Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 10, 2025, 19:46:31
Lütfen başlıklarda da
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Akü ve Elektrik Sistemi
»
Konu:
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
Gönderen
Konu: Bakımsız Akü Yolda Bırakır (Okunma sayısı 17074 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
:
Ocak 15, 2007, 19:46:46 »
Son on yılda üretilen otomobillerin hemen hemen hepsinde bakım gerektirmeyen aküler kullanılıyor. Ancak uzmanlar bu tip akülerin bile sık sık kontrol edilmesi gerektiğini vurguluyor. Özellikle kış aylarında arka cam – ayna rezistanslarının çalışması, kalorifer ve silecek gibi sistemlerin daha sık kullanılması nedeniyle aküye daha çok yük biner. Bunun yanında tıkalı trafikte motor devri düşük kaldığı için şarj dinamosu aküyü sağlıklı bir biçimde şarj edemez. Otomobilin motoruna ilk hareketi veren marş motoru, soğuk kış günlerinde daha çok elektrik akımına ihtiyaç duyar,gerçi toyota lar fazla zorlamıyo tek marşta alıyo ama gine de bi elektirik harcıyo. Öte yandan aküler soğukta güç yitirir. Akünün içinde bulunan asit ve su miktarı azaldıkça, akü daha az enerji tutar. Bu durum aküden kaynaklanan sorunların kış aylarında daha çok yaşanmasına yol açar.
Akü bakımı nasıl yapılmalı?
Şu anda piyasada bakımlı ve bakımsız olmak üzere iki tip akü bulunuyor. Bakımsız aküler ne yazık ki ömrü boyunca ismi gibi bakım gerektiriyor. Bakımlı versiyonları kadar sık olmasa da bu tip akülerin de kontrol edilmesi şart. Kontrol edilecek tek nokta akünün voltajı. Eğer voltaj normalin çok altındaysa akü ömrünü tamamlamış olduğundan değiştirilmesi gerekir. Bakımlı akülerdeyse kullanım biraz daha farklıdır. Günümüz teknolojisiyle üretilen birçok aküde bakım göstergesi bulunuyor. Bakım göstergesi, akünün elektrolit seviyesinin azaldığını veya şarj makinesine bağlanması gerektiğini gösteriyor. Özellikle yaz aylarında sıcaklığın artması akü içindeki elektrolitin buharlaşmasına neden oluyor. Genelde fark edilemeyen bu durum kış aylarında problem yaratır. Akülerin üzerinde elektrolit seviyelerini gösteren çizgiler bulunur. Akünün elektrolit seviyesi maksimum ve minimum çizgiler arasında olmak zorundadır. Eğer elektrolit seviyesi düşükse, saf su konularak yükseltilmelidir. Akünün üzerinde maksimum seviyeyi belirten bir gösterge bulunmuyorsa, saf su akü içindeki plakaların 1.5 cm üzerine kadar konulmalıdır. Aküdeki elektrolit yoğunluğu bomometre yardımıyla ölçülür. Eğer seviye bomometrenin üzerinde bulunan yeşil alana kadar geliyorsa problem yok demektir. Ama kırmızı veya siyah alanı gösteriyorsa, gerekli su ilavesini yapmak gerekir. Akülere kesinlikle asit takviyesi yapılmamalıdır. Aksi halde akünün içindeki plakalar eriyecek ve akü kullanılmaz hale gelecektir. Akü ömrünün dolup dolmadığını anlamak için voltaj ölçümü yaptırmak gerekir. Akünün ömrünün bitmesi, içindeki kurşun plakaların büyük ölçüde erimesi demektir. Eğer akünün ömrü biterse şarj tutmaz yani elektrik depolayamaz. Her aküde bulunan gaz çıkış boşlukları sık sık kontrol edilerek açık olmasına dikkat edilmelidir. Aksi halde sıkışan gaz akünün patlamasına neden olabilir.
Akü konusunda son dikkat edilecek noktaysa tercih aşamasında ortaya çıkıyor. Otomobille ilgili tüm ürünlerde olduğu gibi akü değiştirilecekse maliyetten kaçmadan kaliteli bir modelle değiştirmek gerekir. Kalite belgeli aküler, daha uzun süre dayandıkları gibi üretim hatalarına karşı da garanti veriyorlar. Akü seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de, üretim tarihi. Kuru şarjlı aküler serin ve kuru ortamlarda saklandıklarında üretim tarihinden itibaren altı ay içinde şarj istemeden araca takılabilirken, üretim tarihi altı ayı geçmiş akülerin araca bağlanmadan önce şarj edilmesi gerekmektedir. Akü otomobile takılırken patlama olmaması için belirli bir sırayı takip etmek gereklidir. Takılırken önce artı ucu akünün pozitif kutup başına bağlanmalı, sonra eksi ucu bağlanmalıdır. Sökerken de işlem tersine gerçekleştirilir
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
:
Ocak 15, 2007, 19:46:46 »
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #1 :
Ocak 15, 2007, 23:47:18 »
Akü gerçekten önemli. Özellikle araçlar gittikçe daha çok elektrik donanımlı olurken. Son model binlerce euroluk araçların, aküleri bitince kapıları bile zorla açılıyor, komik yani.
Kayıtlı
--dünya dönüyor--
(Gizli Üye)
Ziyaretçi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #2 :
Ocak 16, 2007, 00:17:10 »
ekstra bıde set warsa arabada bendekı gıbı aku hıç dayanmaz...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Hilux
Kan Grubu: 0+
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #3 :
Ocak 17, 2007, 02:27:18 »
akünün ne zaman biteceği belli olmuyor canavar gibi aküyü akşamdan bıraktım sabaha kadar bir gözü yanmış bu yüzden işimiz birazda şansa kalmış
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #4 :
Ocak 17, 2007, 03:54:22 »
AKÜ: Yeni bir akü almanız gerektiğinde, seçeneğiniz çok fazla. Size yeni bir akü alacağınız zaman, aracınızı ilk aldığınızda üzerinde gelen orjinal akünün aynısını almanızı öneririm. Akünün kapasitesine bakın.Eğer yaşlı bir araç kullanıyorsanız, unutmayınki aracınız yeni bir model kadar iyi bir aküyü hakediyor. Ve eğer, aracınıza, aküye bağlı ekstra aksesuar koymuşsanız; akünüzü daha güçlü bir aküyle değiştirmeniz gerekebilir. Ayrıca garantiyi de düşünün. Eğer seçiminizde kararsız kaldıysanız, servisinize yada aracı aldığınız bayiye danışın. Onlar size bu konuda en doğru yanıtı vereceklerdir.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #5 :
Aralık 28, 2007, 10:01:18 »
Dün gece Ortaköy'e arkadaşlarla buluşmaya gitmiştim. Sohbet muhabbet derken farları açık unutmuşuz. 4 saat sonra geldim ki akü bitmiş. Bİr taksiciyle takviye yapmaya çalıştık ama çalışmadı. Arabayı otoparkta bırakıp evimin yolunu tuttum. Bugün bir akü alıp gidicem Ortaköy'e bakalım. Benim akü 1,5 yıl ve 4 saatlik far yanmasına teslim bayrağını çekti
Kayıtlı
--dünya dönüyor--
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #6 :
Aralık 28, 2007, 10:44:56 »
Alper, o akü %99 tekrar çalışır, ona göre.
Bu resimdeki gibi akü bakım araçları var, mesela Bosch'un:
Bende bir tane var, birkaç gün takıp bırakırsan tam şarj ediyor. Onun sayesinde benim arabayı pek kullanmadığımız halde akü gerekmedi son 6-7 yıldır. Şu anda da muhtemelen daha çok kullandığımız Vectra'nın aküsünden daha iyi durumdadır.
İlla da yeni akü isterim dersen ama mutlaka Mutlu marka al.
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #7 :
Aralık 28, 2007, 23:39:29 »
Adaşım, teşekkür ederim. Ben de sabah duruşmalardan sonra direk Toyota Ortaköy' e gittim. Oradan bir arkadaş aynı senin resimde gösterdiğin akü çantası ile geldi aracı hemen çalıştırdı. Sonra aracı servise bıraktım akü şarjı için, yarın sabah alacağım.
Bu şarj çantasından bir tane edinmek lazım gerçekten. Taksi'den takviye yoluyla çalışmaması ilginçti. Bu aletse saniyesinde çalıştırdı.
Kayıtlı
--dünya dönüyor--
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: AB+
Model Yılı: '06
4 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #8 :
Aralık 28, 2007, 23:58:17 »
95 model aracıma 97 yılında sonradan klima takıldığı için 60amper bakımlı inci akü takılmış. garanti belgesi ruhsatın arasında idi. geçen temmuzda ömrünü tamamladı. tam 10 yıl dayanmış. bence müthiş
Kayıtlı
Bodrum
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #9 :
Aralık 29, 2007, 00:26:46 »
Doğru. Servistekiler akü normal kullanımda 4-5 sene rahat gider diyorlar.
Kayıtlı
--dünya dönüyor--
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
Site Başçavuşu
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
52 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #10 :
Aralık 29, 2007, 16:52:05 »
Malum yazın aracın başında pek değildim.Geldiğimde aküsü bitmişti.Sağolsun annem çok güzel kullanmış!
Neyse vurdurduk çalıştı.Araç ısınana kadar bir tur attım.Geri geldim yine 1 gün bekledi araç.Yine çalışmadı.Neyse ki yine vurdurduk da çalıştı.Acaba bitmiş aküyle ne kadar araç sürmek gerekir ki ertesi gün de çalışabilsin araç?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #11 :
Aralık 29, 2007, 23:16:15 »
Tahminimce bir marşlık şarj için en az 30-40km gitmek gerekir. Normalde bitik akü sarj cihazı ile bile 2-3 günde şarj oluyor (yavaş şarj daha makbul bu tip akülerde)
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #12 :
Aralık 30, 2007, 07:52:20 »
Dikkat!!
Takviye yaptıgınız halde araba hala çalışmıyorsa çok ısrar etmeyin.Takviye kablosunun sıcaklıına dikkat edin.Geçen ay arabayla eczaneye gittim.2 dk sonra arabaya geri geldim çalışmadı.Marş basmıyor.Kablo ile başka arabadan takviye yaptık en sonunda çalıştı.100 m gittim tekrar durdu.Tekrar takviye yapmak için ugraşırken yoldan geçen biri kabloları eliyle tutup boşuna ugraşmayın kablo neredeyse yanacak böyle olmaz dedi .Elektikçi bulup getirdim.Elektrikçi takviye yaparken olmuyorsa çok zorlamayın akü patlayabilir dedi bir kaç defa onun başına gelmiş.Aküyü ölçtü bitmiş dedi Mutlu akü (bakım gerektirmeyen!)genelde içindeki birşeyler kopuyormuş.Yenisini aldım ki eski akü 2 yıllıktı.
Kayıtlı
2001 Avensis D4 150 HP
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #13 :
Aralık 30, 2007, 23:42:49 »
Benim akü de arabayı alalı üzerinde bir su akıntısı ile etrafını oksitlenme ve paslanmaya dayalı olarak oksit ve pas lekesi yapmış ve kötü bir görüntü oluşuturuyordu.Ancak marşta hiç bir problem olmuyordu.Orjinal aküsümüydü bilmiyorum ama 60 amper Mutlu aküydü.Arife günü Düzce sanayi çarşısında yine 60 amper İnci aküyle eskisini geri vermek şartıyla 110 YTL ye değiştirdim, ancak ne zaman kaputu açsam aküyü üzerinden sıkıştıran demir kıskacın üstünde eskisi gibi olmasada bir miktar ıslaklık görüyorum.Önceki akü eski olduğu için o kaçırıyor sanmıştım ama şimdi yeni akü var ve onun üzerinden su kaçırdığı kanaatinde değilim ama bu ıslaklık neden acaba hala devam ediyor, fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim, saygılarımla...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #14 :
Aralık 31, 2007, 10:12:39 »
Aküler şarj olurken buhar çıkarırlar, muhtemelen bu buharın yoğuşmasını görüyorsunuz.
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #15 :
Ocak 05, 2008, 01:07:28 »
Toyota Ortaköy'de aracı bir gece şarja yatırdık. Bir haftadır hiçbir sorun yaşamadım. Çok ilgili bir servis, yalnız çok yoğun trafik var, girmek bir dert, çıkmak bir dert. 28.YTL.fatura ödedim.
Kayıtlı
--dünya dönüyor--
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 99270
Model Yılı: '97
1 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #16 :
Ocak 05, 2008, 19:53:17 »
bu konuyu kim actıysa tesekkür ederim konu acıldı okuduk ve bugün akü yüzünden arabam calısmadı takviyeyle calıstırdık bakalım birdaha aynısını yaparsa yeni akü alacagız ae 101 lerin akü fiyatını bilen arkadas varmı
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #17 :
Ocak 09, 2008, 05:18:14 »
inci akü 45 amp. 120 lira.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
Kilometre: 99270
Model Yılı: '97
1 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #18 :
Ocak 10, 2008, 00:17:04 »
Alıntı yapılan: hidayet gök
inci akü 45 amp. 120 lira.
[/quote]
bendeki 60 A niye öle
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Bakımsız Akü Yolda Bırakır
«
Yanıtla #19 :
Ocak 10, 2008, 00:21:38 »
sendeki daha iyi de ondan bendeki de 60 ampersaat
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Akü ve Elektrik Sistemi
»
Konu:
Bakımsız Akü Yolda Bırakır