Gönderen Konu: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü  (Okunma sayısı 3615 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« : Kasım 02, 2009, 08:07:20 »


Türkiye yağış kuşağında olan bir ülke. Yılın yarısını yağışlı geçiren bir ülkede yağmurlu havalarda sürücülerin çok dikkat etmesi gereken hayati noktalar var. Peki bunlar neler?


-Sollama esnasında aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdır.

-Kısa farlar devamlı açık tutulmalıdır.

-Yoğun yağışlı ve çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları belli aralıklarla silinmelidir.

-Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır.

-Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir.

-Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır.

-Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.

-Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır.

-Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir.

Bu önlemler sizin alabileceğiniz türden. Yağışlı havalarda bir sürprizle karşılaşmamak için her zaman otomobilinizin bakımını yaptırmayı unutmayın.

Link:
http://askmen.mynet.com/otomobil/otomobil-tuyolari/993-yagmurlu-havalarda-surus

Toyota Club Türkiye

Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« : Kasım 02, 2009, 08:07:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2009, 08:48:49 »
Paylaşım için teşekkürler Erdi.
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2009, 12:28:35 »
Paylaşım için teşekkürler Erdi.

Öğrendiğin bilgiyi paylaşmayı severim  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2009, 13:16:03 »
teşekkürler kardeş...
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2001 corolla
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #4 : Kasım 02, 2009, 14:09:15 »
teşekkürler faydalı olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2009, 17:05:30 »
  Çok faydalı bir paylaşım olmuş Erdi, eline sağlık.

 Bu bilgilerden eklemek istediğim bir nokta var izninle;
 Aquaplaning kısmında belirtilen ''direksiyon sıkı tutulur'' tam olarak o şekilde değildir. Direksiyon ellerin arasından kaçmayacak kadar sıkı ancak suda kızaklama başlamış ise aracın gitmek istediği yöne gitmesini sağlayacak, ters yönde hareket oluşturmayacak kadar gevşek olmalıdır. Lastiklerde tutunma sağlandığında tekrar yönlendirilmek istenen yöne doğru direksiyon hareketi yapılabilir. Ancak kızaklamada aracın kızkaladığı yönünün tersine bir hareket kızaklamayı daha çok arttırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #6 : Kasım 02, 2009, 17:13:17 »
Faydalı bilgi paylaşımın için teşekkür ediyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #7 : Kasım 02, 2009, 17:15:18 »
Önde oturan yolcuya selpak verilerek buğulanan camları sık sık temizlemesi söylenir :)
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • RacingCorolla Loading....
    • TcT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #8 : Kasım 02, 2009, 17:19:50 »
paylaşım için teşekkürler :)
RaCingCorolla LoaDing..
06 VmN 22
ToFu-X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #9 : Kasım 02, 2009, 17:45:44 »
Önde oturan yolcuya selpak verilerek buğulanan camları sık sık temizlemesi söylenir :)

Özellikle yağmurlu havalarda çok gördüğüm camı buğulu araçları anlamıyorum, herhalde insanların gözünden kaçıyor diye düşünüyorum, aracın içindeki havayı sirkülasyon yaptığımız sürece o buğu bitmez, ancak dışardan hava girişine izin verildiği takdirde kısa sürede araç içinde buğu kalmayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #10 : Kasım 02, 2009, 18:28:08 »
 Çok faydalı bir paylaşım olmuş Erdi, eline sağlık.

 Bu bilgilerden eklemek istediğim bir nokta var izninle;
 Aquaplaning kısmında belirtilen ''direksiyon sıkı tutulur'' tam olarak o şekilde değildir. Direksiyon ellerin arasından kaçmayacak kadar sıkı ancak suda kızaklama başlamış ise aracın gitmek istediği yöne gitmesini sağlayacak, ters yönde hareket oluşturmayacak kadar gevşek olmalıdır. Lastiklerde tutunma sağlandığında tekrar yönlendirilmek istenen yöne doğru direksiyon hareketi yapılabilir. Ancak kızaklamada aracın kızkaladığı yönünün tersine bir hareket kızaklamayı daha çok arttırır.

Buyur meydan senin :D

Teşşükkür ederim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2009, 19:31:30 »
Paylaşım için teşekkürler Erdi.

Özellikle yağmurun başlangıcında, şu ana kadar birçok kaza veya kaza tehlikesi atlatanları gördüm. "Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır" Bu madde çok önemli.

Buğulanma ile ilgili olarak; hava sirkülasyonunun yapılması veya eğer varsa klimanın sürekli çalıştırılması (sıcak hava için bile ayarlanmış olsa klima çalıştırılmalıdır, çünkü klima; soğutma fonksiyonu ile birlikte, asıl havanın kurutulması görevini yapar)

Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • bugün toyota'n için ne yaptın?
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #12 : Kasım 02, 2009, 22:40:43 »
 aracın dört lastiğiyle birlikte su birikintisinden geçmesinden daha tehlikelisi, aracın sadece bir tarafının su birikintisinden geçmesidir. muhakkak başınıza gelmiştir. tek taraf su birikintisinden geçerken, sanki o taraf geride kalıyormuş gibi hissediliyor. Allah korusun, diğer taraf kaymaya bir başlarsa yolda pervane gibi döner araç :(
94 corona 2.0 GLİ 3SFE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #13 : Kasım 02, 2009, 23:11:59 »
bu aralar çok faydalı oldu memeleket bardaktan boşanırcasına ıslanıyor..
aracın dört lastiğiyle birlikte su birikintisinden geçmesinden daha tehlikelisi, aracın sadece bir tarafının su birikintisinden geçmesidir. muhakkak başınıza gelmiştir. tek taraf su birikintisinden geçerken, sanki o taraf geride kalıyormuş gibi hissediliyor. Allah korusun, diğer taraf kaymaya bir başlarsa yolda pervane gibi döner araç :(

hakkaten geçen gün yaşadım bunu 90 la giderken ve aniden çok şaşırdım panikle bişi yapacak kadar bile zamanım olmadı ..öle geçtim ordan:=)))şimdi daha dikkatliyim..
birde yağış kesilse bile öndeki araçlardan o kadar çok su damlası geliyorki dikkat etmek lazım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #14 : Kasım 03, 2009, 00:41:07 »
Benimde başıma geldi ortalama 90-80 km giderken bir anda 4 lastikte yerden kesildi yani su birikintisine girdim ama sağ olsun aracın yinede yoldan çıkmadı :) ( Bu olay virajda başıma geldi :(  )

Su biri su birikintisine girdiğimde aracın durur gibi oldu sanki gaz telini o onda koptu ama bu olay 1 sn filan sürdü .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #15 : Kasım 03, 2009, 08:23:53 »
  :) Sağol Erdi.

 Bu arada Evren'in söylediği konu da çok önemli. Yeni tip araçlarda (artık maliyetin yanında görsel etki var mı bilmiyorum) paçalıklar pek kullanılmıyor ve bu da yoldan lastiklerin kaldırdığı su zerreciklerinin havada daha fazla dolaşmasına ve hem diğer sürücülerin görüşünün bozulmasına, hemde araçların daha çok çamurlanmasına :) sebep oluyor.

 Kesinlikle yağışlı havada lastik hava basınçlarını düşürmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #16 : Kasım 03, 2009, 09:41:35 »
paylaşım için teşekkürler
performans için kullanılan lastikler kuru zeminde ne kadar iyi yol tutuyorsa, ıslak zemindede o kadar kaymaya eğimli oluyor.
maalesef geniş tabanlı lastiklerimiz ıslak zeminde çok kolay kayıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #17 : Kasım 03, 2009, 12:19:48 »
paylaşım için teşekkürler
performans için kullanılan lastikler kuru zeminde ne kadar iyi yol tutuyorsa, ıslak zemindede o kadar kaymaya eğimli oluyor.
maalesef geniş tabanlı lastiklerimiz ıslak zeminde çok kolay kayıyor.

Katılmıyorum sizin kullandığınız lastik V desendir o yüzden ıslak yolda yol tutmaz çünkü yağmur kanalları yok ;)
Abimde  205/40/17 kumho lastik var kuru zeminde gibi ıslak zemindede  tutuyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #18 : Kasım 03, 2009, 19:33:10 »
lastiğin genişliği arttıkça zemine uygulayacağı kuvvetde azalacaktır. haliyle tutunmada azalacaktır. ıslak zeminin kaydırma eğiliminin kuruya göre fazla olması sebebiylede araç daha fazla kayacaktır.
bunu ben söylemiyorum bu bir fizik kuralıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • herşey buvatan evlatlarının eğitimi için...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 119000
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağmurlu Havalarda Araç Sürüşü
« Yanıtla #19 : Kasım 03, 2009, 20:18:40 »
lastiğin genişliği arttıkça zemine uygulayacağı kuvvetde azalacaktır. haliyle tutunmada azalacaktır. ıslak zeminin kaydırma eğiliminin kuruya göre fazla olması sebebiylede araç daha fazla kayacaktır.
bunu ben söylemiyorum bu bir fizik kuralıdır.
hocam bahsettiğiniz yere uygulanan basınçtır oysaki aracın durmasını sağlayan sürtünme kuvvetidir oda yüzeyün büyüklüğüne bağlı değildir

(sürtünme kuvveti aracın ağrlığına,sürtünen yüzeylerin cinsine bağlıdır)
Ataşehir Final Anadolu Lisesi ; Kurucu & Müdür _ Fizik  & Fen Bilimleri öğretmeni Eğitim Yönetimi Uzmanı
2001 corolla vvti-Milano sıralı lpg
2011 avensis 1.8 multidrıve s - brc comfort lpg