Gönderen Konu: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv  (Okunma sayısı 3180 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« : Şubat 16, 2010, 08:25:13 »

TEMSA Global, elektrikle çalışan Mitsubishi i MiEV’i getirdi. Evdeki prizde şarj edilen aracın 10 bin km’deki maliyeti 250 lira. Şirket 200 adetlik satış hedefliyor.
 Temsa Global, yeni vizyonu ve stratejileri çerçevesinde distribütörlüğünü yaptığı Mitsubishi’nin yüzde 100 elektrikli modeli i MiEV’i, Türk halkıyla tanıştırdı. Geçen yıl Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın aldığı kararla ekonominin yanı sıra çevre ve sosyal sürdürülebilirliğe yönelme kararı alan holding, böylece yeni vizyonunu i MiEV’le otomotiv alanına taşımış oldu.

 İlk elektrikli oto
 i MiEV, “2010 Türkiye’de Japon Yılı” kapsamında İstanbul’da tanıtıldı. Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, Temmuz 2009’da yollara çıkan i MiEV’in dünyanın ilk elektrikli aracı olduğunu belirterek, “Araç Mitsubishi’nin ‘drive@earth’ sloganı ile çevreci yönde attığı en önemli adım” dedi.
 Küresel ısınma ve çevre kirliliğinin önemine dikkat çeken Soner, şöyle devam etti:
“Eskiden ekonomik sürdürülebilirlik vardı. Ancak şimdi çevreci ve sosyal sürdürülebilirlik de önemli. i MiEV bunun bir örneği. Biz Temsa Global olarak burada ticari düşünmüyoruz, farklılık yaratmak istiyoruz.”

Yusuf Soner, elektrikli araçlar için altyapının önemli olduğunu ancak şu anda bile tüketicilerden gelecek i MiEV talebine cevap verebileceklerini belirtti.

Soner, “i Miev normal bir priz sayesinde şarj olabiliyor. Evinizde şarj edebilme imkanınız var. Araç, 220 voltluk prizde 7 saatte tam şarj olabiliyor. Eğer altyapı geliştirilirse yani örneğin benzin istasyonlarında, Japonya’daki gibi market önlerinde şarj etme imkanınız olursa elektrikli otolar daha fazla yaygınlaşacak. Çünkü hem maliyetler düşüyor hem de çevre korunuyor. i MiEV’in

10 bin km’de elektrik maliyeti sadece 250 lira” dedi.

Soner, toplam 200 adetlik siparişin gelmesi halinde i MiEV’in Türkiye’deki satışına başlayacaklarını kaydetti.

Maliyet 6’da bire iner

Yusuf Soner, elektrikli araçların geleceğine yönelik projeksiyonlar yaptıklarını belirterek, şunları anlattı:

“2014’te maliyet düşecek. Vergi hariç elektrikli bir aracın maliyeti 35 bin liraya iner. Şimdi bataryanın maliyeti 20 bin euro. 10 yıl sonra batarya maliyeti 6’da bire inecek. 160 km gidebilen i MiEV, 1.000 yol katedebilecek.”

 30 BİN EURO
JAPONYA’DA elektrikli araçlara devletin önemli oranda teşvik sağladığını ifade eden Yusuf Soner, şu örneği verdi: “Japonya’da benzinli otomobilin 100 yen, elektriklinin 200 yen olduğunu varsayalım. Hükümet elektrikli aracı yüzde 50 sübvanse ediyor. Yerel belediyeler de yüzde 25’ine teşvik veriyor. Böylece elektrikli bir aracın fiyatı 125 yene geliyor. i MiEV Japonya’da teşvikler sayesinde 30 bin euroya satılıyor. Ancak 5 yıl içinde maliyetlerin düşmesiyle bu rakam 20 bin euroya gerileyecek.”

EV PRİZİNDE 7 SAATTE ŞARJ OLUYOR

* Yüzde 100 elektrikle çalışan 4 kişilik i MiEV, sıfır karbondioksit salınımına sahip.

* 1.4 litre benzinli B segmenti bir araç, 1.4 ton karbondioksit (CO2) salgılarken, i MiEV’de bu rakam 400 kilograma iniyor. 0.4 ton korbondioksit oranı da otomobili şarj ederken, kullanılan elektrikten kaynaklanıyor.

* 330 voltluk topraklı prizde hızlı şarjla otomobilin lityum iyon bataryalarının yüzde 80’i yarım saatte doldurulabiliyor.

220 voltluk prizde ise 7 saatte şarj oluyor.

* i MiEV’in yakıt masrafı 1.4 litre benzinli bir otomobilin üçte birine denk geliyor. 10 bin kilometre gidebilmek için yapılan elektrik masrafı sadece 250 lira.

* i MiEV, full şarjla 160 kilometre yol katedebiliyor. Aracın maksimum sürati 130 km/s.

  GÜLER SABANCI TEST ETTİ
GÜLER Sabancı, elektrikli i MiEV’i bizzat denedi. Güler Sabancı, sağdan direksiyonlu

i MiEV’i holdingin bahçesinde kullandı. Elektrikli otomobil, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı’ndan tam not almayı başardı.

 Alıntı adresi: http://www9.gazetevatan.com/TEMSA_i_MiEVi_getirdi/287692/44/Manset

Toyota Club Türkiye

Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« : Şubat 16, 2010, 08:25:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2010, 08:53:11 »
paylaşım  için  teşekkürler  Hakan abi

Türkiye pazarına  girerse aklıma  şöyle söylemler  geldi

" oğlum  fazla  basma  şarjı  bitecek" :D :D :D

" kanka  bu aksam  senın arabayla  gidelim, bilader  depo boş yha , benımkınınde  şarjı  kalmadı " :D :D :D

bizim  millet   tel' e  kanca atar   öyle  şarj  eder  bu arabayı  :)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2010, 09:29:14 »
Güzel Paylaşım Teşekürler

Tunç'un dediği gibi bunun geyiği çok olur en basiti bagaj da uzatma kablo taşımak gerekir :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2010, 11:33:47 »
Başka araçtan takviye de pek işe yaramaz. :D

200 araç :S  yaygınlaşsa  ne kadar güzel olur.küçük dizel ve benzinli iş için kullananların çoğu bu tip araçlara yöneleceği apaçık orta da.Hem çevre temizliği, hem korunan doğa ve ekonomi.Umarım yaygınlaşır.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2010, 15:02:26 »
paylaşım için teşekkürler  çevreciler alır bence=) ama kulanırmı bilemem
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2010, 15:40:38 »
bana hiç cazip gelmedi ?

acil bişey oldu mesela, tüh be arabanın şarjı yok... Türkiye'de balkondan uzatmayı salla arabaya 7 saat dolsun. Acil işinide artık yine ticari taksi ile halledip, verdiğim 30000 avro ile nasıl rezil olunur en kalitesini yaşamış oluruz. :D :D

Habere bak dalga geçiyorlar birde, bataryanın maliyeti 20.000 Avroymuş, :)
Benim 20000 avrom olsa benzine verecek paramda, 20000 avroluk aracın vergisinide ödeyecek param vardır demektir. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2010, 16:33:13 »
Batarya kaç km dayanıyor acaba..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2010, 17:05:19 »
önemli olan  da bence bataryanın ömrü ?
kaç bin km?
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2010, 23:38:58 »
Bataryalı arabayı ne yapacaksınız sonra elektrik çarpacak :D

Paylaşım için sağolasın abi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2010, 23:56:15 »
Gelecekte bir diyalog:
- Güneş paneli takmanın performans veya batarya ömrü üzerinde olumsuz etkileri nedir? Yaptıran varsa marka tavsiyesinde bulunursa sevinirim.

- Sevgili kardeşim markadan çok önemli olan iyi bir usta tarafından yapılması. Ben geçen sene taktırdım. Herkese tavsiye ederim. Performans farkı hissedilmeyecek kadar az.
:) :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1996 Honda VTEC
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2010, 00:33:24 »
hava filtreside takılmaz buna , ara gaz versende anlaşılmaz yok vaz geçtim almıcam :lol:

Dünya insanı günümüzdeki araçları su ile yürütmeye çalışıyor , bu araçlar çıksın bunuda kalem pille yürütmeye çalışırlar :D
..::тcт αηкαяα::..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2010, 15:03:50 »
Batarya omru en az 160bin km.dir diye tahmin ediyorum...

Oyleymis, hatta daha fazlaymis : http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_battery
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2010, 15:26:45 »
hava filtreside takılmaz buna , ara gaz versende anlaşılmaz yok vaz geçtim almıcam :lol:

Dünya insanı günümüzdeki araçları su ile yürütmeye çalışıyor , bu araçlar çıksın bunuda kalem pille yürütmeye çalışırlar :D
O bişey değil de yayalar alışana kadar kazalar çok olur. Çok sessizce yaklaşabilir.
Batarya omru en az 160bin km.dir diye tahmin ediyorum...

Oyleymis, hatta daha fazlaymis : http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_battery
İsabetli tahmin :) O halde biraz talep olunca hemen fizibil olacak.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2010, 16:33:38 »
lpg takılabiliyor mu ?
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #14 : Şubat 17, 2010, 16:46:27 »
lpg takılabiliyor mu ?
Yukarıda yazdığım gibi onun yerine güneş paneli geçecek her halde.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #15 : Şubat 17, 2010, 17:33:44 »
Insallah adas :)
Nissan da Leaf diye bir model piyasaya suruyor.Tamamen elektrikle calisan bir model bu.ABD hukumetinden de bir milyar dolari geckin destek almis.Gorunus olarak 'Ay Miyav'dan biraz daha hos bence :)

Nissan'in gelistirdigi bir teknolojiyle yarim saatte sarj edilebiliyormus.Bir sarjla gidilebilecek mesafe de 161 km. Aralik ayinda satisa cikiyormus ve fiyati da 25bin dolar civarinda olacakmis.

http://money.cnn.com/2010/02/16/autos/nissan_leaf_ghosn.fortune/?postversion=2010021708
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #16 : Şubat 17, 2010, 19:05:34 »
çarpışan arabalar geliyor aklıma bunları görünce :D teknolojileri yetiyorsa Hummerı %100 elektrikli yapsınlar :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #17 : Şubat 18, 2010, 14:52:45 »
çarpışan arabalar geliyor aklıma bunları görünce :D teknolojileri yetiyorsa Hummerı %100 elektrikli yapsınlar :D
Evet GM, nükleer santrali bagajına sığdırmaya çalışıyormuş.. :)

Bu arada Japonlar bu elektrik işine hızlı girdi. Petrole bağımlılıklarından kurtulmak istiyorlar gibi. Önceden akıl etselerdi 2. Dünya savaşına girmelerine gerek kalmayacaktı :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çokta FiFi :D
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #18 : Şubat 18, 2010, 18:32:52 »
Güzel paylaşım, Paylaşım için teşekkürler Hakan abi  :)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiye'de Elektrikli Otomotiv
« Yanıtla #19 : Mart 01, 2010, 15:06:00 »
çok geç kalındı bence Türkiyede.....bakın prius 1997 yapımı bize gelişi 13 sene sürüyor ve 41000-49000 euro arasında fahiş bir fiyatla .....üstelik bu hibrit yani tam elektrikli değil ancak dünyanın en iyi hibriti .......sadece elektrik motoru ile de çalışabiliyor........
kısacası hibritin en iyisi de olsa tek elektrikli motor ile de çalışsa sonuçta fosil yakıt kullanılıyor.....tamamen elektrikli araçlar bize üretimin tarihi günü itibariyle gelmeliydi şu an için 13 yıl gerideyiz......

inşallah birgün kendi otomobilimizi üretmeye başlar ve bu ithal teknolojiden vazgeçeriz......

imkansız görünmesine rağmen neden biz de büyük otomobil firmalarına rakip çıkmayalım.......üstelik fahiş olmayan fiyatlarla.......