Gönderen Konu: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]  (Okunma sayısı 18403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« : Aralık 04, 2006, 23:19:45 »
Madem testler yayınlanıyor bu köşede bizim de bir tuzumuz olsun aracım ile ilgili görüşlerimi söyleyeyim dedim...

En başta sorunsuzluğuyla gireyim konuya.15 seneyi aşkındır annemin usta (!) soförlüğü sayesinde değiştirilen radyatörü dışında büyük bir sorun çıkartmamıştır.
Normal bakım masrafları dışında aracıma para harcadığımı hatırlamıyorum...
Motor bu şekilde sağlam...
Geçelim...

1-2 ve hatta 3. vitesi kusursuz sayılacak kadar atik.Aracın büyük kasasına rağmen 960 kilo olmasının getirdiği bir ölçütün de önemi büyük burada...
Tabi aynı ölçütün yol tutuşundaki yetersizliğe de etkisi büyük.

Süspansiyonları çok rahat.Belki de bu yüzden biraz hızlı bir viraja girseniz arka taraf atmaya başlıyor.
 
Direksiyonda yeni model araçlarla kıyaslayınca atikliği yok denebilecek kadar az.Ani sağa sola çevirişlerinizde araç çok geç algılıyor.Fakat rahatlık olayı burada devreye giriyor ve başka araçlarda yan koltuğa geçebileceğiniz durumlarda burada sadece hafif havalanırsınız...

Benzin sarfiyatı şehir içinde tam depoyla 500 (En aşağı) km. şehirlerarası yolda 800(En aşağı) kilometreye kadar çıkabiliyor.Tabi şehirlerarası dediğim 80-90 km ile gidilen paralı yollar.

Yani bastığınız zaman sportif, basmadığınız zaman ekonomik bir araç.

İç konforuna geçelim bir de.
Herkese kendi aracı güzel gelir derler ama gerçekten hiç bir araçta bu rahatlığı bulamıyorum.Parasız geçirdiğim kaç gece rahat rahat kucağında uyumuşumdur Vik'in.Bagajda uyku tulumu her daim mevcuttur.Neyse...

Yine yeni araçlarla karşılaştıracağım ama hiç bir araçta bunun soğutmasını ve ısıtmasını hissedemedim.
En karlı havalarda bile içeride t-shirtle oturduğumu bilirim.Ya da yazın en sıcak günlerinde bin bir yakar ile arkadaşlarımın zorla açtırdığı klimanın 2-3 gün sonra onları nezle yapacak şekilde bana küfürle döneceğini söyleyebilirim.

GL modeli için konuşuyorum şimdilik.
4 cam otomatik, elektronik yan aynalar, hidrolik direksiyon (Bu XL'de de var) yani zamanının iyi bir teknolojisi kullanılmış.Şu anda yeni araçların çoğunda arka camlar elle çevirmeli.
Hatta neredeyse tüm yeni araçların arka camı tam olarak kapanmıyor.Ama bu aracın arka camları tamamen kayboluyor.

Genişliği gayet yeterli.Bagajı büyük...

Tek kusuru ABS ve hava yastığının kendisinde bulunmaması...

Bu da aracın fotografı...

Toyota Club Türkiye

Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« : Aralık 04, 2006, 23:19:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #1 : Aralık 04, 2006, 23:56:57 »
Bende biraz motorundan bahsedeyim.

Türkiye'ye getirilenlerin GL modellerinin %99'u Toyota'nın belki de gelmiş geçmiş en dayanıklı motoru sayılabilecek 4A bloğundan oluşan 4A-F'yi kullanır. Günümüz motorlarının aksine aluminyum yerine dökme demirden (cast-iron) imal edilmiş bir motordur. 4A-F karbüratörlü, 16 valf, çift egzantrikli ve sıralı 4 silindirli bir motordur.
Gücü, Wikipedia'dan alıntıdır:
"90 hp (67 kW) @ 6000 rpm ve 95 ft·lbf (128 N·m) @ 3600 rpm"

Aynı kalıp kullanılarak bir sonraki jenerasyona da enjeksiyonlu olan 4A-FE üretilmiştir. Ve 4A-GZE gibi süperşarjlı 170hp abartıları da yok değildir.

Ayrıca bir de otomatik modelinin kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki, otomatik şanzımanı da son derece problemsizdir, ancak yakıt tüketimi manuele göre fazladır.

sedan'ın fotoğrafı verilmiş, Türkiye'de çok fazla bulunmayan diğer modelleri:
GTS:
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #2 : Aralık 05, 2006, 10:13:52 »
Alıntı yapılan: Dağhan Baştuğ
Direksiyonda yeni model araçlarla kıyaslayınca atikliği yok denebilecek kadar az.Ani sağa sola çevirişlerinizde araç çok geç algılıyor.Fakat rahatlık olayı burada devreye giriyor ve başka araçlarda yan koltuğa geçebileceğiniz durumlarda burada sadece hafif havalanırsınız...
[/quote]
Bu olumlu bir şey değil. Zorlama istersen.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2006, 23:20:03 »
biz 5 sene kullandık taşşşşşş gibi araba '''dağhan yanlız direksiyon çok yumuşakgeliyodu bana..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2006, 23:38:29 »
Alıntı yapılan: Selim Tokgöz

Bu olumlu bir şey değil. Zorlama istersen.  [/quote]

 

Tamam aracı toparlama konusunda haklısın da karşına ani bir şey çıktığında tepkisi çok geç aracın.

 

 

Ve bir şey daha ekleyeyim.Yüksek hızlada araç resmen havada uçuyor gibi.Direksiyon hakimiyetiniz çok aza düşüyor.Hafif sağ sol yapsanız bile araç yalpalanıyor.Ama şahsen ben alıştım.Zaten artık bildiğiniz üzere hızlı da gitmiyorum....


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2006, 09:27:11 »
benim 93 gl de 4a-f motor yani aynı motor mu var o zaman.karbüratörlü.92 ile 93 ün motoru aynı gibi düşünülebilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2006, 11:34:17 »
evet, aynı motor, 4a-fe'ye 93 sonu - 94 gibi geçmişlerdi Türkiye'de

zaten ikisi de kalıp olarak aynı motor, birinin üst kısmında karbüratör, diğerinin de enjektörler var.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2006, 22:46:51 »
Dağhan elektrikli ayna demişsin ama benimkinde içerden mekanik olarak ayarlanabilişr ayna var 88 model oluşu nedeniyle olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2006, 00:04:30 »
peki konu dışı olacak ama bizim karbüratörlü sistemi enjektörlüye çevirebilirmiyiz?
çıkma parçalarla bu işi ucuza kapatablir miyiz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2006, 09:13:08 »
Alıntı yapılan: Süleyman Yasan
peki konu dışı olacak ama bizim karbüratörlü sistemi enjektörlüye çevirebilirmiyiz?
çıkma parçalarla bu işi ucuza kapatablir miyiz?
[/quote]Bunu düşündüm, baya düşündüm, ustaya falan sormadım ama mümkün olduğuna %99 eminim
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2006, 16:47:48 »
Karbüratörlü aracı doğru kullanmak enjeksiyonluya oranla çok daha zor.
Sağ ayağınıza gereğinden fazla güç verin hemen benzin göstergenize yansıyor.

Muhtemelen çevrilebilir.

88 model araçta neden elektrikli ayna yok valla bilmiyorum.
Ama o zamanlarda o teknolojinin olduğu düşüncesindeyim.
Koymadılarsa model özelliklerindendir muhtemelen...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #11 : Aralık 08, 2006, 21:13:26 »
Alıntı yapılan: Dağhan Baştuğ
Karbüratörlü aracı doğru kullanmak enjeksiyonluya oranla çok daha zor.
Sağ ayağınıza gereğinden fazla güç verin hemen benzin göstergenize yansıyor.

Muhtemelen çevrilebilir.

88 model araçta neden elektrikli ayna yok valla bilmiyorum.
Ama o zamanlarda o teknolojinin olduğu düşüncesindeyim.
Koymadılarsa model özelliklerindendir muhtemelen...
[/quote]

benimki de 1.6 gl sanmıyorum ama benden önceki sahipleri bunlar taktırmış olabilir, neyse çok da önemli değil zaten.
karbüratörü enjeksiyona çevirmek için silindir kapağının değiştirilmesinin yeterli olacağını düşünüyorum. bostancı'da çıkmacı vakkas usta var onda bu kapaktan vardı. kapak 400lira (egzantrik milleri subapları tüm ıvır zıvırları dahil) taşlanmasıydı contasıydı 1000 lirayı bulur maliyet tahminimce

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #12 : Aralık 09, 2006, 23:08:12 »
Hee bu arada demeyi unutmuşum.Ben karbüratörlü aracı kullanmaktan çok zevk alıyorum.Enjeksiyonlu kolay.Vites değiştirirken araba kullanmayı az çok bilen bile aracı hoplatmadan geçirebiliyor.Ama karbüratörlüde bu çok daha zor.Ama karbüratörlüde, enjeksiyonlu gibi vites değiştirdiğinizde bunun zevki bambaşka.
Zaten araç hemen enjeksiyonlu gibi az benzin yakmaya başlıyor.
Bu da sizin yüzünüze sırıtma olarak geri dönüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #13 : Aralık 10, 2006, 20:04:06 »
karbüratörü enjeksiyona çevirmek 1,000 ytl çok olacak ben vazgeçtim.
neyse boşverin arkadaşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #14 : Aralık 12, 2006, 10:45:45 »
Bundan 4 sene önce 98 model corolla xei vardı bordo renkte tabi ben o zaman arabadan anlamadığım için araba garajdayken arabayı çalıştırmadan direksiyonunu sağa sola çeviriyorum oynamak için çocukluk işte:D ben gittikten sonra abim arabayı çıkaracaktı araba çalışıyor ama direksiyon dönmüyor meğer benim oynamamla direksiyon kutusunu dağıtmışım   sonra anladım ki araba çalıştırılmadan direksiyon dönmezmiş  
2006 COROLLA SOL HB AT
2008 MAKYAJLI KASA AVENSİS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #15 : Mart 19, 2007, 10:20:17 »
arkadaşlar arkadaşımın 90 model corollasıyla ilgili yazmak istediklerim var. araba 1,5 motor ve hiç bir özelliği yok (toyota olmasının haricinde). her tarafı çürük içinde ki uzun yolda ön cam üzerindeki deliğin verdiği ıslık rahatsızlığından dolayı çek sağa!! diyerek ağzımdaki sakızla tıkamıştım.  dışarıdan canlı cenaze gibi gözüken bu araç 385.000 km de sadece triger kayışı gibi parçalar zamanında değiştirilerek bakım yapılmış ki bakım gördüğü yok. 17 yıldır bir kere bile yolda kalmamış ve ankaraya gitmiştik gelirken ben kullanmıştım. araç resmen 2006 model araçlarla dalga geçmemi sağladı (o zaman son modeller 2006'ydı). 170-180 km de süzülerek gittik resmen. bu arada geçtiklerimiz heralde manyak bunlar falan demiştir çünkü aracın arka tekerlekleri ön tekerleklerinin bastığı yere basmıyor. hafif çapraz  o zaman düştüğüm dehşet (bu ne kalite !!!) sonunda beni de toyota sahibi yaptı (ae101) ve inanılmaz memnunum.
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #16 : Mart 20, 2007, 23:02:47 »
Toyota bu sonuçta her modeli iyi. Ben ae92lerin sky kasa denilen liftbacklerine bayılıyorum param olsa bi tane alırım çok karizma bişiy yaa.
2000 ZZE112 Toyota Corolla 1.6 Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #17 : Mart 23, 2007, 09:08:06 »
Alıntı yapılan: selim kara
arkadaşlar arkadaşımın 90 model corollasıyla ilgili yazmak istediklerim var. araba 1,5 motor ve hiç bir özelliği yok (toyota olmasının haricinde). her tarafı çürük içinde ki uzun yolda ön cam üzerindeki deliğin verdiği ıslık rahatsızlığından dolayı çek sağa!! diyerek ağzımdaki sakızla tıkamıştım.  dışarıdan canlı cenaze gibi gözüken bu araç 385.000 km de sadece triger kayışı gibi parçalar zamanında değiştirilerek bakım yapılmış ki bakım gördüğü yok. 17 yıldır bir kere bile yolda kalmamış ve ankaraya gitmiştik gelirken ben kullanmıştım. araç resmen 2006 model araçlarla dalga geçmemi sağladı (o zaman son modeller 2006'ydı). 170-180 km de süzülerek gittik resmen. bu arada geçtiklerimiz heralde manyak bunlar falan demiştir çünkü aracın arka tekerlekleri ön tekerleklerinin bastığı yere basmıyor. hafif çapraz  o zaman düştüğüm dehşet (bu ne kalite !!!) sonunda beni de toyota sahibi yaptı (ae101) ve inanılmaz memnunum.
[/quote]
Aslında övünülecek bir şey değil. Büyük ihtimalle muayeneden geçemeyecek durumdadır o araba. Ben böyle arabaların trafikte benimle aynı haklara sahip olmasından rahatsızlık duyuyorum. Dayanıklılık ayrı konu.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #18 : Nisan 01, 2007, 17:30:51 »
arkadaşlar ben 91 gl aldım yeni aslında d4d de var benim ma bunu ikiinci araba olrak aldım tüplü araç fakat bi ara bizden birisi sanırım eko yak kullanarak bir tassarruf sağlamıştı kim olduğunu hatırlamıyorum
b arada araç benim üç yıl önce kullanıp sattığım ve anısına tekrar satın aldığım fabrikasyon olarak duran tamamen orjinal duran bir araba performans tüpte 2. viteste rahat 100 ü görüyor birkez bastım müthiş yumuşak zevk veriyor mmt dizeli hanım kullanıyor zevkine geziyorum şu eko yakı kullanan dağhan heralde sendinbi ara resmini eklerim bordo çok hoş bir araba antalyadan selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E90] [J:6] [1987-1992]
« Yanıtla #19 : Nisan 01, 2007, 18:09:32 »
Ben eko moko o tarz hiç bir şeyi kullanmadım aracımda.Ne tüplü ne de başka bir sistemle de aracımı çalıştırmayı düşünmüyorum, hiç de düşünmedim.Kesin karıştırmış olmalısınız.