Gönderen Konu: Performans Hava Filtreleri  (Okunma sayısı 7547 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Performans Hava Filtreleri
« : Ağustos 08, 2009, 10:09:21 »
Performans Hava Filtreleri

Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..

Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.
 

Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :) Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...   


Kaynak: Modifiyeci v2
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Toyota Club Türkiye

Performans Hava Filtreleri
« : Ağustos 08, 2009, 10:09:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2009, 10:16:00 »
arkadaşlar bunların motor gücüne katkısı ortalama %2 ile %3 arası bir rakamdır. gerçekten iyi bir malzeme (aracınız için doğru seçim) ve iyi bir işçilik (doğru yerleşim yeri ve bağlantılar ile) yaklaşık %5 gibi bir güç artışına sahip olabilirsiniz. bu yanlız başına performans hava filtrelerinin etkisidir. diğer gerekli eklentilerle birlikte (diğer modifiyelerle birlikte) sadece filtrenin etkiside artacaktır. yani başka modifiyelerle aracı donatırsanız filtrenin güce etkiside artacaktır.

bu açıklamayı daha öncede eklemiştim ancak bu yalnız başına bir konu olduğu için başka bir başlık altında eklemek daha iyi olacak diye bu başlığı açtım. umarım işinize yarar
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2009, 10:47:10 »
Teşekkürler bu bilgi için ama ae101 imize hangi filtre ve uygulama hakkındada bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini bizlere sunarlarsa daha bi dadından yenmez(filtrenin tam olarak nereye takılacağı vb.)
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2009, 12:44:51 »
  Serakn, bu konu Modifiye bölümünde detaylı olarak işlenmişti. Perfomans filtre uygulamalarından temizliklerine ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenlere kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2009, 14:31:41 »
Hakan abi,bu konu hakkında pekçok konu var ama benım tam olarak öğrenmek istediğim bizim corollolarda o hava fıltresının olduğu kutu varya diyelimki filtremizi aldık o kutu olayını nası halledecez sökecekmiyiz onu ve motora uzak olması içinde kutunu tam çıktığı noktayamı monte edeceğiz merak ettiğim konu o,umarım konu dağılmamıştır...
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2009, 15:04:27 »
Hakan abi,bu konu hakkında pekçok konu var ama benım tam olarak öğrenmek istediğim bizim corollolarda o hava fıltresının olduğu kutu varya diyelimki filtremizi aldık o kutu olayını nası halledecez sökecekmiyiz onu ve motora uzak olması içinde kutunu tam çıktığı noktayamı monte edeceğiz merak ettiğim konu o,umarım konu dağılmamıştır...

mümkün olduğunca motordan (özellikle egsoz manifoltundan) uzak bir yere koyabilirsin. önemli olan sıcak havadan uzak tutmak. filtreyide sökmen gerekir (çünkü yeni filtre ile birlikte hiç bir işlevi kalmayacak)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #6 : Kasım 22, 2009, 12:47:55 »
Mehmet abi  demişşin kutu içi performans kullanmayın sebebi nedir acaba?normal filitrelere göre daha mı fazla toz alır motora kutu içi performans filitreleri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #7 : Kasım 22, 2009, 16:57:44 »
Mehmet abi  demişşin kutu içi performans kullanmayın sebebi nedir acaba?normal filitrelere göre daha mı fazla toz alır motora kutu içi performans filitreleri

Ufuk kardeş, yukardaki yazı bana ait değil, alıntıdır :) Her neyse; durum toz alma nedeniyle değil, havanın kutu içersinde maruz kaldığı dirençle ilgili. Yapılan testler gösteriyor ki; kutu içi filitrelerde ne yaparsanız yapın havanın karşılaştığı direnç aynı, hatta filitreyi takmasanız bile aynı sonuçları alacaksınız. Bu da demek oluyor ki, kutu içi uygulama olursa performansa hiçbir katkısı yok. Yukarda belirtilmemiş ama yakıt yönünden ufak bir katkısı olabilir ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #8 : Kasım 22, 2009, 19:19:51 »
tamam teşekkür ederim mehmet abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ae101
    • www.muhammetaliyavuz.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2009, 10:28:17 »
peki arkadaslar performans hava filtreleri 1.3 corollaya olurmu sanayici arakadaslar olur diyorda sizin görüşlerinizide alıyım dedim araba 1.3 karbüratörlü olurmu acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2009, 19:44:28 »
peki arkadaslar performans hava filtreleri 1.3 corollaya olurmu sanayici arakadaslar olur diyorda sizin görüşlerinizide alıyım dedim araba 1.3 karbüratörlü olurmu acaba

Bunu sadece sesi için düşünüyorsan olur, ama amaç ses dışında birşeyse (yakıt tasarrufu, performans artışı) sadece masraf etmiş olursun, pek bir fayda göremezsin :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ae101
    • www.muhammetaliyavuz.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #11 : Kasım 25, 2009, 14:06:19 »
hımm ya kafam karıştı arkadaşlar kimi karbüratörlü 101 lere olur diyor kimi olmaz anlamadım bu konuya son noktayı koyacak denemiş biri yokmu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #12 : Kasım 25, 2009, 14:18:00 »
karbüratörlüye kesinlikle olmaz ;) kaldıki toyota motorlarının içi büyük olduğu için filtreye uygun bir yapısı var.tabi genelde cai yapmak daha mantıklı.nerede soguk orada tam performans
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ae101
    • www.muhammetaliyavuz.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #13 : Kasım 25, 2009, 14:51:53 »
ya saten amac performanstan cok ses alabılmek egzost sevmiyorumda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #14 : Kasım 25, 2009, 19:29:23 »
ya saten amac performanstan cok ses alabılmek egzost sevmiyorumda

egzozdan başka bir seçeneğiniz maalesef gözükmüyor.silencerli modelleri tercih ederseniz ses kontrolü sizde olur
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #15 : Mayıs 11, 2010, 23:05:36 »
1.3 karbüratörlü için http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-9106
ama henüz türkiyede satan yok.. k&n türkiye distribütörü birlas'a sordum, getirmiyorlar masraflı oluyor diye. amerikaya giden birine sipariş vermek lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #16 : Mayıs 12, 2010, 08:57:07 »
1.3 karbüratörlü için http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-9106
ama henüz türkiyede satan yok.. k&n türkiye distribütörü birlas'a sordum, getirmiyorlar masraflı oluyor diye. amerikaya giden birine sipariş vermek lazım


burdan alabilirsin kredi kartı ile

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K-N-Air-Filter-86-87-88-89-90-TOYOTA-Tercel-E-9106-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5192ab3e6eQQitemZ350353047150QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #17 : Mayıs 12, 2010, 11:17:44 »
Bilgi için teşekkürler .. kafamdaki bazı soru işaretleri gitmiş oldu =) az daha kutu içi alacaktım :D
Tabi o zaman yan yok, Hep düz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #18 : Mayıs 12, 2010, 12:55:25 »
Bilgi için teşekkürler .. kafamdaki bazı soru işaretleri gitmiş oldu =) az daha kutu içi alacaktım :D

Kutu içi almanın tek avantajı hava filitresine yapacağınız masrafı azaltmasıdır. Çünkü bakımlarını/temizliğini yaptıktan sonra yaklaşık 500.000 ile 1.000.000km arası ömür biçiliyor ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Hava Filtreleri
« Yanıtla #19 : Mayıs 12, 2010, 13:46:38 »
Kutu içi almanın tek avantajı hava filitresine yapacağınız masrafı azaltmasıdır. Çünkü bakımlarını/temizliğini yaptıktan sonra yaklaşık 500.000 ile 1.000.000km arası ömür biçiliyor ;)

açık hava filtreside aynı şekilde.simota'nın açıklamalarını okuyun.uygun bakım kullanımda 500.000km+ ömür biçiyor.filtre takılacaksa en mantıklısı açık tiptir.kutu için orj kutu içi filtreye göre bir miktar daha iyi hava alır doğrudur ama sonuçta kutu içinde olduğu için hava dirence uğruyor ve açığa göre daha yavaş akıyor.herşey mantık çerçevesinde ise mantığımızda havanın motorda daha iyi girmesini sağlamaksa en mantıklısı açık tip filtre takmaktır.
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota