Aslında Japon araçlara demeyelim de, yeni nesil Japon ve kimi başka araçlara kolay kolay Ecu müdahalesi yapılamıyor diyelim. Ancak kimi durumlarda ek ünite kullanılabiliyor.
Ayrıca Japon araçlarının motorları zaten genelde maksimum güce yakın üretecek şekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Yani mesela eski nesil bir TypeR 'a sadece Ecu ile müdahale çok anlamlı olmaz. İşin uzun ömür, ekonomi vs. boyutlarıda var. yoksa eski nesil Civiclerden 500Hp alanlar var. Ama bunlar özel durumlar ve çalışmalar.
Daha önce başka bir konuda da geçmişti; örneğin Bugatti Veyron genelde 1001Hp. olarak bilinir ancak gerçekte bu minimum gücüdür. Doğru şartlarda (hava, yakıt vs.) 1100Hp. nin üzerine çıkmaktadır hiç bir ekstra müdahale olmadan.
Diğer yandan sıfır araçların motorlarına gerek görüldüğü takdirde zaten servislerce Ecu güncellemesi yapılıyor şartlara göre. Eminim bunu daha iyi bilen vardır.