Gönderen Konu: m/m yi tekrar alırmıydınız  (Okunma sayısı 7635 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #40 : Nisan 14, 2010, 18:13:13 »
Ben 2007 model yaris 1.3 sol kullanıcısıyım ve aracımdan da aşırı derecede memnunum.Vites geçişleri en başta çok belirgin geliyordu ancak alıştıkça ayağımı gazdan hafif şekilde çektiğimde vites değiştiğini anlayamıyorum bile.O meşhur balata uyarı sesini 1 defa duydum onda da araçta 6 kişi ile birlikte 30 dereceden fazla bir eğimde duydum.Ki hakkıdır zaten o kadar da. Bugün alıcak olsam yine alırım çünkü çok şükür toyota beni hiç mağdur etmedi.

O balata uyarısını ben de yalnızca bir defa duydum. O da İstanbul'da Balat'dan yukarı Fatih Çarşamba'ya çıkan dik bir yokuş var. Kestirmeden gideyim deyip o yokuştan çıkmaya kalktım, vitesi manuele alıp 1. vitesle çıkmaya çalıştım ama gaza fazla basınca ön tekerlekler patinaj yapıyordu, gaza az basınca da araba çıkmıyordu, zar zor yokuşu çıktım ama yukarıya vardığımda balata uyarı sesi ve koku geliyordu. Bir daha o yokuştan çıkmadım, biraz yolu uzatıp daha az eğimli olan yerden çıktım.
Belki de o yokuşta sorun yolun eski tip parke taş olmasıydı, o taşlar üzerinde lastikler zor tutunuyordu, zaten Yarislerde yokuş yukarı ön lastiklerin tutuşu iyice azalıyor.

Aynı yokuşta otomatik vites peugeot 307 ile vitesi manuele almadan çıkmıştım, yine zorlanmıştım ama bu benim hatamdı, o yokuşta vites 2'ye geçiyor sonra araba çıkamayınca tekrar 1'e geçiyor öyle zorlana zorlana çıkmıştım, sonradan manuel'e alıp çıkmam gerektiğini öğrendim. Şimdi aynı yokuşta 1.6 motorlu araba bile zorlanıyorsa benim 1.0 motorlu yarisin çıkabilmiş olması bile başarıdır, hiç de arabamı suçlamadım, hatta boşu boşuna inat edip arabamı zorladığım için sonradan arabamdan özür diledim, kendimi affettirmek pırıl pırıl yıkadım.
Evet, araba gibi cansız nesnelerle de arada sırada konuşuyorum hatta onları üzdüğümü düşünüp özür diliyorum. Hayır, delirmedim henüz. :)
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Toyota Club Türkiye

Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #40 : Nisan 14, 2010, 18:13:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #41 : Nisan 25, 2010, 01:48:45 »
Şimdiden hayırlı olsun.
M/M araç çok iyi, siz hiç kimseye bakmayın, rahatınıza bakın sadece.
Özellikle bu konuda, bazı kişiler çok fazla abartmış;
Yok "paranıza yazık olur", yok "çok pişman olursunuz", yok bilmem ne.....
Sanki manuel vites araçlarda bir sürü arıza çıkmıyor.
Ben vites değiştirme külfetinden kurtulayım da, kim ne derse desin.

İlave;
1. yokuşlarda aracınız geri kaçmasını istemiyorsanız, 2 defa peş peşe frene basın, ayağınız frenden çektiğinizde, araç mümkün olduğu kadar askıda kalır
2. Uzun yolda sabit hızla gidecekseniz, vitesi manuele alın, örn: otobanda gidiyorsunuz, manuel 6'ya alın ve öyle devam edin. Hızınızı düşürecekseniz, tekrar otomatiğe alın.
3. Aracı bir süre kullandıktan sonra alışacaksınız vites geçişlerine. Alıştıktan sonra, vites değişim zamanı gelince, ayağınızı hafif gazdan çekin, viteslerin değiştiğini hissetmeyeceksiniz.
4. kısa beklemelerde, mümkün olduğu kadar vitesi boşa alın, ve ya almazsanız, fren pedalına tam basın.
Fren pedalına hafif basarsanız, kavramayı sürekli askıda bırakırsınız, baskı kontrol ünitesi kararsız kalır.
5. Şehir içinde, ara sokaklardan giderken, Es modunda kullanın, böylece ani yavaşlamalarda vites değişimi düşük devire göre olmaz, çok fazla sarsmaz.

Siz de aracı alınca, ilk izlenimlerinizi ve görüşlerinizi yazınız bu konuya.


10 gündür kullanıyorum. maşallah beklentilerimi afzlasıyla karşıladı. kalkışı, hızlanması ataklığı gayet iyi. yokuşlarda el freni ile kalkıyorum. ışıkta boşa alıyorum. bugün 6 yetişkin yokuş yukarı test sürüşü yaptım. bana mısın demedi. beni üzmedi. teşekkürler toyota.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #42 : Nisan 25, 2010, 12:57:26 »
Bence bunlar şans meselesi manuel vites olarakta alsanız bir çok sorunla karşılasabilirsiniz ki mmt gibi yeni oturan bir sistemde olması gayet normal..Ancak ben olsam mmt alırdım sadece bir kere d4d corollada test etme imkanım oldu vites değişimlerinide hissetmedim gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #43 : Nisan 25, 2010, 14:09:22 »
Bence bunlar şans meselesi manuel vites olarakta alsanız bir çok sorunla karşılasabilirsiniz ki mmt gibi yeni oturan bir sistemde olması gayet normal..Ancak ben olsam mmt alırdım sadece bir kere d4d corollada test etme imkanım oldu vites değişimlerinide hissetmedim gibi..
Şanstan ziyade biraz da beklenti ve kullanım meselesi...
 Tam konfor için tam otomatik vites seçilmeli.
 Hem konfor olsun hem de ekonomik derseniz o zaman MMT alınmalı.(Tabi belirtilen şekilde kullanmayı kabul eden sürücüler için. Eğer belirtilen şekilde kullanılırsa hiç bir sorun çıkarmıyor...)
 Konfor istemiyorum benim için önemli olan araca hakimiyet, bütün kontrol kendi ellerimde olacak derseniz o zaman da düz vites...

 Ben 1 sene kadar şirketin MMT dizel Auris'ini kullandım. Hiç bir sorun çıkarmadı. Genel olarak manuel modda kullandım. Çok da keyifli oluyordu...
 Ancak şahsi aracım düz vites. Çünkü benim için önemli olan aracın hakimiyetinin benim elimde olmasıdır... + Yakıt tasarrufu tabi :)
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #44 : Nisan 27, 2010, 15:01:26 »
2004 yarisim var, 83.000km de. 3. sahibiyim. MMT'den bir şikayetim olmadı.
Başıma şöyle bir şey geldi paylaşayım, geçen yaz arabaya bindiğimde şanzıman arızası lambası yandı ancak araç hareket ediyor ve bir sorun görünmüyordu, yine de hareket ettirmek istemeyip çekiciyle servise götürdük. Arka fren lambalarının orada sanırım kısa devre gibi birşey olmuş, 5-10 liraya hallettiler.
Evet yine alacak olsam alırım. Yalnız daha ağır ve büyük motorlu bir modelde nasıl davranır bilemem.

MMT hakkında bazı noktalar:
-Rampada manuele alınması daha doğru, araç bazen dengesiz şekilde vites yükseltebiliyor, sanırım ekonomi yapma amaçlı
-Bu bir otomatik vites kutusu değildir, otomatize edilmiş manuel vites kutusudur. Sadece debriyaj pedalını araç kendi kontrol ediyor diye düşünülmeli.
-Motor soğukken düşük vitesleri tercih ediyor araç.
-Bir süre sonra gaz pedalını kullanımınız gelişiyor ve vites değişimlerine hakim olabiliyorsunuz.
-Kullanıma dikkat ederseniz otomatik vitese göre oldukça ekonomik olduğu kesin.

Kısacası, alırken ne aldığını bilip beklentileri buna göre şekillendirmek gerekir. Bence artıları olan, eksisini görmediğim bir sistem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #45 : Nisan 28, 2010, 19:32:05 »
samimi konuşmak lazım benzinlide denemedim ama d4d ile devir oranlama hataları yapabiliyor.vites geçişleri çok başarılı değil.ancak sorunuza cevap verecek olursam EVET tekrar alacak olsam yine alırdım.çok işimi görüyor çünkü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #46 : Ağustos 02, 2012, 16:12:53 »
arkadaşlar mmt ile sollamalarda ne yapılmasını önerirsiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #47 : Ağustos 02, 2012, 21:48:49 »
Düze alıp vites düşürmeyi..
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #48 : Ağustos 02, 2012, 22:14:01 »
özellikle M/M tercih ederim...
araçtan tam otomatik vites gibi davranmasını beklemiyorsam tabi ki...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #49 : Ağustos 03, 2012, 10:55:51 »
arkadaşlar mmt ile sollamalarda ne yapılmasını önerirsiniz?
Dinamik olmak isterseniz, sollama öncesinde, kendiniz vites düşürün ve sollama esnasında kontrolü ele alın.
Ve ya;Sollamaya başlamadan, gaz pedalına sonuna kadar basın ve vites düşürmesi için 1sn kadar bekleyin ve sollamaya o zaman geçin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #50 : Ağustos 03, 2012, 11:11:48 »
İlknur bi daha görünmedi
sattı zaar arabayı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: m/m yi tekrar alırmıydınız
« Yanıtla #51 : Ağustos 03, 2012, 13:53:46 »
O balata uyarısını ben de yalnızca bir defa duydum. O da İstanbul'da Balat'dan yukarı Fatih Çarşamba'ya çıkan dik bir yokuş var. Kestirmeden gideyim deyip o yokuştan çıkmaya kalktım, vitesi manuele alıp 1. vitesle çıkmaya çalıştım ama gaza fazla basınca ön tekerlekler patinaj yapıyordu, gaza az basınca da araba çıkmıyordu, zar zor yokuşu çıktım ama yukarıya vardığımda balata uyarı sesi ve koku geliyordu. Bir daha o yokuştan çıkmadım, biraz yolu uzatıp daha az eğimli olan yerden çıktım.
Belki de o yokuşta sorun yolun eski tip parke taş olmasıydı, o taşlar üzerinde lastikler zor tutunuyordu, zaten Yarislerde yokuş yukarı ön lastiklerin tutuşu iyice azalıyor.

Aynı yokuşta otomatik vites peugeot 307 ile vitesi manuele almadan çıkmıştım, yine zorlanmıştım ama bu benim hatamdı, o yokuşta vites 2'ye geçiyor sonra araba çıkamayınca tekrar 1'e geçiyor öyle zorlana zorlana çıkmıştım, sonradan manuel'e alıp çıkmam gerektiğini öğrendim. Şimdi aynı yokuşta 1.6 motorlu araba bile zorlanıyorsa benim 1.0 motorlu yarisin çıkabilmiş olması bile başarıdır, hiç de arabamı suçlamadım, hatta boşu boşuna inat edip arabamı zorladığım için sonradan arabamdan özür diledim, kendimi affettirmek pırıl pırıl yıkadım.
Evet, araba gibi cansız nesnelerle de arada sırada konuşuyorum hatta onları üzdüğümü düşünüp özür diliyorum. Hayır, delirmedim henüz. :)

ne güzel :)