Gönderen Konu: MultiMode Nedir?  (Okunma sayısı 40116 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
MultiMode Nedir?
« : Ekim 14, 2006, 18:40:22 »
Bu 2007 model corolla'ların dizellerinde MultiMode diye bir ayrıntı var ne oldugu hakkında bilgisi olanlar,beni aydınlatırlarsa sevinirim...

Toyota Club Türkiye

MultiMode Nedir?
« : Ekim 14, 2006, 18:40:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #1 : Ekim 14, 2006, 20:01:41 »
otomatik vites seçeneği eklenmiş olan model...
''Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir.''
                             

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #2 : Ekim 14, 2006, 21:12:34 »
AT'den farkı ise otomatikleştirilmiş düz şanzıman olması, yani tork konvertörü değilde bildiğin debriyaj kullanması.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #3 : Ekim 16, 2006, 01:21:56 »
Baba MM al keyfine bak. Uğraşma vitesle mitesle.

MM da hem otomatik hem de manuel kullanım olanağı var, otomatik şanzıman yok, vites geçişleri bir elektronik devre ile gerçekleştiriliyor. Ancak debriyaj olmadığından, kavrama noktası vs.dertlerle uğraşmıyorsun. Araç daima viteste oluyor. Tek dezavantajı, yokuş tırmanırken sık sık hız azaltıp, arttırman durumunda vites değişimlerinde yavaş kalabilmesi. Araçta manuele göre hiçbir performans kaaybı yok, zaten istersen manuel de kullanman mümkün.

Ayrıca spor sürüş için bir es modu var. Bu modda vites değişimleri daha hızlı ve devirler daha yüksek.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #4 : Ekim 21, 2006, 00:24:57 »
bazi araclarta bu triptonik vites olarakta geciodu ayni sey dimi
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #5 : Ekim 21, 2006, 09:32:23 »
Tiptronic demek istedin herhalde

Tiptronic Porsche tarafından bulunan bir şanzıman. VW tarafından kullanılıyor. Kullanım tarzı olarak Multimode ile aynı. Ancak farkı Tiptroniğin geleneksel tork konvertörlü otomatik vites olması, Multimode'un ise otomatikleştirilmiş düz vites kullanması.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #6 : Ekim 21, 2006, 12:16:46 »
triptonik tiptronik  gene ii hatirlaip okadarini yazmisim oda yetr
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2006, 14:26:49 »
Aman diyim test etmeden sakın almayın.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #8 : Ekim 22, 2006, 21:58:08 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
Tiptronic demek istedin herhalde

Tiptronic Porsche tarafından bulunan bir şanzıman. VW tarafından kullanılıyor. Kullanım tarzı olarak Multimode ile aynı. Ancak farkı Tiptroniğin geleneksel tork konvertörlü otomatik vites olması, Multimode'un ise otomatikleştirilmiş düz vites kullanması.
[/quote]

merhabalar , MM ve tiprtonik arasındaki farkı şu şekilde açıklayabilirim;
MM düz şanzıman üzerine konumlandırılmış otomatik şanzıman,Tiptronik ise otomatik şanzıman üzerine konumlandırılmış düz şanzıman,Görev olarak aynı görevi görüyorlar diyeilirz ama yapı olarak farklılar.MM in tek dezavantajı otomatik vites seçeneğindeyken  yoğun trafikte debryajın ısınması ve arasın ikaz sinyali vermesi çünkü araç hep viteste olduğu için debryj balatası çabuk ısınıyor zaten bu gibi tragiklerde düz vites seçeneğinde kullanılması tavsiye ediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #9 : Ekim 23, 2006, 09:13:07 »
iyi de, düz vites modunda da viteste olmuyor mu? yoksa boşa alınabiliyor mu?
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #10 : Ekim 23, 2006, 11:45:24 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
iyi de, düz vites modunda da viteste olmuyor mu? yoksa boşa alınabiliyor mu?
[/quote]
araçta debriyaj pedalı yok,debriyaj görevini gören bir debriyaj motoru var ama tabiiki bizim göremediğimiz bir yerde bu sistem.düz vites kullanımlarda bu debriyaj motoru görev yapıyor.düz vites modundayken araç durursa debriyaj motoru vitesi boşa alıyor ondan otomatik vitesteki debriyaj balatasının ısınması gibir bir durum ortaya çıkmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #11 : Ekim 24, 2006, 09:12:02 »
peki bunların yakıt sarfiyatı nedir hangisi avantajlıdır ve olası bakım gereksinimlerinde hangisinin bakımı kolaydır... ?
Always TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #12 : Ekim 24, 2006, 14:48:08 »
Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar klasik tork konvertörlülere göre yakıt tüketimi ve hız olarak avantajlı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #13 : Ekim 24, 2006, 15:25:44 »
mmt demek manuel sanzıman ama bazı motorlar sayesınde debrıyaj merkezı ve pedalı devre dısı bırakılmıstır.ve vıtes gecıslerını sekromenc sıstemı uzerınde bulunan motorlar yardımı ıle yapılır.kalkısı zayıftır.almanızı tavsıye etmem.bıkez sokuldukten sonra bır daha aynı randımanı almanız cok zor.allah sukur sokmuslugum vardır oyuzden dıyorum..saygılar

ZZE1123L.. 3ZZ-FE ENGINE A/T SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #14 : Ekim 25, 2006, 00:01:48 »
Alıntı yapılan: Mertol Kip
Değilüdur...

Tiptronikler bildiğimiz klasik otomatik vites kutusuna sahipler. Modern tüm otomatiklerde olduğu gibi onlarda elektronik olarak kontrol ediliyorlar. Ve aynı devre vites değişimlerini sizin manuel olarakta kontrol etmenize izin veriyor...

Yukarıdaki mesaj ile alakasız ama kişisel tercihim herzaman tiptronikten yana olur.. Öyle servo motorla kontrol edilen vites falan bozar beni...
[/quote]
 yani tiptronic şanzıman benim dediğim açıklamya uymuyor mu ?? "otomatik üzerine konumlandırılmış düz şanzıman"

[quote=metin kam]
mmt demek manuel sanzıman ama bazı motorlar sayesınde debrıyaj merkezı ve pedalı devre dısı bırakılmıstır.ve vıtes gecıslerını sekromenc sıstemı uzerınde bulunan motorlar yardımı ıle yapılır.kalkısı zayıftır.almanızı tavsıye etmem.bıkez sokuldukten sonra bır daha aynı randımanı almanız cok zor.allah sukur sokmuslugum vardır oyuzden dıyorum..saygılar
[/quote]
yakıt tasarrufu konusunda katılıyorum,çünkü toyota da MM şanzımanlarda düz vitesli araçlara oranla daha az yakıt tüketimi var.tabi kalkışlarda çok büyük bir performans bekleyip gazı köklemezseniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #15 : Ekim 25, 2006, 09:24:46 »
evet, tek farkı ayrı bir devre ile vites geçişlerini kendiniz kontrol edebiliyorsunuz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #16 : Ekim 25, 2006, 11:28:24 »
Burdan çıkardığım sonuç Aracın bakım kolaylığı ve az yakıt tüketimi ve konforu ve bir çoğumuz için kullanım zevki düşünülürse alınacak araç

Corolla 1.4 D-4D Sol HB olarak ortaya çıkıyor...
Always TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #17 : Ekim 26, 2006, 10:30:22 »
VW'nin DSG şanzımanını test ettim, beklediğim gibi, aşmış bir şanzıman. MM, Easytronic, ASM filan bunlar çer çöp kalıyor DSG'nin yanında. Gerçek acı. VW hepsine fark attı bu konuda. Bir de Fiat'ın Dualogic'ini test edeceğim, onunla ilgili de yazarım. Auto Motor und Sport övüyordu Dualogic'i. Gerçi dürüst değiller ama, denemek lazım.

Hidrolik(geleneksel) otomatiklere gelince Japon da Japon. VW geriden geliyor bu konuda. Ama konumuz bu değil.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #18 : Mart 08, 2007, 14:49:34 »
Merhaba,
MMt ile ilgili söylenen çok şey var tabiri caizse her kafadan bir ses çıkıyor 2 ay önce 1.8 verso MMT aldım 150Bin km de (cesatere bakın diyeceksiniz) ama Toyota bu  her neyse bende aldıktan sonra MMT sistemini araştırdım aynı bu forumdada arkadaşlardan yardım aldım ve 2 aylık kullanımım ve edindiğim bilgiler neticesinde MMT sistemi gerçekten çok gelişmiş bir şanzıman sistemi olmasına rağmen bizim trafik ve yol şartlarımza uygun olmadığdır  ama gene de kurallara ve kitapta söylendiği uygun şartlarda kullanılırsa hiç bir sorun yaratmıyor derim bu konuyla ilgili bir çok arkadaş fikir belirtmiş ama bazıları yanıltıcı doğru olan kullanım kitapçığı

Herkese keyifli sürüşler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
MultiMode Nedir?
« Yanıtla #19 : Mart 08, 2007, 16:06:59 »
mmt herşeyin ötesinde az yaktırıyor araca.  naparsam yapayım 5.5lt ortalamanın üstüne çıkamadım d4d ile .
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy