0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar aracımın 10bin bakımı 21.01.2018 tarihinde 127binde yapılmıştı. Motul 6100 Synergie+ 10w40 yağ koyuldu. Yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi de değişmişti. Şu an araç 137.500de. Benim soracağım soru şu; Aracın 10bin bakımı geldi 500km geçti bile. Ama ben bu aralar maddi olarak biraz sıkışığım ve 10bin bakımını biraz ertelemek istiyorum. Ayrıca 10bin bakımı yapılalı daha 5 ay bile olmadı. 10bin km yapılsa bile 5 ayda yağ çok eskimez diye düşünüyorum. 11bin ya da 12binde bakımları yapsam araç ve motor için bir sıkıntı olur mu?(Yağ seviyem şu an maksimum ile minimumun tam ortasında ve yağ rengi çok da kararmadı.)
10 bin bakımı için Ankara'da gittiğim özel serviste aracım 180 bin kmde olmasına rağmen otomatik şanzıman yağının değişmediğini gördüm. Görevliye sordugumda yağın durumunun iyi olduğu ve değişmesinin gerekmediğini söyledi. Ama kullanma kılavuzunda otomatik şanzıman yağının her 60 bin km'de değişmesi gerektiği yazılı. Özel servis doğru mu yaptı, onlara güvenceli miyim?2006 Corolla sol otomatik vites LPG'li.
Bekir bey hangi özel serviste yapıldı uygulama?Yaptıkları işlem doğru değil değişim periyodu 60 veya 80 bin olarak değişiklik gösterebilir ama mutlaka değişmesi lazım çünkü yağ otomatik şanzımannın canıdır eskidiği zaman içinde bulunduğu parçaları da eskitir eğer değişim zamanı gelmişse en kısa sürede değiştirin
kitapçıkta 60 bin kmde değişim yazıyor, ama aynı kitapçığın içinde ve yağ çubuğunda gerekmedikçe otomatik şanzıman yağının değişmesine gerek yok diyor. bence kitapçığın sonuna türkiyede eklenmiş bir değişim periyodu gibi geliyor.. yoksa japonlar niye yağ çubuğunun üstüne zorunlu olmadıkça değişmez diye not düşmüş.. bunu japonlara sormak lazım bence kafa karışıklığığını gidermek için...
kitapçıkta 60 bin kmde değişim yazıyor, ama aynı kitapçığın içinde ve yağ çubuğunda gerekmedikçe otomatik şanzıman yağının değişmesine gerek yok diyor. bence kitapçığın sonuna türkiyede eklenmiş bir değişim periyodu gibi geliyor.. yoksa japonlar niye yağ çubuğunun üstüne zorunlu olmadıkça değişmez diye not düşmüş.. bunu japonlara sormak lazım bence kafa karışıklığığını gidermek için...Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2018, 13:36:24 kullanım klavuzu 266. sayfada yazıyor dediğim not...
"Gerekmedikçe" ibaresi, periyodik kilometre ve/veya zaman dolumu dışındaki herhangi bir zaman diliminden bahsediyor, yani "aa bu yağ kararmış, kirlenmiş mi acaba?" diye değiştirmeyin, zamanında değiştirin demek istemişler, tabi kitapçık İngilizce'den çevirme olunca "gereken haller dışında" anlamı taşıyan kelime "Gerekmedikçe" olarak çevrilmiş dilimize...
öyle düşünmek istiyorum Ufuk Bey ama niye motor yağı için böyle bir uyarı yok yada hidrolik yağı vs için sadece periyodik bakım cetvelinde bilgiler var da otomatik şanzıman için böyle bir uyarı yazmışlar.. bunu fabrikadaki mühendislere sormak isterdim.. bende 60 binde değiştiriyorum ama bu değişim gereklimi buna emin değilim açıkçası... yetkili servise sordum hiçte tatmin edici cvp alamadım.. fabrikada ki yetkililere ulaşıp görüşebilen biri varmı forumda acaba bu konuyu çok merak ediyorum...
Bunun için ATF sıvısını araştırmanız yeterli, ATF belirli bir basınç altında belirli bir süre çalıştığında üretici spesifikasyonlarını karşılamaya başlar, bu süreç Dexron serisi yağlarda daha uzunken Type-T serisi ATF'de çok azalmış Type WS ve ATF 6 standartları ile de hemen hemen ortadan kalkmıştır,Bunu şu şekilde düşünebilirsiniz, haftada 10km. kullanılan bir aracın şanzıman yağını 4 yıl sonra değiştirmeye kalkarsanız yaklaşık 2080km. kullanılan bir ATF değişimi olacak, muhtemelen bu ATF henüz üretici spesifikasyonlarına ulaşmadan yenilendiği için aracın kullanıcısı hiç bir zaman aracın gerçek değerlerinde kullanamamış olacak ve uzun vadede bir takım sorunlar ile karşılaşacaktır.Fabrikadan bir mühendise ulaşsanız da tatmin edici bir cevap almanız mühendisin bu konuya ilgisi ile doğru orantılı, yetkili servislerin durumu ise içler acısı...
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim Ufuk Bey.. istediğim bilgiyi sanırım ancak japonlar biliyor onlarada ulaşmak zor burdaki sevisler çok bilgisiz ve yetersizler malesef.. sizce type-IV e devammı yoksa 2003 otomatik corollam için type WS veya başka bir öneriniz varmı ve mailime fiyat atabilirmisiniz
iyi günler diliyorum. 2005 model 1.6 Corolla Sahibiyim, aracım LPG'li. Tahmini 45.000 km civarında LPG takıldı ve şuan aracım 119.000 km. En son periyodik bakımda motor yağı(mobil 10-40) , yağ filtresi(bosch), hava filtresi(orjinal), polen filtresi(karbonlu) ve bujiler (Denso orjinal) değişti. Aracımızın daha önce v kayışı, antifriz, şanzıman yağı veya fren hidroliğinin değişip değişmediğini bilmiyorum.(daha önce ben aracı nadiren kullanıyordum.)Düzeltme : Araç Sedan ve düz vitesAracımızın 120.000 km'de hangi parçalarının ve sıvılarının değişmesi uygun olur ?Egzos bakımıyla alakalı ( belli sürelerde kontrolü ve değişmesi gereken susturucu vs.) neler yaptırmalıyım ?Rotlar ve ön takımlarla alakalı değişmesi gereken parçalar (belli kullanım süresi olabilen) nelerdir ?Motor kulaklarının belli bir süresi var mıdır ?Enjektör Temizleyici kullansam faydası olur mu ?Motor yağı olarak tam sentetik Mobil marka yağ koysam yağ eksiltme vb. zararı olur mu? Ve viskozitesi ne olmalı ? (daha önce 10-40 koyulmuş, İstanbul'da yaşıyorum.) Araç kış aylarında motor soğukken ilk çalıştırmada sarsıntı yapıyor (kısa patlama sesine benziyor) bunun marş motoruyla veya motoru harekete geçiren parçalarla bir alakası olabilir mi ? Ses sanki arka taraftan da geliyormuş gibi oluyor bazen...Bu konuyla alakalı videoyu en kısa zamanda ekleyeceğim.//www.youtube.com/watch?v=Wy50_z-7RG4Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yardımlarınızı bekliyorum.
Tam sentetik 5/40 kullanabilirsiniz yağ yakmayı bir nebze keser soğuk çalışması rahatlar yakıt bir miktar azalır zaten kullanılan yağ yarı sentetik kronik eksiltme olduğu içinde erken değiştirmek daha sağlıklı tam sentetik yağa geçince takip edersiniz duruma göre değişim periyodu nu ayarlarsınız.Mesaj Birleştirildi: Nisan 10, 2019, 00:21:16Benim araçta Castrol magnetek 10/40 kullanıyorum eksiltmeyi azalttı normal sınırlara yaklaştırdı ama bu bakımda edge 5/40 a geçiş yapacağım edge serisi daha iyi olacak gibi sonuçta tam sentetik bir yağ.