Anket

hangi marka hava  filtresi daha iyidir?

k&n
9 (30%)
yed
1 (3.3%)
simota
13 (43.3%)
jsv
2 (6.7%)
pipercross
5 (16.7%)

Toplam Oy Verenler: 30

Gönderen Konu: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)  (Okunma sayısı 7171 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #40 : Ağustos 08, 2009, 12:43:25 »
  Mehmet, söylediklerinin hepsine katılmakla beraber son paragrafta yazdıklarını da destekliyorum.
 Ayrıca aracın motor performansını arttırmak tek başına gerçekten çok tehlikeli olabilir de.

Toyota Club Türkiye

Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #40 : Ağustos 08, 2009, 12:43:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #41 : Ağustos 11, 2009, 14:24:00 »
Gerçekten bu ecu uygulması konusu nerden çıktı bu yüksek modifiye yapılacak araçlarda kullanılan bir uygulama.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #42 : Ağustos 11, 2009, 16:18:03 »
Gerçekten bu ecu uygulması konusu nerden çıktı bu yüksek modifiye yapılacak araçlarda kullanılan bir uygulama.

ECU uygulaması ile yüksek modifiyenin direk olarak ilgisi yoktur. aslında ECU tek başına modifiyenin her aşamasında bulunur. aslında araca takılan açık filte bile ECU ile bağlantılıtır. yani açık filtrenin sağladığı hava miktarı ECU standartı dışında ise ECU verilerde kaydırma yaparak dengeyi sağlar. ama bir de şöyle düşün bu yeni denge noktasında yapılan kaydırmalar ECU töleransı dışında ise? işte konu bu nedenle buraya kadar geldi. daha öncede sürekli yazdığım gibi modifiye bir bütündür ve çok dikkat edilmesi gereken bir konudur. bütünün işleyeşini bozmak aslında dengeyi bozmak demektir.

Ayrıca eğer gerçekten yetenekli bir usta olursa ECU (chip) modifiyesi tek başına en basit ve performans açısından en verimli uygulamalardan birisidir. hatta bazen hiçbir parça değişimi gerekmeden %15'lere yakın performans artışı sağlayabilir. ancak önceki mesajlarda hakan abi şu an itibariyle Türkiyede (japon arabaları için) bunu yapan yer olmadığını belirtmişti
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #43 : Ağustos 11, 2009, 16:34:32 »
Tr de yapan yok evet.Mesela bi air kit taktınız bunu debimetre ölçümleri aracın orjinal ecusunda değerlendirilip 3-5hp ek beygir katıyor fakat ben 3-5 değilde 15-20 -30 hp almak istiyorum diyorsanız o air kiti max seviyede kullanan bir ecu uygulması yapılır e bu sefer araçta olmayan fakat ecunun içinde olan bir donanım gerekecek burda dengesizlik başlicak onu tamamla bunu tamamla derken işin içinden çıkılmaz bir hal alacak bu yüzden modifiye çok karşık birşey ya tam yaparsınız alırsınız kucağınıza aracınızı fuller 400hp ile 1000hp arası tam bişi yapılır yada çok ufak dijitallik gerektirmeyen donanımlarla 3-5-10 hp arttırırsınız. en güzeli böyle ha yok turbo air kit şu bu yarım yamalak yapılırsa yine güç artar fakat tam verim alınamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: hava filtresi yardım edebilirmisiniz:)
« Yanıtla #44 : Ağustos 11, 2009, 17:22:31 »
  Aslında Japon araçlara demeyelim de, yeni nesil Japon ve kimi başka araçlara kolay kolay Ecu müdahalesi yapılamıyor diyelim. Ancak kimi durumlarda ek ünite kullanılabiliyor.
 Ayrıca Japon araçlarının motorları zaten genelde maksimum güce yakın üretecek şekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Yani mesela eski nesil bir TypeR 'a sadece Ecu ile müdahale çok anlamlı olmaz. İşin uzun ömür, ekonomi vs. boyutlarıda var. yoksa eski nesil Civiclerden 500Hp alanlar var. Ama bunlar özel durumlar ve çalışmalar.

 Daha önce başka bir konuda da geçmişti; örneğin Bugatti Veyron genelde 1001Hp. olarak bilinir ancak gerçekte bu minimum gücüdür. Doğru şartlarda (hava, yakıt vs.) 1100Hp. nin üzerine çıkmaktadır hiç bir ekstra müdahale olmadan.

 Diğer yandan sıfır araçların motorlarına gerek görüldüğü takdirde zaten servislerce Ecu güncellemesi yapılıyor şartlara göre. Eminim bunu daha iyi bilen vardır.