Gönderen Konu: Kutup başındaki küf...  (Okunma sayısı 4085 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Kutup başındaki küf...
« : Eylül 26, 2009, 02:29:18 »
Merhaba arkadaşlar,

2010 model Yaris aracımın kutupbaşında ciddi küf mevcut. Henüz plaka çıkmamışken aracı gördüğümde de vardı, şimdi de var. Servise şunu temizleyip yağlayabilir misiniz dediğimde, hiç dokunmayın. Gerek yok, zaten bunların kutupbaşı yağlanmıyor dediler.

Yorumlarınızı alabilir miyim?

Toyota Club Türkiye

Kutup başındaki küf...
« : Eylül 26, 2009, 02:29:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #1 : Eylül 26, 2009, 03:04:00 »
Merhaba arkadaşlar,

2010 model Yaris aracımın kutupbaşında ciddi küf mevcut. Henüz plaka çıkmamışken aracı gördüğümde de vardı, şimdi de var. Servise şunu temizleyip yağlayabilir misiniz dediğimde, hiç dokunmayın. Gerek yok, zaten bunların kutupbaşı yağlanmıyor dediler.

Yorumlarınızı alabilir miyim?

Karbonatli suyla temizleyin.Ben oyle yapiyorum.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2009, 04:47:42 »
Karbonatli suyla temizleyin.Ben oyle yapiyorum.

+1,

Eğer yağlamayı düşünüyorsanız iletken yağ (conductive oil) kullanabilirsiniz (gres ya da normal makine yağı ile değil)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2009, 04:55:42 »
Peki bu küfü neden yapar? İlk defa böyle birşeye denk geldim.

Bu iletken yağı nereden temin edebiliyorum?
Peki servis niye bu araçların kutupbaşları yağlanmıyor diyo? 0 bir arabanın kutupbaşı küflü olması garip geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2009, 07:56:18 »
Peki bu küfü neden yapar? İlk defa böyle birşeye denk geldim.
Bu iletken yağı nereden temin edebiliyorum?
Peki servis niye bu araçların kutupbaşları yağlanmıyor diyo? 0 bir arabanın kutupbaşı küflü olması garip geldi.

Aslında onun küf olduğunu sanmıyorum; oksitlenme nedeniyle oluşan tortudur muhtemelen. Birçok araçta gres veya benzeri yağlar kullanıldığı için oksitlenme olmamaktadır (hatta şeker vs gibi şeylerde duydum ama ne derece sağlıklıdır bilmiyorum). Gresin yapısı itibariyle iletkenlik özelliği neredeyse yoktur, eğer gres kullanırsan aküden alınacak elektriği etkileyecektir. Servislerde bu nedenle tavsiye etmezler. Elektrik-elektronik malzemeleri satan yerlerde sanırım bu yağıda bulabilirsiniz. Makine yağına yakın bir kıvamdadır. en büyük özelliği elektriği iletebilmesidir.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2009, 09:46:21 »
şu aralar pek küflenme(nişadır) görmüyorum.
olduğunda sıcak şerbet döküyordum ve bir daha nişadırlanma olmuyordu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2009, 13:05:58 »
WD40 işinizi görür, hem sonrasında koruma da sağlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2009, 18:12:42 »
Bugün oksit temizleyici sprey sıktım. Herhangi bir yağ ile yağlamadım. Bir wd40 bulduğumda yağlayacağım.

Sıkmadan önce fotoğraf çekmiştim fakat fot. mak. arabada kaldı. Önceki halinin fotoğrafını koyarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2009, 18:40:03 »
Kaya, kutup baslarinin yaglandigini hic duymadim, tamir kitaplarinda da boyle bir sey onerilmiyor. Karbonatli su oneriliyor temizlemek icin, koruma icin de istersen vazelin kullanabilirsin.

http://autorepair.about.com/od/regularmaintenance/a/battery_cleanup_3.htm

 '* A little note for the very money-conscious: these corrosion eating fluids are nothing but baking soda and water, so feel free to make your own!'
Pas/kuf sokucu maddeler karbonat ve sudan yapiliyor diyor burada.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2009, 18:44:52 »
Valla yıllarca bende yağlamamıştm hiç. Hatta askerdeyken denetleme de ceza aldık kutupbaşları yağlı diil diye :)

Volvo'dada oksidasyona başlamıştı. Normal yağ sürmüştüm. Yalnız bu yağ aşırı bi yağ değil. Sadece metal paslanmasın diye. Tadımlık yani. Genelde ustalar tavsiye ediyo hafif yağlanmasını.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2009, 20:53:21 »
Karbonatlı su iyi fikir, yağlama konusunda bir fikrim yok açıkcası.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #11 : Eylül 26, 2009, 21:13:07 »
Peki bu küfü neden yapar? İlk defa böyle birşeye denk geldim.

Bu iletken yağı nereden temin edebiliyorum?
Peki servis niye bu araçların kutupbaşları yağlanmıyor diyo? 0 bir arabanın kutupbaşı küflü olması garip geldi.
Benim eski akü normal tip akü idi.yani 6 tip kapağı olan içine su takviyesi v.s yapabildiğin aküdür.Akünün içindeki asitli su gözle görülmeyecek kadar azda olsa kutup başlıklarına temas ettiği zaman oksitlenme yapmalıdır.Geçen yıl ise kuru tip akü aldım.Yani kapak mapak yok.Ve hiç oksitlenme yok.temizlemesi ise karbonat dökün hafif sıcak su ile durulayın tamamdır :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #12 : Eylül 26, 2009, 21:18:31 »
Bakır pası yeşil olduğu için halk dilinde küf denir. Teması engelliyorsa temizlenmesi lazım. Sonrasında "contact sprey" denilen ürünlerden öneririm. Özellikle temas noktalarında iletkenliği arttırmak için tasarlanmış şeyler bunlar.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #13 : Haziran 15, 2010, 11:36:26 »
arkadaşım bu durumda en pratik çözüm  kutup başını sök sonra güzelce temizle ve üzerine dot3 veya dot4 yağıyla biraz ovala ve yerine tak iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #14 : Haziran 15, 2010, 11:51:26 »
Arkadaşlar öncelikle böyle sorunla karşılaştığınızda en basit çözüm kutupbaşını söküp güzelce sıcaksuyla yada karbonatlı suyla temizleyip ince zımparayla kutupbaşını ve karşılığını temizlemektir. Sonrası ise çok basit bildiğimiz motor yağının iyice eskimiş kararmış katılaşmış olanı ile (motordan çıkan yanık yağ)iki tarafıda güzelce yağlamaktır. Bunu sanayide çalıştığım zamanlardan biliyorum, hatta iki sene tırda mavinlik yapmıştım, gençken o zamanda bu yöntemi kullanırdık. Gres ve diğer ince temiz yağlar bu korumayı sağlayamıyor.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #15 : Haziran 15, 2010, 17:13:41 »
Konuyu hortlatmışsınız arkadaşlar :zombi:

arkadaşım bu durumda en pratik çözüm  kutup başını sök sonra güzelce temizle ve üzerine dot3 veya dot4 yağıyla biraz ovala ve yerine tak iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim

Dot türü hidrolik yağların iletkenlik özelliği yoktur bu nedenle kesinle tavsiye etmem

Arkadaşlar öncelikle böyle sorunla karşılaştığınızda en basit çözüm kutupbaşını söküp güzelce sıcaksuyla yada karbonatlı suyla temizleyip ince zımparayla kutupbaşını ve karşılığını temizlemektir. Sonrası ise çok basit bildiğimiz motor yağının iyice eskimiş kararmış katılaşmış olanı ile (motordan çıkan yanık yağ)iki tarafıda güzelce yağlamaktır. Bunu sanayide çalıştığım zamanlardan biliyorum, hatta iki sene tırda mavinlik yapmıştım, gençken o zamanda bu yöntemi kullanırdık. Gres ve diğer ince temiz yağlar bu korumayı sağlayamıyor.

Zımparalamak, kutup başlarının çapını azaltacağı için yine tavsiye edilmeyen bir durumdur. Motor yağı ise yine iletkenlik özelliği olmayan bir yağ türüdür.

Temizlik karbonatlı su ile yapılabilir (Gerçi konuyu açan arkadaşımız zaten oksit temizleyici sprey kullanarak bu işlemi yapmıştı; mesaj yazmadan önce lütfen mesajların tamamını okuyun). Aynı zamanda yağ kullanılacaksa "iletken yağ (conductive oil)" ya da yukarda Ahmet abinin yazdığı gibi diğer adıyla "contact sprey" tarzı yağlar kullanılabilir.

Kaş yaparken göz çıkarmamak lazım bu nedenle yağ kullanılacaksa, kesinlikle "iletkenlik özelliği olan yağlar" tercih edilmelidir ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #16 : Haziran 15, 2010, 18:24:32 »
Mehmet'in de dedigi gibi karbonat ve sicak su ile temizlenir.Ileride pas-kuf olusmamasi icin vazelin kullanilabilir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #17 : Haziran 15, 2010, 21:37:33 »
Büyüyünce geçer :D :P
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.kayabuyukcelen.com.tr
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #18 : Haziran 15, 2010, 21:42:35 »
abov konu pörtlemiş :)

ya ben onu bi temizledim pas sökücü sıktım, hava sıktım sonra yağladım

6 ay falan geçmiştir heralde açıp birdaha bakmadımda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Kutup başındaki küf...
« Yanıtla #19 : Haziran 15, 2010, 22:05:07 »
Zımparalamak, kutup başlarının çapını azaltacağı için yine tavsiye edilmeyen bir durumdur. Motor yağı ise yine iletkenlik özelliği olmayan bir yağ türüdür.

Mehmet bey  buraya yazmamıştım ben ama üç senede zamanında zift akü imalathanesinde çalıştım. Şu andada sanayide çalışıyorum.
''İnce zımparanın kutupbaşının çapını inceltipte olumsuzluk doğuracağını sizden duyuyorum  zaten kutupbaşı kelepçeleri kutupbaşlarına göre sıktıkça daralan bir yapıdadır.Yanık Motor Yağına gelince bunuda eski arabaların motor bölümlerinden kaçırdıkları yağlar sayesinde ön şase bölümlerindeki paslanması gereken bölümlerin (1963-64 model 495 volvo kamyonların) paslanmadığını gördüklerinde ustalarımız akü kutupbaşlarında kullanmışlar ve bizlerde o şekilde kullandık. Ben sadece yaşadıklarımı ve tecrübelerimi yazdım, hatta hala elektrikçi arkadaşım şakayla karışık bana millete söyleme şu yanıkyağ işini der. Ayrıca ben kendi araçlarımdada aynı yöntemi senelerdir kullanırım yanık yağ oksidi önlemesi dışında hiçbir sorun yaratmadı, çünkü temizlenen bir kutupbaşı temiz bir kelepçeylen birleştirildiğinde sıkı sıkıya temas ediyor elektriği kaçırmıyor, yanık yağda kelepçe ve kutupbaşı arasındaki oksit yapması muhtemel boşlukları dolduruyor.  Diğer şekilde sizin dediğiniz gibi iletken olmayan yağ enerji geçirmezdi bizimde araçlarımız çalışmazdı.
İsteyen istediğini dener ama en önemlisi temiz kutupbaşı ve iyi sıkılmış kelepçeler ayrıca gevşek olmayan kablo ve bağlantıları.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.