Gönderen Konu: Multi Mode Hakkında  (Okunma sayısı 7123 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« : Kasım 23, 2006, 23:54:17 »
Merhaba,

2007 terra sedan mmt d4d aracım bugun 1000km oldu. Araçtan şu ana kadar oldukça memnunum.

Asıl ilgimi çeken mmt oldu. Bence yüzyılın buluşu. Tam olarak benim ihtiyaçlarımı karşılayan bir şanzıman oldu.

1. Az yakıyor.   yaklaşık 500km yoğun trafik, 500km 120km/h  yolculuk sonrası 5.5L/100km ortalama tutturdum. Gerçekten sağlanan konforun yanında tüketim hiç bir şey.

2.Motor freni imkanı var. Her zaman fren balatalarıyla iyi geçinmişimdir. daha önceki araçlarım manuel di ve balataları 40-45bin öncesi değiştirmezdim (mini cooper, twingo)

3.Boşa almak tamamen legal. Servis ile de konuştum boşa almanın bir sakıncası yok, uzun yolda yokuş aşağı boşa alıyorum araç süzülüyor.

4.Manuel olarak kullanma şansı var. Yoğun trafikte yada keyfim isteyince nerdeyse manuel vites gibi kullanabiliyorum. Tabi 0.5-1sn arası zaman kaybı oluyor.

5- bahsedilen yokuşta kaydırma sorununu yaşamadım, manuel arabadan bile az kayıyor benim kullanma sitilim ile, çok dik yokuşta el freni kullanıyorum ama o tam otomatik araçlardada kaydırıyor zaten.

Bu 1000km lik maceramda bir iki ufak sorun la karşılaşmadım değil.

1- Balmumcu yokuşunda yoğun trafikte koku yaptığını hissettim. Ki araç hep M konumundaydı (yani 2. vitese hiç atmıyordu). Dur kalk dur kalk yuzunden sanırım balata ısındı. Yarım gaz vs yapmadım hiç zaten servis bu konuda uyarmıştı.

2-Bu sabah araç henüz ısınmamışken , E konumunda (e2) yokuş aşağıya ben gaza basmadan araç inerken istop etti. Sonra calıstırdım vites biraz saçmalayıp kendine geldi. Motor soğukken devir çok düştü heralde, çok da sorun değil, bakalım bir daha olucak mı.


MMT hakkında sizin  tecrubeleriniz/sorunlarınız neler acaba?  Öok uzun  60-70bin+ kullananlar var mı ? Baskı balata değişim ihtiyacı doğdu mu ?

Baskı balata ne kadar gider bilmiyorum, yarım debriyaj olmadığından çok gitmesi lazım, vitesi normal insandan cok degistirdigi icin az gidebilir .

Tekrar belirtmek istiyorum , bence şanzıman konusunda cidden süper bir buluş.

Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Toyota Club Türkiye

Multi Mode Hakkında
« : Kasım 23, 2006, 23:54:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2006, 10:11:44 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
çok dik yokuşta el freni kullanıyorum ama o tam otomatik araçlardada kaydırıyor zaten.
[/quote]
Hayır.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2006, 10:33:14 »
quote]çok dik yokuşta el freni kullanıyorum ama o tam otomatik araçlardada kaydırıyor zaten.


Hayır.[/quote]

Ben de daha önce kullandığım araçlarda buna rastlamamıştım, mmt aldığım gunun ertesinde arkadaşımın camry'sini paşabahçeden kavacık'a çıkartırken denemek için durdum, kalkışta gaza basmayınca geri kaydı.  Sanırım vitesten vitese yolun dikliğine göre değişiyor.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.bilgeadam.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2006, 13:53:58 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
quote]çok dik yokuşta el freni kullanıyorum ama o tam otomatik araçlardada kaydırıyor zaten.
Hayır.

Ben de daha önce kullandığım araçlarda buna rastlamamıştım, mmt aldığım gunun ertesinde arkadaşımın camry'sini paşabahçeden kavacık'a çıkartırken denemek için durdum, kalkışta gaza basmayınca geri kaydı.  Sanırım vitesten vitese yolun dikliğine göre değişiyor.
[/quote]

Hayatımda ilk kez otomatik bir araç kullanıyorum. Oda toyota
Yokuşta arkaya kayması diye birşey bugüne kadar sözkonusu bile olmadı.
El frenini çekerek kalktığımız hiç hatırlamıyorum.

Kaldıki çok dik yokuşlarda imdat diyince L ve 1 devreye giriyor...

Güzel bir buluş ....

selamlar...

Özgür
Bir Kere To-yo-ta Hep TO-YO-TA :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #4 : Kasım 25, 2006, 12:19:10 »
otomatik hakikaten çok zevkli.ama bizimkiler tam otomatik.bende MMt şanzımanı çok merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #5 : Kasım 25, 2006, 15:58:19 »
Ben de hep otomatik kullandım, o yüzden artık işin kolayına kaçmak gibi geliyor bana, sonraki arabamı düz vites istiyorum
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2006, 18:08:46 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
Ben de hep otomatik kullandım, o yüzden artık işin kolayına kaçmak gibi geliyor bana, sonraki arabamı düz vites istiyorum
[/quote]
Bu şeye benzedi. Elektrikli cam işin kolayına kaçmak gibi geliyor, bir dahakine manuel camlı araba istiyorum.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #7 : Kasım 25, 2006, 19:01:48 »
benden başka mmt kullanan pek yok sanırım forumda (
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #8 : Kasım 25, 2006, 19:01:59 »
valla Ferrari'lerde falan manuel cam var, heralde bir bildikleri vardır
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #9 : Kasım 30, 2006, 23:44:40 »
MMT vitesle şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadan kullanıyorum.
Bir kez yalnız dalgınlığıma geldi, araçla eğimli bir yolda dönerken araç durmadan (geri giderken) seri bir şekilde vites değiştirdim ileri attım. Allahtan bir şey olmadı.

Ben bazen aynı gün içinde hem mmt, hem düz, hem de tam otomatik vites kullanıyorum. Tam otomatik viteste dik yokuşlarda geri kaçırıyor, ancak yeni nesil araçlarda autohold özelliği varsa geri kaçmıyor.

Tam otomatik viteste de , mmt de , düz vites araca göre daha fazla servis bakımı istiyor, ancak yanlış kullanılan düz viteste problemlere yol açar, onu eklemek lazım.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #10 : Aralık 01, 2006, 13:27:53 »
Alıntı yapılan: alper kutluer
Ben bazen aynı gün içinde hem mmt, hem düz, hem de tam otomatik vites kullanıyorum. Tam otomatik viteste dik yokuşlarda geri kaçırıyor, ancak yeni nesil araçlarda autohold özelliği varsa geri kaçmıyor.
[/quote]Forumlarda kaydırma konusunun üzerinde neden çok duruluyor anlamış değilim. Normal otomatiklerde kaymayı engelleyici olmaz zaten. Ancak arazi araçlarında olur. Frene basmanız gerekmiyor ki araç kaysın. Gaza basarak da sabit tutabilirsiniz arabayı. Üç sistem içinde kalkışları en hassas ayarlayabileceğiniz sistem normal(hidrolik) otomatik.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #11 : Aralık 02, 2006, 23:12:21 »
arkadaşlar bu multi mode vites nasıl bir şey tam otomatik değilmi nasıl oluyo?
tiribtonik gibi bir şeymi ?
debriyaj yokmu?
özellikleri nedir.?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #12 : Aralık 03, 2006, 14:53:39 »
Multimode, daha önce de tartışıldı aslında, bildiğin debriyajlı sistemin bir servo ünitesi ile otomatikleştirilmesinden ibarettir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #13 : Aralık 04, 2006, 13:46:31 »
Alıntı yapılan: Mertol Kip
Klasik otomatiklerde tork konvertörü hiçbir zaman kavramayı tam olarak bırakmadığı için, çok aşırı dik yokuş olmadığı sürece kayma olmaz. Bunun arazi ile falan alakası yok.
[/quote]
Şimdi Land Cruiser'da geri kaçırmayı engelleyen sistem yok mu?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #14 : Aralık 04, 2006, 17:03:47 »
Yahu hidrolik otomatik şanzımanlı sıradan bir LC'de HillHolder yok mu şimdi?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #15 : Aralık 04, 2006, 18:46:06 »
arkadaşlar yeni kasa manuel pasat ta el freni yokmuş araba bayırda geri kaçmıyormuş stop edildiğinde araç kendini otomatik frenlemeye alıyormuş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #16 : Aralık 04, 2006, 22:32:25 »
Eeee kışın balatalar soğuktan disklere yapıştığında hangi teknoloji kurtaracak bu aracı?

Veya aracının içinde bayır aşağı dururken bir aracın kaydırarak sana geldiğini görüyorsun.Aracı çalıştırmaya vaktin yok.El frenini indirdin indirdin.İndiremedin adam sana bindirdi?

Tut ki aracın otobanda giderken motoru durdu.Frenleri kitleyecek mi?

Hızlı manevra yapman gerektiğinde el freniyle rahatça döneceğin yeri neden 2-3 defada yavaş yavaş manevra yaparak halledebilesin?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #17 : Aralık 05, 2006, 00:06:39 »
ALINTI
Eeee kışın balatalar soğuktan disklere yapıştığında hangi teknoloji kurtaracak bu aracı?

Veya aracının içinde bayır aşağı dururken bir aracın kaydırarak sana geldiğini görüyorsun.Aracı çalıştırmaya vaktin yok.El frenini indirdin indirdin.İndiremedin adam sana bindirdi?

Tut ki aracın otobanda giderken motoru durdu.Frenleri kitleyecek mi?

Hızlı manevra yapman gerektiğinde el freniyle rahatça döneceğin yeri neden 2-3 defada yavaş yavaş manevra yaparak halledebilesin?[/quote]

manuel passattaki hillholderdan bahsediyorsunuz sanırım ?
-9 senedir araba kullanıyorum daha hiç herhangi bir balatanın yapıştıgını gormedim duymadım. hani biraz yapıstı diyelim ufak bir gaz ile acılıyor zaten.
-kaydırarak bir arac ustunuze geliyorsa bence inip kacmanız en saglıklısı. o arada aracı boşa alsanız ne olacak.
-tabiki seyir halinde kitlenmez.
-"el freniyle rahatca donmek" sanırım trafik kurallarının dışına cıktık.


trafik kuralı demisken 190 gordum mmt d4d ile ilk defa, 4200devirde. acaip keyifli sanki evin salonunda oturuyorum.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #18 : Aralık 05, 2006, 00:16:48 »
arkadaşlar bence de yaa yok otomatik vites , otomatik el fireni hani toyotanın bir modeli var kendi kendini park ediyo hiç dokunmadan; Bırakalım bu işleri hadi sürücünün rahatlıgı diyolar da ben böyle şeylerde rahat olamıyom yönetim senden çıkıyo çünkü neden elektironik şey arızalanacagı tutar neme lazım elim ayağım tutuyo
heeeeeeeeeee otomatik cam ayna, dır vs. nebileyim böyle şeylere tamam okey im ama fazlasına da kaçmamak lazım tabi otomatik sanzuman alan arkadaşlara diyecek bir lafım yok ama bence tekneloji yide yerinde ve kendine rahat hisedecegin şekilde kulanman gerektiğini düşüniyorum ben rahat edemiyorum yada kendimi rahata alıştırmak istemiyom günde 90 100 km yol yapıyorum işimden dolayı ve hiç otomatik araba almayı düşünmedim dedemin toyoyayı otomatik almayı  düşündüydüm 73 yaşında idi rahat etsin diye ama 1 sene önce rahmetli oldu artık öyle bir düşüncemde kalmadı.KEşke hayatta olsaydıda...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Multi Mode Hakkında
« Yanıtla #19 : Aralık 05, 2006, 00:46:37 »
bu arada, bugun aracı kullanırken acaba yanlıslıkla geriye atsam nolur diye dusunuyordum hızlı giderken (bazen yokus asagı bos a atıyorum). yanlıslıkla boştan R ye attım 100 le giderken, sadece bip bip etti araç. geriye takmadı allahtan

Ben de katılıyorum elektronigin kontrolden cıkardıgını insan faktorunu ama Inegol'de otomaitk vites gerekmeyebilir, malesef İstanbul'da işler farklı.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy