Gönderen Konu: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler  (Okunma sayısı 43876 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« : Haziran 04, 2009, 15:35:45 »
Arkadaşlar, bu konu başlığını açmamdaki neden; yaris otomobiller hakkındaki sorunlarımızı ve tecrübelerimizi bu başlık altında paylaşmak. Çünkü her otomobilin kronik arızaları olabileceği gibi, kullanım önerileri ve tecrübeler çok önemlidir.

Bizler yaşadıklarımızı anlattığımız sürece belki çözümler bulabilir veya yaris almak isteyen kişilere de ışık tutmuş olabiliriz.

Kendi otomobilimden bahsetmek istiyorum. Otomobilim 1.0 terra mmt 50.000 kmde. Multi mode ile ilgili yaşadığım bir kaç olayı yine sitede paylaşmıştım. Ama tekrar burada yazmak istiyorum.

Öncelikle araç motor soğukken çalıştırıp hareket ettiğimde 1'den 2. vitese normal hızında geçiyor. (15-20) km hızlarda. Sonra 40 km hıza çıkana dek 3. vitese atmıyor. Gaza nasıl basarsam basayım, 40km ye kadar 2. vitese atmıyor. 40km de 3. vitese atıyor ve 42-43 km lerde hemen 4. vitese atıyor ve sürmeye devam edersem bir daha böyle birşey yaşanmıyor. Normal kullanımda 30kmye geldiğinde 3.vitese hemen atıyor. Her sabah aynı şey olması sinirimi bozuyor.

Başka yaşadığım bir problem. yokuş aşağı inerken gerçekleşiyor. Araç E konumundayken yokuş aşağı iniyorum, aniden düzlüğe girdiğimde araç sanki boşta gibi oluyor. Vites 2. vites gösteriyor ama motorun hareketine hiçbir tepki vermiyor. Ya manuel'e alıp vites değiştiriyorum ya da fren yapıp 1.vitese girmesini sağlıyorum. Yoksa gaza basmak hiç bir işe yaramıyor. Aracı şubat aylarında aldım ve bu sorunu 3 kez yaşadım.

Sinirimi bozan 3. şey; mesela 60km hızla 5. viteste gidiyorum. Birden gaza yükleniyorum. Eğer ani yaparsam vites düşüyor hızlanmaya başlıyor. Ama biraz daha yavaş gazı artırırsam motor devri bir anda artıyor, ama arabada hızlanmada çok geç kalıyor, bağırıp duruyor. Bunun baskı balatasından olduğunu düşündüm. Siteden bir arkadaş el frenini çek ve gaz ver dedi. Yaptım ve aracın kıçı kalkıp oturuyordu. Belki baskı balata biraz eskidi ama tam emin değilim. Servis 10-20 bin sonra değiştirmen gerekibilir dedi.

Bu kadar sinirimi bozan şey sonrasında, aracın konforu, yol tutuşu, 1.0 motor olmasına rağmen şehir içi için yeterli gücü ve çok ekonomik oluşu beni tatmin ediyor. Görüyorum ki bütün sinir bozucu şeyler şanzumandan kaynaklanıyor. Ya da 1.0 motora mmt şanzıman uygun olmamış bilmiyorum. Ama yaris kullanan arkadaşlarımız varsa lütfen sizlerde yaşadıklarınızı ve tecrübelerinizi yazın. Mesela 1.3 motor mmt yaris sahibi varsa, onların da sürüş deneyimleri çok önemli. Motor farkından mmt nasıl davranıyor. Merak ediyorum.

Lütfen arkadaşlar Yaris'ler hakkında bildiklerimizi yazalım. Umarım birilerinin kafasındaki soru işaretlerine ışık tutmuş oluruz (ki bende de çok var)

Toyota Club Türkiye

Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« : Haziran 04, 2009, 15:35:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #1 : Haziran 04, 2009, 21:32:14 »
Ben kendi aracım ile ilgili izlenimlerimi yazayım. Aslında araç genel karakter açısından bir önceki kasa Corollalar ile hemen hemen aynı. Segment farkından kaynaklanan farklılıklar olsa da aracın olumlu ve olumsuz her türlü özelliği hemen hemen aynı diyebiliriz.

- Konforu çok iyi olmasa da yeterli. Aracın yolda tutunması için hafif sertleştirilmiş süspansiyon sistemi bozuk yollarda konforu biraz etkilese de bence gayet yeterli. Sert darbeler aracın alt şasesinde salınıma neden olsa da yeni kasada bu problemi halletmişler diye biliyorum.

- Yakıtta gerçekten çok cimri. Dikkatli kullanımda katalog değerlerinden bile daha iyisi yakalanabiliyor.

- Düşük devirde VVT-I motor karakteristiği gereği cansız olsa da, güç/ağırlık ve tork/ağırlık oranlarının çok iyi olması sayesinde çok iyi devirleniyor. Motoru oldukça canlı. Bazen 1.6 motorlu bir araç kullandığınızı bile düşünebiliyorsunuz. Çok iyi ayarlanmış vites oranları ve çok başarılı direksiyonu sayesinde kolay kolay hiç bir araçta bulamayacağınız harika bir sürüş keyfi veriyor. 0-100 hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştirebiliyor.

- Yalıtım konusunda pek başarılı değil. Motor sesi rölantide hiç duyulmazken 2000 devirden sonra hissedilmeye başlanıyor. Kalitesiz asfalttaki uğultu sesi de uzun yolculuklarda rahatsız edici olabiliyor. Şehir içinde müzik dinleyerek kullananlar için problem olmasa gerek.

- Yol tutuş konusunda fazla bir şey beklememek lazım. Önceki nesil Corolla ne kadar yol tutuyorsa bunlar da segmenti ölçüsünde o kadar tutuyor :) Aracın en iyi yanı kontra vererek çok kolay toparlanması.

- Frenleri oldukça başarılı.

- İçi boyutlarına göre şaşırtıcı derecede geniş. Tabi bu bagaj hacminden fedakarlık ederek sağlanmış olsa da, benim umrumda değil. Bagaj yetmezse arka koltuklar mevcut :) Nerdeyse 4 yıldır biniyorum, sadece 1 defa bagajım yetersiz kaldı. Ayda bir süt içmek için inek beslemek gibi bir niyetim olmadığı için şimdilik bana ve eşime fazlasıyla yetiyor :D

- Dayanıklılık ve sorunsuzluk konusunda daha ufak ve basit bir araç olduğu için Corolla'dan eksiği yok fazlası var diyebilirim. 39.000 km'deyim. Periyodik bakım harici hiç bir masrafım olmadı.

- Aracın plastik kalitesi ilk aldığımda bana biraz düşük gelmişti. Çok sert ve kolay çizilebilen bir yapısı var. Açıkcası bu plastikler Adana sıcağına fazla dayanmaz diyordum. Fakat açık otoparklarda 3 yaz geçirmesine rağmen hala ilk günkü kadar düzgün duruyor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2009, 09:52:23 »
aracınızın motor hacmi nedir acaba? düz vites mi yoksa mmt mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #3 : Haziran 05, 2009, 09:57:45 »
aracınızın motor hacmi nedir acaba? düz vites mi yoksa mmt mi?

Düz vites, 1.3 motor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2009, 15:04:10 »
Vites E de yokuş aşağı inerken vites boşa atmış gibi olur biran ama boşda değil vitesde tabi.
ayrıca servisde kalibrasyon yaptırmanızı tavsiye ederim.kalibrasyondan sonra çok daha az sarsıntı,daha seri kalkış ve daha iyi çalışan kalkış destek sistemi.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #5 : Haziran 05, 2009, 17:05:10 »
Düz vites, 1.3 motor.
sormamın nedeni 0-100 hızlanması dikkatimi çekti, 1.3 motorun bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum, öğrenmem çok iyi oldu. ayrıca vitesten hiç bahsetmeyince, düz vitesdir diye içimden söyledim. paylaşımlarınız için çok teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #6 : Haziran 05, 2009, 17:14:01 »
Vites E de yokuş aşağı inerken vites boşa atmış gibi olur biran ama boşda değil vitesde tabi.
ayrıca servisde kalibrasyon yaptırmanızı tavsiye ederim.kalibrasyondan sonra çok daha az sarsıntı,daha seri kalkış ve daha iyi çalışan kalkış destek sistemi.
vites biran boştaymış gibi olmuyor. yazdığım gibi araç düzlüğe çıkınca gaza basıyorum, vites 2de gösteriyor ama sadece motor bağırıyor, aynı boşta gibi. eğer müdahale etmezsem hep öyle kalıyor. müdahale olarak manuele atıp vites değiştirmem gerekiyor veya frene basıp 1. vitese düşmesi gerekiyor. gaza ne kadar basarsam basayım hiçbir işe yaramıyor.
bu sıkıntılarım yüzünden (sitede farklı bir konuda kalibrasyon diye bir işlem yapıldığını öğrenince), yetkili servise gittim, mmt vitesler konusunda eğitim almış usta ile sürüşe çıktık. kalibrasyon gerekmediğini söyledi. sadece baskı balatanın biraz yıprandığını söyledi. malesef derdime derman bulamadım. trabzon'da da başka bu vitesi bilen birini de bilmiyorum. özel servisin de bu vitesten haberi yok.
ama ben de dediğinize katılıyorum, çok iyi bilgi sahibi olmasam da kalibrasyon yapılması gerektiğini ben de düşünüyorum. ama servisteki ustayı ikna edemedim. ne yapim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #7 : Haziran 08, 2009, 08:52:59 »
evet arkadaşlar sitemizde hiç yaris yok mu. tecrübelerinizi paylaşın veya sorunlarınızı yazın. yarislerle ilgili herşeyi burada bulunabilsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #8 : Haziran 08, 2009, 12:53:05 »
Bende var 2001 Luna 1.3

Bendeki manuel vites mmt değil. Baskı balata yeni değiştirdim. 2. el aldığımız için 70000 e kadar serviste bakım görmüş daha sonra piyasada. Arabamda çok gürültü ve uğultu var. Buda bakımsızlıktan ve daha önceki sahibinin bayan olmasından dolayı kaynaklandığından diye düşünüyorum. Geçmişinde ufak bir kazası var önden tampon değişmiş ama hava yastığı açmamış.

Benim düşüncelerim alırken çok tereddüte düşmüştük gitmez bu diye :)

1.4 araçların büyük bir kısmından çok daha atak ve seri. Hız istiyorsanız üst devirleri seven bir araç. 2500-3000 devire kadar cansız kalıyor. Açık hava filtresiyle belki alt devirler biraz daha iyileştirilebilir ama çok bişey beklemek lazım.

Aracımın yaşından dolayı birazda kullanımdan dolayı yıpranmışlık var kaporta aksamında ama motor 90000 de olmasına rağmen hala çok diri ( Almamızdaki nedenlerden biride motor şase ve tavanda en ufak bi darbe olmamasıydı motora Samsun-Derindere tam not verdi)

Çok uğultu var lastiklerden olduğunu düşünüyorum.

Kabin içi emsallerine göre daha geniş ( Yeni modellerle karşılaştırmıyorum ama 2001 clio rxt ve poloya göre daha geniş)

Yakıttan gayet memnunum bilen biliyor zaten :)

Müzik ve ses sistemi çok kötü o yıllarda daha iyi yapılabilirmiş.

Arka camların manuel olması kötü ama o yıllarda sınıfında bir çoğu manueldi.

Klimanın opsiyonel olması ve aracımda olmaması çok kötü bile bile lades dedik :) Sonraki versiyonlarda standart donanım galiba.

Aracın içinde bir çok saklama gözü ve cep olması iyi ama plastik kalitesi çok düşük. Yeni kasada nasıl bilmiyorum.

Stepne yerini kapatmak için kullanılan plastik kapak çok tıngırtı sesi yapıyor.

Küçük boyutları şehir içinde avantaj sağlıyor. Uzun yolda rüzgara direnci özellilede yan dan rüzgar yerse sürüşü etkiliyor.

Başka aklıma gelen birşey yok şu anda. Dün yıkamadan çıkınca arka camların oynadığını farkettim hafta sonu bi servis görcez sanırım cama bastırınca parmak gircek kadar acılıyor cam filtresiyle arası. Bagaj kapağıda yine aynı şekilde çok gürültü alıyor.

Bu kadar şeye rağmen bana eğlenceli bir sürüş sağlıyor aracımdan memnunum. Belki seneye model yükseltirim damla göz kasa sol paket düşünüyorum.






Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #9 : Haziran 09, 2009, 00:55:25 »
Bende yeni kasa 2006 model 1.0 MMT var. Yaklaşık 1.5 ay önce 2. el olarak aldık. Aldığımızda 21700 km.deydi, şimdi 23000'e yaklaştı.

En çok az yakmasını sevdim. Aldığım gün depoyu fullemiştim ama daha sonra depoyu fulleyecek param hiç olamadı, hep 20 liralık benzin alıyorum.  :huh: Benzin göstergesinde en alta inince işaret yanıp sönmeye başlayınca kmyi sıfırlıyorum ve 20 liralık benzin aldıktan sonra tekrar yanıp sönene kadar kaç km gidecek ona bakıyorum, ortalama 80 ile 90km arası oluyor. Bu diğer araçlara göre çok düşük ama ben daha düşük olmasını bekliyordum, en azından 100km gidebilmeliyim diye düşünüyordum ama istanbulda şehir içi trafikte zor. Çoğunlukla sabahları saat10 gibi trafik fazla kalabalık değilken tem otoyolundan işe gidiyorum, yol akıcı oluyor, dur kalk falan olmuyor. Belki şehirdışında daha az yakar ama ilk aldığım haftasonu Tekirdağ'a gitmiştim, ortalama 130-140km hızla gittim, hızlı gittiğim için sanırım biraz fazla yaktı.
1.0 motor hiç de güçsüz kalmıyor. Arabada 5 kişi varken çok dik yokuşlu yollarda biraz zorlanıyor ama öyle durumlarda MMT vitesin yanındaki "Es" yazan tuşa basıyorum, daha yüksek devirde motor rahatlıyor, yine zorlanırsa manuele alıyorum. Zaten çok da fazla 5 kişi doluşmadığımız için sorun etmiyorum. Genel olarak performansından memnunum. Zaten hızlı gitmeyi sevmem, 120'yi geçince yeter bu kadar diyorum.

İçi çok ferah, dıştan küçük görünüyor ama içine binen şaşırıyor. Bagajı küçük ama fazla fazla yetiyor, yük ve eşya taşımıyoruz ya.  ::) Ayda yılda bir çok eşya olursa o zaman arka koltuklar da var nasıl olsa.

Yaris'in en çok gösterge panelini sevdim. Niye diğer arabalarda da böylesini akıl etmemişler dedim. Klasik, direksiyonun önündeki analog göstergeye göre daha rahat okunan ve daha çok bilgi veren bir gösterge olmuş. Direksiyonun önündeki ve ön paneldeki diğer gözler de çok kullanışlı.

Tek sorunum var o da silecek suyu deposunun altında bir yerde hortum çıktı sanırım, ya da depo delindi bilemiyorum, onu yaptırmak için servisi arayıp fiyat sordum, işçilik fiyatları çok yüksek geldi, daha da kötüsü, silecek suyu deposuna ulaşlamk için ön farı sökmek gerekiyor, işlem en az 4 saat sürer dediler, bu aralar o kadar vaktim de yok param da yok, şimdilik havalar yağışlı olmadığı için böyle idare ediyorum.

Arabanın muzik sistemi yeterli. Benim arabamda arka kapı içlerinde hoparlor yok ama ihtiyaç da duymadım. Sıkışık trafikte arabada yalnızken dışarıdan gürültü gelmesin diye yüksek sesle CD'den muzik dinliyorum ve ses kalitesi bana yeterli geliyor. Tek sorunum ses sisteminin aux girişi olmaması. MP3 player bağlamak istiyorum ama ilave giriş yaptırmak gerekecek diye erteliyorum. İdare etsin diye FM transmitterli basit bir mp3 player aldım, istanbulda FM bandında radyoda boş kanal bulmak sorun, bu yüzden ses çok kaliteli gelmiyor.

En büyük sorunum kuşlar. Ne zaman evin önünde bir kova suyla arabayı yıkayıp pırıl pırıl yapsam, sanki çatılardan bakıp beni bekliyorlarmış gibi birkaç saat içinde mutlaka kuş pisliyor arabanın üzerine.  >:(

Bu arabayı en az 5 yıl kullanırız diye planlıyorum. Daha sonra model yükseltiriz, imkan olursa sıfırını alırız ama yine Yaris alırız diye düşünüyorum.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #10 : Haziran 13, 2009, 11:11:21 »
mmt hakkın da yazdıklarımdan hiçbirini yaşamamışsınız sanırım. peki düz yolda giderken gaza yüklenince hemen vites küçültüyormu? benim aracımda çok ani basmam gerekiyor.
birde çok merak ettiğim bir konu var, sizin otomobilinizde 1.0 mmt olduğu için soruyorum, sabah motor soğukken vites geçişleri yaklaşık hangi kmlerde olduğuna hiç dikkat ettiniz mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #11 : Haziran 13, 2009, 11:41:46 »
mmt hakkın da yazdıklarımdan hiçbirini yaşamamışsınız sanırım. peki düz yolda giderken gaza yüklenince hemen vites küçültüyormu? benim aracımda çok ani basmam gerekiyor.
birde çok merak ettiğim bir konu var, sizin otomobilinizde 1.0 mmt olduğu için soruyorum, sabah motor soğukken vites geçişleri yaklaşık hangi kmlerde olduğuna hiç dikkat ettiniz mi?

MMT ilk başta tuhaf geldi ama alıştım.
Düz yolda ya da yokuş yukarı 5. vitesle 60-70km hızla giderken gaza sonuna kadar basarsam vitesi hemen 3'e indiriyor ve hızlanıyor. Eğer hız 80-90 gibiyse vitesi 3'e değil 4'e indiriyor.
Tek sorun dik yokuşlarda. Geçen hafta Çamlıca tepesine çıktık, oranın yokuşlarında Es tuşuna basılı şeklinde pek zorluk çıkarmadı, biraz yüksek devirde çalıştı tabi ama bu motorla ancak bu kadar olur. Arabada 5 kişiydik.
Çok çok dik yokuşlarda vitesi manuele alıyorum bazen ama unutsam da farketmiyor.

Motor soğuk ya da sıcakken farketmiyor, yaklaşık 20Km hızda ikinci vitese atıyor. Daha sonraki viteslere dikkat etmemiştim, ilk yola çıktığımda bakayım.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #12 : Haziran 14, 2009, 13:29:58 »
herkeze tekrar merhabalar,
2006 yeni kasa 1.3 yarisim var, yeni şöförüm tecrübem az ama müsadenizle benimde söyliyecek 2 kelamım var yaris hakkında.
Pozitif yönleri ; 1.si kendi arabamı ataklığı anlamında birçok arabayla kıyaslama fırsatım oldu, megane 2 1.4 ve 1.5 dizel kullandım kesinlikle her ikisindende daha seri hele 1.4 benzinli rezalet. Yaris gerçekten çok seri, bunun yanında hergün işyerime 10km yol gidip geliyorum yumuşak kullandığım söylenemez ve yakıt sarfiyatım 6.1 lt ve 5 ışık geçiyorum bu mesafede, yani şaşırtıcı derecede ekonomik. İçi yine şaşırtıcı derecede geniş bagajıda akıllı kullanılırsa bence az değil.Ses sistemi yeterli,mp3 çalması büyük artı.Kliması bence mükemmel derecede etkili.Çok kısa alanlarda dönebiliyor dönüüş çapına hayranım.

Negatif yönlerine gelince çok büyük rahatsızlık vermesede 2000 devirlerde vites değiştiririken debriyajı ne kaadar sakin bıraksanda bir sarsıntı yapıyor, 2500 devire kadar sabrederek bunu kendimce aştım böyle yapınca hiç anlaşılmıyor bile vites değişimi, bir diğer sıkıntım debriyajın çok altta kavraması ama arabam daha 20000 kmde yani balatanın yeni olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.Sonuncusuda 3000 devirden sonra motor sesi çok geliyor içeri.selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #13 : Haziran 14, 2009, 23:37:27 »
MMT ilk başta tuhaf geldi ama alıştım.
Düz yolda ya da yokuş yukarı 5. vitesle 60-70km hızla giderken gaza sonuna kadar basarsam vitesi hemen 3'e indiriyor ve hızlanıyor. Eğer hız 80-90 gibiyse vitesi 3'e değil 4'e indiriyor.
Tek sorun dik yokuşlarda. Geçen hafta Çamlıca tepesine çıktık, oranın yokuşlarında Es tuşuna basılı şeklinde pek zorluk çıkarmadı, biraz yüksek devirde çalıştı tabi ama bu motorla ancak bu kadar olur. Arabada 5 kişiydik.
Çok çok dik yokuşlarda vitesi manuele alıyorum bazen ama unutsam da farketmiyor.

Motor soğuk ya da sıcakken farketmiyor, yaklaşık 20Km hızda ikinci vitese atıyor. Daha sonraki viteslere dikkat etmemiştim, ilk yola çıktığımda bakayım.

Es tuşu işe yarıyor demek benim yaris te yok. 2005 model olduğundan heralde. sabah soğukken benim aracım 20 km'lerde 2. vitese atıyor ve 40'a kadar 3'e atmıyor. 42-43 olsun hemen 4'e atıyor. bunu servise anlatamadım. o nedenle kmleri sordum. bakabilirseniz çok sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #14 : Haziran 14, 2009, 23:40:59 »
herkeze tekrar merhabalar,
2006 yeni kasa 1.3 yarisim var, yeni şöförüm tecrübem az ama müsadenizle benimde söyliyecek 2 kelamım var yaris hakkında.
Pozitif yönleri ; 1.si kendi arabamı ataklığı anlamında birçok arabayla kıyaslama fırsatım oldu, megane 2 1.4 ve 1.5 dizel kullandım kesinlikle her ikisindende daha seri hele 1.4 benzinli rezalet. Yaris gerçekten çok seri, bunun yanında hergün işyerime 10km yol gidip geliyorum yumuşak kullandığım söylenemez ve yakıt sarfiyatım 6.1 lt ve 5 ışık geçiyorum bu mesafede, yani şaşırtıcı derecede ekonomik. İçi yine şaşırtıcı derecede geniş bagajıda akıllı kullanılırsa bence az değil.Ses sistemi yeterli,mp3 çalması büyük artı.Kliması bence mükemmel derecede etkili.Çok kısa alanlarda dönebiliyor dönüüş çapına hayranım.

Negatif yönlerine gelince çok büyük rahatsızlık vermesede 2000 devirlerde vites değiştiririken debriyajı ne kaadar sakin bıraksanda bir sarsıntı yapıyor, 2500 devire kadar sabrederek bunu kendimce aştım böyle yapınca hiç anlaşılmıyor bile vites değişimi, bir diğer sıkıntım debriyajın çok altta kavraması ama arabam daha 20000 kmde yani balatanın yeni olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.Sonuncusuda 3000 devirden sonra motor sesi çok geliyor içeri.selamlar
merhabalar, ben debriyaj kavramasının ayarının yapıldığını duymuştum. ama doğrumudur bilmiyorum. 3000 devirden sonra benim aracımda da çok geliyor. diğer yazdıklarınız da aydınlatıcı teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #15 : Haziran 15, 2009, 10:18:54 »
Es tuşu işe yarıyor demek benim yaris te yok. 2005 model olduğundan heralde. sabah soğukken benim aracım 20 km'lerde 2. vitese atıyor ve 40'a kadar 3'e atmıyor. 42-43 olsun hemen 4'e atıyor. bunu servise anlatamadım. o nedenle kmleri sordum. bakabilirseniz çok sevinirim.

Dün denedim, motor soğukken de sıcakken de aynı. 20km'de 2. vitese atıyor sonra 30km hızda 3'e atıyor, 40-45 arası da 4. vitese geçiyor.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #16 : Haziran 26, 2009, 00:02:55 »
uzundur foruma giremedim yeni okudum yazınızı kusura bakmayın. sizin vites değişimlerine göre benim aracımın mmt kısmında ya bir sorun var ya da kalibrasyon gerekiyor. burdaki servise bunu anlatamadım. başka bir ile gidersem orda da servise gidecem kesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #17 : Haziran 26, 2009, 00:54:30 »
yaris d4d mmt kullanıyorum.mmt vites geçişlerinde bazen kararsızlık göstersede genel anlamda başarılı.zaman ayırabilirsem detaylı tecrübelerimide anlatırım.
mmt ye sorunlu diyebilmemiz için easytronic hakkında fikir sahibi olmamız gerekiyor ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #18 : Ağustos 29, 2009, 21:52:24 »
selamlar...2009 1.33 sol um var..henüz 1700km deyim...bi aracı değerlendirmek için çok farklı araçları kulanmak lazım diye düşünüyordum.fakat aracımı aldığım ve artık alıştığımdan beri arkadaşlarımdan da gözlenmeyerek şunu söyleyebilirim ki iyiki almışım....
6 ileri vites 101 BG 8 havayastığı vs vs...çok iyi özellikler var.ileri dönük dşündüğümde değerini kaybetmeyen bir araç..
kullanıma gelince..silivri b.düzü arası 35 km ...gitgel yaptığımda yolda her hareketime çok iyi tepkiler veriyor..sollamya çıkınca kesinlikle utandırmaz derler ya öle...zaten çok gereksiz sollamalar yapacak biri değilim...belki şu meşhur 106 kullanıcıları kulansa daha iyisini yaparlar..ama gerek yok canımnı sokakta bulmadım..frenleme ile ilgili daha500 km dolmuşken bi kanyona yandan giriyordum fakat 70 ten aşağı 30 metre mıcırda bile harika bi kontrolü var ki ben daha yeni şöför sayılırım...
düşünen arkadaşlara şöyle derim eğer yaris almayacaksanız auris alın:=))))
yok o çok para ise bu da küçük auris:=)))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Sorunlar ve Tecrübeler
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2009, 22:42:13 »
selam bende 2004 1.0 MMT var. Aracı sıfır aldım. şu anda 84000 km'de. rutin bakımları dışında hiç masraf çıkarmadı. Hiç abartmıyorum bugüne kadar ne yolda kaldım, ne de arabadan bir tıkırtı geldi. Bunda bugüne kadar bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmamın da faydası olduğunu düşünüyorum. Arabayı aldıktan 4 ay sonra Foça tarafında doluya yakalandık. arabanın sac olan her yeri yumru yumru oldu. Değiştirilebilecek parçaların hemen hemen hepsi değiştirildi. Kapıların üzerindeki tavanla birleşen yerler çektirildi ve ne yazık ki tavanı kesilerek değiştirildi. Bunlar tamamen "kısmet" diyebileceğimiz bakımlar ama buna rağmen hem toyota servisinin işini ne kadar bilerek yaptığının bir kanıtı olarak hemde bu araçların gerçekten ne kadar sağlam olduklarının kanıtı olarak o gün bugündür arabada hiç bir izolasyon problemi ve montajdan kaynaklanan sorun yaşamadım.
hiç mi eksi si yok dersen, benim en çok rahatsız eden şey normal otomatik arabalarda var olan eğimli yollarda araç dururken kaydırmama durumu bu araçlarda olmaması. özellikle yokuşta beklerken kaymaması frene basılı tutuyorsun, aracı kaydırmadan kaldırmak için biraz fazla gaza bastığında bu sefer hemen 2. veya 3. vitese geçiyor, sonra araba yokuşda yığıldığı için vites düşürüyor bu sefer yine bağırmaya başlıyor. çözümü ne dersen alıyorsun tip-tronic'e kendin değiştiriyorsun vitesini. Ama ne gerek var yani. benim için çok büyük problem olmasada özellikle bayanlar bu tip bir kullanımda ciddi problemler yaşıyorlar.

Aracın vitesi değişimleri konusunda senin kadar hassas bir takip yapmadım ama benim dikkatimi çeken detay aracın sank bir an önce 5. vitese ulaşmak istermiş gibi hızlı hızlı vites yükseltiyor olması. bunun dışında bir sıkıntı yaşamadım...