Gönderen Konu: Triger zinciri ve Triger kayışı  (Okunma sayısı 26565 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Triger zinciri ve Triger kayışı
« : Temmuz 20, 2009, 11:07:49 »
  Triger zincirini merak eden varsa görmeniz için geçen gün Dörtnal'da Sadık ustanın yaptığı bir motoru,hazır açıkken merak edenler için fotosunu çektim.Fotodaki motor 2002-2007 Corolla 1.6 SOL modeline ait

  Bu fotoda da triger kayışı var (98 Corolla 1.6 XEİ Special).60 bin bakımında 3.cü trigerinin değişiminden görüntü.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Triger zinciri ve Triger kayışı
« : Temmuz 20, 2009, 11:07:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #1 : Temmuz 20, 2009, 11:22:39 »
Efsane dişli buymuş demek :alkis:
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2009, 11:25:12 »
paylaşım için teşekkürler, kayışa şahit olmuştum zinciride şimdi gördük :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2009, 11:46:44 »
Bu da Land Cruiser 3B 3.4 dizel triger dişli sistemi. (Bu başka aracın ama sistem aynı)
Ehe ehe ehe moraliniz bozulsun biraz....
Dezavantjı: Gürültü
Avantajı: 1.500.000 km sorunsuz kullanım :))))))))))))

1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #4 : Temmuz 20, 2009, 11:57:22 »
   Umut abi Lego'dan mı alıntı bu dişliler...:)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #5 : Temmuz 20, 2009, 11:59:34 »
Paylaşım için teşekkürler Özcan Abi. Eski araçlarda da zincirdi diye biliyorum,(ör 78-79 vs Mercedesler) sonradan yedek parça satışı olsun diye kayışa çevirdi tüm markalar herhalde :D Yalnız anlamadığım nokta şu, 60 bindeki bir arabanın triger kayışı neden 3. defa değişsin :wacko: yan sanayi malzeme mi kullanmışlar hep?

Umut Abi sen de iyi hava basıyorsun bize he :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2009, 12:03:10 »
60bin'de 3. değişim... hmm... benimki 45binde, 18 yıl oldu ve daha değişmedi :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2009 Corolla Comfort 1.6 A/T - Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #7 : Temmuz 20, 2009, 12:52:36 »
hangi toyotalar zincirli hangileri kayışlı bilen varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #8 : Temmuz 20, 2009, 13:04:17 »
VVTI ve VVTLI olanlar zincirli.
Daha eski modeller kayisli olmasi lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #9 : Temmuz 20, 2009, 13:15:21 »
Zincirde de boşluk oluşup zamanlamayı bozabiliyor...En sağlıklı sistem malum belli:)))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #10 : Temmuz 20, 2009, 14:07:23 »
Bu da Land Cruiser 3B 3.4 dizel triger dişli sistemi. (Bu başka aracın ama sistem aynı)
Ehe ehe ehe moraliniz bozulsun biraz....
Dezavantjı: Gürültü
Avantajı: 1.500.000 km sorunsuz kullanım :))))))))))))



Bu çok iyiymiş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #11 : Temmuz 20, 2009, 15:08:42 »
Yalnız anlamadığım nokta şu, 60 bindeki bir arabanın triger kayışı neden 3. defa değişsin :wacko: yan sanayi malzeme mi kullanmışlar hep?
 Emre sahibi pimpirik biri.80-100 bin km yada az kullanılıyorsa 2-3 yılda bir yenilemek gerekiyor ya.İşte bu sebepten dolayı 3 kez değiştirilmiş.Arabanın kokusu bile değişmemiş 11 yılda.Direksiyonu,vitesi ve ön göğsündeki o matlık hala ilk günkü gibi duruyor.Satarsanız haberim olsun dedim.Bunu bir 10 yıl daha kullanırım dedi.98 XEİ Special,bordo renk..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #12 : Temmuz 20, 2009, 16:48:35 »
  Emre sahibi pimpirik biri.80-100 bin km yada az kullanılıyorsa 2-3 yılda bir yenilemek gerekiyor ya.İşte bu sebepten dolayı 3 kez değiştirilmiş.Arabanın kokusu bile değişmemiş 11 yılda.Direksiyonu,vitesi ve ön göğsündeki o matlık hala ilk günkü gibi duruyor.Satarsanız haberim olsun dedim.Bunu daha bir 10 yıl daha kullanırım dedi.98 XEİ Special,bordo renk..

:) O zaman satarsa benim de haberim olsun :D Helal olsun adama :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #13 : Temmuz 20, 2009, 18:22:38 »
Zincirde de boşluk oluşup zamanlamayı bozabiliyor...En sağlıklı sistem malum belli:)))))

Yüksek devirli sistemlerde neden kullanilmiyor acaba ;)
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #14 : Temmuz 20, 2009, 19:47:17 »
Yüksek devirli sistemlerde neden kullanilmiyor acaba ;)
Modifiye V8 Amerikanlarda kullanılıyor valla:))) Rahatlıkla 7000 RPM çeviriyor diye biliyorum..Ama malzeme farkı vardır muhakkak.
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #15 : Temmuz 20, 2009, 20:12:23 »
Modifiye V8 Amerikanlarda kullanılıyor valla:))) Rahatlıkla 7000 RPM çeviriyor diye biliyorum..Ama malzeme farkı vardır muhakkak.
   Umut abi senin amerikan ne oldu.Ne zaman biter onun restorasyon işleri...?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #16 : Temmuz 20, 2009, 20:43:08 »
   Umut abi senin amerikan ne oldu.Ne zaman biter onun restorasyon işleri...?
Var daha...Param ölçüsünde ilerliyor:))))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Mercedes CLA 180d AMG
    • Kendi Sitem
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #17 : Temmuz 24, 2009, 23:58:01 »
Alıntı
Zincirde de boşluk oluşup zamanlamayı bozabiliyor...En sağlıklı sistem malum belli:)))))

zincir zamanlama aparatı ile takılırsa hiçbir problem olmuyor bide alper triger kayışı ve gergi rulmanı olarak iki parça var ustalar bunları bazı arabalarda 60000 km bazılarında 90000km veya 5 yılda mutlaka değişmesi gerektiği soyleniyor kayış ve rulman ömrünü bitiriyormuş
www.envarencok.com
Lider dediğin...
ATATÜRK gibi OLmaLı......OLdu mu VATAN....ÖLdü mü EFSANE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #18 : Temmuz 25, 2009, 16:25:02 »
Ozcan ben hic bir yerde triger kayisinin zamana bagli olarak degistirilmesiyle ilgili bir sey gormedim. Toyota'nin tamir kataloglarinda sadece km.ye bagli degistirilmesi gerektigi yaziyor. O da sadece yolda kalmayi onleyici tedbir olarak.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 58
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #19 : Temmuz 28, 2009, 14:06:09 »
Triger kayışını biliyordumda ,triger zincirini geçen balataları değiştiren ustada 2005 taksi corollanın motorunu sökmüstü orda gördüm. Meraktan ne olduğunu sordum araba yürümüyormus dedi motor bitmis dedi. Bunlara kolay kolay birsey olmaz dedim oda araba lpgyle 500.000 devirmis normaldir dedi.İyiymiş valla 2005/500.000