Gönderen Konu: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...  (Okunma sayısı 15962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #40 : Mayıs 29, 2016, 10:47:43 »
Proses ile de ilgili bir durum olabilir, bakmak lazim. Tuketici olarak cok makul bence soyledigin Aydin.
Bir de Yalin Uretim kulturu bazen yanlis anlasiliyor, o da ayri konu.
Bir örnek daha vermek gerekirse, aynı boya ölçüm cihazı ile ölçüm yapıyorum, Golf^te çıkan değer; 190 , Corolla^da çıkan değer;  110. 2 araçta 2015 model.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #40 : Mayıs 29, 2016, 10:47:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #41 : Mayıs 29, 2016, 11:28:54 »
110 mikron normal sınırlar içerisinde ama 190 mikron bana göre kabul edilebilir değer içerisinde değil. Boyanın altında macun var gibi

Vw Crafter'ı aldığım gün aracın bütün boya değerlerini kontrol ettiğimde 80 yada 90 mikron değer çıkmıştı karşıma. Otomobile göre daha ince boya vardı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #42 : Mayıs 29, 2016, 11:37:27 »
110 mikron normal sınırlar içerisinde ama 190 mikron bana göre kabul edilebilir değer içerisinde değil. Boyanın altında macun var gibi

Vw Crafter'ı aldığım gün aracın bütün boya değerlerini kontrol ettiğimde 80 yada 90 mikron değer çıkmıştı karşıma. Otomobile göre daha ince boya vardı
Abi 2 araçta sıfır.  Macun olsa değerler bölgesel değişirdi.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #43 : Mayıs 29, 2016, 15:58:45 »
Abi 2 araçta sıfır.  Macun olsa değerler bölgesel değişirdi
Ben benzetme yaptım Mehmet. Sıfır araç için 190 çok yüksek bir rakam bana göre
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #44 : Mayıs 29, 2016, 16:06:39 »
Bir örnek daha vermek gerekirse, aynı boya ölçüm cihazı ile ölçüm yapıyorum, Golf^te çıkan değer; 190 , Corolla^da çıkan değer;  110. 2 araçta 2015 model.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Iste bunlar somut sekilde uzerinde konusabilecegimiz bilgiler. Gercekten ilgincmis. Bu kalinligin bir kismi sertlik ile aciklanabilir sanirim. Tabi olcum standartlari, ayni cihaz, ayni bolgeler ve ayni kisi mi oldugu onemli. Kisaca Olcum Yeterliligi de onemli ama bilgi gercekten uzerinde durulmasi gereken bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #45 : Mayıs 29, 2016, 16:22:31 »
150 160 mikron üstü boyali değerlendiriyordu yanlis hatirlamiyorsam.Alman araclarinin boyasinin sert oldugu ve çizik almada zor oldugunu söylüyorlar zaten.Bayirlisi tam boy kaput korumayi düşün abi

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53000
  • Model Yılı: '16
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #46 : Mayıs 29, 2016, 17:22:55 »
Kaput filmi yaptırmak istiyorum.Aracı bir ay önce aldım servis 625 lira demişti, dışarıda ucuz olduğunu biliyordum araştırdığımda dışarıda 3M marka film +2 çamurluk (20 şer cm.) 350 tl.
ancak yapılmışını gördüm bayağı belli oluyor kalınlık var.Serviste takılanı gördüm çok ince idi nerde ise belli olmuyordu markası başka ancak 5 yıl garanti veriyor film+ 2 çamurluk (20 şer cm.) 550 ye indiler, serviste yaptırmak daha mantıklı geldi,adeta belli bile değil, taktıran arkadaşlardan fikir alabilirmiyim.
LİFE 1.33 COROLLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #47 : Mayıs 30, 2016, 01:36:11 »
Valla tuncay bey zaten mikron olarak kalın olanlari daha pahali.3m ise yapilacak malzeme oradan yaptirirdim.Onlarin şeffaf olanida var.Serviste ne yapacaklari belli değil.


LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #48 : Mayıs 30, 2016, 11:05:06 »
Abi 2 araçta sıfır.  Macun olsa değerler bölgesel değişirdi.
Bölgesel farklılıkları olan sıfır arabada gördüm Mehmet şimdi geldi aklıma. Ama öyle ciddi farklar değildi 20-30 mikron gibi
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #49 : Mayıs 30, 2016, 11:10:14 »
Arabayı aldığımda 2 sene önce Ziebarttan yaptırdığım tam boy kaput koruma 200 mikron kalınlığında idi.
Yani en kalın olanıydı.
Ancak bu yaz söktürücem artık.Rengi iyice sarıya döndü.Pasta Polish geçip eski rengine döndürürüz diyolar ama çok sıcak bakmıyorum.
Sonuçta ömür boyu kalacak şeyler değil.
Maksimum 3 sene diye biliyorum altındaki boyaya zarar vermeden sökülmesi için.

Kabaca bir hesap yapalım.
Aracı 12 yıl kullansak--> 3 senede bir söktürsen-->toplamda 4 kere kaput koruma filmi değişecek demektir--> filmin yam boy fiyatı kalın ve iyisi 600 tl desek--> 600 tl*4=2400 tl eder.

12 yıl sonunda araçta hiç kaput koruma yaptırmasaydık ne gibi fayda veya zarar olabilirdi sizce?
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #50 : Mayıs 30, 2016, 23:08:41 »
Arabayı aldığımda 2 sene önce Ziebarttan yaptırdığım tam boy kaput koruma 200 mikron kalınlığında idi.
Yani en kalın olanıydı.
Ancak bu yaz söktürücem artık.Rengi iyice sarıya döndü.Pasta Polish geçip eski rengine döndürürüz diyolar ama çok sıcak bakmıyorum.
Sonuçta ömür boyu kalacak şeyler değil.
Maksimum 3 sene diye biliyorum altındaki boyaya zarar vermeden sökülmesi için.

Kabaca bir hesap yapalım.
Aracı 12 yıl kullansak--> 3 senede bir söktürsen-->toplamda 4 kere kaput koruma filmi değişecek demektir--> filmin yam boy fiyatı kalın ve iyisi 600 tl desek--> 600 tl*4=2400 tl eder.

12 yıl sonunda araçta hiç kaput koruma yaptırmasaydık ne gibi fayda veya zarar olabilirdi sizce?

En fazla kaput boyanırdı ondada çok acayip zararlar alması lazım boyatmak için.

Değermi bilmiyorum otomobil sektörü çok garip bir sektör bazı şeyler anlamlımı anlamsızmı çözemedim henüz  :saygi:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #51 : Haziran 01, 2016, 08:53:48 »
Dün Ziebarta götürdüm arabayı.
Niyetim öndeki tam boy kaput koruma filmini söktürmekti aslında.
Gittim konuştum,bize bir fırsat verin sararmasını düzeltelim,sonra söktürmek isterseniz yine sökeriz dediler.
İkna oldum tamam dedim ve tüm işlem boyunca aracın başında durdum.
Araba bu arada 3 aya yakın bir süredir yıkatmıyorum zamanım olmadığından.

Kaportayı nemli bezle önce sildiler bir baktımki sol kısımda kocaman bir Reçine lekesi.
Eyvahh dedim içimden.
Sellülozik Tinerle sildiler ettiler ama resmen Folyo filmin üzerinde yanık gibi kocamam leke kaldı.
Ardından sararmayı düzeltmek için 10 dakika pasta polish yaptılar ve önemli ölçüde gitti sararması.
Reçine denk gelen alanada yoğun şekilde uğraştılar ama çıkartamadılar.
Eve döndüğümde gözüm devamlı orda kaldı.
Sonra aklıma bagajımda duran Saf İzopropil Alkol geldi.
Fiber bezin üzerine az bir miktar döküp reçineli alana uyguladım ve sonuç harikaydı.
En ufak bir leke kalmadı ve folyoyuda yakmadan,delmeden hallettim olayı.

İPA bagajınızda her daim bulunsun derim.Ancak kullanırken kullanım alanına göre sulandırmayı unutmayın.

Folyo sayesinde Kaportadaki boya Reçine yanığından korundu,işte bu tip durumlar için 160-200 mikron arası Filmler çok iyi iş görüyor gerçekten...
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #52 : Haziran 01, 2016, 09:07:58 »
Dün Ziebarta götürdüm arabayı.
Niyetim öndeki tam boy kaput koruma filmini söktürmekti aslında.
Gittim konuştum,bize bir fırsat verin sararmasını düzeltelim,sonra söktürmek isterseniz yine sökeriz dediler.
İkna oldum tamam dedim ve tüm işlem boyunca aracın başında durdum.
Araba bu arada 3 aya yakın bir süredir yıkatmıyorum zamanım olmadığından.

Kaportayı nemli bezle önce sildiler bir baktımki sol kısımda kocaman bir Reçine lekesi.
Eyvahh dedim içimden.
Sellülozik Tinerle sildiler ettiler ama resmen Folyo filmin üzerinde yanık gibi kocamam leke kaldı.
Ardından sararmayı düzeltmek için 10 dakika pasta polish yaptılar ve önemli ölçüde gitti sararması.
Reçine denk gelen alanada yoğun şekilde uğraştılar ama çıkartamadılar.
Eve döndüğümde gözüm devamlı orda kaldı.
Sonra bagajımda duran Saf İzopropil Alkol geldi.
Fiber bezin üzerine az bir miktar döküp reçineli alana uyguladım ve sonuç harikaydı.
En ufak bir leke kalmadı ve folyoyuda yakmadan,delmeden hallettim olayı.

İPA bagajınızda her daim bulunsun derim.Ancak kullanırken kullanım alanına göre sulandırmayı unutmayın.

Folyo sayesinde Kaportadaki boya Reçine yanığından korundu,işte bu tip durumlar için 160-200 mikron arası Filmler çok iyi iş görüyor gerçekten...
İyi de niye beni tırsıttın o zaman yav[emoji54]
Ben 1.5 alkol 1 su şekilde seyrettip  uyguladım sorun olmadı. Hatta serviste taş izleri için rötuş yaptırdığım vernik siz boyalara bile zarar vermedi. Plastik  aksama pek sürmedim zaten.
O zaman ipa aslında detaycıların da dediği gibi safta kullanılsa araç için zararlı değil. Yani aracın boya kısmında diyelim. 
Ama plastik kısımlarda özellikle araç içinde tehlikelidir burası net.
Beni tırsıttığın için senin özel karışımın formülünü özelden istiyorum [emoji23] [emoji23] [emoji23]


Bu arada tiner boya için daha çok aşındırıcı sen tiner den korkmayıp ipa dan kortuysan şaşırdım [emoji5] [emoji5]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #53 : Haziran 01, 2016, 10:05:21 »
Talat zaten İpa'yı benim kullandığım miktar şişe kapağının dörtte biri kadar çok küçük bir miktardı.

İpa'yı plastik aksamda kullanıldığında bir süre sonra matlaşma yapıyor.

Boya yüzeyinde ise benim görüşüm saf olarak büyük yüzeylerde kullanılmasını mantıklı bulmuyorum.
Bir leke veya başka bir boya üzerindeki artefakt için çok küçük veya saf miktarlarda kullan derim.

Eğer bagajda İPA olmasaydı bı sabah işyerinde 1:5 oranında Etil Alkol hazırlayıp sürmeyi düşünmüştüm.

Sellülozik Tiner dediğiniz şey KSİLEN+TOLUEN+ASETON ve METANOL'den oluşan bir karışımdır.İpa'ya göre tabiki daha çok yıpratıcı etkisi var.

Ancak Alkol dediğin şeyde emin ol çok saf veya masum birşey değil.

Ben halen Master yaptığım programda hafta sonları labarotuarda emin ol devamlı Alkol ve türevleri bazende Tiner ve Asit ile çalışmalar yapıyorum.
Çözücü güçlerini birebir gözlerimle test yaparak görüyorum.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #54 : Haziran 07, 2016, 00:59:49 »
Kaput filmi yaptırmak istiyorum.Aracı bir ay önce aldım servis 625 lira demişti, dışarıda ucuz olduğunu biliyordum araştırdığımda dışarıda 3M marka film +2 çamurluk (20 şer cm.) 350 tl.
ancak yapılmışını gördüm bayağı belli oluyor kalınlık var.Serviste takılanı gördüm çok ince idi nerde ise belli olmuyordu markası başka ancak 5 yıl garanti veriyor film+ 2 çamurluk (20 şer cm.) 550 ye indiler, serviste yaptırmak daha mantıklı geldi,adeta belli bile değil, taktıran arkadaşlardan fikir alabilirmiyim.

Amaç ön kaputu taş çarpmalarına karşı korumak ve uygulanan filmin çirkin durmaması, değil mi?

Bahsettiğiniz rakamlar bana çok geldi. Yerinizde olsam kaputu (ya da uygulamak istediğiniz herhangi bir alanı) şeffaf plasti-dip ile kaplardım. Bauhaus'ta satışa sunulmuş, 44 lira. Yeni aldım ve iki arabanın da kaputunu kaplayacağım.




Plasti-dip hakkındaki her şey şurada gösterilmiş;
https://www.youtube.com/watch?v=7J6rRj98A5s
2006 Toyota Yaris 1.0 MMT
2004 Subaru Impreza WRX STI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #55 : Haziran 07, 2016, 08:36:15 »
Amaç ön kaputu taş çarpmalarına karşı korumak ve uygulanan filmin çirkin durmaması, değil mi?

Bahsettiğiniz rakamlar bana çok geldi. Yerinizde olsam kaputu (ya da uygulamak istediğiniz herhangi bir alanı) şeffaf plasti-dip ile kaplardım. Bauhaus'ta satışa sunulmuş, 44 lira. Yeni aldım ve iki arabanın da kaputunu kaplayacağım.




Plasti-dip hakkındaki her şey şurada gösterilmiş;
https://www.youtube.com/watch?v=7J6rRj98A5s
Uygulama öncesi ve  sonrası resim ve yorumlarınızı bekliyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '11
  • 33 kere teşekkür etti
  • 81 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #56 : Haziran 07, 2016, 09:17:49 »
Talat zaten İpa'yı benim kullandığım miktar şişe kapağının dörtte biri kadar çok küçük bir miktardı.

İpa'yı plastik aksamda kullanıldığında bir süre sonra matlaşma yapıyor.

Boya yüzeyinde ise benim görüşüm saf olarak büyük yüzeylerde kullanılmasını mantıklı bulmuyorum.
Bir leke veya başka bir boya üzerindeki artefakt için çok küçük veya saf miktarlarda kullan derim.

Eğer bagajda İPA olmasaydı bı sabah işyerinde 1:5 oranında Etil Alkol hazırlayıp sürmeyi düşünmüştüm.

Sellülozik Tiner dediğiniz şey KSİLEN+TOLUEN+ASETON ve METANOL'den oluşan bir karışımdır.İpa'ya göre tabiki daha çok yıpratıcı etkisi var.

Ancak Alkol dediğin şeyde emin ol çok saf veya masum birşey değil.

Ben halen Master yaptığım programda hafta sonları labarotuarda emin ol devamlı Alkol ve türevleri bazende Tiner ve Asit ile çalışmalar yapıyorum.
Çözücü güçlerini birebir gözlerimle test yaparak görüyorum.

Bekir be benim araçda kaporta kısımlarında martı pisliğinden dolayı yer yer lekeler (YANMALAR) var. etil alkolla temizlesem çıkar mı veya etil alkol kaportaya zarar verir mi. 1/5 oranında mı inceltiyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Ön Kaputa çarpan küçük taşlar...
« Yanıtla #57 : Haziran 07, 2016, 10:52:04 »
Bekir be benim araçda kaporta kısımlarında martı pisliğinden dolayı yer yer lekeler (YANMALAR) var. etil alkolla temizlesem çıkar mı veya etil alkol kaportaya zarar verir mi. 1/5 oranında mı inceltiyim.

Mustafa bey pislik-kalintı-reçine gibi bir şeyi çıkarmak farklıdır bunlardan dolayı oluşan yanıkla uğraşmak farklıdır.
Sizin sorun galiba kuş pisliğindeki yüksek asitlik oranına bağlı oluşan boya yanığı.
detaycı arkadaşlar size daha iyi fikir verir ancak bunların çözümü İPA yada Etil Alkol değildir.Bu iki sıvıda en başta saydığım kalıntıları çıkarmak için iyi bir çzöümdür.
Dün akşam örneğin kendi aracımın tavanında kurumuş bir reçine artığı vardı.Pamuk parçasına çok az bir mikar İPA döküp hafifçe silmem ile reçine uçtu gitti leke filanda kalmadı.

Sanki sizin boya yanığında pasta polish ile bir miktar boya inceltilip üzerinden bir kat daha geçilirse bir ihtimal çözüm olabilir.
Reçine ve kuş pisliği gerçekten boyanın en büyük iki düşmanı...
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)