0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Paylaşım için teşekkürler Erdi.
Önde oturan yolcuya selpak verilerek buğulanan camları sık sık temizlemesi söylenir
Çok faydalı bir paylaşım olmuş Erdi, eline sağlık. Bu bilgilerden eklemek istediğim bir nokta var izninle; Aquaplaning kısmında belirtilen ''direksiyon sıkı tutulur'' tam olarak o şekilde değildir. Direksiyon ellerin arasından kaçmayacak kadar sıkı ancak suda kızaklama başlamış ise aracın gitmek istediği yöne gitmesini sağlayacak, ters yönde hareket oluşturmayacak kadar gevşek olmalıdır. Lastiklerde tutunma sağlandığında tekrar yönlendirilmek istenen yöne doğru direksiyon hareketi yapılabilir. Ancak kızaklamada aracın kızkaladığı yönünün tersine bir hareket kızaklamayı daha çok arttırır.
aracın dört lastiğiyle birlikte su birikintisinden geçmesinden daha tehlikelisi, aracın sadece bir tarafının su birikintisinden geçmesidir. muhakkak başınıza gelmiştir. tek taraf su birikintisinden geçerken, sanki o taraf geride kalıyormuş gibi hissediliyor. Allah korusun, diğer taraf kaymaya bir başlarsa yolda pervane gibi döner araç
paylaşım için teşekkürlerperformans için kullanılan lastikler kuru zeminde ne kadar iyi yol tutuyorsa, ıslak zemindede o kadar kaymaya eğimli oluyor.maalesef geniş tabanlı lastiklerimiz ıslak zeminde çok kolay kayıyor.
lastiğin genişliği arttıkça zemine uygulayacağı kuvvetde azalacaktır. haliyle tutunmada azalacaktır. ıslak zeminin kaydırma eğiliminin kuruya göre fazla olması sebebiylede araç daha fazla kayacaktır.bunu ben söylemiyorum bu bir fizik kuralıdır.