur-kalklar da beklerken hemen arabayı boşa alırım bu da bana daha az yakıt harcıyormuşum gibi gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #15 : Mart 25, 2007, 18:33:02 »
Çok ani hızlanmak yada çok yavaş hızlanmak ta yakıt tüketimini artırıyor. Normal şekilde kalkılmalıdır. Yolda ilerlerken öndeki araca çokyaklaşıp sert frenle yavaşlamak ta dolaylı olarak yakıt tüketimini artırır. Örneğin yolda 120yle gidiyorken önünüze 80le giden bir araç denk gelince ayağımızı gazdan çekip hafifçe frene dokunarak onun hızına inebiliri. Ama çok yaklaşıp sert fren ypınca o aracın hızınddan daha düşük bir hıza ineriz bu yüzden de tekrar hızlanmak durumunda kalırız. Aracın orijinali dışına da çıkılmamlı. Orjinalden daha kalın veya büyük açplı lastikler yada daha ağır jantlar da tüketimi artırır. Spoiler gibi aksesuarlar da sürtünmeyi artıarcağından tüketimi artırır. Lambda sesnsörünün ve debimetrenin de temiz olması da yakktı ttasrrufu sağlar.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #16 : Mart 26, 2007, 01:13:43 »
Alıntı yapılan: Erdem Manisalı
Çok ani hızlanmak yada çok yavaş hızlanmak ta yakıt tüketimini artırıyor. Normal şekilde kalkılmalıdır. Yolda ilerlerken öndeki araca çokyaklaşıp sert frenle yavaşlamak ta dolaylı olarak yakıt tüketimini artırır. Örneğin yolda 120yle gidiyorken önünüze 80le giden bir araç denk gelince ayağımızı gazdan çekip hafifçe frene dokunarak onun hızına inebiliri. Ama çok yaklaşıp sert fren ypınca o aracın hızınddan daha düşük bir hıza ineriz bu yüzden de tekrar hızlanmak durumunda kalırız. Aracın orijinali dışına da çıkılmamlı. Orjinalden daha kalın veya büyük açplı lastikler yada daha ağır jantlar da tüketimi artırır. Spoiler gibi aksesuarlar da sürtünmeyi artıarcağından tüketimi artırır. Lambda sesnsörünün ve debimetrenin de temiz olması da yakktı ttasrrufu sağlar.
[/quote]

Bence de dedikleriniz doğru. Yanlız motor frenini kullanmak, motorda bu sefer de arızalara sebeb vermez mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #17 : Mart 26, 2007, 13:43:26 »
Çok uzun süreli motor frenine mağruz tutulduğunda oluşan kompresyon yüzünden yağlama problemi yaşanabilir. Bu da arada çok hafif gaz verildiği takdirde herhangi bir sorun yaşanmaz.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #18 : Mart 26, 2007, 16:00:03 »
ben hafif fren hafif motor freni kullanıyorum. alıştıktan sonra çok rahat, araç 3bin deviri geçmiyor pek motor frenindeyken. balatalar da uzun omurlu oluyor.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
-yakıt Masrafını Azaltmak İçin-
« Yanıtla #19 : Mart 27, 2007, 18:35:29 »
Yav ben bunun benzerini açmıştım forumumuz çökertilmeden önce.Gece gündüz uğraştıydım.Telefonuma not aldıydım.Gelip burada klavyeye döktüydüm.
Aslında yazılacak o kadar çok şey var ki, sadece içimden gelmiyor...