Gönderen Konu: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.  (Okunma sayısı 25374 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Merabalar arkadaşlar,

8 senedir otomotiv sektöründe yedek ve orjinal parça imalatında çalışmaktayım. Şu anda yan sanayi olarak Fan Müşürü ve Oto Çakmağı üretimindeyim.

Hobi olarak kendi aracımın bakımını kendim yapmaya karar verdim.

Benzer düşüncelere sahip arkadaşlara yol göstermek takıldığım yerleri danışmak için foruma üye oldum.

İlk olarak servis klavuzunu gözden geçirmenizde fayda var. AE 101'in servis klavuzunu bulamadım ama buda fazlasıyla işimizi görecektir.

Elinde olan arkadaşlar paylaşırsa memnun olurum.

http://moonstar.paylasti.com/2004ToyotaCorolla.rar

Ekipman ve Maliyet

1. Motor yağı filtresi sökme takma için geniş çap boru anahtarı



Ben uzun vadeli hesaplar yaptığım için İzeltaş'ın zincirli tipini seçtim. 30 TL
Bazı modellerin küçük filtrelerde işe yaramadığını hatırlatırım.
Daha ucuz alternatifler içinse Koçtaş'ta kauçuk muadilleri var. Yaklaşık 10 TL civarında.

2. Buji Anahtarı, Lokma takımı
(Hayatınızı kolaylaştıracaktır )

Hepsiburada'dan  80 TL'ye yeterince iyi 24 parçalık bir lokma takımı,

Isıya dayanıklı sıvı conta  10 TL , buji anahtarı 8 TL , aracınız için uygun motor yağını,
antifrizi ve hidrolik yağını temin edebilirsiniz.

Dilerseniz lokma takımı için uygun lokmayı alarak buji sökme takma işini lokma takımıyla da yapabilirsiniz.

3. Civata yağ vb. ekipmanlar için boş kutu, mıknatıs


Kozyatağı/İstanbul'dan 10 TL ye edinebilirsiniz.Büyük marketlerde garip fiyatlara satılmaktadır.

4. Kaliteli yedek parça için Bosh marka ürünler.


http://www.boschservice.com.tr/

Merak etmeyin BOSH bir çok orjinal parçayı şu anda bizim yaptığımız gibi kendi bünyesinde otomotiv firmaları için üretmektedir.
Bu konuda çok da başarılıdır.
Bazı teklifleri yüksek fiyatından ötürü reddedilmesi sebebiyle aracınızın orjinal parçasından daha da kalitelidir!

Filtre biraz sorun yarattı ama inat ederek Bosh marka bulabildim. 10 TL.

Bujiler 5 TL x  4 = 20 TL

Motor yağı = 48 TL

Antifiriz =  16 TL

İhtiyacınız olan piyasada bulamadığınız yedek parçaları Toyota Servislerinden de temin edebilirsiniz.



Şimdilik bu kadar yeğenlerimle ders çalışacağız. Sonra devam edeceğim, herkese iyi forumlar !

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2009, 20:17:39 »
teşekürler
gidemediğin yer senin değildir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2009, 21:52:12 »
Bosch'u bosver bence. :) Cin mali uyduruk urunler cogu.
Denso yag filtresi de Tayland mali. En iyi filtreleyen filtre Purolator Pure One, Mobil 1 Extended Performance, K&N Gold Performance ve Amsoil filtreleridir.Gerisi bos. Filtre anahtarina gerek yok, eger arabaniz 101 ise.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2009, 22:55:42 »
Bencede Bosh marka buji takmışlardı benim önceki aracıma, sağolsun 5000km'de bitti 60TL almışlardı bide.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #4 : Kasım 13, 2009, 23:00:55 »
Bencede Bosh marka buji takmışlardı benim önceki aracıma, sağolsun 5000km'de bitti 60TL almışlardı bide.

Aynen.. Bosch marka bujileri hiç tavsiye etmiyorlar toyota için
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2009, 23:02:04 »
Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2009, 23:14:13 »
Bujilerim Alman, Yağ filtrelerim Tunus malı. :)

Üretim konumuyla ilgili yanlış bir kanı var. Dağıtım ağı ve dışpolitik ilişkiler değerlendirilerek üretim yeri tayin edilir. Autoliv için Romanyayla başladığımız orjinal üretimlerimiz o kadar beğenildiki şimdi dünyanın bir ucuna Brezilya'ya dahi biz satıyoruz. Diğer tedarikçilerin kaliteleri yetersiz olduğundan üretiminin büyük bir kısmı bize kaydırıldı.

Adapazarında Toyota'da yakalanan kalitenin diğer yeni kurulan tesislerde bir türlü yakalanaması Ford Otosanın Kocaelindeki tesisinin ard arda Best Plant In The World notunu alarak Fordun üretimini yapan en iyi firma seçilmesi üreimin en iyisinin herzaman avrupada olmadığının kanıtıdır.

Yinede tavsiyelerini değerlendireceğim. Bu arada filtrelerin kalitelerini neye göre değerlendiriyorsun.Elimdeki bosh filtrenin işçilik olarak kıyasladığı diğer yansanayi üründen kaliteli olduğunu tesbit ettiğim için Bosh diyorum. BOSH'un filtrede PUREONE'dan aşağıda kalacağını sanmıyorum. MAN'dan önce sanayi tipi filtrelerde de çok başarılıydı. MAN'ın piyasadaki gücünün artmasıyla BOSH marka filtreleri az görmeye başladım.

Birde sahip olduğun olanaklara burda sahipmiyiz bir bakmak lazım :) Malum bizim buralarda markadan ziyade model söyleyerek parça alıyorsun :D Onada "96 Korolla" diyeceksin AE 101 dersen anlamama ihtimali var ;)

http://www.carparts.com/Oil-Filters/600023083.car

Konu biraz dağıldı ama değerlendirdiğin için teşekür ettim. Bu arada filtreyi neyle sıkıyorsun ? Ben takımsız çalışmaktansa hiç çalışmamayı tercih edenlerdenim :)

Ne demişler; Takım yapar el övünür.

İyi forumlar.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #7 : Kasım 13, 2009, 23:35:24 »
Riza kardes, filteyi elimle sikiyorum. Zaten ozellikle sikarken anahtar kullanmayin diyorlar, dis yerlerine zarar verirsiniz diye...Sokerken kullanilabilir, ama benim arabada gerek yok, her seyi elimle yapiyorum sukur :) Kia Optima var, onda anahtarim olmadigi icin filtreyi sokemedim, on tekerlegin arkasindaydi filtre.Arabaya gore degisiyor...

Bekir'in ve Oguzhan'in da dedigi gibi Bosch bujiler yarardan cok zarar getiriyor Toyota'ya. Arabamin onceki sahibi 4 tirnakli Alman mali Bosch Platinum buji taktirmis. Yakit tuketimi cok fazlaydi.Bir senelik bujilerdi bunlar.100 km.de 15 litreden fazla yakiyordu :) Bujileri tirnak araligi fabrikanin onerdigi aralikta olan Japon NGK bujileriyle degistirdim.Platin,iridyum falan degil, en ucuzundan.Yakit tuketimim 7-8 litreye kadar dustu sukur. :) Araba 1.8 motor.

Filtrenin icindeki filtre malzemesi onemli.Kimisi kagittan yapiyor, kimisi baska maddelerden, sentetik vs.Filtrenin ceperi kimisinde ince, kimisinde kalin.Bazi filtrelerde 'anti-drainback valve' denilen yagin tamamen geri akmasina engel olan bir parca var, bu parca ilk calistirmada motorun yagsiz kalmasini engelliyor. Filtre malzemesi kimi filtrelerde yabanci maddelerin yuzde 80-90'ini temizliyor/filtreliyor. Kiminde ise yuzde 99.9'unu. (Purolator Pure One) Ciftini amazon'da 9.48 dolara satiyorlar.Mobil ve K&N filtreleri biraz daha pahali, onlarin filtreleme oranlari da yuzde 98-99 duzeyinde.

Riza, ulke olrak nerede uretilirse uretilsin eger kaliteli uretim anlayisi varsa tamam. Ama her yerde bu yok. Ozellikle Cin'de. Turkiye'de kaliteli uretim yapilir, yapiliyor, inaniyorum.Herkesten daha iyisini de yapariz, yeter ki isteyelim.

http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilterstudy/oilfilterstudy.html burada ici acilmis bazi filtrelerin resimleri ve ozellikleri var.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #8 : Kasım 14, 2009, 08:42:47 »
Merhabalar Ahmet,

Bosh'un Anti-drainback valf sistemine henüz geçmediği söyleniyor. Çok basit bir mantıklı seninde dediğin gibi motordaki yağın karter'e tamamen boşalmasını engelleyerek ilk çalışma esnasında motorun yağsız kalmasını engelliyor. Türkiyeye ithal edilmiş Anti-drainback valf sistemine sahip yağ filitresi var mı acaba ?





Bujilerim BOSH SUPER Cu- ( Bakır Katot Elektrotlu )

Çok para vermediğim için denemek istiyorum :) Üzerindeki toyota marka bujilerle 11000 km yaptım Sabahları çalışırken bir iki saniye gecikmeye başladı.

Bu gün bakımımı yapacağım.Havaların çok soğuk olmaMAsını hesaplayamadığımdan hava filtremi peteklerin üzerinde kurutamadım :D Gidip bir hava filitresi alacağım, elimdekinide sonraki 5000'e daha iyi temizlemiş olurum.
Bu arada Toyotanın
Orjinal bujileri 7x4= 28 TL
NGK= 22 TL
BOSH= 20 TL

Şu anda ortalama 250 kuruş yakıyorum. LPG için tekrar ayar yaptırdım. Dahada az yakacak gibi. Yakıt giderim artarsa bujileri değiştiririm. Tecrübeni paylaştığın için teşekür ettim.

Bu arada  klavuz 192.000 km'de bir değiştirilmelidir diyor :D Ne diyorsun bu işe.

Bir buji temizleyici alsakta her üç beş bin km'de bir temizlesek mi ?

İyi forumlar.

http://www.northerntool.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_6970_13249_13249

1. SPARK PLUG
NOTICE:
 Never use a wire brush for cleaning.
 Never attempt to adjust the electrode gap on used
spark plug.
 Spark plug should be replaced every 192,000 km
(120,000 miles).

(a) Clean the spark plug


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #9 : Kasım 14, 2009, 16:27:28 »
Merhaba arkadaşlar.

Tanışmak için seçtiğim Aracına en iyi sen bakarsın başlığını doğru seçmişim. Yağ filtremi değiştirirken fark ettim ki bana fatura edilen karter tıpa contasını takmayı unutmuşlar :S

Aracımın yağ değişimi esnasında edindiğim bir kaç tecrübem var. Onlarıda paylaşmak istiyorum.

Aracınızı nasıl park edeceğinizi altınamı gireceğinizi sağamı yanaştıracağınız düşünürken size gerekenin sadece bir set olduğunu keşfediyorsunuz :)

Aşağıdaki gibi bir sete parkedin. Tabi hanfendi biraz ileri kaçırmış :D Siz setin üzerinde kalarak park edip yağ değişiminizi yapabilirsiniz. :) Size gereken süre 40 dakikayı aşmayacağı için bu tür bir uygun bir yeri sürüş esnasında önceden kestirebilirsiniz ;)



Sonra plastik koruyuculardaki 6 adet M6x20 vidaları 10 anahtarla sökerek kendinize çalışacak rahat bir alan açabilirsiniz.

Öncelikle tıpayı gevşetin. Bunun için mümkünse lokma yada yıldız anahtar kullanın. Bu sayede civatanın başını sıyırtma ihtimalini ortadan kaldıracaksınız.

Bütün standart civata ve somunların özel amaçla kullanılmadığı takdirde saat yönünde sıkıldığını saat yönünün tersine gevşetildiğini hatırlatırım.

Sonra yağ filtresini sökmek için daha önceden edindiğimiz boru anahtarını kullanarak gevşetin. Koçtaş'ta 10 TL kauçuk olanını gördüm. Zincirle uğraşılmıyor haberiniz olsun. ;) Yinede isteyen varsa satabilirim.

Baskı altına çalışmanın ve bir tırnağın zincir baklasından çıkma olasılıığın ne olduğu merak edenler bana ulaşabilir :D

Radyatörden gelen hortumdan sebep çalışma alanınız çok dar bu sebepten sizi biraz uğraştırabilir. Ben üzerindeki filtreyi deforme etmeden sökemedim. Baya sıkışmıştı. Sizde hazırlıklı olun.

Tüm yağı boşalttıktan sonra önce karter tıpasının pulunu takıp yerine monte edin. Sonra anahtarla torklu bir şekilde kararında sıkın.

Yağ filtresinin oringini temiz yağla yağlayarak kurumaMAsı için önlem alın.
Filtrenin üzerindeki elinizle sıkın yazısının sebebi dış kabuk için kullandıkları ince sacmış meğer :) İnce sacların şekillendirilmesi kolay ve masrafı düşük olur bu sebepten ötürü tercih edilirler. Sizde bunu dikkate alarak sıkma işleminde filtreyi çok zorlamayın. Eğer anahtarınız kauçuksa bu çok büyük problem olmayacaktır. Ben zedelememek için elimle sıktım.

Yağınızı eklerken kartelde kalan yağıda hesap ederek önce 3 LT ekleyin ve kontrol ederek devam edin. Aksi takdirde benim gibi fazlasını boşaltmakla uğraşırsınız.

Son olarak plastik koruyucuları takmadan önce motoru 3 dakika çalıştırın ve motorun üzerinde yada altında yağ kalmamısına dikkat edin. Yağ yangın yada koku gibi sorunları beraberinde getirir. Olabildiğince temiz çalışın.

Ek olarak bir huni ve kirli pantolanla :) çalışmanızı önerir ekteki linkleri incelemenizi tavsiye ederim.

DENSON ve BOSH marka bujileri kıyaslıyacağım. Şu anda üzerindeki bujiler eski bujileri yakıt masrafını hesaplayıp. Birer hafta DENSON ve BOSh markalarını kullanıp. AK ve KARA bujiyi ortaya çıkarmam gerekiyor. Tabi ömür için konuşmak için henüz çok erken. Onunda ilerleyen aylarda belirtiriz.

Herkese iyi forumlar.

http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=58529

http://www.2carpros.com/car_repair_video/how_to_change_oil_filter.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #10 : Kasım 14, 2009, 18:20:50 »
Merhabalar Ahmet,

Bosh'un Anti-drainback valf sistemine henüz geçmediği söyleniyor. Çok basit bir mantıklı seninde dediğin gibi motordaki yağın karter'e tamamen boşalmasını engelleyerek ilk çalışma esnasında motorun yağsız kalmasını engelliyor. Türkiyeye ithal edilmiş Anti-drainback valf sistemine sahip yağ filitresi var mı acaba ?





Bujilerim BOSH SUPER Cu- ( Bakır Katot Elektrotlu )

Çok para vermediğim için denemek istiyorum :) Üzerindeki toyota marka bujilerle 11000 km yaptım Sabahları çalışırken bir iki saniye gecikmeye başladı.

Bu gün bakımımı yapacağım.Havaların çok soğuk olmaMAsını hesaplayamadığımdan hava filtremi peteklerin üzerinde kurutamadım :D Gidip bir hava filitresi alacağım, elimdekinide sonraki 5000'e daha iyi temizlemiş olurum.
Bu arada Toyotanın
Orjinal bujileri 7x4= 28 TL
NGK= 22 TL
BOSH= 20 TL

Şu anda ortalama 250 kuruş yakıyorum. LPG için tekrar ayar yaptırdım. Dahada az yakacak gibi. Yakıt giderim artarsa bujileri değiştiririm. Tecrübeni paylaştığın için teşekür ettim.

Bu arada  klavuz 192.000 km'de bir değiştirilmelidir diyor :D Ne diyorsun bu işe.

Bir buji temizleyici alsakta her üç beş bin km'de bir temizlesek mi ?

İyi forumlar.

http://www.northerntool.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_6970_13249_13249

1. SPARK PLUG
NOTICE:
 Never use a wire brush for cleaning.
 Never attempt to adjust the electrode gap on used
spark plug.
 Spark plug should be replaced every 192,000 km
(120,000 miles).

(a) Clean the spark plug



Riza, aracin yeni model mi? Yenilere belki de platin ya da iridyum takiyor olabilirler, o yuzden 196bin km demis olabilirler.Yoksa normal buji o kadar hayatta dayanmaz.50bin km.de falan degistirilmeli bence.

Ben varsa birazcik rampa bir yere, yoksa duz yola park edip arabinin  altina uzanarak degistiriyorum yagi.Toyota, arabayi yaparken hep surucuyu dusunmus.O yuzden de simdi saygi duyulan bir marka.

ADBV tipi filtre mutlaka vardir Turkiye'de de.Marka olarak bilemiyorum.Purolator marka filtreler Turkiye'de satilmiyor anlasilan.Bir el atsalar hic fena olmayacak. :) Ucuz da fiyatlari.Arabamda Pure One kullaniyorum, hem ucuz hem kaliteli, daha ne olsun :)



http://www.purolatorautofilters.net/products/oil_filters/Pages/pureoneoilfilters.aspx

Eski bujiler degisince hangi marka olursa olsun ilk basta yeniler daha fazla yakit ekonomisi saglar.Cunku buji araligi eskilerde cok acilmis olur, ya da yaglanmis olur.Duruma gore.Bujileri temizlemenin en iyi yolu, kisa mesafe surus yaninda duzenli olarak haftada bir uzun yol yapmak (20 km.de olsa durmadan 70-100 km.sa arasi).

Yag degisimine artik alistim, bir damla yag bile damlatmiyorum yere.Mumkun oldugu kadar nitril eldiven giyerek calisiyorum, ama egzos manifoldu sicaksa, eldiven falan giymiyorum tabii.Bir defasinda elimi yaktim. :D

Bu gidisle cigir acacagiz birlikte. Servise gitmek yerine bakimi kendimiz yaparak :) Ne guzel...

Purolator web sitesinde neden kendiniz yapmalisiniz sorusuna verilen cevap:

No One Does It Better (Kimse daha iyisini yapmaz) :)

It's your car, your baby — and you don't trust anyone else with her, right? Who can blame you! You want to make sure she's taken care of and the only way to do that is to do-it-yourself. You get to choose the quality products that will keep her running smooth.

Riza, verdigin linklerden birisi 2carpros.com Ben de uyeyim oraya.Uye olan teknisyenler sorulan sorulari cevapliyorlar.Sora sora Bagdat da bulunuyor, araba da tamir ediliyor :)

Motor kapak contasi yag kaciriyordu, yeni takilir takilmaz sizma basladi.Servis yapamamis, sordum orada da, birkac da video seyrettim.Kendim yaptim.Sukur bir damla sizmiyor simdi :)

http://www.2carpros.com/forum/1994-geo-prizm-leaking-valve-cover-gasket-vt356551.html

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #11 : Kasım 14, 2009, 22:19:01 »
Tekrar merhabalar Ahmet,

Servis kitapçığındaki bakım talimatlarını adım adım uygulayacağım. Bunun yanında yaşadığımız sorunları paylaşmak için forumda bir kütüphane oluşturulsa hiç fena olmaz.

Bu arada servis kitapçığı 2004 model için hazırlanmış :) Bahsettiğin bujilerden haberdarım ama yakıt yönünden şansım yaver gitmediğinden denemek istemedim :) Belki bir ara merak edersek buji temizleyici edinip deneyebiliriz. Bahsettiğin uzun yolu her gün iki defa yapıoyorum. benim bujiler temiz midir diyorsun. Değiştirince daha net anlayacağız. Her bujiyi takım olarak takıp 100 TL'lik yakıtla yaptığım kilometreyi hesaplıyacağım.

Forumdaki başlıkların düzenlenmesi çok önemli! Nedendir bilinmez, bizde forum kullanıcılarına doğru başlıkları bir türlü açtıramadık :(

3000 in üzerinde soru var ama kategorilendirme olmadığı için incelemek biraz sıkıntılı.

Yönetim bu konu üzerine bir çalışma yaparsa çok makbule geçer. sadece mekanik yeterli değil.

Fren Sistemi , Bakım Talimatları, Elektri vb. bölümler açılmalı diye düşünüyorum.

Bu arada yapmış olduğun eleştiri ve yorumlarından hoşnutum, umarım devamı getiririz.

Sırada pedal ve elfreni ayarları var.

32 - Braking / 6. sayfasında detaylar mevcut.



Kendi fotoğraflarımıda eklemeye çalışacağım.

Şimdili iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #12 : Kasım 15, 2009, 13:52:23 »
Mekanik konuda alt basliklar acilabilir, daha faydali olur bence de.Sorular mekanigin ilgili kisimlari altinda siralanabilir ve hatta puan yontemiyle sorular notlandirilir, hangisi daha cok karsilasilan bir problemse, ya da cevaplar sorun cozmede yeterli ise o konu daha ust siralarda gorunur.

Riza, araban kac model? AE101 Corolla ise Ingilizce kullanim kitapcigini ekleyebilirim. Burada uyelerimizden Gurkan arkadas, Turkce basili kullanim kitapciklarinin servisten 10 lira gibi bir ucretle temin edilebilecegini soylemisti.

Uzun yol yapiyorsan temizlemeye gerek yok bujileri.Ama zamanla tirnak araligi acilir ve atesleme daha zorlasir, daha fazla voltaj gerekir. Gerci tirnak araligi ayarlanabilir kullanilmis bujilerde, ama gerek yok, fiyatlari uygun oldgu surece degistirmek en iyisi. Ayrica buji kablolari da cok onemli.Zamanla direnc degisikleri oluyor, kablolar yipraniyor. NGK'nin mavi renkli kablolarindan alip taktim gecen sene.101'ler icin en iyisi o bence.

Filtre anahtari olarak boyle bir dizayn daha kullanisli bence:

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #13 : Kasım 15, 2009, 15:46:19 »
Aracım 96 Model. Klavuzu paylaşabilirsen çok makbüle geçer. 2004'ünkünü bulabildim.
Türkçe verilen servis klavuzu mu yoksa araçlar bilirlikte satışta verilen kullanma talimatı mı ? Antifirizi unutmayın gibi notlar bulunan klavuzlar. Forumda arama yaptım ama bir sonuca ulaşamadım. Pazartesi servisi arayıp soracağım. Forumda açılan başlığın linkini verebilir misin ?
Kablonun kullanılmamış olanın direnç değerini klavuzdan bulabilirsem avometre ile kabloyuda kontrol edebiliriz.

Yukarıdaki anahtar pratik gibi duruyor. Yalnız somunun kontrası yok. Sadece gevşetmek için mi kullanılıyor ?

Ben zincire alışmaya çalışıyorum, ilk denemede yaşanan aksilikler normaldir.

İyi forumlar.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #14 : Kasım 15, 2009, 19:07:02 »
Buyuk ihtimalle aracla verilen kullanma talimatidir, Riza.

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/corolla-el-kitab305-indir-(pdf)/ linklerden biri bu, kontrol ettim ve gordum ki yukleme yapilan linkler calismiyor.O yuzden benim aracin kullanim kilavuzunu tekrar yukledim. (Bilgi icin, Corolla ile neredeyse ayni, fakat 1994 model Geo Prizm marka/etiketli)


http://ul.to/4w7nzt  (1994)

http://ul.to/sfadlr (1997)

Anahtar iki yonlu de kullanilabiliyormus, Riza.

http://www.sears.com/shc/s/p_10153_12605_02820523000P

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #15 : Kasım 16, 2009, 08:22:36 »
Benim yukarıda paylaştığım servis klavuzudur. Tüm elektrik ve mekanik sistem hakkında detaylı bilgi bulunmaktadır.

Yukarıdaki paylaşımlarsa aracın yağını suyunu nasıl kontrol edebiliriz, silecekleri ne zaman değiştirmeliyiz gibi hafif bilgiler içermekte.

Dün Koçtaş'taki kauçuk boru anahtarını iyice inceledim. Küçük olanı gayet ideal 7 TL ve filtre açmak için bire bir ideal bir takım.

İhtiyacı olanlara duyurulur.

Herkese iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #16 : Kasım 18, 2009, 13:09:53 »
Merhabalar arkadaşlar

Bujilleri sökebilmek için uzun lokmaya ihtiyacımız var.

Civsan'dan 16.00 mmlik uzun lokma ağzını 7.5 TL ye aldım.

Çavuşoğlu mah. Yakacık caddesi / Kartal

0216 517 6508

Bulmak biraz güç hemen vazgeçmeyin, bir kaç hurdavatçı gezmeniz gerekebilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #17 : Kasım 21, 2009, 14:19:23 »
Dikkat edilmesi gerekenler

  • Motor çalışmamalı
  • Motor soğuk olmalı
  • Sökme esnasında motora pislik kaçırmamak için bujilerin etrafında kirlilik varsa önceden temizlenmeli 
  • Sonraki sökme işlemini kolaylaştırmak için bir parça motor yağı bulundurulmalı

Bujileri gevşetmeden önce sıkma işlemi yaparak bujilerin sıkıştırılma torklarını elinizle test edebilirsiniz.

Daha sonra saat yönünün tersi istikametinde çevirerek gevşetip ucunda lastik olan lokmanızla bulunduğu yuvadan söküp alabilirsiniz.

Size tavsiyem motora herhangi bir pislik kaçmasını engellemek için söktüğünüz bujiyi yenisiyle değiştirerek bir sonrakine geçmeniz olacaktır.

Bujilerin üzerinde ikişer adet pul olmasına dikkat edin. Parmağınızı yağa daldırarak bujilerin dişli kısımlarına ince bir tabaka halinde yağ sürüp yuvalarına yerleştirebilirsiniz.

Sıkma esnasında pulların ezildiğini hissedeceksin işlemi yarıda bırakmayın biraz daha devam ederek daha evvel aldığınız momenti hatırlayarak sonuna kadar sıkın.

4 bujiyide değiştirdikten sonra tekrar lokmayla her birinin sıkılığını kotrol edip kablolarını lüpleterek :) geri takabilir ve marşa basabilirsiniz ;)

Bujilerin AE101'de her 20000 km'de bir değiştirilmesi gerektiği söyleniyor.
Forumdaki tecrübeli arkadaşlar yakıt ekonomisi için daha önce değiştirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.
Bunun etkilerinide sizinle paylaşmaya çalışacağım.

Şu anda üzerinden söktüğüm denso orjinal 21000 kmlik bujilerle

20 TL ( 11,35 LT Otogaz ) / 89 km = şehir içinde 0,224 TL bir harcama söz konusu.

Kitapçıkta tavsiye edilen bujiler DENSO ve NGK marka.

Söktüğüm bujileri tekrar kullanmak için yeni pullara ihtiyacım var. :(

Bu sebepten ötürü BOSH marka bujilerin testi için bir kaç bin km beklemek durumundayım.

Ezilmiş pullarlada takılabilir ama takmak istemiyorum.

Aklıma Ahmet arkadaşımızın paylaştığı o sizin bebeğiniz cümlesi geldi.
Bezini açıp aaa biraz ıslatmış hadi kapatalım biraz daha yapsın en fazla pişik olur gibi bişey :D

Neyse hepsi bu

İşlem süresi 20 dk.

Herkese iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #18 : Kasım 21, 2009, 14:54:00 »
Tamir kitabi 50bin km.de bir buji degisimini oneriyor Riza. Ucuz oldugu icin, kendimiz degistiriyorsak 20binde de degistirebiliriz daha once de. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 ( 1993-1997 Toyota Corolla ) Bakım Klavuzu ve Direktifler.
« Yanıtla #19 : Kasım 21, 2009, 15:19:37 »
Tamir kitabi 50bin km.de bir buji degisimini oneriyor Riza. Ucuz oldugu icin, kendimiz degistiriyorsak 20binde de degistirebiliriz daha once de. :)

Ahmet ağabi servisin kullandığı bakım kontrol kartında da 20000 yazmışlar.

Bendeki kitapçıkta yazan uçuk değeri yukarıda belirtmiştim 192000 km :)

Artık bunu yakıt tüketimine göre biz belirleyeceğiz. Seninde belirttiğin gibi kullanım türü en büyük etken.

Sanırım bu sebepten ötürü Türkiye için daha düşük değerleri tercih ediyorlar.

Bir sonraki yakıt tüketimini burda paylaşarak yeninin farkını inceleyebiliriz.