0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cevaplar verilmiş zaten, Mutlu yöneticimiz ve Mustafa arkadaşımızın değindiği noktalar önemli. Tabi durumu "Fırsat Maliyeti" yaklaşımı ile de değerlendirmek gerekir. Bilindiği gibi hareketli sistemlerde en çok enerji harcanımı duran bir cismi hareket ettirirken ya da hareketli bir cismi durdurmaya çalışırken olur (Newton I.). Durumu bütünü ile ele aldığımızda; elbet ki de aracın taşıyacağı yük ( çoğu kaynakta verilerin genel bilgilerin aksine aracın ağırlığı Kg olarak değil, N birimi ile gösterilmelidir!) daha doğru anlaşılmalı. F=mxa şeklinde bir formülümüz mevcut (Teşekkürler Sayın Newton ve II.) Aracın ağırlığını hesaba katacaksak, bu sefer aracın kütlesi x yerçekimi ivmesi (9,81m/s^2) ortaya konmalı. Yani aracın ağırlığı aracın kütlesi ile de hesaba katılarak ortaya konmaktadır. Bu durumda; Einstein (saygı ile) da anılmalı. Çünkü durağan kütle ile hareketli kütle farkları ortaya çıkar. Bunun bu konu ile ilgisi ne diye sorulabilir. Aracın hızı arttıkça aslında kütlesi de artacaktır (örnek; ışık hızında kütle sonsuza gider). Dolayısı ile aracın ağırlığı ve o ağırlığı hareket ettirmek için gerekli kuvvet de artacak, bu kuvveti oluşturmak için harcanan enerji de doğru orantılı olarak artacaktır. Diğer yandan aracın fiziki yapısına göre belli hızlardan sonra aerodinamik etkiler de belirgin şekilde artacak ve yine hareket için harcanan enerjide artış olacaktır, bu ağırlık etkisinin oranını düşürecektir hareket için harcanan toplam enerjide. Newton I.'e dönersek, depoda az yakıt olduğunda, normalde tek depo ile gidilebilecek (hiç durmadan) yol, yakıt takviyesi için birden çok sefer durma ve tekrar hareket ile gerçekleşecektir, dolayısı ile; araçta hafiflemeden dolayı sağlanan avantajın bir kısmı bu şekilde harcanacaktır.Bunların yanında; örneğin raylı sistemlerde enerji kullanım davranışı tamamen farklı olmaktadır. Çünkü günümüz raylı sistem araçları (çoğunlukla) rejenerasyondan yararlanmaktadır (bunun çok özel, hat, yoğunluk, araç ağırlık vs dahil hesaplamaları mevcuttur). Arzu ya da merak eden olursa ayrıca aktarırım.Otomobillerde ise araç lastik özelliklerinin bazen göz ardı edilen bir etkisi vardır. Örneğin energy sınıfı lastiklerin de düşük hızlarda büyük oranda enerji (yakıt) tüketimi üzerine olumlu etkisi vardır. Hız belli değerleri geçince, aerodinamik etkilerden dolayı bu etkinin oranı toplam dirençler içinde (aracın gidişine ter yönde etki eden kuvvetler, dişli, rulman, yatak, lastik, aerodinamik sürtünme vb.) oransal olarak azalacaktır.Az yakıt ve yakıt pompasının soğutulması, filtrasyon vb etkiler ise zaten biliniyordur.
Forumun değerli üstadları öncelikle herkese çok selam, 2 ay önce hayatımın 2. sıfır toyotasını almış bulunmaktayım. Aracım, 2018 Corolla Advance Multıdrıve S Otomatik vites araç. Aracın yakıt değerlerine bakıyorum şehirler arası 5.2 yazıyor, şehir içi 7.6 lt yazıyor, ortalamada 6,1 lt yazıyor,ancak aracı alalı 3 ay oldu 3550 km yol yaptım yakıtı ortalamada 8 lt nin altına hiç düşüremedim. Bir depoyla kendimi hiç bozmadan hız sabitleyiciyle 90 km yi bile denedim o zaman 8,3 tl ortalama aldım. Ya hu dostlar aracın kredisi yüksek yakıt pahalı binemeyeceksek ne aldık bu arabayı ?? Birisi bana nolur bir akıl versin bu ne iştir, bu yakıt tüketimi nasıl düşer? 1994 yılından beri araç kullanan kendimce profesyonel olduğumu düşündüğüm bir şoförüm. İmdaaatt !!
Hava Filtresini temizliği yada değişimi,Lastik basınçlarının kontrolü, MAF sensörünün temizliği,yakıt kalitesi gibi etkenleri bir kontrol edin bence.
Erdal bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Aracınız şuan için çok yeni 3500 km de yakıtın biraz fazla olması normal aracın suan alışma döneminde tüm hareketli parcalar bir biriyle tam uyumda çalışmaya basladığında yakıtta düşecektir fazla kafanıza takıp üzülmeyin.yaz dönemi için lastik hava basınçlarının düşük olmamasına dikkat edin. keyifli sürüşler.Ayrıca aracıda çokta sağır alıştırmayın arasıra devir saaatini yükseltin hem kurum birikmesini hemde motoru açmış olursunuz.saygılar
Geçmiş olsun Erdal bey. Aracı 90 ile giderken hız sabitleyici ile sabitlediğinizde anlık yakıt tüketimleri hangi aralıkta geziniyor? Lastik basınçlarınız ideal mi?
Erdal bey araç daha 3500 km de fazla yakması gayet normal daha rodaj süresini dahi doldurmamış ancak 20000 den sonra düşer e bide otomatik olduğunu unutmamak lazım aracı rodaj süresi bitene kadar manuelde kullanmanız bir miktar düşürür yakıtı aracınız hayırlı olsun iyi forumlar
Ümit Bey selamlar; ben yeni nesil araçlarda rodaj süresi diye bir konunun artık olmaması gerektiğini düşünen kullanıcılardanım.....