0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ben 2007 model yaris 1.3 sol kullanıcısıyım ve aracımdan da aşırı derecede memnunum.Vites geçişleri en başta çok belirgin geliyordu ancak alıştıkça ayağımı gazdan hafif şekilde çektiğimde vites değiştiğini anlayamıyorum bile.O meşhur balata uyarı sesini 1 defa duydum onda da araçta 6 kişi ile birlikte 30 dereceden fazla bir eğimde duydum.Ki hakkıdır zaten o kadar da. Bugün alıcak olsam yine alırım çünkü çok şükür toyota beni hiç mağdur etmedi.
Şimdiden hayırlı olsun.M/M araç çok iyi, siz hiç kimseye bakmayın, rahatınıza bakın sadece.Özellikle bu konuda, bazı kişiler çok fazla abartmış;Yok "paranıza yazık olur", yok "çok pişman olursunuz", yok bilmem ne.....Sanki manuel vites araçlarda bir sürü arıza çıkmıyor.Ben vites değiştirme külfetinden kurtulayım da, kim ne derse desin.İlave;1. yokuşlarda aracınız geri kaçmasını istemiyorsanız, 2 defa peş peşe frene basın, ayağınız frenden çektiğinizde, araç mümkün olduğu kadar askıda kalır2. Uzun yolda sabit hızla gidecekseniz, vitesi manuele alın, örn: otobanda gidiyorsunuz, manuel 6'ya alın ve öyle devam edin. Hızınızı düşürecekseniz, tekrar otomatiğe alın.3. Aracı bir süre kullandıktan sonra alışacaksınız vites geçişlerine. Alıştıktan sonra, vites değişim zamanı gelince, ayağınızı hafif gazdan çekin, viteslerin değiştiğini hissetmeyeceksiniz.4. kısa beklemelerde, mümkün olduğu kadar vitesi boşa alın, ve ya almazsanız, fren pedalına tam basın.Fren pedalına hafif basarsanız, kavramayı sürekli askıda bırakırsınız, baskı kontrol ünitesi kararsız kalır.5. Şehir içinde, ara sokaklardan giderken, Es modunda kullanın, böylece ani yavaşlamalarda vites değişimi düşük devire göre olmaz, çok fazla sarsmaz.Siz de aracı alınca, ilk izlenimlerinizi ve görüşlerinizi yazınız bu konuya.
Bence bunlar şans meselesi manuel vites olarakta alsanız bir çok sorunla karşılasabilirsiniz ki mmt gibi yeni oturan bir sistemde olması gayet normal..Ancak ben olsam mmt alırdım sadece bir kere d4d corollada test etme imkanım oldu vites değişimlerinide hissetmedim gibi..
arkadaşlar mmt ile sollamalarda ne yapılmasını önerirsiniz?
O balata uyarısını ben de yalnızca bir defa duydum. O da İstanbul'da Balat'dan yukarı Fatih Çarşamba'ya çıkan dik bir yokuş var. Kestirmeden gideyim deyip o yokuştan çıkmaya kalktım, vitesi manuele alıp 1. vitesle çıkmaya çalıştım ama gaza fazla basınca ön tekerlekler patinaj yapıyordu, gaza az basınca da araba çıkmıyordu, zar zor yokuşu çıktım ama yukarıya vardığımda balata uyarı sesi ve koku geliyordu. Bir daha o yokuştan çıkmadım, biraz yolu uzatıp daha az eğimli olan yerden çıktım.Belki de o yokuşta sorun yolun eski tip parke taş olmasıydı, o taşlar üzerinde lastikler zor tutunuyordu, zaten Yarislerde yokuş yukarı ön lastiklerin tutuşu iyice azalıyor.Aynı yokuşta otomatik vites peugeot 307 ile vitesi manuele almadan çıkmıştım, yine zorlanmıştım ama bu benim hatamdı, o yokuşta vites 2'ye geçiyor sonra araba çıkamayınca tekrar 1'e geçiyor öyle zorlana zorlana çıkmıştım, sonradan manuel'e alıp çıkmam gerektiğini öğrendim. Şimdi aynı yokuşta 1.6 motorlu araba bile zorlanıyorsa benim 1.0 motorlu yarisin çıkabilmiş olması bile başarıdır, hiç de arabamı suçlamadım, hatta boşu boşuna inat edip arabamı zorladığım için sonradan arabamdan özür diledim, kendimi affettirmek pırıl pırıl yıkadım. Evet, araba gibi cansız nesnelerle de arada sırada konuşuyorum hatta onları üzdüğümü düşünüp özür diliyorum. Hayır, delirmedim henüz.