Gönderen Konu: 2009 corolla turbo  (Okunma sayısı 6644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
2009 corolla turbo
« : Ekim 13, 2009, 22:34:24 »
Yeni corollaya turbo blow off besleme yapılabilirmi benzinliler için

Toyota Club Türkiye

2009 corolla turbo
« : Ekim 13, 2009, 22:34:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #1 : Ekim 14, 2009, 00:35:55 »
Evet yapılabilir ama aracınız garanti dışı kalır. Birde Corollayı çuflatmak size baya maliyetli olur ve beraberinde birçok sıkıntı getirebilir.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #2 : Ekim 14, 2009, 12:03:37 »
Blow off besleme yapılabilir ama ben sağlam bir turbo vede sağlam gerçek bir blow off bağlamak düşüncesindeyim. Garanti bittikten sonra tabii :D 2009 corolla confort kaç yıl garantisi var boya garantisiyle birlikte?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #3 : Ekim 14, 2009, 15:22:43 »
Yav hocam sen biliyon niye soruyon :D zaten forumda kimse sana olmazda demez.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #4 : Ekim 14, 2009, 22:42:22 »
  Hocam 2009 Corolla sahibisin de hiç merek edipte kullanıcı el kitabına hiç bakmadın mı :) 3 yıl 150 bin km garantisi var
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #5 : Ekim 14, 2009, 23:29:44 »
Ben kullanmakla uraşıyorum be abi araba babamızın arbası inanki kullanıcı kitabına baktım ama garantiye bakmak aklıma gelmedii garantii olmasa daha iyi aslında yine de sağol özcan abi aramak zorunda kalmadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #6 : Ekim 15, 2009, 09:19:45 »
Ben kullanmakla uraşıyorum be abi araba babamızın arbası inanki kullanıcı kitabına baktım ama garantiye bakmak aklıma gelmedii garantii olmasa daha iyi aslında yine de sağol özcan abi aramak zorunda kalmadım

Burak, Türkçe yazım ve imla kuralarına biraz daha dikkat edelim lütfen.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #7 : Ekim 15, 2009, 10:26:49 »
Tamam sayın yönetici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #8 : Ekim 15, 2009, 11:20:04 »
2009 Corollamı 3 + 2 yıl garanti ile almıştım ben.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #9 : Ekim 15, 2009, 17:05:46 »
5000-6000$ paranız var ise neden olmasın :) turbo basite alınıcak bir olay değil.
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #10 : Ekim 15, 2009, 20:30:21 »
   O zaman size bir soru sorayım ben.Tercihiniz hangisinden yana olurdu.Gerçi göreceli bir durum ama...Aracınızın 2 yıl sınırsız km'mi yoksa 3 yıl 150.000 km sınırlı olmasınımı isterdiniz.....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #11 : Ekim 15, 2009, 23:22:00 »
Yıllık km tüketiminze bakar. Bunu kendinizde hesaplayabilirsiniz.Hatta bu sorunun tek çözümü var oda kendiniz.Mesela 11 yaşındaki corollamızı 130.000 km de sattık. Yıllık km yaklaşık 13.000 çıkıyor.Babamın yaptığı km ye göre 3 yıllık daha avantajlı gelir. Birde şöyle bir şey var servisler garantili arabaları kendine bağlıyorlar.Garantim çabuk bitsin servis ücretleri pahalı dışardan yaptırmak istiyorum derseniz kendinizi 2 yıl garantiye alırsınız . Saygılar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #12 : Ekim 15, 2009, 23:25:56 »
Bana 3 yıl 150.000 uygun olurdu
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #13 : Ekim 16, 2009, 00:58:33 »
turbo besleme yapılabilir, blow off valve takılabilir.

lakin birgün biri gelip de niye sormuyor, motoru güçlendirirken arabada başka neyi güçlendirmek gerekir? 100 küsür beygire göre yapılmış fren sistemi 200 küsür beygirlik arabada olur mu? süspansiyon ne olur? aks sarar mı? lastik ebadını ne yapmalıyım?

evet, aracınıza yaklaşık olarak 6000-7000$ karşılığında turbo taktırabilirsiniz. aracınızda muhtemelen garantiden eser hiçbirşey kalmaz. en iyi niyetli servis ancak kapı döşemelerinizi güneşden kavrulmasına karşı garanti verebilir.

peki; size mantıklı bir soru. aynı kasa, aynı model yılı arabalar; neden motor değiştiği zaman fren sistemi değişiyor? (yaklaşık beygir gücüne sahip dizel ve benzinliden bahsetmiyorum). iyi bildiğim bir örnek vereceğim. volvo s40 ilk kasa. 1.6 ile 1.8(100-120hp tahmini) in fren sistemi ayrı, 2.0 ile 2.0t(140-165hp) nin ki ayrı, t4(200hp) ün ki ayrı. bu aracı üreten firma neden fazladan ar-ge masrafı yapıyor? neden tek tip fren sistemi takmak yerine araçlar üretim bandında farklı farklı yerlerde durup farklı fren sistemi takılıyor? hepsi aynı olsa daha uygun maliyetli olmaz mı? bu firma niye kâr etmek istemiyor?

arkadaşlar; aracınızın motorunu güçlendirmeyi hesap ederken, frenajınızı ve yol tutuş oranınızı da hesap edin. arabaların hızlandığı kadar durması da çok önemlidir.

üstüne basa basa söylemek istiyorum. en mantıklı çözüm, satıp daha güçlü bir araç almak.

bir usta veya sanayi de yıllarca tecrübe kazanmış bir usta; bilmemkaç tane mühendisin ciddi hesaplarla yaptığı motorun problemsizliğini ve sorunsuzluğunu tutturamaz.

aracınızın gücünü kaydadeğer bi şekilde arttırırsanız, baskı balatanız çok çok daha çabuk biter yada yanar, aksınız sarar, motor örnek olarak 400bin km gideceğine belki 100bin km gidemez başınız ağrır durur ve daha cabası. artı o araba ciddi olarak kurcalandığı için kolay kolay satamazsınız.

soru şu şekilde olmalıydı sanırım. turbo nedir? nasıl takılır? avantajları nelerdir? dezavantajları nelerdir? blow off nedir, nasıl takılır?
takılabilir mi yi sormadan önce, bunların ne olduğunu öğrenirseniz daha iyi olur sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #14 : Ekim 16, 2009, 15:35:59 »
Kaya Büyükçelen arkadaşımızın dediklerine aynen katılmakla beraber bir de şunu da ilave etmeden duramıyacağım:

Turbo ünitesi taktıktan sonra, motor yanma odasındaki basınç ve ısı tolerans değerlerinin üzerinde artacağı için silindir başları, biyel kolları ve bunların bağlantı pimleri daha iyi alaşımlı olanlarla değiştirilmelidir. Yoksa ilk bağırtırmada(!) motor üst kapağını eline alıp gelirsin. Tabii bu arada motorun çalışma rejimide değişeceği için yeni değerlere ve basınçlara göre motorun elektronik beynininde yeniden programlanması ya da yapılmış benzer başka bir turbo uygulamasındaki yazılımın sizin araca aktarılması gerekecek.

Tüm bu masraflara ve riske gireceğine git turbo motorlu hazır bir Toyota al.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #15 : Ekim 16, 2009, 22:52:02 »
Kaya ve ahmet abii bilgileriniz için teşekkürler.Gerçekten mantıklı şeyler.Yapılması gerekenler ve fiyatlar harbidende doğru oluyo.En iyisi ellememek.Bu arabaya değmez.:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #16 : Ekim 17, 2009, 10:23:45 »
Kaya ve ahmet abii bilgileriniz için teşekkürler.Gerçekten mantıklı şeyler.Yapılması gerekenler ve fiyatlar harbidende doğru oluyo.En iyisi ellememek.Bu arabaya değmez.:D

bilinçli yapılırsa neden değmesin.motoru gayet tepkili yüklenen mod'lar ile iyi bg'ler ve torklar alabilirsiniz.turbo yerine benim her zaman şahsi görüşüm atmosferik olarak yüklenmektir arabaya.bunun için önce filtre + egzozla başlayabilirsiniz.daha sonrasında headers işlemi ile gaz çıkışlarını daha hızlı bir hale getirebilirsiniz.ara boruları 51mm yaparak biraz daha fazla performans alabilirsiniz.daha sonrası ise egzantirik millerini mod'laya bilirsiniz.bunun için yay ve şapka,kasnak,supap ve supap yuvalarını değiştirebilirsiniz.daha sonrasında daha yüksek kompresör oranı olan pistonlar ile mod işlemini tamamlayabilirsiniz.unutmadan ecu'yada güzel bir ayar gerekiyor bunların sonunda :)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #17 : Ekim 17, 2009, 11:09:09 »
yeni corolla turbo takacağım son araç olurdu. yeni corolla gibi çok teknolojik, çok elektronik, önden çeker ve arkada burulma kirişli bir otomobili turbolamak mantıklı gelmiyor.
bu toplam bütçeye birkaç yaşında subaru impreza, mitsubishi evo çok rahat alınabilir, arabanın yapısal sorunları ile uğraşmazsınız.
nissan 200sx yada turbolanmış bmw 3 - e30 hatta şahin bile corolladan daha çok zevk verecektir. dikkat ettiyseniz yazdığım araçlar arkadan yada 4 çeker otomobiller, sizinde yönünüz bu olmalı.

bir de sürekli bindiğiniz, gündelik kullandığınız tek aracınıza bu tip bir uygulama asla yapmayınız. yani en az iki aracınız olmalı, bu da bütçenizi bölecektir. bunu da göz önünde bulundurun.

benim corollam zaten var, modifiye etmek istiyorum diyorsanız, corollanız ellenmeden dursun, gidin bir tane şahin alın, istediğinizi takın, sökün, gazlayın, motoru patlatın sonra bütün hepsini çöpe atın, hem daha fazla zevk alacaksınız, hem modifiyeli aracınız tamir edilirken yada parça beklerken siz arabasız kalmayacaksınız ve totalde cebinizden daha az para çıkacak.

olayın özü bence budur...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 Toyota Corolla Comfort 1.6 Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #18 : Ekim 17, 2009, 13:24:20 »
   O zaman size bir soru sorayım ben.Tercihiniz hangisinden yana olurdu.Gerçi göreceli bir durum ama...Aracınızın 2 yıl sınırsız km'mi yoksa 3 yıl 150.000 km sınırlı olmasınımı isterdiniz.....
5 yıl sınırsız km. nasıl olur? Benimki öyle de  :D
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/2010-corolla-comfort/
2010 TOYOTA COROLLA COMFORT 1.6 BENZİNLİ DÜZ VİTES

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 corolla turbo
« Yanıtla #19 : Ekim 17, 2009, 13:56:35 »
yeni corolla turbo takacağım son araç olurdu. yeni corolla gibi çok teknolojik, çok elektronik, önden çeker ve arkada burulma kirişli bir otomobili turbolamak mantıklı gelmiyor.
bu toplam bütçeye birkaç yaşında subaru impreza, mitsubishi evo çok rahat alınabilir, arabanın yapısal sorunları ile uğraşmazsınız.
nissan 200sx yada turbolanmış bmw 3 - e30 hatta şahin bile corolladan daha çok zevk verecektir. dikkat ettiyseniz yazdığım araçlar arkadan yada 4 çeker otomobiller, sizinde yönünüz bu olmalı.

bir de sürekli bindiğiniz, gündelik kullandığınız tek aracınıza bu tip bir uygulama asla yapmayınız. yani en az iki aracınız olmalı, bu da bütçenizi bölecektir. bunu da göz önünde bulundurun.

benim corollam zaten var, modifiye etmek istiyorum diyorsanız, corollanız ellenmeden dursun, gidin bir tane şahin alın, istediğinizi takın, sökün, gazlayın, motoru patlatın sonra bütün hepsini çöpe atın, hem daha fazla zevk alacaksınız, hem modifiyeli aracınız tamir edilirken yada parça beklerken siz arabasız kalmayacaksınız ve totalde cebinizden daha az para çıkacak.

olayın özü bence budur...

önden çekerlere turbo olmaz demeye mi getiriyorsunuz :) imkanınız varsa gelin kumlucaya c20lett kadett turboya bindireyim sizi 2 barda 470 bg.bakın bakalım nasıl bir zevk veriyor.kadett'i yapan abim ae101 kasa corollayıda turbolamış.çok zevkli bir makinaydı diyor.saydığınız arabalar zaten modifiye için yapılmış araçlar.bu demek değilki başka otomobillerde turbolanamaz
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota