Gönderen Konu: K&N mi, yoksa Simota mı?  (Okunma sayısı 8031 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
K&N mi, yoksa Simota mı?
« : Kasım 15, 2009, 22:54:28 »
2000 model 1.3 yarisime kutu içi performans filitre alıcam.İki tane ürün buldum biri simota diğeri k&n  ama hangisinin aracıma daha iyi uyum sağlayacağını bilmiyorum.Sizce hangisini almalıyım.Hangisi daha iyidir?Birde aracın bakımı geldi bosch 4 tırnak performans buji diye bir ürün var.Ben bu ürünü 32 tl ye buldum bir tane tuning ci bana o ürünün 110 tl oldugunu alacagının sahte olduğunu söyledi acaba bu arkadaş beni kandırmaya mi çalışıyo yoksa gerçek olabilir mi?genelde fiyatı30-50 tl arası kullananlardan araştırdığım kadarı ile.buji ve filitre değişiminde hissedilir bi güç elde edebilir miyim?şimdiden teşekkür ederim

Toyota Club Türkiye

K&N mi, yoksa Simota mı?
« : Kasım 15, 2009, 22:54:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kn mi yoksa Simota mı?
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2009, 07:57:53 »
Hava filitreleri ile ilgili aşağıdaki yazıyı okumanı öneririm. Ancak kutu içi filitrelerden pek performans alamazsın.

http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/performans-hava-filtreleri/

Bujilerin Türkiye'de ki fiyatları veya hangisi orijinal hangisi kopyadır bilmiyorum ama bir değişiklik yapmanı tavsive etmem
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2009, 08:03:05 »
  İzninle başlığı daha anlaşılır olması açısından düzelttim Ufuk.
 Kutu içi performans filtre ve bujiler ile hissedebileceğin bir güç artışı beklememen lazım Ufuk. Bunlar ile ancak %1-2 lerde bir artış gerçekleşebilir. Hatta bujilerin ısıl değerleri, tırnak aralığı vs. aracına uygun değilse güç artışından çok yakıt sarfiyatı artışı etkisi olur. Ancak açık tip ve söylediğin tarzda kaliteli performans filtreleri kullanırsan ve bunu soğuk hava ile besleyebilirsen bir nebze güç artışı hissedebilirsin. Ancak bu artış üst devirlerde olur. Alt devirlerde ise çok az bir güç azalışı olabilir. Tabi bu filtreyi programlama ile destekleyebilirsen o zaman daha iyi sonuç alabilirsin.
 Aracına açık tip performans filtre takıp onun sesinden hoşlandığın için (gaz verişlerde ve üst devirlerde) sürekli gaza basarsan bu durumda da yakıt tüketiminde bir artış söz konusu olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2009, 10:52:05 »
  İzninle başlığı daha anlaşılır olması açısından düzelttim Ufuk.
 Kutu içi performans filtre ve bujiler ile hissedebileceğin bir güç artışı beklememen lazım Ufuk. Bunlar ile ancak %1-2 lerde bir artış gerçekleşebilir. Hatta bujilerin ısıl değerleri, tırnak aralığı vs. aracına uygun değilse güç artışından çok yakıt sarfiyatı artışı etkisi olur. Ancak açık tip ve söylediğin tarzda kaliteli performans filtreleri kullanırsan ve bunu soğuk hava ile besleyebilirsen bir nebze güç artışı hissedebilirsin. Ancak bu artış üst devirlerde olur. Alt devirlerde ise çok az bir güç azalışı olabilir. Tabi bu filtreyi programlama ile destekleyebilirsen o zaman daha iyi sonuç alabilirsin.
 Aracına açık tip performans filtre takıp onun sesinden hoşlandığın için (gaz verişlerde ve üst devirlerde) sürekli gaza basarsan bu durumda da yakıt tüketiminde bir artış söz konusu olur.
hakan abi benim arabam lpg li ve acık hava filitresinin olmayacağını söylediler nedenini bilmiyorum ve ben aracı genelde düşük devirlerde kullanıyorum az yaksın die bazen 4000-6000 arası kullanıyorum yani benim için önemli olan alt devirlerde performans almam lazım.bu bujinin benim araç için modeli var ama uyum sağlamayabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2009, 12:39:01 »
  Araç Lpg li ise açık tip filtreyi bencede unut.
 4.000-6.000d/d. yı arada yüksek devire çıktığını belirtmek için yazmışsın sanırım. Açık tip filtre zaten yüksek devirlerde daha çok fayda sağlar performans anlamında. Fakat kutu içi filtre ile ve bujiler ile aracında bir performans artışı hissedemezsin. Bunun yerine iyi bakımlar daha çok fayda sağlar hem performans, hem tüketim anlamında.
 Özel bujiler, buji kabloları vs. sadece minimum noktalarda kalan performansı kullanmak içindir. Bundan önce yapılması gereken çok şey vardır; performans tipi egzantrik, egzoz sistemi, programlama, hava emiş vs. Ayrıca bujilerde daha öncede söylediğim gibi ısıl değerlerin ve tırnak aralığının çok önemi vardır. Sonuçta silindir içinde en ideal kıvılcımı oluşturan aracının orjinal bujileridir. Fazla kıvılcım her zaman homojen yanmayı sağlamaz, tam tersi etki yaratabilir. Silindir içinde yanmanın başladığı nokta ve kıvılcımın yapısıda performans ve tüketim için belirleyicidir. Bu da ayrı bir konudur. Yinede istediğin bujileri deneyebilirsin tabiki.
 Bence bunların yerine aracının ağırlığını (güvenli bir şekilde) azaltman sana performans ve tüketim olarak daha fazla fayda sağlar.
 Lpg. kullanarak da aracında performans artışı için yapabileceğin fazla birşey olduğunu zannetmiyorum.

 Yinede eminim başka fikirlere sahip arkadaşlarda vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2009, 17:34:26 »
  Araç Lpg li ise açık tip filtreyi bencede unut.
 4.000-6.000d/d. yı arada yüksek devire çıktığını belirtmek için yazmışsın sanırım. Açık tip filtre zaten yüksek devirlerde daha çok fayda sağlar performans anlamında. Fakat kutu içi filtre ile ve bujiler ile aracında bir performans artışı hissedemezsin. Bunun yerine iyi bakımlar daha çok fayda sağlar hem performans, hem tüketim anlamında.
 Özel bujiler, buji kabloları vs. sadece minimum noktalarda kalan performansı kullanmak içindir. Bundan önce yapılması gereken çok şey vardır; performans tipi egzantrik, egzoz sistemi, programlama, hava emiş vs. Ayrıca bujilerde daha öncede söylediğim gibi ısıl değerlerin ve tırnak aralığının çok önemi vardır. Sonuçta silindir içinde en ideal kıvılcımı oluşturan aracının orjinal bujileridir. Fazla kıvılcım her zaman homojen yanmayı sağlamaz, tam tersi etki yaratabilir. Silindir içinde yanmanın başladığı nokta ve kıvılcımın yapısıda performans ve tüketim için belirleyicidir. Bu da ayrı bir konudur. Yinede istediğin bujileri deneyebilirsin tabiki.
 Bence bunların yerine aracının ağırlığını (güvenli bir şekilde) azaltman sana performans ve tüketim olarak daha fazla fayda sağlar.
 Lpg. kullanarak da aracında performans artışı için yapabileceğin fazla birşey olduğunu zannetmiyorum.

 Yinede eminim başka fikirlere sahip arkadaşlarda vardır.
teşekkur ederim hakan abi o zaman ben sadece kutu içi filitre alayım galiba o piyasada satılan kağıt filitrelerden daha iyidir 70 tl ye simota alayım.bujiyi ise orjinal bujisini kullanayım.
ve ben ayda bir, iki veya 3 ayda bir aracı modifiye etmeye çalısıyorum sence alt devirlerde yani her devirde aracıma performans için ne yapabilirim hangisinden başlayım sırası ile hakan abi birde bu ilk yaptıracaklarım yakıtı pek fazla etkilemesin.cok teşekkur ederim hakan abi ilgilendigin için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2009, 18:31:00 »
  Ben teşekkür ederim Ufuk.
 Toyota'nın modifiye işi ile uğraşan bazı firmalar mevcut (TTE- Toyota Team Equipment). İnternette bir arama yap istersen TTE diye. Belki onun sitesinde işine yarar birşeyler bulabilirsin.
 En pratik olarak temiz bir yakıt filtresi, iyi durumda kaliteli yağ, iyi durumdaki bujiler bile performans için iyidir. Artı performans düşününce ise şu an sadece egsoz sistemi, filtre ve bunlara uygun progrmalama önerebilirim ben. Belki daha önce farklı çalışmaları olan arkadaşlar olmuştur. Onlarda yardımcı olabilir.
 Gerçi Yaris'in daha performanslı modelleri bazı ülkelerde zaten satılıyor ancak onların motor hacmide farklıydı yanlış hatırlamıyorsam. Yaris Rs diyede arama yapabilirsin. Belki fikir verebilir bunlar sana.
 Hissedilir performans artışı için ise her halukarda yakıt tüketimi artar ve maliyetli çalışmalar gerekir. Turbo ya da özel egzantrik mili gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2009, 19:52:25 »
2000 model 1.3 yarisime kutu içi performans filitre alıcam.İki tane ürün buldum biri simota diğeri k&n  ama hangisinin aracıma daha iyi uyum sağlayacağını bilmiyorum.Sizce hangisini almalıyım.Hangisi daha iyidir?Birde aracın bakımı geldi bosch 4 tırnak performans buji diye bir ürün var.Ben bu ürünü 32 tl ye buldum bir tane tuning ci bana o ürünün 110 tl oldugunu alacagının sahte olduğunu söyledi acaba bu arkadaş beni kandırmaya mi çalışıyo yoksa gerçek olabilir mi?genelde fiyatı30-50 tl arası kullananlardan araştırdığım kadarı ile.buji ve filitre değişiminde hissedilir bi güç elde edebilir miyim?şimdiden teşekkür ederim

Aman Bosch'a, ozellikle dort tirnakliya yaklasma. 100 km.de 15 litre yakmak istemiyorsan tabii. :) Denedim, tecrube ettim, cope attim. NGK ya da Denso'nun uygun tirnak araligindaki en ucuz bujileri bile Bosch'u solda sifir birakir. VW kullaniyorsan belki iyi gider ama Toyota'ya Bosch olmaz, olmuyor, olmadi.

Kutu ici hava filtresi olarak K&N en guzeli.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2009, 22:02:21 »
hocam bence hakan bey konuyu çok güzel açıklamış. ek olarak illa yüksek performans diyorsan 1,6 cc grubu bir toyotaya geç. o zaman hiç performans artışı arayışına girmezsin. bende de 1,4 benzinli corolla vardı. bende çok aradım en son satıp 1,6 corolla aldım. şimdi performans ayağımın ucunda..:) görüşmek üzere.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2009, 23:29:28 »
Aman Bosch'a, ozellikle dort tirnakliya yaklasma. 100 km.de 15 litre yakmak istemiyorsan tabii. :) Denedim, tecrube ettim, cope attim. NGK ya da Denso'nun uygun tirnak araligindaki en ucuz bujileri bile Bosch'u solda sifir birakir. VW kullaniyorsan belki iyi gider ama Toyota'ya Bosch olmaz, olmuyor, olmadi.

Kutu ici hava filtresi olarak K&N en guzeli.
teşekkür ederim ahmet abi bu bujiyi söylediğin iyi oldu sağolsun hakan abide güzelce anlattı zaten toyota fabrikası orjinal denso kullanıyo veya ngk.ben ngk alayım o zaman çünki denso 160 tl idi sordugumda bana biraz pahalı gelir bu aralar bi buji için.orjinal gnk idare eder beni.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2009, 23:32:08 »
hocam bence hakan bey konuyu çok güzel açıklamış. ek olarak illa yüksek performans diyorsan 1,6 cc grubu bir toyotaya geç. o zaman hiç performans artışı arayışına girmezsin. bende de 1,4 benzinli corolla vardı. bende çok aradım en son satıp 1,6 corolla aldım. şimdi performans ayağımın ucunda..:) görüşmek üzere.
ben nedense yarisimden kopamıyorum bunu satarsam yine gidip bi üst modelini alıcam ama pek satmayı düşünmüyorum.ne kadar sürüşü biraz konforsuz olsada ve özellikle içeri aldığı lastik sesleri fazlada olsa seviyorum arabamı.Allah kimseye yanında benim kızımada kaza belşa vermesin.bü yüzden ne yapılabilirse yarise yaptırıcam performans amaçlı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #11 : Kasım 16, 2009, 23:39:13 »
  Ben teşekkür ederim Ufuk.
 Toyota'nın modifiye işi ile uğraşan bazı firmalar mevcut (TTE- Toyota Team Equipment). İnternette bir arama yap istersen TTE diye. Belki onun sitesinde işine yarar birşeyler bulabilirsin.
 En pratik olarak temiz bir yakıt filtresi, iyi durumda kaliteli yağ, iyi durumdaki bujiler bile performans için iyidir. Artı performans düşününce ise şu an sadece egsoz sistemi, filtre ve bunlara uygun progrmalama önerebilirim ben. Belki daha önce farklı çalışmaları olan arkadaşlar olmuştur. Onlarda yardımcı olabilir.
 Gerçi Yaris'in daha performanslı modelleri bazı ülkelerde zaten satılıyor ancak onların motor hacmide farklıydı yanlış hatırlamıyorsam. Yaris Rs diyede arama yapabilirsin. Belki fikir verebilir bunlar sana.
 Hissedilir performans artışı için ise her halukarda yakıt tüketimi artar ve maliyetli çalışmalar gerekir. Turbo ya da özel egzantrik mili gibi.
hakan abi gerçekten çok teşekkur ederim abi bu tte nin sitesini dün buldum ama türkiyede yokmuş almanya japonya ve 2 yerde daha var ama türkiyede yok.performans amaçlı onlarda kutu içi filitre onermiş yaris için.yani kendileri yarise kutu içi performans filitre yapmışlar.sanzumanını degiştirmişler bir sürü degişiklik yapmışlar bi modeli çok güzel olmuş p1 di galiba.rs lerde çok sahane aracın dışını zaten rs gibi yapıcam vidyosu var bende 100 taneye yakın.inş seneye nasip olursa en son olarakta turbo takicam ama daha önce bu egzantirik milleri felan onları hiç bilmiyordum araştırayım çok teşekkür ederim abicim kolay gelsin hayırlı sürüşler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2009, 02:09:21 »
teşekkür ederim ahmet abi bu bujiyi söylediğin iyi oldu sağolsun hakan abide güzelce anlattı zaten toyota fabrikası orjinal denso kullanıyo veya ngk.ben ngk alayım o zaman çünki denso 160 tl idi sordugumda bana biraz pahalı gelir bu aralar bi buji için.orjinal gnk idare eder beni.

160 TL mi? Bir yanlislik olmasin Ufuk?  4'unu 20 Liraya aldim ben. Orada tas catlasin 40 Lira olsun. 160 Lira ise gercekten cok abarti fiyat.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2009, 07:44:59 »
  Ben teşekkür ederim Ufuk. Aracını özelleştirmen için çalışma yapmanda güzel. Bazı yerlerde (yurt dışı) gerçekten çok değişik çalışmalar mevcut. Sende internetten kimi parçalara ulaşabilirsin.
 Ahmet'in de söylediği gibi normal bir Denso buji seti 25-30 Tl. yi geçmemesi lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2009, 09:18:52 »
benimde aracım LPG'li ve açık tip hava filtresi kullanıyorum.gene aynı şekilde lpg li bir sürü arkadaşımda açık tip hava filtresi var.sıralı veya eski sistem açık tip filtre LPG'li araçlara takılabilir.hangi markaya gelirsek kutu için K&N ideal olabilir açık tip filtrede ise simota'nın carbon chargerlarını tavsiye ederim( universal olanları ) açık tip filtre ile sakin kullanımda yakıt tasarrufuda sağlayabilirsiniz.her 5.000km'de bir filtre temizleme kiti ile temizlenmelidir ( mesut abi'nin konusuna bakarak bilgi edinebilirsiniz )
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #15 : Kasım 17, 2009, 12:01:56 »
160 TL mi? Bir yanlislik olmasin Ufuk?  4'unu 20 Liraya aldim ben. Orada tas catlasin 40 Lira olsun. 160 Lira ise gercekten cok abarti fiyat.
ahmet abi bu densonun iridyum diye performans bujisi var orjinalinin en ucuz satılan yerinde 160 tl idi.demekki senin aldığın normal buji ben baktım ankara da normal denso buji bulamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #16 : Kasım 17, 2009, 15:58:44 »
  Aslında açık tip filtrenin bazı tehlikeleride vardır. Tam emin olmamak ile beraber Lpg li araçlarda bu daha çok sorun yaratabilir. Çünkü dekompresyon zamanlarında hava emişten geri tepme ile sıcaklık filtreye kadar ulaşabilir. Bu durumda filtre ve bulunduğu yer önemlidir. Yani bu işlemi yaparken daha dikkatli olmak gerekir. Düşük devirlerde ve sakin kullanımda ise Burak'ın söylediği gibi yakıt tasarrufu potansiyelide vardır.
 Evet Ufuk, o söylediğin bujiler İridyum olanlardır eğer o fiyat ise. Normal olanlarıda bulabilirsin sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #17 : Kasım 17, 2009, 16:56:32 »
  Aslında açık tip filtrenin bazı tehlikeleride vardır. Tam emin olmamak ile beraber Lpg li araçlarda bu daha çok sorun yaratabilir. Çünkü dekompresyon zamanlarında hava emişten geri tepme ile sıcaklık filtreye kadar ulaşabilir. Bu durumda filtre ve bulunduğu yer önemlidir. Yani bu işlemi yaparken daha dikkatli olmak gerekir. Düşük devirlerde ve sakin kullanımda ise Burak'ın söylediği gibi yakıt tasarrufu potansiyelide vardır.
 Evet Ufuk, o söylediğin bujiler İridyum olanlardır eğer o fiyat ise. Normal olanlarıda bulabilirsin sanırım.
hakan abicim bügün araştırdım kimse nedenini söylemiyo ama lpg li araçta kullanmayın dio  ama sen yazmışşın nedenini.bizde önceden rover vardı ve adam kaza yaptıktan sonra orjinali pahalı diye acık hava filitresi taktırmış araç lpg li idi ama bi problemle karşılaşmamıştık ama bu yine problem yapmayacağını göstermez o yuzden bilenin sözünü dinlemek lazım.teşekkur ederim.bu densonunda normal bujilerine ben bi bakayım hayırlı sürüşler herkese

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #18 : Kasım 17, 2009, 17:59:47 »
2005 1.3 yaris sahibiyim.
aracımda lpg de var, 4 tırnak bosch buji de, açık hava filtresi de...
4 tırnak bujinin zarar veya faydasını göremedim..
yakıta da etki etmedi.
açık hava filtresini ise bildiğin pimaşa sensörü yerleştirerek kendim yaptım.
lpgli aracın havaya daha fazla ihtiyacı olduğunu ve açık filtrenin daha iyi olacağını biliyorum...
sorunuz olursa yanıtlamaya çalışırım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N mi, yoksa Simota mı?
« Yanıtla #19 : Kasım 17, 2009, 18:02:11 »
  Ben zaten kesin sorun olur diyemem ama iyi araştırmak lazım bu geri tepme olayını.