0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Son dönemde Passat canımı çok sıkıyordu.Salı günü yaptırdığım 120 bin bakımı sonrası aracın dosyasını düzenlerken pekte bizi üzmediğini fark ettim.Rutin servis bakımları dışında öyle fazla arıza falan çıkarmamış.Örnek olarak;-30 bin bakımında fren balataları komple değiştirilmiş.Diskler tornaya falan hiç gitmemiş.Ve son olarak 120 bakımında tekrar balatalar değiştirildi.Yani 90 bin km kullanmışız-25.565 km'de El freni anahtarı bozulmuş ve değiştirilmiş-31.139 km'de sağ ön ABS kablosunun değişimi yapılmış-77.131 km'de V kayışı kopmuş ve ona bağlı tüm ekipmanlar değişmiş.Yalnız 90 bim km bakımında normalde V kayışı ve saz arkadaşları değişmesi gerekiyor.Ama ilgili arkadaş aracın V kayışının 77 bin de değiştiğini fark etmemiş bir daha değişti.11.623 km içinde bir daha yenilendi Faturayı incelemesem 220 TL tekrar ödeme yapacaktım.İtirazım sonucun da 220 TL'yi iptal ettiler.-110.284 km'de EGL (Egzost sirkülasyon valfi) valfi su koyu verdi...Aracı teslim aldığımda da sürücü airbag uyarı lambası yandı -111.642 km'de sürücü airbag soketi değişti-120.060 km'de ise sağ ve sol tabla fişekleri değişti... 2005 model olan bu araba 5 yılda farklı zamanlarda toplam 6 kez sürpriz yapmış bize.Sizce bu arızlar normal mi yoksa benmi kafaya fazla takıyorum.Belki Corolla bakımlar dışında sorun çıkarmadığı için bana öyle geliyordur 105 bin bakımında bir şey dikkatimi çekti.Fren hidroliğine 18.78 TL fiyat yazmışlar.Ama işçiliğine 30 TL yazmışlar.Yağı boşaltıp doldurmaya 30 TL iyi fiyat Elektronik bir kumanda olan el freni anahtarı garantiden değişmesi gerekirken ücretli değiştirilmiş.İşçilik dahil 85 TL boşa ödenmiş (o dönemde askerde olmasaydım bu parayı ödemezdim) Ergün ABS kablo arızası kullanıcı hatasına giriyormu ki? Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar...
özcan abi benim vw deyince aklıma dizellerinin birazda dayanıksız olduğu geliyor.transporter ile erzurumda iki defa mazot aldık araç turbo bozdu.çıkmasını 2.500 civiarı bir fiyata bulabildik.oda bayburtta
benim corolladaki v kayışıda 54.000km olmasına rağmen sabah ilk çalışmada rölantideyken gıcırtı-ötme türü bir ses çıkartıyor. kayışı aldım vakit olsa değiştireceğim. İnşallah başka bir şey yoktur.Kitapçığa bakarsak ta 5-6 senede bir değişmesi gerekiyormuş. Ama dediğim gibi sizi memnun ediyorsa masrafı da abartmamış kafaya takmaya değmez.
o gevşemeden oluyordur kamil bey. biraz gerdirin ötmez. dikkat edin çok sıkı olursa alternatör yataklarını bozar.
Turbo yüksek devirde çalişan bir parçadır. Sadece 2 (iki) arıza yapma olasılığı vardır.1* Yağsız çalışması. 1*1. Araç ilk çalıştırıldığında gaza yüklenmek turbonun tam yağlanmadan yüksek hıza ulaşması demektir. Buda burçlarda yetersiz yağlamaya neden olur ki arıza sebebidir. 1*2. Araç stop ederken gaza yüklenmek veya tubo devri düşmeden aracı stop etmek Burçlarda ki yağlamayı erken kesmek demektir. Buda burçlarda yetersiz yağlamaya neden olurki arıza sebebidir.2* Yeterince partaküllerden arındırılmamış Hava gelmesi. 2*1. Hava filitresi temizliği, hava hortumlarının sağlamlığı çok önemlidir.Diğer olasılılkar bu iki ana başlık altında yer alırlar. Yani Turbo iyi yağlanmalı ve temiz hava gelmeli.Turbonun devri ise dışarı atılan eksoz gazı ile doğru orantılıdır. Turbo ya hareket veren dışarı atılmaya çalışılan Eksoz gazlarıdır.
Ergün ABS kablo arızası kullanıcı hatasına giriyormu ki? Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar...
turbo konusunda birçok marka da aynı durumda kullanım alışkanlıklarının etkisi büyük turbo olayına ...
Abi eğer böyle bir şey söyledilerse kusura bakmasınlar ama ayıp etmişler... Kullanıcı ne yapıp da abs kablosuna zarar verebilirmiş ki?(Hasar almaması kaydıyla)
turbo arızaları kullanıcı hatası kaynaklı bozuluyor genelde.Turbolu araç ister dizel ister benzinli olsun,stop etmeden önce muhakkak dinlendirilip öyle stop ettirilmelidir.Aksi taktirde yukarıda da belirtiğim gibi nedenlerden dolayı arızalanabiliyor.Turbo konusunda en çok sıkıntı REnault'da yaşanıyor diye biliyorum.
Berkcan,uzun yol bittiğinde önce seyir defterimi dolduruyorum.
Berkcan,uzun yol bittiğinde önce seyir defterimi dolduruyorum.Notlarımı alıyorum.Sonra aracın içini (Crafter) kontrol ediyorum.Bir şeylerini unutan varmı,koltukları düzeltiyorum,çöpleri döküyorum.Bu arada motor rolantide çalışıyor.Aradan geçen bu süre turbonun soğuması için fazla ama zararlıda değil.Kısa mesafelerde ise (50 km altı) sadece defterime not aldığım süre kadar rölantide çalıştırıp stop ediyorum