Gönderen Konu: Corolla Gündüz Farı  (Okunma sayısı 16802 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2009, 23:30:27 »
Ne kadar çok arttırabilcek ki ? Taş çatlasın 500 km'de 1 litre arttırır en fazla.
+1
'' Yunus Emre Bektaş '' - '' 2004 Toyota Corolla Sol Hb '' - '' İstanbul-Kocaeli ''

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #20 : Ekim 16, 2009, 23:30:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #21 : Ekim 17, 2009, 00:16:32 »
Arabanın farları neyle yanıyor = AKÜ
Akü neyle şarj oluyor = Alternatör (şarj dinamosu)
Alternatör nasıl dönüyor = Motordan aldığı dairesel hareketle
Motor neyle çalışıyor= Yakıt ile
Cevapları yukarıdan aşşağı doğru okursanız yakıtı etkilediğini göreceksiniz.Bu olay aküsü zayıf araçlarda yakıt sarfiyatını daha fazla etkiliyecektir.
Devede kulak bence bu olay. Yakıt sarfiyatını arttırdığını sanmıyorum.
Aracın yürümesi için zaten devir yapıyor motor. Normalde araç rolantide çalışırken şarz dinamosu motordan hareket alıp aküyü şarz ediyor. Hiç ama hiç zannetmiyorum, fazladan yanan 2 ampul için devir yükselsin.
Eğer bu tez doğruysa, aracın müzik sistemini sürekli fazla ses açıp kullanırsak, yakıt sarfiyatı çoğalacak.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #22 : Ekim 17, 2009, 08:22:52 »
Eğer bu tez doğruysa, aracın müzik sistemini sürekli fazla ses açıp kullanırsak, yakıt sarfiyatı çoğalacak.
+1 Aracında varsa 1 veya 2 tane anfi enn aşşa iyi bir anfi 25 amper akım çeker anlık olarak 30 ampere kadarda çıktığı olur.Bir arkadaşımın doğan aracında 75amp akü ve iki anfi si vardı araç rölentide çalışırken bass vurduğunda aracın motorunu sesi ve deviri değişiyordu.Biz bunu şimdiki araçlarda hissetmiyoruz çünki elektronik sistem herşeyi dengeliyor klimayı açtığımızda ilk anda devir biraz düşüyor sonra tekrardan toparlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #23 : Ekim 17, 2009, 09:01:27 »
 Normal şartlarda motorun ürettiği gücün %30-35'i tekerleklere aktarılır. Geri kalan yüzdelik kısım ise motordan tekerleklere gidene kadar kaybolur. Bu güç kaybının büyük bir kısmı aktarma organlarında gerçekleşir... Bununla birlikte sürücünün etken rol oynadığı bazı müdahaleler daha fazla güç kaybına neden olur. Klima, radyo-teyp, kalorifer havalandırması, arka cam rezistansı, farlar, sis farları vs...
 Aktarma organlarında kaybolan güce edecek müdahalemiz maalesef yok, ama en azından gündüz keyfi açılan bir far yada sis farında onlarca ampulün yandığını düşünürsek bana hakikaten büyük bir kayıp diye geliyor...
 İstanbul - Antalya yolunu sık kullanıyorum. Adapazarı'ndan sonra ki daha geçen seneye kadar bölünmüş olmayan iki şeritli, biri gidiş diğeri geliş olan yolda bende gündüz farlarımı yakıyorum. Karşıdan gelenin dikkatini çekmek için vs. Ama bu gibi durumlar dışında asla gündüzleri farlarımı yakmam gerek de yok...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #24 : Ekim 17, 2009, 09:09:48 »
Klimayı anlarım da, radyo teyp veya rezistans, farlar nasıl güç kaybı yaratıyor ki? Elektrik ile çalışıyorlar bir kere ve açsanız da açmasanız da şarj dinamosu motor çalışırken sürekli çalışıyor. Dolayısıyla hiçbir kaybınız olmuyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #25 : Ekim 17, 2009, 09:31:56 »
 Alper hocam sen bari yapma :)
 Motorun ateşleme sistemi aküden aldığı güçle çalışır... Yani ateşleme bobini aküden güç alır ve bujilere dağıtır. Farları yada başka bir elektrik sistemini devreye soktuğumuzda akü o sistemi beslemeye mecbur olacaktır. Dolayısıyla da akünün gücünün bir kısmı bölünecektir. Ve dolayısıyla da kötü ateşleme de yakıt sarfiyatını da beraberinde getirecektir.
 Sistem olarak alternatör, hem aracın elektrik aksamını, hem de ateşleme sistemini besleyen aküyü doldurmak için daha fazla efor sarfedecektir. Alternatör de klima kompresörü gibi yük altındayken dönmeye karşı direnç göstereceğinden ekstra yakıt sarfiyatı kaçınılmaz olacaktır...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #26 : Ekim 17, 2009, 10:16:45 »
Klimayı anlarım da, radyo teyp veya rezistans, farlar nasıl güç kaybı yaratıyor ki? Elektrik ile çalışıyorlar bir kere ve açsanız da açmasanız da şarj dinamosu motor çalışırken sürekli çalışıyor. Dolayısıyla hiçbir kaybınız olmuyor.
aynen öyle alper bey sonuna kadar size katılıyorum bence fazladan yanan bir ampülün yakıt sarfiyatını etkileyeceğini hiç ama hiç sanmıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #27 : Ekim 17, 2009, 10:49:17 »
Açık farlar  yakıt sarfiyatını yükseltir teorisini, bilimsel ve ya akım matematiksel hesaplama ile kanıtlayın. Bu iş sadece mantık yorumu ile olmaz, her insanın mantığı, tecrube ve bilgilerine paralel çalışır.

Aracın çalışması esnasında, şarz dinamosundan gelen akım, sadece mevcut akım sarf eden aygıtları besleyecek kadar az değil arkadaşlar, buna ısrar etmek doğru değil.
Eğer farlar yakıt sarfiyatını çoğaltıyor diyorsanız, demek ki arac stop ettiğinizde, farlar aküyü hemen bitirmesi gerekecek.

Hadi bir de böyle tartışalım, bakalım düşünceniz nedir?!
Su dolu bir kap düşünün. (kova mesela)
Bu su kabı, bir musluktan gelen su ile doluyor (musluk tam ve ya yarım açık, motor tam gaz ve ya rölantide gibi.) Musluk suyu çok şiddetli, su kabı sürekli taşma noktasında.(sağlam akü)
Diğer yandan, bu kabın bir tarafında 2 küçük delik var ve deliklerden su sadece damlıyor (!).(Farlar)
Başka bir delik de var, biraz daha büyük, su az az sızıyor.(ses açık standart müzik sistemi.)
Eğer bu su kabina, musluktan gelen sudan fazla su akıtacak delik açarsanız, bu su kabı boşalır.
Bu da standart olmayan, çok akım sarf eden müzik sisteminde olur sadece.

Bu durumu yaratacak hallerde, standart olmayan müzik sistemi beslemesine,yüksek kapasiteli kondansatörler paralel bağlanır. Onlar da yetersiz kalıyorsa, akü daha yüksek kapasiteli akü ile değiştirilir ve ya ilave akü bağlanır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #28 : Ekim 17, 2009, 10:57:31 »
Arkadaşlar sis farı, far  klima ve radyonun çalışırken arabının yakıt sarfiyatının artığını ben 2-3 sene önce bir araba programında duymuştum demek ki böyle bişey var ama resistansın yada o tip ufak elektronik şeylerin artırdığını söylememişlerdi. Söylediklerine gore klima 100 km 0,7 sis farı 0,3 radyo 0,3 demişlerdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #29 : Ekim 17, 2009, 11:25:14 »
Alper hocam sen bari yapma :)
Yani arkadaşlar aracın elektirik aksamı aracın yakıt sarfiyatı konusunda etkisi olmadığını düşünüyorsunuz.Bende hala etkisi olduğunu düşünüyorum az bir miktarda olsa. Aracı çalıştırdığınımda rölentide 13.8 volt gerilim oluyor akünün üzerinde farları yaktığınımda 13.2 ye düşüyor benim araçta akünün verdiği gerilim normal şartlarda 12 volt araç çalışıca 13.8 den 13.2 düştüğüne göre farlar veya kalarifer motoru alternatöre yükleniyor demek değilmidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #30 : Ekim 17, 2009, 11:37:14 »
Biraz önce açmış olduğum başlıkta elektrik harcayan aletlerin yakıt tüketimine etkisi konusunda testler sonucu elde edilmiş veriler mevcut:

http://www.toyotaclubtr.com/yakit/otomobillerde-yakit-ekonomisi/
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #31 : Ekim 17, 2009, 11:52:31 »
Biraz önce açmış olduğum başlıkta elektrik harcayan aletlerin yakıt tüketimine etkisi konusunda testler sonucu elde edilmiş veriler mevcut:

http://www.toyotaclubtr.com/yakit/otomobillerde-yakit-ekonomisi/

 Hakkı abi ALLAH senden razı olsun yaaa. Ne kadar kendimi yırtsam da adamları inandıranadım. Artık bu başlıkta yazılı olanları görüp de gerçeği anlarlar İNŞALLAH...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 Toyota Corolla Comfort 1.6 Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #32 : Ekim 17, 2009, 12:21:41 »
Diyelim ki gündüz farları açmak yakıt sarfiyatını artırıyor. Söz konusu olan sarfiyat, bizim farların açık olması sayesinde berteraaf edeceğimiz kazalardan daha önemli değildir herhalde. Öyle midir sizce? Ben, 3 kuruş tasaaruf edeceğim diye, böyle bir riski göze almam, hele hele şehirler arası yollarda. Arabama bindiğim an, motoru çalıştırmaktan sonra yaptığım ilk iki hareket, emniyet kemerini takmak, sonra da farları(kısa) açmak oluyor. Bu benim için artık refleks halini almış bişey, bilinçdışı yapıyorum bunları. 100 km.de 0.3 lt gibi bir miktar için, beni görmediği için sollama yapan, ya da tali yoldan ana yola fırlayan bir araçla samimi olmak istemem. Ya da saçma sapan bir yerde yoldan karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir yaya'ya zarar vermek istemem. Benim canım, ya da zarar verme ihtimalim olanların canları, değil 100 km de 0.3 lt, milyonlarca liradan bile daha değerlidir.Bence tartışılması gereken esas konu bu. Sarfiyat olup olmadığı değil. Herkese iyi haftasonları ve aydınlık sürüşler dilerim.
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/2010-corolla-comfort/
2010 TOYOTA COROLLA COMFORT 1.6 BENZİNLİ DÜZ VİTES

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #33 : Ekim 17, 2009, 12:27:07 »
Açık farlar  yakıt sarfiyatını yükseltir teorisini, bilimsel ve ya akım matematiksel hesaplama ile kanıtlayın. Bu iş sadece mantık yorumu ile olmaz, her insanın mantığı, tecrube ve bilgilerine paralel çalışır.

Aracın çalışması esnasında, şarz dinamosundan gelen akım, sadece mevcut akım sarf eden aygıtları besleyecek kadar az değil arkadaşlar, buna ısrar etmek doğru değil.
Eğer farlar yakıt sarfiyatını çoğaltıyor diyorsanız, demek ki arac stop ettiğinizde, farlar aküyü hemen bitirmesi gerekecek.

Hadi bir de böyle tartışalım, bakalım düşünceniz nedir?!
Su dolu bir kap düşünün. (kova mesela)
Bu su kabı, bir musluktan gelen su ile doluyor (musluk tam ve ya yarım açık, motor tam gaz ve ya rölantide gibi.) Musluk suyu çok şiddetli, su kabı sürekli taşma noktasında.(sağlam akü)
Diğer yandan, bu kabın bir tarafında 2 küçük delik var ve deliklerden su sadece damlıyor (!).(Farlar)
Başka bir delik de var, biraz daha büyük, su az az sızıyor.(ses açık standart müzik sistemi.)
Eğer bu su kabina, musluktan gelen sudan fazla su akıtacak delik açarsanız, bu su kabı boşalır.
Bu da standart olmayan, çok akım sarf eden müzik sisteminde olur sadece.

Bu durumu yaratacak hallerde, standart olmayan müzik sistemi beslemesine,yüksek kapasiteli kondansatörler paralel bağlanır. Onlar da yetersiz kalıyorsa, akü daha yüksek kapasiteli akü ile değiştirilir ve ya ilave akü bağlanır.



enerjinin korunumu yasası var yıllar önce ispatlanmış ?
aynı koşullarda iki araç biri farları yanık biri sönük
sönük olan 1m bile olsa daha fazla gidecektir aynı yakıt ile.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #34 : Ekim 17, 2009, 12:28:07 »
bir de
park
kısa
uzun

diye gitmiyor mu farlar.
siz sanırım sürekli parklar yansın gündüz (ki parklar ultra az enerji üretir) tünele girince de kısalar yansın istiyorsunuz.
sonucta uzunlar otomatik yanarsa karsı tarafın gozlerine zarar verebilir yerli yersiz
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #35 : Ekim 17, 2009, 13:13:38 »
bir de
park
kısa
uzun

diye gitmiyor mu farlar.
siz sanırım sürekli parklar yansın gündüz (ki parklar ultra az enerji üretir) tünele girince de kısalar yansın istiyorsunuz.
sonucta uzunlar otomatik yanarsa karsı tarafın gozlerine zarar verebilir yerli yersiz
Gündüz de olsa yalznıca park lambalarıyla gitmek kurallara aykırı diye biliyordum ben. Adı üstünde, park lambaları, yalnızca parketmiş araba belli olsun diye yakılır, araba yürürken, ister gece ister gündüz olsun kısa farlar yakılır. Karşıdan gelenin olmadığı boş yollarda, kimsenin gözünü alma tehlikesi olmayan yerlerde uzunlar yakılabilir.

Benim arabamda far sensörü yok, ama sanırım bu sensörün yaptığı ışık varsa farları yakma, ışık azalınca da kısa farları yak şeklinde. Bu durumda kısa farları hep açık tutunca da sensörün anlamı olmuyor zaten hep açık. Uzun farlar da uzun ve boş yollar haricinde sürekli kullanılacak şeyler değil.

Yeri gelmişken sorayım: Sis lambalarını sis haricinde yakmak yasak değil mi? Normal havalarda karşıdan gelenlerin sis farları gözümü alıyor. Yağmur ve sis yokken sis farlarını açmak ne kadar doğru?


Gündüz kısa farları yakmak yakıt sarfiyatını tabi ki arttırır. Fizik yasaları var, enerji yoktan var edilmez, farlar da enerji harcadığına göre bu enerji motordan geldiğine göre yakıt sarfiyatı artar ama lambaların etkisi çok küçük olduğu için bu çok farkedilmez, yani yakıt sarfiyatını önemsemeye değmez. Bırakın farlarınız hep açık olsun. Şehiriçinde bile kısa farları açık arabalar daha kolay farkediliyor.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #36 : Ekim 17, 2009, 13:29:08 »
Motorun ateşleme sistemi aküden aldığı güçle çalışır...
Hayır!
Motorun çalışırkenki gücü tamamen alternatörden gelen güçtür. Akünün gücü marş için veya motor çalışmazken aksesuarları çalıştırmak içindir.

Tekrar ediyorum, alternatör sürekli çalışır. Yeni BMW'lerde motor gücünü arttırmak için alternatörün motor bağlantısı kesiliyor, ama bizim arabalarda böyle bir sistem yok :) Yani akünün şarjı tam ise alternatörün potansiyel üretebildiği akımı başka hiçbir aksesuar çekmeyeceği için boşa gider (akımı yaratamazsınız, sadece çekebilirsiniz)(buraya bakın). Tamam, aksesuarları açtığınızda belli bir miktar akım çektikleri için voltaj 0.01-0.1 volt seviyelerinde düşebilir (daha fazla düşüyorsa aracınızın elektrik sisteminde problem olabilir). Ancak bunun motorun ateşlemesini etkilemesi görmezden gelinebilecek kadar düşük olur.

Yani aslında benim fikrimce araba kullanırken olabildiğince çok aksesuar kullanmak lazım. Çünkü alternatörü döndürmek için harcanan benzin/mazot boşa gidiyor :) Boşa gitmesi yerine işte müzik dinleyin, etrafı aydınlatın vs :)

Aracı çalıştırdığınımda rölentide 13.8 volt gerilim oluyor akünün üzerinde farları yaktığınımda 13.2 ye düşüyor benim araçta akünün verdiği gerilim normal şartlarda 12 volt araç çalışıca 13.8 den 13.2 düştüğüne göre farlar veya kalarifer motoru alternatöre yükleniyor demek değilmidir.

Alternatörlerin gücü akım cinsinden belirlenir. Mesela çoğu araçta 90 amper civarı alternatör bulunur. Bu da demektir ki bu alternatör, belli bir voltaj regülatörü yardımıyla 13-14V'ta 90 ampere kadar güç verebilir. Bu da yaklaşık 1200 watt civarında güç demektir. Bundan daha fazla güç çekmeye çalışırsanız voltajda düşmeler görürsünüz, çünkü alternatör istediğiniz akımı karşılamamaya başlar ve dolayısıyla geri kalan akımı aküden (11.8-12.3V civarıdır aküler genelde) çekmeye başlarsınız.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 Toyota Corolla Comfort 1.6 Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #37 : Ekim 17, 2009, 13:45:11 »
Diyelim ki gündüz farları açmak yakıt sarfiyatını artırıyor. Söz konusu olan sarfiyat, bizim farların açık olması sayesinde berteraaf edeceğimiz kazalardan daha önemli değildir herhalde. Öyle midir sizce? Ben, 3 kuruş tasaaruf edeceğim diye, böyle bir riski göze almam, hele hele şehirler arası yollarda. Arabama bindiğim an, motoru çalıştırmaktan sonra yaptığım ilk iki hareket, emniyet kemerini takmak, sonra da farları(kısa) açmak oluyor. Bu benim için artık refleks halini almış bişey, bilinçdışı yapıyorum bunları. 100 km.de 0.3 lt gibi bir miktar için, beni görmediği için sollama yapan, ya da tali yoldan ana yola fırlayan bir araçla samimi olmak istemem. Ya da saçma sapan bir yerde yoldan karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir yaya'ya zarar vermek istemem. Benim canım, ya da zarar verme ihtimalim olanların canları, değil 100 km de 0.3 lt, milyonlarca liradan bile daha değerlidir.Bence tartışılması gereken esas konu bu. Sarfiyat olup olmadığı değil. Herkese iyi haftasonları ve aydınlık sürüşler dilerim.
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/2010-corolla-comfort/
2010 TOYOTA COROLLA COMFORT 1.6 BENZİNLİ DÜZ VİTES

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #38 : Ekim 17, 2009, 13:48:57 »
Tekrar ediyorum, alternatör sürekli çalışır. Yeni BMW'lerde motor gücünü arttırmak için alternatörün motor bağlantısı kesiliyor, ama bizim arabalarda böyle bir sistem yok Gülümse Yani akünün şarjı tam ise alternatörün potansiyel üretebildiği akımı başka hiçbir aksesuar çekmeyeceği için boşa gider (akımı yaratamazsınız, sadece çekebilirsiniz).

Burada yanlışınız var. Alternatör sürekli çalışır evet ama mesela 90 amper gücünde bir alternatör'den 20 amper çekerseniz alternatör 20 amper üretir, yani bu alternatörü çevirmek daha kolaydır, motor bunu çevirmek için daha az güc harcar yani daha az yakıt harcanır, aynı alternatörden 90 amper akım çekilirse 90 amper üretilir ve alternatör daha zor çevrileceği için motor daha çok güç harcar daha çok yakıt harcanır. 90 amperden fazla akım çekmeye kalkılırsa alternatör aşırı ısınmadan yanabilir, yanmasa da kapasitesinin üzerine çıkınca verdiği voltaj düşer.

Bunu aslında basit bir deneyle anlayabilirsiniz, motora bağlı olmayan bir alternatörü üzerine hiç bir elektrik devresi bağlı değilke elle çevirdiğinizde çok kolay döner çünkü elinizle çevirirken yalnızca içindeki parçaların sürtünmesine karşı enerji harcarsınız. Aynı alternatöre diyelim ki 40A akı çeken bir yük bağlayıp elle döndürmeye çalışırsanız bu seferalternatörün parçalarının sürtünme etkisine ilave olarak üretilen 40A elektrik kadar enerjiyi de elle çevirerek sağlarsınız, yani bu 40A'lik elektriğin enerjisi elle çeviren sizden çıkar.

Yani arabamızda alternatör nasıl olsa sürekli dönüyor diye fazladan elektrik üretilmiyor. Akü dolana kadar akü şarj devresinin çektiği akım ve diğer elektrikli cihazların çektiği akım kadar elektrik üretiliyor, akü dolduktan sonra yalnızca elektrikli cihazların çektiği kadar elektrik üretiliyor yani alternatör daha kolay döndüğü için motora daha az yük geliyor, ama elektrik kullanan cihazlar çoksa, yani bütün farlar açık ve güçlü ses sistemleri gibi cihazlar varsa alternatör daha zorlanarak döner, haliyle motor da alternatörü çevirmek için yokuş çıkıyormuş gibi daha çok güç harcar.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Gündüz Farı
« Yanıtla #39 : Ekim 17, 2009, 14:59:49 »
Hakkı abi ALLAH senden razı olsun yaaa. Ne kadar kendimi yırtsam da adamları inandıranadım. Artık bu başlıkta yazılı olanları görüp de gerçeği anlarlar İNŞALLAH...

Rica ederim Ergün, bu tür konuları referanslarla desteklemek her zaman daha faydalıdır.

Diyelim ki gündüz farları açmak yakıt sarfiyatını artırıyor. Söz konusu olan sarfiyat, bizim farların açık olması sayesinde berteraaf edeceğimiz kazalardan daha önemli değildir herhalde. Öyle midir sizce? Ben, 3 kuruş tasaaruf edeceğim diye, böyle bir riski göze almam, hele hele şehirler arası yollarda. Arabama bindiğim an, motoru çalıştırmaktan sonra yaptığım ilk iki hareket, emniyet kemerini takmak, sonra da farları(kısa) açmak oluyor. Bu benim için artık refleks halini almış bişey, bilinçdışı yapıyorum bunları. 100 km.de 0.3 lt gibi bir miktar için, beni görmediği için sollama yapan, ya da tali yoldan ana yola fırlayan bir araçla samimi olmak istemem. Ya da saçma sapan bir yerde yoldan karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir yaya'ya zarar vermek istemem. Benim canım, ya da zarar verme ihtimalim olanların canları, değil 100 km de 0.3 lt, milyonlarca liradan bile daha değerlidir.Bence tartışılması gereken esas konu bu. Sarfiyat olup olmadığı değil. Herkese iyi haftasonları ve aydınlık sürüşler dilerim.

Ben de sizinle aynı görüşteyim Cüneyt hocam. Sarfiyat artacak diye konfor (klima, radya/cd çalar) ve güvenlikten (açık farlar) ödün vermem. Tabi herkesin öncelikleri farklı, bunu da kabul etmek gerekir :)

Konunun uzmanı değilim ama ben de Timuçin Bey'in anlattığı gibi biliyorum alternatörün çalışma prensibini.
Folgsamkeit macht frei...