Gönderen Konu: Termostat Sorunu  (Okunma sayısı 37226 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 17, 2009, 00:45:21 »
Arkadaşın arabasında çok garipti bu hararet meselesi.. Hıza göre durumu değişiyordu.. Çok garibime gitmişti
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Toyota Club Türkiye

Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 17, 2009, 00:45:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #21 : Şubat 01, 2010, 17:05:31 »
96 camry v6 sahibiyim.aracı aldıktan 2 sene kadar sonra asla hararet yapmayan bu araba.uzun yola çıkınca hararet göstergesi yükselmeye başlıyor.arabistanda bu araçlar hiç klima kapatmadan devamlı çalıyor hemde hiç sorunsuz.bassam yollar dayanmicak ama yavaş gitmek zorunda kalıorum.aydında parmaksızlar toyota servisine gittik termostattan dediler.istanbul da derindereye gittik radyatör dediler çıkamadık işin içinden.şehir içinde problem yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #22 : Şubat 02, 2010, 01:24:15 »
ikisi de olabilir. bu sorunda bence önce termostadı değişin, yine aynı olayı yaparsa radyatörü şişletirsiniz veya degiştirirsiniz
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #23 : Mayıs 19, 2010, 15:11:01 »
ilginiz için teşekkürler.bende öyle yapmayı düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #24 : Mayıs 19, 2010, 16:46:35 »
-Termostatın doğru çalışıp çalışmadığını anlamanın en basit yolu şudur: Soğuk motoru çalıştırın, ve hararet ibreniz hareket edip normalde durduğu en düşük bölgeye gelene kadar ( bu bölgeden çok az önceye kadar) motordan radyatörün üstüne  giden soğutma hortumunu elinizle tutun bu sırada hortumun sıcaklığı hiç yükselmiyor olmalıdır ( yani henüz doğru çalışan termostatın  açılıp radyatöre soğutmak için su göndermediği zaman süresi). İbre normal yerine ulaştığı anlarda hortum ısınmaya başlar.
-Daha detaylı ölçüm istenirse , bu işlerden biraz anlıyorsanız termostatı söküp evde küçük bir tencere içinde  suyu kaynatmaya başlayıp yaklaşık 82 derece civarında termostatın açmaya başladığını 100 derece  tam açıldığını , soğuyunca tekrar kapandığını test edebilirsiniz. Bu iş biraz zahmatli ve tekrar soğutucu doldurma işini de unutmayın.
- Termostatın normaldeki ( soğukken) konumu suyu motor içine yönlendirecek şekildedir, bu araca göre değişmez, mantık dışı. By pass valfi , sanırım termostatta sorun olması halindedevreye giren bir sistem ama bu durumda suyu nereye yönlendirdiğini bilmiyorum ( motor içine mi yoksa radyatör üzerine mi?) İki seçeneğin de iyi ve yetersiz kalacağı hata kombinasyonları mevcut.
- Diğer bir sorun kaynağı , soğutma suyu sistemi içinde hava kalmasıdır. Soğukken  !!! radyatör kapağını açın , sıvı ağzına kadar dolu olmalıdır , ve açınca soğutma rezervuarından su yavaşca sifon etkisi sebebiyle kapatan taşması beklenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #25 : Mayıs 19, 2010, 20:05:10 »
Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler Eftal Bey. :)
Radyator kapagini acinca tasma antifrizin bir kismi tasma kabina dogru mu hareket ediyor? Dogru anlamis miyim?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #26 : Mayıs 19, 2010, 22:18:21 »
Teşekkürler Ahmet Bey.
Normalde hava sızdırmayan ve havası alınmış bir sistemde bildiğiniz gibi radyatördeki su ısındıkça genleşiyor ve taşma kabındaki seviye yükseliyor , soğuyunca tersi bir olay oluyor. Soğuk radyatörü açtığınızda radyatör ağzına kadar dolu olmalı(kapak payı hariç), genleşme kabındaki suyun üst seviyesi  genelde radyatör ağzından yüksekte durduğundan( radyatör ağzıyla genleşme kabını bağlayan kısa ince hortum içinde hava yoksa) , genleşme kabındaki su hafifçe radyatör tarafına doğru boşalmalı , bunu demek istemiştim.

Gerçi  bu ince kısa hortumdaki hacim ( motor ısındığında motor-radyatörde bulunan o 6-7 lt lik soğutucunun  ısınıp genleşmesi  nedeniyle oluşacak hacim artışından  genelde daha az olduğundan bu ince bağlantı hortumunda  az hava olsa da bu hava su ısınınca genleşme kabına itilip dışarı atılacak sorun ortadan kalkacaktır.

 Burada önemli olan radyatör kapağını soğukken açtığınızda eğer eksiklik  varsa bunu saf su veya antifizle karışık doldurmak ve bu kontrolü daha sonra tekrarlamak. Bu şekilde bir iki tamamlama ve  kontrolden sonra artık kapak açılınca soğutucu eksikliği olmamalı  eğer varsa, radyatör kapağı da ihtimal dahilinde olmak üzere  bir yerlerden hava sızdırıyordur,


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #27 : Mayıs 19, 2010, 22:37:33 »
Ahmet Bey, sizin ilk mesajınızı sonra tekrar okudum, okudum da aklıma başka şeyler geldi, umarım değildir. Canınızı sıkmak istemem ama , kontrol etmekte fayda var. Bu şekilde fazla su eksiltmesi pek normal değil , eğer  gerçekten bağlantı yeleri , termostat contası v.s. gibi bir yerlerden kaçırmıyorsa.  Bunları gözle kontrol edebilirsiniz.
  Aracınız çok eski değil sanırım. Radyatörde anlatıldığı gibi  boşluk varsa tam doldurduktan  motor çalışıp iyice ısınınca , boştayken gazı bir süreliğine orta seviyede basılı tutun , duran bir arabada normalde hararet artacaktır , bu gaza basmalar esnada genleşme kabından fokurdama kayanma sesleri gelmiyordur inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #28 : Mayıs 19, 2010, 22:47:36 »
tolgay bey radyatör hortumlarınızı kontrol ettirin yumuşadılarsa uzun yolda yüksek devirde devamlı gi
ttiğin için hortum çevresi birbirine yapışır birde radyatör petekleri tıkalıysa aynı harareti yapar.termostat değiştireceğin zaman mutlaka orijinal tak.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #29 : Mayıs 20, 2010, 02:45:31 »
Ahmet Bey, sizin ilk mesajınızı sonra tekrar okudum, okudum da aklıma başka şeyler geldi, umarım değildir. Canınızı sıkmak istemem ama , kontrol etmekte fayda var. Bu şekilde fazla su eksiltmesi pek normal değil , eğer  gerçekten bağlantı yeleri , termostat contası v.s. gibi bir yerlerden kaçırmıyorsa.  Bunları gözle kontrol edebilirsiniz.
  Aracınız çok eski değil sanırım. Radyatörde anlatıldığı gibi  boşluk varsa tam doldurduktan  motor çalışıp iyice ısınınca , boştayken gazı bir süreliğine orta seviyede basılı tutun , duran bir arabada normalde hararet artacaktır , bu gaza basmalar esnada genleşme kabından fokurdama kayanma sesleri gelmiyordur inşallah.

Oyle bir ses duymuyorum sukur.Farkli zamanlarda bu tasma kabindaki seviye de farkli duzeylerde oluyor, bazen minimumda bazen orta ile minimum arasinda degisiyor.Hararet gostergesi azami orta seviyenin hemen bir iki milim altinda oluyor.Genelde de ceyrek ile yarim seviye arasinda duruyor.

Ilk sorumu sorduran etken, triger kayisi ve su pompasini degistirttigimin ertesinde dikkatimi ceken tasma kabindaki seviyenin dusmesi... Daha once minimuma dustugunu gormemistim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #30 : Mayıs 20, 2010, 14:19:39 »
Su pompası değişince sistemi kapattıktan sonra usta suyu hava boşluğunu tam alamadan  dolduramayabilir , böyle olunca da su ısınınca içerideki hava havayı genleşme kabından atınca , bu atılan hacim yerine gereken hacimdeki su kaptan karşılanacağı için motor soğuyunca seviye düşmesi normal, bir iki defadan sonra soğutma sistemi içinde hava kalmayınca bu seviye azalma olayı da ortadan  kalkmalı o zaman ( daha önce belirtildiği gibi conta v.s. başka kaçaklar yoksa)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #31 : Mayıs 21, 2010, 21:26:25 »
Merhaba arkadaşlar. size termostatla ilgili bir şey sorcam. aracım 99 model corolla linea terra. aracın hararet göstergesi şehir içinde ısınınca ortaya kadar çıkıyor, ama yüksek hızda, anayollarda falan az rüzgar yiyince hemen düşmeye başlıyor. bir süre sabit gidince hepten sıfıra iniyor sıcaklık.

şimdi bu normal bir durum mudur? corollalarda böyle midir? yoksa ortaya bir kere çıktıktan sonra hep aynı mı durması gerekir?

ikinci bu bir problemse, termostat bozukluğundan mı böyle yapar? yoksa başka bir durum mu vardır?
hocam aynı sorun bende vardı.ısı müşürü ve termostatı ister toyota ister bmw ister porsche olsun değiştirmen lazım.tek çözüm bu başka laflara kulak asma.
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #32 : Haziran 06, 2010, 16:10:30 »
termostat kapanmıyor sorun bu yenisi ile değişecek toyota göstergesi her zaman yatay seviyededir asla aşağı düşmez termostat açık kalmadıysa tabi :) daha yeni değiştirdim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Termostat Sorunu
« Yanıtla #33 : Haziran 06, 2010, 23:15:33 »
termostat kapanmıyorsa kaleriferler sıcak üflemez