Gönderen Konu: Termostat Sorunu  (Okunma sayısı 36859 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Termostat Sorunu
« : Aralık 02, 2009, 16:56:58 »
Merhaba arkadaşlar. size termostatla ilgili bir şey sorcam. aracım 99 model corolla linea terra. aracın hararet göstergesi şehir içinde ısınınca ortaya kadar çıkıyor, ama yüksek hızda, anayollarda falan az rüzgar yiyince hemen düşmeye başlıyor. bir süre sabit gidince hepten sıfıra iniyor sıcaklık.

şimdi bu normal bir durum mudur? corollalarda böyle midir? yoksa ortaya bir kere çıktıktan sonra hep aynı mı durması gerekir?

ikinci bu bir problemse, termostat bozukluğundan mı böyle yapar? yoksa başka bir durum mu vardır?

Toyota Club Türkiye

Termostat Sorunu
« : Aralık 02, 2009, 16:56:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2009, 17:13:32 »
Normal değil, ısındıktan sonra sıcak durması lazım. Termostat sızdırıyor olabilir, bence kontrol ettirin, soğuk çok benzin yakar ve genel olarak motora zararlıdır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #2 : Aralık 02, 2009, 17:23:54 »
motora zararını gördüm zaten. sibop yanması oldu geçen gün. usta hararetten dedi. işin garibi bizim araç hiç hararet yapmıyor ki.. usta motoru indirdi, termostat bozuk, açık kalmış dedi, yani hep açık durumda imiş, nasıl oluyorsa.. anlayamıyorum.. termostat da değişecek zaten.. ama bu  yanmaya sebep olan termostat-hararet mi esasen onu anlamaya çalışıyorum. şimdi esas nedeni ortadan kaldırmadan sorunu gidersek de yine tekrar edecek yine yığınla masraflar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #3 : Aralık 02, 2009, 22:34:51 »
aynı sorun bende olmuştu.termostat açık kalıyordu.yenisi ile değişti problem kalmadı.
ok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #4 : Aralık 02, 2009, 22:46:16 »
Hocam toyota araclarda yada japon araçlarının çogunda nissan dada bir sorun yoksa hararet ortaya yükselir orda kalır.50 derce sıcaklıktada sürseniz devamlı yokusta çıksanız ordan öteye hayatta geçmez.opeller daha sıcak çalışıyor yanlıs bilmiyorsam 110 da fan açıyor orda kalıyor.Termostat kontrol ettirin.Göstergede yanlış gösteriyor.Bir sorun var çok büyük masraf açmadan yaptırın iyi bir ustaya
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Free Life..., ;-))
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #5 : Aralık 02, 2009, 23:40:38 »
Bende de aynı araçtan var ortadan yukarı hiç çıktığını görmedim hararetin
fakat
dediğiniz gibi uzun yolda bir süre sonra hararet dibi vuruyor.
Tabi sıcak olması daha iyidir aracın değil mi.
Ben de korkmaya başladım subap yandı dediniz ya.
Birde termostatda arıza olup da sürekli açık olursa fan nasıl yanıyor anlamadım.

Geçen motoru temizlerken fan müşürü kablosu nerdeyse kopuyormuş onu gördüm ve hemen müşürü söktüm soketini iptal edip kabloya bi pabuç yaptım ve leğimledim. Herhalde 10 yıl daha götürür ama keşke önce radyatörü boşaltıp antifiriz saf su yapmasaydım. Müşürü sökünce biraz aktı tabi ;-)
Toyota Corolla 1.3 Terra AT/AC
^^>> T.O.S.U.N.U.M <<^^

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #6 : Aralık 02, 2009, 23:53:47 »
5.viteste hangi arabayla 80-90 arası gidersen düşer bende megan coupe vardı oıda düşüyordu.sonra dobloda aynısını yapıyor ama hiç bir zararını görmedim.bu yanlış bir sorun değil.hele karbüratörlüyse deyme keyfine.motor buz.arkadaşımın doğan slx karburatörlü aracında bile aynını yapıyordu.tuzladan levente hiç durmadan giderse 80-90 gibi hararet hep çeyrekte kalıyor.
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #7 : Aralık 02, 2009, 23:56:58 »
Bende olmuyor.2004 benımkisi 1901 lada gidiyorum hararet ortada takılı dısarı istrersen 60 derece olsun istersen yokuş tırman orda takılı kalıyor.Bide bizim kasalarda fan arıza sı falan varsa hararet yükseliıyorsa klimayı actıgınızda fanı acıyor hemen ozaman hemen soguyor.Dİger araclarda böylemi bilmiyorum.Nissan primerada öyle degil..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #8 : Aralık 03, 2009, 11:27:26 »
arkadaşlar kendimi tam ifade edemedim yukarda. daha açık anlatayım. araçta yolda giderken bir arıza belirdi. titreme, tekleme gibi bir şey. ustaya gösterdik siboplardan biri yanmış dedi. yani bujilerden biri çalışmıyor ama bujiyle ilgisi yok. sibop yanmış. bu değişim için üst kapak açılıyormuş. üst kapak açıldı, bir ölçüm yapıldı. motordaki yıpranma seviyesine göre farklı işlemler yapılabiliyor. benim araç sekman atarak kurtarıyor iyi durumdaymış, usta öyle dedi. her neyse usta sonuç olarak arızanın kaynağı hararet dedi. termostatı söktü gösterdi, bak hep açık dedi. tabi bilmeyince anlamak zor oluyor.

bazı arkadaşlar araç rüzgar görünce hararet iner demiş, kimisi inmez demiş. önce termostatımın evvelden bozuk olup olmadığını tespit etmek istiyorum. o yüzden sordum bu soruyu zaten. önce bunu tartışmak ve aydınlatmak lazım.

ikincisi termostat bozuksa bile, açık kalmış yani, bu arabanın hararet yapmasına nasıl sebep olabilir ki?

sibop yanmasının esas sebebini bulamazsak, tekrar aynı olaylar başıma gelirse diye korkuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #9 : Aralık 12, 2009, 23:48:47 »
toyotalarda termostat açık konumda kalmışsa hararet yaptırır
motor soğutma suyu radyötere hiç uğramadan motor içinde dolaşır yani soğutulmaz
aklın klasik soğutma sistemlerine gitmesin onlarda termostat açık kalmış olsa motor hararet yapmaz geç ısınırdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2009, 08:58:18 »
toyotalarda termostat açık konumda kalmışsa hararet yaptırır
motor soğutma suyu radyötere hiç uğramadan motor içinde dolaşır yani soğutulmaz
aklın klasik soğutma sistemlerine gitmesin onlarda termostat açık kalmış olsa motor hararet yapmaz geç ısınırdı


 +1
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #11 : Aralık 13, 2009, 12:23:26 »
+ termostat sürekli açıksa, fan devreye girdiği an hararetin yükselmesini durdurup normale düşmesini yetiştiremez. hararet çok hızlı yükselir. fan da bu hıza yetişemez ve hararet yapmış olursunuz farkına varmadan.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #12 : Aralık 13, 2009, 13:11:44 »
Gecmis olsun Hamdi.

Benim arabada da hararet ceyregin biraz ustunde oluyor genelde.Ozellikle kisin. Yazin yarinin biraz altinda seyrediyor.
Bir de dikkat ettim, antifriz kabindaki seviye dusuyor.Bir defa kaba ekleyerek maximum seviyesine getirdim.Bir iki ay oldu, seviye yine minimuma dusmus. Acaba beceriksiz-ozensiz 'usta' devirdaimi takarken contasini, vidasini tam takamadi mi? Verdigim paraya aciyorum simdi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #13 : Aralık 13, 2009, 14:06:56 »
+ termostat sürekli açıksa, fan devreye girdiği an hararetin yükselmesini durdurup normale düşmesini yetiştiremez. hararet çok hızlı yükselir. fan da bu hıza yetişemez ve hararet yapmış olursunuz farkına varmadan.
Yok Murat abi, aslında böyle olmuyor. Çünkü termostat açık kalınca soğutma sıvısı radyatöre hiç uğramıyor, dolayısıyla da fan devreye girmiyor. Hem fan çalışsa bile zaten radyatöre uğramayan soğutma sıvısı soğutulamıyor...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #14 : Aralık 13, 2009, 14:38:03 »
Yok Murat abi, aslında böyle olmuyor. Çünkü termostat açık kalınca soğutma sıvısı radyatöre hiç uğramıyor, dolayısıyla da fan devreye girmiyor. Hem fan çalışsa bile zaten radyatöre uğramayan soğutma sıvısı soğutulamıyor...

termostat radyatör ile motor arasında valf görevi görmüyor mu?
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #15 : Aralık 13, 2009, 15:07:07 »
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #16 : Aralık 13, 2009, 15:45:38 »
anlaşılmıştır
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #17 : Aralık 14, 2009, 14:05:03 »
Degerli arkadaşım ;

Termostatın çalışma prensibi bütün araçlarda aynıdır. Sizin anlattıgınız gibi hızlanınca yani uzun yolda sıcaklıgın sıfıra inmesi termostatınızın arızalı oldugunu gösterir. Kısacası kaçırıyor demektir.
Termostat şu işe yarar motor ile radyatör kapalı devre şeklinde çalısan bir sistemdir. Tersmostat ise radyatör ile motor arasında ısı ile açılıp kapanan bir vana görevi görür. Motor içerisindeki su ısındıkca termostat yavaş yavaş açılır devir daim pompası yardımı ile radyatörde bulunan suyun motora girmesine izin verilir. Şimdi siz uzun yolda giderken araç daha iyi rüzgar alacagı için radyatör suyu çok çabuk sogur. motordaki su ısındıgı zaman termostadı açar termostadta radyatördeki suyun motor iine girmesine izin verir radyatördeki su soguk oldugu için ısı sehir içindekinde daha fazla düşer. Aslında düşmemesi gerekir kaliteli bir termostat bu ani sıcaklık degişimlerini hissdedip aşırı suyun çok fazla girmemsini yavaş yavaş girmesini sağlar. kalitesiz termostadlar bir anda açıldıgı için radyatördeki soguk su bir anda motor içene girer ve araç böylece sogur ama şehir içerisinde bu olay böyle olmaz çünkü şehir eçerisinde hızlı gidemediginiz içn radyatör suyu sehirler arasında gittiginiz kadar soguma olmaz. Kesiinlikle termostadı orjinal kullanın yan sanayiler pek işe yaramıyor. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #18 : Aralık 14, 2009, 15:00:07 »
Yaris te sizdeki gibi bir hararet göstergesi yok. Gösterge panelindeki ekranın yanında bir derece işareti var burdan anlıyoruz. Burda yanan kırmızı ışık kaç derecede devreye giriyor yada mavi kaç derecede sönüyor bunu bilen varmı?
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #19 : Aralık 17, 2009, 00:35:40 »
1993 model coronam var...arabanın gelen bakımlarını yaptırmıstım..triger,devir dayim,termostat fialn..2 gun sonra aynı sorun bende oldu..motor bır ısınıyor bır buz gıbı oluyordu...termostat acık kalmıs...aslında arızalı parca imis..(sıfır termostat nasıl arızalı oluyorsa)neyse deyiştim..25 tl ye yaklasık 1,5 senedır sorun yok...eger arabaya gercekten deger verıyorsan bu tıp ufacık bırsey bıle adamı cok uzuyor..sahsen ben cok uzulmustum..sende hıc bosuna ugrasma..deyıstır termostatı gıtsın..