Gönderen Konu: Triger zinciri ve Triger kayışı  (Okunma sayısı 26564 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #20 : Temmuz 28, 2009, 15:10:06 »
Benim emektar 120 binde değişmişti değiştiren usta daha giderdi bu dedi valla ben onun yalançısıyım
96 corolla xei

Toyota Club Türkiye

Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #20 : Temmuz 28, 2009, 15:10:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #21 : Temmuz 28, 2009, 16:52:54 »
2005 taksi corollanın motorunu sökmüstü orda gördüm. Meraktan ne olduğunu sordum araba yürümüyormus dedi motor bitmis dedi. Bunlara kolay kolay birsey olmaz dedim oda araba lpgyle 500.000 devirmis normaldir dedi.İyiymiş valla 2005/500.000
   Zincirini çektiğim motorda ticari bir Corolla'ya aitti.Tesadüf anca bu kadar olur.:)
Ozcan ben hic bir yerde triger kayisinin zamana bagli olarak degistirilmesiyle ilgili bir sey gormedim. Toyota'nin tamir kataloglarinda sadece km.ye bagli degistirilmesi gerektigi yaziyor. O da sadece yolda kalmayi onleyici tedbir olarak.
   Araştırır haber ederim Ahmet...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #22 : Temmuz 28, 2009, 18:44:12 »
Benim emektar 120 binde değişmişti değiştiren usta daha giderdi bu dedi valla ben onun yalançısıyım

201bin km.de benimki, bu kis degistirtecegim insallah.

Uzman gorusunu ben de bekliyorum Ozcan :)

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #23 : Temmuz 29, 2009, 01:22:35 »
Zincirde de boşluk oluşup zamanlamayı bozabiliyor...En sağlıklı sistem malum belli:)))))
Yeni çıkan zincirlerde olmuyor. Çift katlı mı ne diyorlar.. Mercedes, BMW, Saab ve Nissan bildiğim kadarıyla uzun süredir sadece zincir kullanıyor. Ömrünün motorun ömrü kadar olduğu söyleniyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #24 : Temmuz 29, 2009, 03:11:05 »
201bin km.de benimki, bu kis degistirtecegim insallah.
Uzman gorusunu ben de bekliyorum Ozcan :)
   Estağfurullah Ahmet.Bizzat uzmanına soracağım bu soruyu.Uzman kardeşimiz fırsat bulupta foruma girebilse cevapsız hiç bir soru kalmayacak ama....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Yeni Dörtnal Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #25 : Temmuz 30, 2009, 18:24:19 »
  Uzun bir aradan sonra hepinize merhaba arkadaşlar.Özcan abimin sorusu olmuştu.Ona istinaden cevap vereyim.Normalde triger kayışlarınını katalog değişim km'si 150bindi.Ama Corollanın birinde 110 bin km'de kayış kopunca Toyota bunu 100 bin km'ye çekti.Bu doğrultuda alınan yeni karar gereği 100 km yada 5 yıl içinde hangisi önce dolarsa Triger kayışının mutlaka değişmesi gerekiyor.
  Yüksek km'de olmasına rağmen hala değişmemiş Triger kayışları olabilir.Bu tamamen şansa bağlı bir durum.Müşterilerimize işin tam sağlıklı olması açısından mutlaka 100 bin km de kayışın değişmesini öneriyorum.Örnek vermek gerekirse 150 TL civarı bir masraftan kaçıp,kayış koptuktan sonra bu değerden daha fazla masraflarla karşı karşıya gelme ihtimali söz konusu olabiliyor.Bu nedenle kopmasını beklemeden erken değişim daha sağlıklıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #26 : Temmuz 30, 2009, 18:46:57 »
Cevabiniz icin tesekkurler Sadik Bey. Ozcan'a da soruyu ilettigi icin tesekkurler.

Toyota Corolla motorlarinda triger kayisinin kopmasi durumunda ne hasari olusuyor acaba? Bildigim kadariyla bu motorlarda kayis kopmasi durumunda motorda hicbir hasar olusmuyor, sadece yolda kaliyoruz...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #27 : Temmuz 30, 2009, 18:52:32 »
Modifiye V8 Amerikanlarda kullanılıyor valla:))) Rahatlıkla 7000 RPM çeviriyor diye biliyorum..Ama malzeme farkı vardır muhakkak.

Amerikanlat OHV.
OHC veya DOHC icin nasil olur disli sistem, ona bakmak lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Yeni Dörtnal Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #28 : Temmuz 30, 2009, 18:54:21 »
Cevabiniz icin tesekkurler Sadik Bey. Ozcan'a da soruyu ilettigi icin tesekkurler.

Toyota Corolla motorlarinda triger kayisinin kopmasi durumunda ne hasari olusuyor acaba? Bildigim kadariyla bu motorlarda kayis kopmasi durumunda motorda hicbir hasar olusmuyor, sadece yolda kaliyoruz...
  Teşekkürlük bir durum yok Ahmet bey.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.Karbüratörlü motorlarda sübapların (sibop) eğrilmesine neden oluyor ki işçiliğide zor bir hasar oluyor.enjektörlü motorlarda her ne kadar bu sorunlarla karşılaşmasakta yinede olmadık problemler ile karşı karşıya kalabiliyoruz.Hiç yoktan insanın huzuru bile kaçabiliyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #29 : Ağustos 04, 2009, 14:49:46 »
Bu sorunun cevabı tamamen motorun kendi mimarisi ile ilgili. Bazı motorlarda subaplar silindirin yolu üzerinde oluyor (interference engine). Bu verimlilik için tercih edilen bir mimari fakat trigger kayışının kopması durumunda silindir subaplara çarpıp onları eğiyor ve motor anında ex oluyor. Bazı motorlarda ise silindir subapların uzağından geçtiği için böyle bir şey olmuyor. (Non-Interference engine). O zaman tamiri kolay ve ucuz.
Corolla'nın motoru bildiğim kadarıyla bu ikinci tipten..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #30 : Ağustos 07, 2009, 08:35:55 »
toyotanın VVTi motorlarında valfin (sübab) yerlerşimi silindirin iç kısmına doğrudur. yani sübab açıkken silindirin içine doğru hareketlenir (önceki serilerden emin değilim). triger kayış ve zincirinin zarar görmesi ciddi masraflar gerektirir. bir çok üretici bu noktada 60 ile 80 bin arasında bir rakam öneriyor (eğer kayış varsa, zincinde değişim gerekmez daha uzun periyotlarla kontrol edilmesi yeterlidir.) bu tavsiye üzerinde konuşacak olursak, aracın tamamiyle şehir içi kullanıldığı varsayımı üzerine yapılır. çünkü yetkili bir servis size bir parça değişimi için rakam (km) verdiği zaman her ihtimali düşünmek zorundadır. bu nedenle o rakamları verirler. aslında aracını karma kullanan yada genelde şehirlerarası kullanan için bu mesafe daha fazla olabilir. (aslında eğer araç üreticileri yaparlarsa en güzeli çalışan devir saati ile çalışan sürenin bir kombinasyonu olan ortak bir veri bularak, bu gibi sorunlara kesim çözümler üretebilirler; yağ deşimi, triger kayışı değişimi, vs gibi noktalar bu değere göre değiştirilebilir. bazı iş maklineleri ve traktörlerde bu sistem vardır; neden arabalara da uygulanmasın?)


(Toyotanın D-VVTi motor çalışma prensibi) - sübabların yerleşiminde VVti ile D-VVTi aynı sisteme sahip)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #31 : Ağustos 07, 2009, 14:17:53 »
... aslında eğer araç üreticileri yaparlarsa en güzeli çalışan devir saati ile çalışan sürenin bir kombinasyonu olan ortak bir veri bularak, bu gibi sorunlara kesim çözümler üretebilirler; yağ deşimi, triger kayışı değişimi, vs gibi noktalar bu değere göre değiştirilebilir. bazı iş maklineleri ve traktörlerde bu sistem vardır; neden arabalara da uygulanmasın?)


Mehmet hocam, ben de hep bunu düşünmüşümdür aslında. Motora binen gerçek yükün hesap edilebileceği ve biz kullanıcıların da görebileceği bir fonksiyon bence çok faydalı olur.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #32 : Ağustos 07, 2009, 14:22:16 »
  Mehmet bey bir fotoğraf yada videomu eklediniz ve ben her zamanki göremiyorum.Sayfanız çok uzun duruyorda ondan..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #33 : Ağustos 07, 2009, 14:46:22 »
  Mehmet bey bir fotoğraf yada videomu eklediniz ve ben her zamanki göremiyorum.Sayfanız çok uzun duruyorda ondan..

Evet, Youtube videosu var :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #34 : Ağustos 07, 2009, 16:56:48 »
  Mehmet bey bir fotoğraf yada videomu eklediniz ve ben her zamanki göremiyorum.Sayfanız çok uzun duruyorda ondan..

özcan bey, sorunun nereden kaynaklandığını bilmiyorum ancak hakkı beyin belirttiği gibi bir youtube videosu var. ve hakkı bey görebildiğine göre sorun sanırım sizin bilyasayar ile ilgili olabilir

Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #35 : Ağustos 08, 2009, 11:30:18 »
özcan bey, sorunun nereden kaynaklandığını bilmiyorum ancak hakkı beyin belirttiği gibi bir youtube videosu var. ve hakkı bey görebildiğine göre sorun sanırım sizin bilyasayar ile ilgili olabilir
  Linki başında www olmadan ekleyebilirmisin acaba.Ancak öyle görebilirim.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #36 : Ağustos 08, 2009, 14:35:46 »
  Linki başında www olmadan ekleyebilirmisin acaba.Ancak öyle görebilirim.

özcan bey link aşağıda "http://www." kısmını parentez içinde yazdım. sanırım işinize yarayacaktır

(http://www.)   youtube.com/watch?v=zpERYiHR0NU
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2.0 GLİ 16V, ZAVOLİ PAN EVO...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Triger zinciri ve Triger kayışı
« Yanıtla #37 : Ağustos 09, 2009, 10:49:38 »
Dün 2004 Corollamı bakıma götürdüm. Usta arabanın triger kayışının olmadığını zincir bulunduğunu onun da yaklaşık 600,000 km gittiğini yine de kopma ihtimalinin olmadığını ancak gürültülü çalıştığından dolayı müşterinin isteğine göre değiştirdiklerini söyledi. Helal olsun Toyota ya masrafsız ve konforlu...
"Karanlıktan korkan çocukları çok kolay affedebiliriz, asıl trajedi yetişkinlerin aydınlıktan korkmasıdır" (EFLATUN)