Gönderen Konu: Corolla Gündüz Farı  (Okunma sayısı 16792 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #40 : Ekim 17, 2009, 15:36:25 »
ben jeneratör tarzı olduklarını sanıyordum, artık o tür şarj dinamosu kullanılmıyormuş otomobillerde. Dolayısıyla Timuçin beyin dediği doğrudur.

Ama sonra merak ettim alternatörün düşük akımda çalışırken motora etkisi ile tam kapasite çalışırkenki etkisi arasında ne kadar büyük bir fark olabilir diye. Bir sitede (amerikan bir alternatör üreticisi) yaklaşık olarak her 25 amper için 1HP demiş. Yani 100 amperlik bir alternatör sürekli tam kapasite çalıştığında en fazla 4 beygir gücü götürüyormuş (0 amper'e göre, yoksa sırf bağlı olduğu için de bir miktar eksiltiyordur).

kaynak: http://www.balmar.net/Page46-faq.html
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #40 : Ekim 17, 2009, 15:36:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #41 : Ekim 17, 2009, 20:53:41 »
 Şükür ikna edebildik seni Alper hocam... :)
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #42 : Ekim 17, 2009, 21:23:18 »
Bu arada konun tam yeri değil ama alternatörün sağlamlığını şu şekilde kontrol ediyorlar aracı akü üzerindeyken çalıştırıp daha sonra akünün kutup başını çıkartıyorlar eğer araç çalışmaya devam ediyor ise alternatörün sağlamlığı ortaya çıkıyor.(farlar teyp vs kapalı durumda iken)Bu olay en fazla 1 dk yapılıyor aksi taktirde ECU zarar görebiliyor.
Alper hocam ikna olduğun için ne mutlu.İkna eden arkadaşlara da teşşekür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #43 : Ekim 17, 2009, 22:07:04 »
Gündüz farı ile ilgili uygulanacak çözüm yolu aslında kolay, aynı zamanda bunu serviste yaptırırsanız garantide problem olacağını sanmıyorum. Auto konumundayken, elektrik devresi arada bulunan sensöre bağlı olarak çalışır. Yani sensöre kadar elektrik gider ama sensörden sonrası havanın ne kadar aydınlık olduğuna bağlıdır. Eğer yeteri kadar karanlık ise, sensör kendisine kadar gelen elektriği farlara iletir. İşte bu noktada gündüz farı istiyorsanız ve orjinalinden birşey değiştirmek istemiyorsanız, gündüz farı niyetine sis lambasını kullanabilirsiniz. Auto konumundayken, sensör öncesinde sis farlarına direk bir hat çekilir, yani far kontrol kolunu auto konumuna getirince direk olarak sis farları devreye girer. Tünel gibi bir yere girince de farın kol üzerinde ayarlanmış konumuna göre kısa ya da uzun farlar çalışır. Tünel de olsa karanlık ortamlarda direk uzun farların devreye girmesini doğru bulmadığım için böyle bir öneride bulundum. umarım işinize yarar.

Elektrik sarfiyatı ile ilgili baya uzun bir tartışma olmuş, sonucun tatlıya bağlanmasına sevindim. Bugün birkaç kere okumaya çalıştım, her seferinde bitiremeden dışarı çıkmak zorunda kaldım. Anca fırsat bulabildim, tamamını okumak için. Timuçin abinin yazdıkları teknik olarak tamaiyle doğru olmakla birlikte, Alper'in de klima ve diğer elektrik kullanan parçalar arasında belirttiği fark doğrudur. Klima hem mekanik olarak hemde elektrik olarak sistemden güç alacağı için, oluşturacağı fark diğerlerinden daha fazla olacaktır. Yani rahatımız için kullandığımız fazladan yakıtın, yarısından daha az bir miktarı ile daha fazla güvenlik sağlanır.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #44 : Ekim 17, 2009, 22:41:28 »
İkna değil ya, yeni birşey öğrendim, mutluyum :) Ama "olabildiği kadar aksesuar kullanın" tavsiyem hala geçerli :D (klima hariç :D) 4 beygir ne ki, hele ki sırf motora takılı olduğu için alternatörün bir 4 beygir götürdüğünü düşünürsek (en az) :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #45 : Ekim 17, 2009, 23:31:22 »
Gündüz farı ile ilgili uygulanacak çözüm yolu aslında kolay, aynı zamanda bunu serviste yaptırırsanız garantide problem olacağını sanmıyorum. Auto konumundayken, elektrik devresi arada bulunan sensöre bağlı olarak çalışır. Yani sensöre kadar elektrik gider ama sensörden sonrası havanın ne kadar aydınlık olduğuna bağlıdır. Eğer yeteri kadar karanlık ise, sensör kendisine kadar gelen elektriği farlara iletir. İşte bu noktada gündüz farı istiyorsanız ve orjinalinden birşey değiştirmek istemiyorsanız, gündüz farı niyetine sis lambasını kullanabilirsiniz. Auto konumundayken, sensör öncesinde sis farlarına direk bir hat çekilir, yani far kontrol kolunu auto konumuna getirince direk olarak sis farları devreye girer. Tünel gibi bir yere girince de farın kol üzerinde ayarlanmış konumuna göre kısa ya da uzun farlar çalışır. Tünel de olsa karanlık ortamlarda direk uzun farların devreye girmesini doğru bulmadığım için böyle bir öneride bulundum. umarım işinize yarar.

Elektrik sarfiyatı ile ilgili baya uzun bir tartışma olmuş, sonucun tatlıya bağlanmasına sevindim. Bugün birkaç kere okumaya çalıştım, her seferinde bitiremeden dışarı çıkmak zorunda kaldım. Anca fırsat bulabildim, tamamını okumak için. Timuçin abinin yazdıkları teknik olarak tamaiyle doğru olmakla birlikte, Alper'in de klima ve diğer elektrik kullanan parçalar arasında belirttiği fark doğrudur. Klima hem mekanik olarak hemde elektrik olarak sistemden güç alacağı için, oluşturacağı fark diğerlerinden daha fazla olacaktır. Yani rahatımız için kullandığımız fazladan yakıtın, yarısından daha az bir miktarı ile daha fazla güvenlik sağlanır.

Ali abi teşekkür ederim verdiğin fikir için konu başka yerlere kaydı :D :D . Aslında iyidi oldu yeni şeyler öğrendik. Ali abi ben biraz araştırdım bu işi benim bu işlerden anlayan bi arkadaşım var ona sordum o biraz karşık iştir dedi modul almak felan gerekir dedi ama ben bir servise sorim bu işi yapılabilirliği senin dediğin kadar basitse yaptırırım. Yardımın için tekrar teşekkür ederim :D 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #46 : Ekim 18, 2009, 08:12:13 »
Bizim şirketin yol yardım aracında, araç rölantide beklerken arka cam rezistantlarını açınca aracın motor devrinde oynama oluyor, herhalde bu olaya örnek olacak bir durum diye düşünüyorum

netice itibari ile araçta açılan her elektrikli gereç yakıtı artırır, tabi ki açılan şeye göre bu tüketim artışı farklılık gösterir...
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #47 : Ekim 19, 2009, 16:41:47 »
Mütabık kaldığınız teorinin tersini israr ettiğim için beni mazur görün, fakat gerçekte öyleyse;
Açık havada ilerleyen bir araç % 6 yakıt harcıyorsa, gece yağmurlu havada ilerlerken, far ve sis farları açık, klima açık, silecekler ve ses sistemi açık halde % 8 mi yakacak?

Rölantide çalışan bir motor ile deneme yapıldığında, evet, devir değişiyor bir miktar, fakat devirlenmiş bir araçtaki
şarz dinamosu, aküyü şarz edecek ve mevcut akım çeken aygıtları besleyecek kadar akım üretebileceğini düşünüyorum. Teorik olarak bir çok güzel yorum yapılmış, aydınlatmalar için teşekkürler.
Ben inandım bu teorilere, (teori diyorum, resmi bir yazı yok) ama % 100 değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #48 : Ekim 19, 2009, 16:57:08 »
Bence fark %1-2 kadar yüksek değildir. Gerçi 2-3HP motorun gücüne göre değişiyor tabi. Opel'deki 136HP ile Corolladaki 90HP arasında yüzde olarak baya büyük fark var. Ben de mesela rölantide farların etkisini Corollada hissetmeme rağmen Opel'de hissetmiyorum.

Ayrıca otomobillerde kullanılan alternatörlerin manyetik alan oluşturmada kullandıkları akım ECU (veya ayrı bir devre) tarafından kontrol ediliyormuş. Böylece geniş bir devir aralığında belirtilen akım elde edilebiliyormuş.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #49 : Ekim 19, 2009, 17:04:50 »
Elektrik tüketiminin yakıta etkisi olsa olsa %1 kadardır. Zaten motorun kendi çalışmasındaki kayıplar + araba giderken şanzıman ve lastiklerden yola iletilen güçteki kayıplar oldukça fazla, araba giderken yani devirli çalışırken alternatörün yükü bunların yanında küçük bir oran olacaktır. Motor rolantide çalışırken motorun kendi çalışması için gereken yakıt tüketimi dışında güç kullanımı olmadığından alternatörün yükü de daha yüksek oranda olur ama zaten motor çoğu zaman rolantide değil.

Alternatör'ün ürettiği voltaj devir yükseldikçe artar, haliyle fazla yüksek voltaj elektrikli aletlere ve aküye zarar vermemesi için bir elektronik devre ile regule edilir yani akünün sarj edileceği 13.5 - 14V arası değişir. Bu yüzden arabadaki elektrik 12V diye geçmesine rağmen aslında akü tam doluyken 13.5 civarındadır, arabada çalışmak için tasarlanmış elektronik aletler de 12-14V aralığında çalışacak şekilde tasarlanırlar.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #50 : Ekim 20, 2009, 00:11:08 »
Bende eletrik tüketiminin araçta biraz olsun yakıtı artırdığına inanıyorum. örneğin araçta klima çalıştığında motora yük bindiğinde rölanti düşer ,araçlarda da far,sis farı yandığında hatta eletrikli camlara yüklenme olduğunda biraz olsun rölantinin düştügünü görürüz. Sonuçta  altanötör de gücünü motordan alır. Eletriği çok harcıyan araçta alternatör eletrik üretmek için birazcık daha fazla çalışır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #51 : Ekim 28, 2009, 00:45:03 »
babamın eski sahinden biliyorum
eger takviye ile arac calıstıranınız varsa bilir mutlaka

bos aküye sizin  takviyeleri baglar baglamaz aracın devri aniden yarı yarıya duser buda bos akünün alternatörden asırı elktrik sormasından kaynaklı

alternatörün verdigi direnc mutlaka motorda yakıt sarfiyatını arttıracaktır
ama 100w lık kısa ampullerin tuketimi
önemsenmeyecek kadar azdır tahminim.

bende surekli acık tutarım
gorunmek  gorunmemekten iyidir
2005 corolla 1.6 sol+brc lpg