Gönderen Konu: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1  (Okunma sayısı 5291 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #20 : Haziran 22, 2009, 12:50:11 »
ben drift hakkında yazılıp çizilmesine, bir sürü saçma sapan yazı yazılmasına karşıyım..sonra önüne gelen el freniyle savaşıyor..önden çekişli arabayla drift olmaz!! biri ne olur bunu anlatsın, sadece bunu anlatan belgesel çekilsin, her kanalda prime time'da yayınlansın..driftin ne olduğu anlatılsın. ya istanbulda drift okulu vardı, orda bile oversteer öğretmişler :rofl:
Bende diyorum benim araçta niye olmuyor  :D
96 corolla xei

Toyota Club Türkiye

Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #20 : Haziran 22, 2009, 12:50:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #21 : Haziran 22, 2009, 13:14:14 »
birisi arabamı arkadan çekişli hale nasıl getireceğimi söylesin çabuk... :D
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #22 : Haziran 22, 2009, 13:32:35 »
drift  konusunda istenildiğinde bir yazı hazırlarım, model araçlarımla drift yapıyorum, gerçek ile arasındaki tek fark arkadan itişli değil 4 çeker olması, geriye kalan tüm setup ve drift kanunları aynı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #23 : Haziran 22, 2009, 13:51:08 »
Drift icin illa arkadan itis veya 4x4 gerekmez; önden cekerde de olabilir.
Ama arkadan itis ve 4x4 ile bunu kontrol etmek, yönlendirmek cok kolaydir.
Önden ceker arabada düzgün drift yapabilmek zordur ve tehlikelidir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #24 : Haziran 22, 2009, 13:58:43 »
murat abi önden çekişle nasıl drift yapılır ? elinde video, yazı vb bir şey var mı? driftin mantığı tamamen oversteer..önden çekişle arkayı bırakmak nasıl olcak? benim bildiğim ve deneyim yaptığım sadece viraj içinde aracın limit noktalarındayken ani hız değişikliği buna neden oluyor, mesela virajı ön lastikler patinaj çekerek dönerken gazdan ayığı birden çekince aracın arkası kaymaya başlıyor, kontra vererek bir süre yan gidilebiliyor ancak çok kısa bir süre bu da over steer oluyor..FWD araçla drift nasıl yapılır? sürekli el frenini çekip bırakarak falan mı ?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #25 : Haziran 22, 2009, 14:04:38 »
önden çekerli araçla yapılan drift hem tam anlamıyla drift sayılmaz hemde çok ama çok tehlikelidir, Türkay seninde dediğin gibi önden çeker ile drift yapmak için el freni kullanılıyor ancak uzun bir virajda drifti uzatmak nekadar mümkün ! arkadan itişli bir araç ile uzun vrajlarda tokatlama (devriyajı birkaç defa basıp bırakmak) denilen yöntemi kullanarak rahatlıkla viraj dönülebilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #26 : Haziran 22, 2009, 14:07:15 »
clutch kick..debriyaja basıp bırakarak anlık bir şekilde devri yükseltip arka lastikleri patinaja bırakmak, ondan sonra da kontra vererek uzun bir drift yapmak mümkün..ancak önden çekişlide canlandıramıyorum kafamda, el freni çekip ilk hareket verildikten sonra ne yapılcak nasıl uzatılcak o hareket, hatta gerektiğinde ters hareket nasıl verilecek (S viraj mantığı )
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #27 : Haziran 22, 2009, 16:06:41 »
murat abi önden çekişle nasıl drift yapılır ? elinde video, yazı vb bir şey var mı? driftin mantığı tamamen oversteer..önden çekişle arkayı bırakmak nasıl olcak? benim bildiğim ve deneyim yaptığım sadece viraj içinde aracın limit noktalarındayken ani hız değişikliği buna neden oluyor, mesela virajı ön lastikler patinaj çekerek dönerken gazdan ayığı birden çekince aracın arkası kaymaya başlıyor, kontra vererek bir süre yan gidilebiliyor ancak çok kısa bir süre bu da over steer oluyor..FWD araçla drift nasıl yapılır? sürekli el frenini çekip bırakarak falan mı ?

Dedigim gibi tam bir drift olmaz.
Ve tehlikelidir, cünkü bir basladiktan sonra kontrol edemezsiniz.

Gücü kullanmak yerine fazla hizlanip aracin yol tutusunun üstüne cikmak ile yapilabilir.
Scandinavian flick denilen bir hareket var. Bu hareket ile el freni birlesimi ile yapilabilir.
Ama dedigim gibi tam bir drift olmasi zor. Arkadan itisin avantaji kontrol edilebilir bir drift yapabilmesi.


http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #28 : Haziran 22, 2009, 16:30:03 »
toyota forumda sıca havalarla beraber kıpırdanmaya başladı :D drift konusu çok detaylı ancak konuya renk getirmek için farklı açıdan bakayım olaya ;)
sol ayak freninin tadına varırsanız başınıza iş alacak kadar bağımlısı olursunuz :D viraj içinde arkanızı yanınıza kontrollü bir şekilde alıp tatlı bir viraj almanın daha kaliteli bir yöntemi yoktur herhalde(önden çekerler için).birde aracınız turboluysa viraj çıkışınız ok gibi olur.malum turbonun karnını tok tutmuş olursunuz ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #29 : Haziran 22, 2009, 16:32:58 »
sulcus tendini musculi flexorus hallusis longi diye başliicam bende hee....

yahu ne çok öğrenmem gereken terim var.. uufff.....
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #30 : Haziran 22, 2009, 16:42:41 »
Ne güzel şeyler öğreniyoruz sol ayakla hiç fren yaptınız mı?  :D
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #31 : Haziran 22, 2009, 17:31:58 »
Sol ayakla fren yapmak çok berbat bir deneyim oldu benim için pedala hafifçe dokunayım dedim ayaklarım birbirine karıştı :D Çakıldı asfalta arabam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #32 : Haziran 22, 2009, 17:43:38 »
Sol ayakla fren yapmak çok berbat bir deneyim oldu benim için pedala hafifçe dokunayım dedim ayaklarım birbirine karıştı :D Çakıldı asfalta arabam

Ümit hocam, araba çalışmıyorken biraz ayak pratiği şart. Ben bu yöntemi dar yollarda U dönüşü yapmak için kullanıyorum. El freni ile dönmekten daha etkili oluyor :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #33 : Haziran 22, 2009, 17:47:35 »
kesinlikle trafikte yada dar alanlarda alışmaya çalışmayın.şuan sol ayağım sağ ayağıma çok yakın hassasiyette fren yapabiliyor ama çok çaba sarfettim :D kişisel merak diyebiliriz.viraj içinde gazdan ayağı çekmeden tatlı frenaj aracı mestediyor :D
unutmadan otomatik vitesli araçlarda çalışmakta öğrenmekte daha kolay oluyor.ciddi merakınız yoksa denemeyin sonuçları kimilerinde olumlu olmayabiliyor :S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #34 : Haziran 22, 2009, 17:52:16 »
Arkadaşlar nasıl bişey diye deneyim derken debriaja basar gibi bastım meğer sağ ayağım ne kadar da hasasmış sol ayağıma göre sonuçları çok kötü oluyordu benim için (not:otomatik vites hiç araba kullanmadım)

Şu unutulmamalıdır ki bir yarışçı özel etap içerisinde sadece ve sadece daha hızlı gitmeyi düşünür. Şehir trafiğinde ise sürücünün kendisinin ve çevre araçlardaki sürücülerin güvenlikleri en önemli unsurdur. Dolayısıyla burada anlatılanları şehir içi trafiğinde denemek yüzde 90 bir kaza ile sonuçlanacaktır. Trafik kazalarının şakası olmadığı açıktır.

Ayrıca fren lambalarının sürekli yanması arkadan gelen sürücüyü şaşırtabilir ve bir kazaya sebep olabilir veya lambanın önündeki pleksiglas stop camı da eriyebilir. (Bu çok önemli değil..:-))

Bunlara ek olarak fren balataları ve diskleri çok daha hızlı biçimde aşınacak, fren sistemi aşırı ısınacak, fren hidroliği kaynayarak frenlerin "şişmesine" sebep olacaktır. Yanı kısaca aracın servis ihtiyacı ve maliyeti büyüyecektir.

Ralli parkurlarında edindiğim şahsi tecrübelerime dayanarak söyleyebileceğim son şey eğer sol ayak fren esnasında sağ ve sol ayaklarınızın işlevlerini karıştırırsanız sonucun epeyce acıklı olabileceğidir. Bu nedenle iyice ustalaşmadan kullanılmaması yerinde olacaktır
ALINTI:http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/sol_ayak_fren.html
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #35 : Haziran 22, 2009, 18:00:39 »
ben sol ayak fren değil de sağ ayağın topuğuyla fren burnuyla da gaz vererek yapıyorum, sol ayak o kadar hassas değil çünkü :) onu geliştirmekten daha kolay geldi buna alışmak
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #36 : Haziran 22, 2009, 18:02:11 »
bu yazı çok meşhurdur:) okumuştum.işte herşey kurallara ve mantığa paralel gitmiyor :D

tabi sağ topuklada yapılabilir :) benim araba zaten otomatik sol ayağım boşta durmaktan sıkılmış haylazlık yapıyor :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #37 : Haziran 22, 2009, 18:05:20 »
hep otomatik araç kullandıysanız işiniz çok çok daha kolay, benim sol ayağım kütük gibi, hatta focus kullanıp corollaya oturunca iyice kütükleşmiş oluyor :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #38 : Haziran 22, 2009, 18:18:05 »
:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1
« Yanıtla #39 : Haziran 22, 2009, 22:59:45 »
yau arkadaşlar kim ne derse desin ben pazar sabağı ekmek almaya iniyorum fırına yarisle sonra ekmeği alıp u dönüşü yapmam gerek ama yol biraz dar direksiyonu kırıp kalkıyorum kalkar kalkmaz elfirenine bir asılıyorum geldiğim yöne tek şeritte süper dönüyor ve otomatik olması kolaylık yükleniyorum gaza toplayıp gidiyor ve ben bunu her pazar yapmaktan müthiş zevk alıyorum ;)
varmı benden hızlı u dönüşü yapacak kimse :D