Gönderen Konu: VW den TSI motor teknolojisi.  (Okunma sayısı 11067 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« : Kasım 02, 2006, 10:38:35 »
TSI – Direkt benzin enjeksiyonu ve çift şarjlı yükleme
Golf GTI’daki 2.0 FSI ile Volkswagen ilk egzoz turboşarjlı direkt benzin enjeksiyonlu motorunu tanıtmıştı. TSI teknolojisiyle Volkswagen şimdi ikinci kademeyi başlatıyor: Sonuç tüketimi düşük, gücü ve torku yüksek, yeni bir teknolojik ünite. Yeni 1.4 TSI – sadece adıyla değil – TDI teknolojisi ile paralellikler arz ediyor.


Volkswagen dünya çapında ilk ve tek üretici olarak sunduğu TSI teknolojisinin eşsiz özelliği, direkt benzin enjeksiyonu ile çift şarjlı yüklemenin kombinasyonudur. Seri olarak bağlı bir egzoz turboşarjı ile kombine edilmiş bir kompresör olan “Twincharger”, motor hacminin her bir litresinden ürettiği 90 kW veya 121 PS ile binek araçlarındaki seri üretim dört silindirli motorlar arasında bir tepe değeri sağlıyor.


240 Nm’lik azami tork daha 1750 d/d’den itibaren sağlanıyor ve 4500 d/d’ye kadar bu yüksek düzeyde kalıyor. Bu değer, yaklaşık 2.3 litrelik bir motor hacmine sahip atmosferik emişli bir motorun potansiyeline denk gelir. Ancak 1.4 TSI’nın tüketimi buna kıyasla yaklaşık %20 daha azdır.


TSI teknolojisi, 100 kilometrede 7,2 litre yakıt tüketimiyle (MVEG’ye göre kombine tüketim; kombine CO2 emisyonu: 173 gr/km) son derece tutumlu. TSI motorun 103 kW / 140 PS gücünde ve 220 Nm azami torka sahip ikinci bir varyasyonu da bulunuyor. Gelecekte Volkswagen TSI teknolojisini başka modellere de yaygınlaştırmayı planlamaktadır.


1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır.


2006 Corolla Sedan Terra 1.4 D-4D
15" CMS Scimitar

Toyota Club Türkiye

VW den TSI motor teknolojisi.
« : Kasım 02, 2006, 10:38:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2006, 11:27:28 »
1.4 170 bg, mükemmel bir sonuç. Tork değerinin yüksek olacağını ve turbo lag olmayacağınıda düşünürsek, tadından yenmez.

BMW.de yani 3.35 de benzer bir turbo sistemi kullanıyor, bildiğim kadarıyla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2006, 15:28:59 »
Yiğidi öldür, hakkını yeme  

1,4 170 bg, hakikaten süper bir değer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2006, 18:08:15 »
TSI ne ki...
DSG, FSI, Quattro, Multitronic, ASF gibi uzun bir liste var. Bunlar VW'nin genelde Audi bünyesinde yaptığı yenilikler. İtiraf edelim, konu teknik yenilik olduğunda Japonları geride bırakmaya başladı VW.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #4 : Kasım 02, 2006, 18:16:43 »
Evet, hepimiz arabalarımızı satıp bir VW alıyoruz. Sitenin adını da "Volkswagen Club Türkiye" olarak değiştiriyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2006, 18:57:32 »
Golf'ün tasarımı daha güzel olsaydı belki

Jetta da isimden kaybediyor zaten
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #6 : Kasım 03, 2006, 01:21:58 »
Motorun teknolojisi cok basarili.
VW ye alkis.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2006, 00:24:47 »
reklemlarıda başladı tv lerde.artık tsi li polo lar dolar piyasaya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2006, 08:35:36 »
Polo'ya koymayacaklarmış benim bildiğim kadarı ile. Golf ve Jetta'ya gelecek diye biliyorum.

Şu anda baktım, ve evet, sadece Golf ile Jetta'da var.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #9 : Kasım 04, 2006, 08:51:54 »
Güzel makineler, şimdiden gazcı gençlik arasında kouşulmaya başladılar, turbo olması ve kolay modlanması en büyük avantajı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #11 : Kasım 04, 2006, 18:34:26 »
arkadaşlar çok başarılı motor yapmışlar kendi adıma tebrik ederim 14 litre motorda 140 hp. ve 170 hp yakalamak öyle kolay değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #12 : Kasım 05, 2006, 11:45:31 »
arkadaşlar bu boost göstergesi ne işe yarıyo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #13 : Kasım 05, 2006, 14:37:54 »
Boost göstegesi ekonomik olarak kullanmak istediğinde işe yarar, ne kadar basınç o kadar benzin çünkü.

Arabanın 0-200 km videosu. CDM.a bir arkadaş koymuştu orada boost göstergesini görebilirsiniz.

target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xo1ph8j0AJM

1.4 motor ve ağır bir golf için iyi gidiyor. Bu motor Polo.da olsa daha iyi olur, Lupo gibi bir kasaya koysalar tadından yenmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #14 : Kasım 07, 2006, 16:03:29 »
Vidyoda 0-100 5.5sn görünüyor. ???
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #15 : Kasım 07, 2006, 16:57:19 »
yok ya, nerde 5.5? 9 saniye falan, fazla bile
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2006, 09:17:40 »
geçen hafta fuarda gördüm araçları sistem ve teknoloji iyi düşünülmüş ama motor mekaniği sorunları olan wv buradaki çıkabilecek sorunları nasıl halledecek.merak ediyorum?
daha kötüsü bu araçların çin de imal ediliyor olması gerçeğide var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #17 : Kasım 08, 2006, 09:51:20 »
Alıntı yapılan: Mehmet Çelenk
geçen hafta fuarda gördüm araçları sistem ve teknoloji iyi düşünülmüş ama motor mekaniği sorunları olan wv buradaki çıkabilecek sorunları nasıl halledecek.merak ediyorum?
daha kötüsü bu araçların çin de imal ediliyor olması gerçeğide var.
[/quote]
Burada konu edilen araç Almanya'nın ta böğründe imal ediliyor.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #18 : Kasım 08, 2006, 11:41:32 »
Acikcasi en azindan GOLF GT özel bir arac. Honda VTEC; Toyota VVTLI kullaniyor. Bunlara böyle yapmis.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
VW den TSI motor teknolojisi.
« Yanıtla #19 : Kasım 08, 2006, 19:25:11 »
Alıntı yapılan: Selim Tokgöz
Burada konu edilen araç Almanya'nın ta böğründe imal ediliyor.
[/quote]
ben vw grubunun diğer bir markası olan skoda da çalışan ve fuarda görevli olan birinden duydum.hatta seneye skoda da üretiminin bir kısmını çin e taşıyacakmış.
almanyada yapılan üretim belki kendi pazarı için olabilir kaldıkı yüksek maliyet sorunları ile boğuşan vw grup önümüzdeki 5 yıl için 3 büyüklerden biriyle evlenmek zorunda.