Gönderen Konu: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz  (Okunma sayısı 40969 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« : Temmuz 19, 2009, 18:24:16 »
 Arkadaşlar daha önce bu konu ile ilgili bilgi varmı bilmiyorum ama arabamda ön kaliper pimlerinin değişmesi gerekiyormuş. Alt takımdan gelen tıkırtı şeklindeki ve şiddetli sesin nedeni buymuş. Bu pim nedir ne işe yarar? Yardımcı olabilirmisiniz? Birde aracım 57000 de bu km.de değişmesi normalmidir?

Toyota Club Türkiye

Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« : Temmuz 19, 2009, 18:24:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2009, 20:45:36 »
Çok tanıdık geliyor kesin bununla ilgili bir sorun yaşadım ama tam çıkaramadım. Galiba şu firen disklerinin üzerinde diski sıkıştıran malzemenin pimleri...
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2009, 20:58:00 »
fren kaliperi gücünü fren hidrolik yağından alıp fren balatalarına hükmeden fren diskinin 4/1 kaplayan mekanizmaya denir icindeki küçük piston balatayı diske dogru iteler ve araç yavaşlar
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2009, 21:01:21 »


kaliperi tutan pimler
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2009, 22:09:01 »
Bakın doğru bilmişim :)
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #5 : Temmuz 20, 2009, 08:50:41 »
Arkadaşlar daha önce bu konu ile ilgili bilgi varmı bilmiyorum ama arabamda ön kaliper pimlerinin değişmesi gerekiyormuş. Alt takımdan gelen tıkırtı şeklindeki ve şiddetli sesin nedeni buymuş. Bu pim nedir ne işe yarar? Yardımcı olabilirmisiniz? Birde aracım 57000 de bu km.de değişmesi normalmidir?

 Büyük ihtimalle tespit edilen arıza doğrudur. Benim önceki arabam Suzuki Swift'te de aynı olay başımdaydı. Pimlerin etrafına gresten et duvar yaptım 2 gün sonra gene başladı tıkır tıkır seslere. Özellikle parke taşlı yollarda İLLALLAH dedirtiyor adama.
 Yani demem o ki büyük ihtimalle yapılan tespit doğrudur ve tek çözüm kaliperleri değiştirmektir...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2009, 08:59:19 »
  Yakın zamanda fren balataları değişti mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #7 : Temmuz 20, 2009, 14:59:33 »
Yok ya balatalar daha değişmedi yakın zamanda değil daha aldığımdan beri hiç değiştirmedim. Fazla fren kullanmamaya özen gösteririm ama benim bulunduğum yerler parke olduğu için ve parkelerde iyi yapılmadığı için deli ediyor insanı:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #8 : Temmuz 20, 2009, 16:17:04 »
  Balatalar ile disk arasında çok boşluk var mı?
 Jantlar alaşım ve kapaklı mı. O kapakları yeterince iyi montelimi.
 Balataları biribirinden ve diskten ayıran yaylar özelliğini koruyor mu?
 Durumu tam bilmiyorum ancak ben ilk önce balatalardan şüphelenirdim ve onları iyi bir kontrol ederdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #9 : Temmuz 20, 2009, 17:41:39 »
oring yaptırmalısın yoksa 500 tl ye mal olur.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Toyotacı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #10 : Temmuz 20, 2009, 17:57:19 »
oring yaptırmalısın yoksa 500 tl ye mal olur.

oring ne oluor açıklarmısıız.ayni sorun endede var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #11 : Temmuz 20, 2009, 18:59:51 »
Ya cmtesi günü zaten servise götürdüm balatalarım yaklaşık 15000 km daha götürür dediler.70000 bakımında değiştiririz dediler. Jantlar çelik jant o yüzden jantlarda sorun yokmuş.Diskte fazla aşınma aşınma olmamış onu söylediler. hatta balatalar için götürmüştüm ama değiştirmediler ve sadece pimlerin değişmesi gerek dediler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #12 : Temmuz 21, 2009, 08:05:50 »
  O jantların kapakları var ise (alaşım jantın) onlarda gevşeyip ses yapabiliyor bazen.
 Fren balataları ve disklerden önce pimlerin sorun olması ilginç. Pimler bildiğim kadarı ile kolay kolay sorun çıkaran birşey değiller. Ama sorun tespit edildi ise değiştirmek en iyisi tabiki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #13 : Temmuz 21, 2009, 13:50:30 »
Valla benim de bu konuda pek bir bilgim yoktu ama ses artık çok canımı sıkmaya bailamıştı. o yüzden bakalım cmtesi  günü değişecek hbr veririm buradan artık:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #14 : Temmuz 22, 2009, 10:51:36 »
kaliper pimlerinin çevresine tornacı oyuk açıyor açılan oyuğa göre oring conta alıyorsun güzelce gresliyor usta tamamdır :)
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #15 : Temmuz 22, 2009, 15:15:06 »
Kaliper pimleri sert çelikten yapılır, dolayısıyla kolay aşınmaz. Muhtemelen pimlerin geçtiği delik aşınmıştır ki bunada yapacak bir şey yok yani kaliperin kendisi değişecektir. Buda oldukça maliyetlidir, işçilikten kar etmek için servisten fren kaliperini alıp dışarıda bir ustaya yaptırmanız daha mantıklı. Eğer aracınız garanti kapsamındaysa zaten garantiden yapılır, yapılması gerekir. Bu kadar kısa sürede pimlerin problem çıkarması çok ilginç.

O'ring birbirine geçen iki parça arasında sızdırmazlık sağlamak için değişik delik çaplarında olan halka şeklindeki sızdırmazlık elemanıdır. Servisin söylediği sesin kaynağıyla bir ilgisi yoktur.   

Kaliper pimini aşağıdaki resimde görebilirsiniz. Dışında siyah koruyucu lastik vardır.




Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #16 : Temmuz 22, 2009, 17:54:26 »
bulunduğum yerin yolları çok taşlı ve çukurlu ne kadar çukurdan kaçmaya çalışsamda mecburen düşülüyor.Acaba ondan mı olur? Ve aracım garantide garantiden değiştireceklerini söylediler. Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #17 : Temmuz 22, 2009, 18:04:42 »
Çukura düşmekle kaliper pimlerine hiç bir şey olmaz. Muhtemelen üretim hatası var, servis gerekeni yapacaktır.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #18 : Temmuz 23, 2009, 09:11:45 »
kaliper demişken aracımı yağ değişimi için servise götürdüğümde, araç liftte iken, arka sol lastik, arka sağ lastiğe göre çok daha sıkı bir biçimde çevirilebiliyordu (el ile) kaliperi diskten söküp tersine çalışan mengene gibi birşey ile piston kısmını geriye doğru itilerek bir miktar boşluk yapması sağlanıp, yine diske takılıp bırakıldı. bu işlemi usta beni ikna etmek için yaptı. bak abi frene bir defa basınca yine eskisi gibi bir sıkılık oluşacak dedi. bir defa frene basılıp bırakılınca aynı sıkılık oluştu. benim kafamı kurcalayan, niçin sol teker sağ tekere göre çok sıkı biçimde hareket ediyordu. yani piston fren diskine diğer lastikdekine göre fazla baskı yapıyordu. normal bu olay dediler her zamanki gibi tabi :(   ama normal olduğu fikrine pek aklım yatmadı. en kısa mesafedeki diğer servise gittiğimde bu olayın olmadığını gözlemledim. (200 km kadar sonra)

  bu durum sizce normal midir ? görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar. selamlar
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #19 : Temmuz 23, 2009, 09:23:25 »
Balata düzgün geriye gitmedigi icin orda basinc yapiyordur.
Yapmasi gereken aslinda fren sistemi temizleyicisi ve delik firca ile fren artiklarini kaliper üstünden temizlemekdir.
Balata tekrar harekete kavusunca sag sol arasinda fark olmami gerekir.

Halen varsa, sistemde bir problem var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante