Gönderen Konu: Akü Sorunu  (Okunma sayısı 14741 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Akü Sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 07, 2007, 17:47:04 »
Hayırlı  olsun kontrollerini iyi yaparsan 7 yıl kesin çalışır tet ettim çünkü
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Toyota Club Türkiye

Akü Sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 07, 2007, 17:47:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Akü Sorunu
« Yanıtla #21 : Mart 08, 2007, 12:33:53 »
Alıntı yapılan: Bülent Öztürk
Hayırlı  olsun kontrollerini iyi yaparsan 7 yıl kesin çalışır tet ettim çünkü
[/quote]
 7 yıl çalışacağını zannetmiyorum... kullandığım akülerin hiç biri iki yılı geçmedi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Akü Sorunu
« Yanıtla #22 : Mart 08, 2007, 13:47:01 »
Eski arabamın aküsü 2005 te satış esnasında hala yeşil yanıyordu ve hiç bir problem yoktu. Şu andaki sahibi ile geçenlerde karşılaştığımızda aldığından beri hiç bir sorunun olmadığını ve hiç birşeyi değiştirmediğini söylemişti.
Arabam 2000 Corolla terra idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Akü Sorunu
« Yanıtla #23 : Mart 09, 2007, 16:11:34 »
Bizim corollanın orjinal aküsü 40lık mı 45lik mi ne mutluydu.6 sene sonunda gözlerinden biri arızalandığından çabuk boşalıyordu biz de değiştirdik.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Akü Sorunu
« Yanıtla #24 : Mart 28, 2007, 13:30:51 »
Mutlu akü ya da Delphi tabi Bosh da olabilir. bunlardan herhangi birini gözü kapalı takarım arabam hiç tereddüt etmedn.
2001 Avensis Sol Extra VVT-i D4 150 bg 204 Nm
Metalik Siyah 0-100:9,1 sn 0-130:12,9 sn
Asfaltı ağlatır :) Alayına gider.
Electrical Engineering @ YTU

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Akü Sorunu
« Yanıtla #25 : Mayıs 22, 2007, 17:32:01 »


abiler... iyi oldu bu mevzuu...

bende de 2006 yaris 1.4 d-4d MM var..

öğrenmek için soruyorum.. yarislerde kullanılan akünün amper değerini bilen var mı ?

diyelim başına bir haller geldi... ben de gidip mutludan olandan daha yüksek kapasiteli bi akü alsam olur mu ?

dostlukla

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Akü Sorunu
« Yanıtla #26 : Mayıs 22, 2007, 17:42:48 »
abı alper abının yaptıgı acıklama gıbı fızıksel olarak sana bır sorun yaratmazsa (yanı yerıne sıgacak bı buyuklukteyse) ıstegın amper alabılırsın.araba zaten gerekenı cekıyo akuden bı sorun yaratmaz anlıycan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Akü Sorunu
« Yanıtla #27 : Mayıs 22, 2007, 18:58:16 »
Ben orjinal amperi neyse onun kullanılmasını tavsiye ederim. Sonuçta hesaplanıp na göre yapılmış bişiy bi zararı olmayabilir ama bence gerek yok aracınızda çok güçlü bir müzik tesisatı yoksa.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #28 : Şubat 14, 2010, 21:57:46 »
rav -4 e mutlu mu incı akumu tavsıyenız varmı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #29 : Şubat 15, 2010, 09:19:46 »
rav -4 e mutlu mu incı akumu tavsıyenız varmı.
Her şartta Mutlu...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #30 : Şubat 15, 2010, 09:34:19 »
Ben orjinal amperi neyse onun kullanılmasını tavsiye ederim. Sonuçta hesaplanıp na göre yapılmış bişiy bi zararı olmayabilir ama bence gerek yok aracınızda çok güçlü bir müzik tesisatı yoksa.
Orjinal amper diye bişey yok erdem bey. Uyumluluk sorunu sadece voltaj ile ilgili bişey. Bütün aküler 12 volt civarında bir gerilim sağladığı için orda da sorun yok zaten. Amper değeri akünün dayanıklılığını bildiriyor sadece. Ne kadar büyükse o kadar iyi.
Şöyle anlatayım. Benim evime diyelim ki tahtalı barajı elektrik sağlıyor. Ama ben televizyonumu malatya'ya götürsem, orada fişe taksam, keban barajının kapasitesi daha yüksek diye benim televizyonum infilak mı edecek?
Hayır, enerji kapasitesi ne olursa olsun her iki hat da 220 volt olduğu için bişeyden habersiz çalışmaya devam edecektir. diğer yandan keban barajı daha fazla sayıda eve elektrik verebilir. (yüksek amper olunca da arabaya daha fazla elektrikli alet takılabilir)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #31 : Şubat 21, 2010, 19:46:46 »
Orjinal amper diye bişey yok erdem bey. Uyumluluk sorunu sadece voltaj ile ilgili bişey. Bütün aküler 12 volt civarında bir gerilim sağladığı için orda da sorun yok zaten. Amper değeri akünün dayanıklılığını bildiriyor sadece. Ne kadar büyükse o kadar iyi.
Şöyle anlatayım. Benim evime diyelim ki tahtalı barajı elektrik sağlıyor. Ama ben televizyonumu malatya'ya götürsem, orada fişe taksam, keban barajının kapasitesi daha yüksek diye benim televizyonum infilak mı edecek?
Hayır, enerji kapasitesi ne olursa olsun her iki hat da 220 volt olduğu için bişeyden habersiz çalışmaya devam edecektir. diğer yandan keban barajı daha fazla sayıda eve elektrik verebilir. (yüksek amper olunca da arabaya daha fazla elektrikli alet takılabilir)
ahmet bey türkiyede enterkonnekte sistem var. yani tüm barajlar tek bir hat üzerinden tüm türkiyeyi besliyor... ;)
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #32 : Şubat 22, 2010, 02:27:03 »
:) :) Biliyorum ama olmasa güzel örnekti..

Murat bey voltaj-akım kavramlarını anlatmak için örnek verirken enterkonnekte sistemimizi kafaya takmaya gerek yok diye düşünüyorum. Birini bilmeyen diğerini zaten bilmez.

Ama yine de tebrikler. Yakaladınız beni.. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #33 : Nisan 12, 2010, 11:26:47 »
arkadaşlar bendede bir sorun var ama aküyle alakalımıdır pek bilmiyorum.. 3 ay önce sahilde arabayı park edip oturduk arkadaşımla. 1.5 saat kadar parklar açık teyp açık olarak durduk ve aradada klimayı açtım buhar yapıyor diye.. sora arabayı çalıştırmak istediğimde çalışmadı tabi :) herşeyi kapayıp 5 dk bekledim ve sonra çalıştı :) ardındanda 25 gün kadar şehir dışını çıktım arabamı istanbulda bırakıp. 25 gün sonra eve geldiğimde aracım birkerede çok rahat çalıştı.. ama bir sorunum var direksiyonumda hafif bir sertleşme var.. manevralarda tüy gibi hafif olan direksiyon belli bir ağırlığa sahip ve hızım artsada azalsada direksiyonda sertleşme yada hafifleme yok. ama bu olay tam olarak nezaman başladı emin değilim yani 25 gün istanbulda bıraktıktan sonramı ondan öncemi tam emin değilim. sis farlarımıda xenon taktırdım acaba bununlada bir alakası varmıdır emin değilim. yeni avensisim var bilgisi olan yardımcı olabilir mi? direksiyon sorunu için rod ayarlarına takımlara yada amortisörlere baktırın diyorlar ama 12000km de daha arabam oyüzden aküden kaynaklanabileceğimi düşünüyorum direksiyondaki sorunun?

aracımı ilk çalıştırdıktan bir 30 yada 45 saniye sonra rolanti düşünce farlarımdada bir göz kırpma oluyor. (farlarım servisten takılı xenon otomatik yükseklik ayarı yok)

Eps (direksiyon elektrik motoru) olduğu için akünün gücü düştüyse eğer sertleşme bunun yüzünden olabilir mi acaba?

tşkrler..
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #34 : Nisan 12, 2010, 12:08:46 »
Yanlışlar:

1. uzun süreli aksesuarları kullanacaksanız motoru stop etmeyin
2. motor çalışmadan klima çalıştırmayın, zaten çalışmaması lazım
3. Sis farlarına xenon taktırmak oldukça gereksiz bir uygulama

Akünün kendini toplaması normal, ancak uzun süreli şarja sokmanızı tavsiye ederim, aksi halde tam olarak hiçbir zaman şarj olmuş olmayacaktır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #35 : Nisan 12, 2010, 12:55:29 »
arkadaşlar bendede bir sorun var ama aküyle alakalımıdır pek bilmiyorum.. 3 ay önce sahilde arabayı park edip oturduk arkadaşımla. 1.5 saat kadar parklar açık teyp açık olarak durduk ve aradada klimayı açtım buhar yapıyor diye.. sora arabayı çalıştırmak istediğimde çalışmadı tabi :) herşeyi kapayıp 5 dk bekledim ve sonra çalıştı :) ardındanda 25 gün kadar şehir dışını çıktım arabamı istanbulda bırakıp. 25 gün sonra eve geldiğimde aracım birkerede çok rahat çalıştı.. ama bir sorunum var direksiyonumda hafif bir sertleşme var.. manevralarda tüy gibi hafif olan direksiyon belli bir ağırlığa sahip ve hızım artsada azalsada direksiyonda sertleşme yada hafifleme yok. ama bu olay tam olarak nezaman başladı emin değilim yani 25 gün istanbulda bıraktıktan sonramı ondan öncemi tam emin değilim. sis farlarımıda xenon taktırdım acaba bununlada bir alakası varmıdır emin değilim. yeni avensisim var bilgisi olan yardımcı olabilir mi? direksiyon sorunu için rod ayarlarına takımlara yada amortisörlere baktırın diyorlar ama 12000km de daha arabam oyüzden aküden kaynaklanabileceğimi düşünüyorum direksiyondaki sorunun?

aracımı ilk çalıştırdıktan bir 30 yada 45 saniye sonra rolanti düşünce farlarımdada bir göz kırpma oluyor. (farlarım servisten takılı xenon otomatik yükseklik ayarı yok)

Eps (direksiyon elektrik motoru) olduğu için akünün gücü düştüyse eğer sertleşme bunun yüzünden olabilir mi acaba?

tşkrler..
25 günün sonunda arabanız bir kerede çok rahat çalıştıysa o aküye veya şarj sisteminde herhangi bi problem yok demektir. direksiyon arızanızı başka bir yerde arayın.

Ayrıca Alper beyin önerilerine aynen katılıyorum. özellikle 3. öneriye. xenondan yağmurda, sisde performans alamazsınız.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #36 : Nisan 12, 2010, 12:57:45 »
bu dedikleriniz tabiki yanlış bende farkındaydım alper bey :) akünün sarjının düşük olmasıyla eps etkilenirmi sizce? bunu mrk ediyorum bu anlattıklarımla akü çok etkilenirmi ondan mıdır bu direksiyon sertleşmesi sizce yoksa başka nedenlerden mi?
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #37 : Nisan 12, 2010, 13:16:39 »
araç çalışırken tamamen dinamo üzerinden elektrik alır, o yüzden etki etmemesi lazım.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #38 : Nisan 12, 2010, 13:26:51 »
dinamadon kaynaklı bir sorun olabilirmi peki? bunun belirtileri varmıdır alper bey?
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Sorunu
« Yanıtla #39 : Nisan 12, 2010, 13:34:18 »
En basitinden şarj voltajını ölçtürebilirsiniz, o kadar yeni bir aracın dinamo sorunu çıkaracağını hiç sanmıyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler