Anket

Arabada Alman mı? Japon mu? yada başka ülke arabaları mı sizce daha iyi, kriterler sizin düşüncelerinizle sınırlı, fiyat, ömür,servis, 2.el ,motor, kaporta,garanti,vs.vs.vs.,

Alman
Japon
Fransız
Amerikan
Diğer (hangisi - Neden ??? )

Gönderen Konu: alman mı japon mu?  (Okunma sayısı 37871 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #40 : Haziran 04, 2009, 12:35:02 »
Murat, lutfen bir bak su videoya :http://www.youtube.com/watch?v=LAVOwcYRUds  On koltuk katlanip kenara cekiliyor, diz mesafesi on cama kadar uzuyor. Koltuklar degisik programlarda masaj yapiyor. Yolda yuzumuzu gozumuzu taniyor, 15 derece farkli bir acida bakiyorsak,, yola konsantre olmamissak uyariyor vs vs.
Hayran olunmayacak gibi degil. 5 Litrelik motor 100 km.de 9 kusur litre benzin yakiyor.
...
JD Power Associates raporlarina ben de guvenmiyorum. Parayi bastiran istedigi odulu aliyor buradan.2009 model Chevrolet Malibu'yu baslangic kalitesi diye uydurduklari bir dalda lider secip odullendirdiler. Guya bu araba en az sorun cikaran (ilk 90 gunde) arabaymis.

Ama Consumer Reports cok saygin, gercekten bagimsiz ve cok etkin bir tuketici orgutu. Ucretsiz ornek kabul etmiyor, reklam almiyor, raporlarinin ticari amacla kullanilmasi musaade etmiyor.
....

Arabalar kötü demiyorum. Gayet güzel arabalar. Hatta Amerika'da millet niye gidip Chevrolet vs alir anlamiyorum. Kalas gibiler. Her yil minimum 1 kere egitim icin geliyorum ve araba kiraliyorum. Arabalar rezil rüsva. Mustang kiraladim 2 kere. Araba kirmizi isikta dönerken bile agzi gözü yamuluyor. Arka aks sabit olunca, ufak bir cukur bile dengeyi bozuyor.

Amerika'da olsam bende Capon alirim, cünkü fiyati ucuz. Avrupa'da Japonlarin fiyati BMW, Mercedes ile ayni. O zaman almam.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #40 : Haziran 04, 2009, 12:35:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #41 : Haziran 04, 2009, 13:22:05 »
arkadaşlar enaz arıza yapan araçlar sıralamasını bi arkadaşımız paylaşmıştı bizimle. kim olduğunu hatırlayamadım da. o bilgiyi bidaha tazeleyebilen bi arkadaş olursa çok sevinirim. teşekkür ederim
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #42 : Haziran 04, 2009, 17:17:31 »
Benim görüşümü çeşitli konulara göre ayırıp özetledim:
Çarpma dayanıklılığı: Ağır kasalar sayesinde Almanlar ve genel olarak avrupalılar daha iyi. Fakat çelik barlar iyi mühendislik ve aktif önlemlerle Japonlar yeterli olan can güvenliğini sağlıyorlar genellikle. (Araba hurda olmuş.. cana gelen mala gelsin.. :) )
Paslanma dayanıklılığı: Her ikisi de çok iyi. Eskiden bu ciddi bir kriterdi.. Şimdi sorun olmaktan çıktı. Kat kat boya var hepsinde. Galvanizli olanlar tabi daha iyi.
Motor performansı: Avrupalılar düşük devirde daha iyi Japonlar yüksek devirde.. Zevk meselesi..
Süspansiyon (ride quality): Ağır kasalar nedeniyle (Almanlar başta olmak üzere) avrupalılar daha iyi. (Fakat Citroen bir numara.. o bir istisna.. Farklı teknoloji)
Yol Tutuş: Almanlar arkadan çekişli olduğu için Genel kural: Almanlar daha iyi.. Tabi 200SX var 4 çekerli aile arabası Subarular var :) ama istisnalar kaideyi bozmaz..
Motor Ömrü/Dayanıklılığı: Japonlar biraz daha iyi. Hiç eceliyle ölene rastlanmadığı için henüz kaç kilometre dayandığı bilinmeyen motorlar var (mış). Mesela http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine
Genel sorunsuzluk/İşletme masrafı: Japonlar daha iyi.
Yakıt ekonomisi: VW, Peugeot, Fiat gibi firmalar zaman zaman iyi çıkışlar yapsalar da genel kural.. Japonlar daha ekonomik. (Bu konuda kore firmaları bence yakın bir rakip olabilir. Genel kaliteyi arttırırlarsa)
Prestiş: Almanlar BMW ve Mercedes ile adeta ayrı bir sınıf yaratmış durumdalar. Audi dahi bunlarla henüz aynı kategoride görülmüyor (Bazı modelleri spesifikasyon olarak yakalamış olsa da) Opel'in bile değerini aşan bir prestişi var. Almanlar bu konuda iyiler.
İç döşeme/Tasarım: Genellikle Almanlar daha iyi. (ama maliyetle ilgili bir konu.. sonuşta döşemelik kumaşı üreten bir başkası)
Dış görünüş/Stil Güzellik: Çok yoruma açık bir konu. Almanlar daha mı iyi yoksa biz Almanlara benzeyene mi iyi diyoruz.. Standardı baştan o şekilde mi koyuyoruz biraz şüpheliyim. avrupa geneline bakınca Japonların biraz daha sağlamcı olduklarını ve yeterince yaratıcı davranmadıklarını söyleyebiliriz. Bu konuda dış pazarı daha iyi anlamaları lazım.
Selamlar
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #43 : Haziran 04, 2009, 22:55:57 »
Genelde katiliyorum.

Tek ride quality konusunda bence kasanin agirligindan cok yürüyen aksamin ayarina daha cok önem veriyorlar.
Ve daha pahali lastik, jant ve malzeme kullaniyorlar. Sonucta daha iyi bir sonuc ortaya cikiyor.

Yol tutusun ise arkadan itis faktöründen cok daha komplike süspansiyon sistemlerini de kullanmalarina bagliyorum. Focus'da multi link var mesela. Corolla'da maliyet hesabindan dolayi koymadiklarina eminim. Toyota bir arabadan ortalama 2000 dolar civarinda bir gelir elde ediyordu. Ford 100 dolar civarinda bir kar elde ederken, GM 50 dolar gibi bir zarar ediyordu. Araba basina kimsenin Toyota kadar cok para kazandigini sanmiyorum (normal sinif arabalarda; Rolls-Royce, Ferrari, Porsche vs. de cilgin paralar kazandiklarina eminim)
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #44 : Haziran 05, 2009, 12:14:55 »
Genelde katiliyorum.

Tek ride quality konusunda bence kasanin agirligindan cok yürüyen aksamin ayarina daha cok önem veriyorlar.
Ve daha pahali lastik, jant ve malzeme kullaniyorlar. Sonucta daha iyi bir sonuc ortaya cikiyor.

Yol tutusun ise arkadan itis faktöründen cok daha komplike süspansiyon sistemlerini de kullanmalarina bagliyorum. Focus'da multi link var mesela. Corolla'da maliyet hesabindan dolayi koymadiklarina eminim. Toyota bir arabadan ortalama 2000 dolar civarinda bir gelir elde ediyordu. Ford 100 dolar civarinda bir kar elde ederken, GM 50 dolar gibi bir zarar ediyordu. Araba basina kimsenin Toyota kadar cok para kazandigini sanmiyorum (normal sinif arabalarda; Rolls-Royce, Ferrari, Porsche vs. de cilgin paralar kazandiklarina eminim)
Söyledikleriniz doğru. Haklısınız. Daha açıklama yapmam gerekiyor hataya düşmemek için :).. Yol tutuş deyince bir virajlardaki yol tutuş var.. Bu tabi (en başta) lastikle, süspansiyonla, kasa rigiditesiyle ve dengeyle alakalı. Arkadan çekiş önden çekiş orada farketmez biri oversteer biri understeer (tabi bu ikisinin vehameti aynı değil.. sürücünün profesyönelliği de dahil bir sürü şeye göre yorum yapılabilir ama.. hiç girmeyelim) yaratır.
Neyse benim derdim o değildi.. üst sınıf Japonlar acaba BMW ve Merc. 'e göre nasıl diye düşünüyoruz ya.. Ve lüks bir arabanın en temel performansı kısa sürede hızlanma olduğuna göre..
Ben o yüzden ani hızlanma sırasındaki yol tutuştan bahsetmiştim.. Şimdi rakamlara bakacak olursak benim Corona aynı senenin BMW 3.20, 5.20 ve 5.25 den daha çabuk hızlanıyor. Şimdi ben buna güvenir gider bi 5.25 le yarışırsam (pistte tabi) ne olur.. Mahçup olurum.. :) Neden? Çok basit..
Bir araba tekerleklerindeki itiş ile ivmelenir ve bu yüzden gazı köklediğiniz zaman hızlanma sırasındaki kasanın eylemsizliği nedeniyle burnunu kaldırır ve arkaya doğru yaslanır. Kasanın ağırlığı arka tekerleklere biner.. Dönüyorlarsa ne ala.. o zaman bu yaslanma hareketi yol tutuşunu arttırır.. BMW fırlar gider.. Benim Corona ne yapar? Havaya kalkmış burnunun altında serbest kalan ön tekerlekleriyle asfaltı kazır. Ben bunu arzetmek istemiştim. :)
Ride quality meselesine gelince yine haklısınız zaten belirtmiştim Japon arabaları otoyol karakterine sahip. (Tabir caizse asfalt arabası) Yani önem vermiyorlar bu konuya her yer kaymak gibi asfalt orda.. Fakat ileriye dönük düşününce almanlarla aralarındaki eşitsizliğin temel nedeni olarak yine kasa ağırlığını görüyorum. Neticede ne kadar masraf yaparsanız yapın yaylar, mekanik rezistanslar, havalı ve hidrolik parçalar belli fizik yasalarına tabi. Kasa belli bir seviyeden daha hafifse ne kullanırsanız kullanın güvenlikten fedakarlık etmedikçe sürüş konforu elde edemezsiniz.. Düşünün o koca Nissan Maximalar, Honda Legend'lar bile, VW Bora ile aynı ağırlığa sahip.. (1400 kg civarı .. ~95 model için) Passat'la BMW 5 serisiyle, Mercedeslerle nasıl yarışsınlar?
Ama bir otobüs veya Chevrolet impala gibi bişeyle pahalı süspansiyona da ihtiyacınız yok. Gemi gibi gidersiniz. deniz tutması olmuyorsa sorun yok .. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #45 : Haziran 05, 2009, 12:32:35 »
Ben halen agirligin ikincil faktör oldugunu düsünüyorum.
Caterham, Lotus benzeri hafif üretilmis arabalarin düzgün yay, süspansiyon ile cok konforlu olabilecegine kuskum yok. Agir olan kütle daha gec hareket eder veya hareket etmesi icin daha fazla enerji gerekir. Onda hem fikiriz.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #46 : Haziran 05, 2009, 14:17:31 »
O  ooo :) Lotus olmaz ..
Caterhamı hiç duymadım. Lotus sert (neredeyse olmayan) süspansiyonu ve bunun sağladığı yol tutuş ile meşhurdur.(Ayrıca dengeli arabalar vs tabi..)  "Yolu hissetmek" de spor arabalarda  artı bir özellik gibi söylenir.. (Hiç katılmadığım bir değer yargısı)
Tüm spor arabalarda süspansiyon serttir ama Lotus aşırı bir örnek.. (İyi bir örnek olmadı bence) :)
Spor arabalar içinde Porshe'ler yumuşak süspansiyon ile bilinir (911 vb.) .. Hatta "gaza fazla basınca arkası yere değecek gibi oluyor" diye eleştirenler de vardır. Konforludur (tam spor araba değil aslında daha çok lüks araba karakterinde) fakat o da hafif değildir.. (911, 1400 kilo falan)
Hafif kasayla rahatlık olmaz mı tabi ki olur.. Citroen'in yolundan giderseniz olur.. Aktif süspansiyon..
Hepsinin varacağı yer orası..
Arıza çıkartıyor. Tamir masrafı fazla.. Ama ileride o sorunları çözerler
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #47 : Haziran 05, 2009, 14:26:40 »
alman mı japon mu sorusunun yanıtı kişinin o araçlarla test sürüşü yapmasıdır.
herkesin cüzdanı, sevdikleri, sevmedikleri, sürüş stili ve araçtan beklentileri farklı.
alman derseniz japonların, japon derseniz almanların nasıl bu kadar araç ürettiğini nasıl açıklayacaksınız...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #48 : Haziran 05, 2009, 14:54:02 »
Caterham eski Lotus Super 7.
Lotus örnegini verirken uygun süspansiyon ile dedim. Yoksa Lotus tabiki sert.
Ama öyle diger sporlar kadar asiri sert degil, cünkü zaten agirligi düsük. Ama cok kivrak.

...
Spor arabalar içinde Porshe'ler yumuşak süspansiyon ile bilinir (911 vb.) .. Hatta "gaza fazla basınca arkası yere değecek gibi oluyor" diye eleştirenler de vardır. Konforludur (tam spor araba değil aslında daha çok lüks araba karakterinde) fakat o da hafif değildir.. (911, 1400 kilo falan)
...

Yeni Porsche'ler icin bence bu gecerli degil.
Ben bir tane kullaniyorum ve süspansiyonu cogu araca göre sert ama tahta gibi degil.
Benim arabada aktif süspansiyon sistemi de var. Dügmeye basinca araba tahta gibi olur.
Cukurlardan falan gecerken ic organlari sarsiliyor insanlarin.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #49 : Haziran 05, 2009, 15:14:46 »
aktif süspansiyon Porsche'de olabilir belki lüks araba neticede Citroen'e lisansı ödeyip almıştır belki :) .. Ama "ayarlanabilir amortisör" 'den bahsetmiyorum karışıklık olmasın.. Onlar zaten basit şeyler ve sonradan da takılabiliyor. (???) Sizin Porsche'de hangisi var??

Benim bahsettiğim :
(Bu arada sizi kıskandım doğrusu.. :) Porsche ha.. vay canına..)

Lotus konusundaki cümlenizi yanlış anlamışım pardon .:) Tabi ki bacaklarını yanlara açmış (aks genişliği) alçak tavanlı bir spor arabaya çok yumuşak süspansiyon takarak da rahat bir araba elde ederiz.. Nasıl olsa devrilmez.. :) Fakat bu çok teorik oldu.. Güvenlik kaybını (virajlardaki yuvarlanma etkisi yani) arabanın basıklığı telafi eder ama işte onun da iç mekanı dar..
 
Yani bir yerden mutlaka fedakarlık etmek zorunda kalıyoruz.. Konu çok dağıldı.. Yaygın satılan arabaların çok dar veya alçak olma lüksü yok. Kasanın biçimi öyle olmazsa, ağırlığı az olursa ve süspansiyonu yumuşatırsanız bu sefer yol tutuş ve güvenlik ciddi olarak bozulur. Trade off ..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #50 : Haziran 05, 2009, 17:48:15 »
Porsche'deki aktif süspansiyon basit bir switch prensibi ile calisiyor.
Süspansiyonun icindeki bir kapak yagin dolanmasini azaltip artirarak sertlestirip, yumusatiyor.
2 mode var, normal ve spor. Normalde de olsa her an sertligi kontrol ediliyor. Gerekirse sertlestiriliyor. Ayni sekilde Sport icin de gecerli. Gerekli durumda yumusatiyor.

Citroen'deki hidropneumatik süspansiyon. Helezon ve amortisör yerine yag basinci ile gidiyor. Cok farkli bir prensip.

Gelin sizi gezdireyim. Yurtdisinda vergiler daha düsük oldugu icin fiyati uygun. Lease, kredi vs cok kolaylasiracak imkanlarda mevcut.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #51 : Haziran 05, 2009, 18:08:21 »
:)) Teşekkür ederim.. Çok naziksiniz..

Anladığım kadarıyla Porshe'deki sistem ayarlanabilir amortisörlerin bi çeşit bilgisayar tarafından yönetilmesi esasına dayanıyor.. Konfor/yol tutuş dengesini sürekli ayarlamayı sağlar fakat yine de aynı anda ikisini birden veremez.
Citroen'deki sistem motordan aldığı güçle yağ basıncı üreterek tekerlekteki karşı tepkinin bir kısmını motora yüklemesinin yanı sıra (yani yay fiziğinden kurtulmuş oluyor) bir tekerleğe gelen çarpmayı anında diğer tekerleklerdeki bir tepkiyle karşılayarak aracı yatay tutmak gibi bir özelliği var. Hiçbir markanın şimdiye kadar bu kadar karmaşık ve pahalı bir süspansiyonu bildiğim kadarıyla olmadı. Hidrolik teknolojiyle bunun olacağını da sanmıyorum. Çünkü bakımı çok zor ve pahalı. Ancak her tekerleğe bilgisayar kontrolü lineer bir elektrikli motor koyarlarsa ve sistemi elektronik olarak simule ederlerse ilerde belki yaygınlaşabilir. (hoş olur doğrusu: daha az hareketli parça.+ Modülerlik..)
Anlayacağınız gibi  (konuya dönecek olursak) benim favorim Alman kasa, Japon motor, Citroen süspansiyon. :) Montajı kim yapsın onu bilemiyorum ..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #52 : Haziran 05, 2009, 18:25:08 »
  Türkiye. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #53 : Haziran 05, 2009, 19:29:30 »
Söyledikleriniz doğru. Haklısınız. Daha açıklama yapmam gerekiyor hataya düşmemek için :).. Yol tutuş deyince bir virajlardaki yol tutuş var.. Bu tabi (en başta) lastikle, süspansiyonla, kasa rigiditesiyle ve dengeyle alakalı. Arkadan çekiş önden çekiş orada farketmez biri oversteer biri understeer (tabi bu ikisinin vehameti aynı değil.. sürücünün profesyönelliği de dahil bir sürü şeye göre yorum yapılabilir ama.. hiç girmeyelim) yaratır.
Neyse benim derdim o değildi.. üst sınıf Japonlar acaba BMW ve Merc. 'e göre nasıl diye düşünüyoruz ya.. Ve lüks bir arabanın en temel performansı kısa sürede hızlanma olduğuna göre..
Ben o yüzden ani hızlanma sırasındaki yol tutuştan bahsetmiştim.. Şimdi rakamlara bakacak olursak benim Corona aynı senenin BMW 3.20, 5.20 ve 5.25 den daha çabuk hızlanıyor. Şimdi ben buna güvenir gider bi 5.25 le yarışırsam (pistte tabi) ne olur.. Mahçup olurum.. :) Neden? Çok basit..
Bir araba tekerleklerindeki itiş ile ivmelenir ve bu yüzden gazı köklediğiniz zaman hızlanma sırasındaki kasanın eylemsizliği nedeniyle burnunu kaldırır ve arkaya doğru yaslanır. Kasanın ağırlığı arka tekerleklere biner.. Dönüyorlarsa ne ala.. o zaman bu yaslanma hareketi yol tutuşunu arttırır.. BMW fırlar gider.. Benim Corona ne yapar? Havaya kalkmış burnunun altında serbest kalan ön tekerlekleriyle asfaltı kazır. Ben bunu arzetmek istemiştim. :)
Ride quality meselesine gelince yine haklısınız zaten belirtmiştim Japon arabaları otoyol karakterine sahip. (Tabir caizse asfalt arabası) Yani önem vermiyorlar bu konuya her yer kaymak gibi asfalt orda.. Fakat ileriye dönük düşününce almanlarla aralarındaki eşitsizliğin temel nedeni olarak yine kasa ağırlığını görüyorum. Neticede ne kadar masraf yaparsanız yapın yaylar, mekanik rezistanslar, havalı ve hidrolik parçalar belli fizik yasalarına tabi. Kasa belli bir seviyeden daha hafifse ne kullanırsanız kullanın güvenlikten fedakarlık etmedikçe sürüş konforu elde edemezsiniz.. Düşünün o koca Nissan Maximalar, Honda Legend'lar bile, VW Bora ile aynı ağırlığa sahip.. (1400 kg civarı .. ~95 model için) Passat'la BMW 5 serisiyle, Mercedeslerle nasıl yarışsınlar?
Ama bir otobüs veya Chevrolet impala gibi bişeyle pahalı süspansiyona da ihtiyacınız yok. Gemi gibi gidersiniz. deniz tutması olmuyorsa sorun yok .. :)

Maxima ust sinif bir araba degil ki...BMW ile Mercedes ile karsilastirmak yanlis olur.
Japon arabasi deyince Lexus LS600 ile karsilastirabilirsiniz Mercedes'i, BMW'yu. Karsilastirin da, sonuclar Almanlar lehine olmayacak, ondan eminim. Simdi kalkip da Corolla ile Mercedes'i karsilastirmak aklimin ucundan bile gecmez, sinifi sinifiyla...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #54 : Haziran 06, 2009, 09:59:23 »
  Bence karşılaştırma kriterleri çok net belirlenip birbirinden ayrılmalı, bunlar o kadar kolay şeyler değil, bu şekilde sadece öznel yorumlardan ileri gidilemez bence. Elle tutulur bir sonuca ulaşılmak isteniyorsa bir çok değişik nokta belirlenip (onları belirlemek bile ayrı bir araştırmadır) sonra doğru bir araştırma ile veri toplayıp nihayetinde Model Kurmak gerekmektedir. En sonunda da bu model değerlendirilebilir. Bu durumda ortaya çıkan sonucun bilimsel bir anlamı olur bence. Öznel görüşlere ise saygım sonsuz fakat kimimizin beğenmediği bir aracın piyasada çok sayıda satmasını (gerek Avrupa, gerek Abd. pazarında) açıklamamızda gerekir, tabi o fikirlere saygıda.

 Bu arada artık 80 ler ve 90 lardaki gibi düşünmemek lazım bence, artık Japon araçlar ne kadar Japon ve kendine has, Almanlar ne kadar Alman iyice düşünmek lazım, hangileri kendi teknolojileri ile ilerlemekte (kendine has teknoloji her zaman iyidir de demiyorum ancak bununda bir anlamı olmalı) bunlarda tartışılır. Örneğin bazı Japon markaların Avrupa için ürettiği araçalrın tasarımından, mühendisliğine, parça üretimine kadar merkez üstü yine Avrupa. :) Ayrıca kimi markaların ABD pazarı için yeni markalar oluşturmalarıda olumlu ya da olumsuz olarak ortaya konup tartışılabilecek ayrı bir konudur bence. Keza Avrupa üretimi bir aracın Avrupa pazarı için üretilenle, dış pazarlar için üretilenler arasındaki farklarda (varsa) ortaya konmaya çalışılabilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #55 : Haziran 06, 2009, 23:19:43 »
Tabii haklisin Hakan, burada yaptigimiz kisisel goruslerimizi soylemek.
Bir arabanin nihai ustunlugu ikinci el satis fiyatlari (resale value) ile olculur bence. Ayni yila ait bir BMW 525i,  Toyota Camry'den birkac bin dolar daha ucuza satiliyorsa bunu ben tuketici tarafindan test edilmis bir gercegin ifadesi olarak anlarim...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #56 : Haziran 07, 2009, 14:53:10 »
 :) Bir dönem 2. el Pololar sıfırlardan daha pahalıya satılıyordu Türkiyede. :)
 Camry'de bence çok güzel araç fakat bizim komşuda 530d vardı ve gerçekten içi ve duruşu çok albenili bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #57 : Haziran 07, 2009, 15:55:49 »
2.el pazarı her ülkeye göre değişiyor. Bir ölçü olarak ama mutlak olarak 2.ele göre değerlendirmem.
Türkiye'de vergiler önem taşırken, Amerika'da tamir fiyatları öne çıkıyor.
Camry'nın Avrupa'da bir 525i den daha pahalı olacağını sanmıyorum. Her ülkenin şartları farklı.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #58 : Haziran 07, 2009, 23:33:27 »
Maxima ust sinif bir araba degil ki...BMW ile Mercedes ile karsilastirmak yanlis olur.
Japon arabasi deyince Lexus LS600 ile karsilastirabilirsiniz Mercedes'i, BMW'yu. Karsilastirin da, sonuclar Almanlar lehine olmayacak, ondan eminim. Simdi kalkip da Corolla ile Mercedes'i karsilastirmak aklimin ucundan bile gecmez, sinifi sinifiyla...
Maxima kasası dedim ağız alışkanlığı.. Infiniti ile aynı kasa. Aslında farklı isimlerle farklı yerlerde piyasaya sürülmüş. Türkiye'deki 3000 motorlu infinitinin Amerika'da ismi  maksima. Ayrıca camry'den daha iyi arabadır onu da söyleyeyim. Japon üretimi olup da eni fazla olan bütün arabalar lüks olarak görülmeli bence. Çünkü Japonyada vergiler arabanın enine göre veriliyormuş (genelde o yüzden Japon arabaları ince uzundur) Ender bir şekilde aracın enli olması "Patron arabası" olduğunu gösteriyor. Lexus biraz istisnai bir marka.. Diğer Japonlara göre ağır. Sürüş komforu konusunda sorunlu olduğunu da sanmıyorum. Dolayısıyla sürüş komforu ile ağırlık arasında bağlantı olduğu yönündeki iddiam açısından bir sorun oluşturmuyor. (konu oradan açılmıştı çünkü)
Diğer yandan genel olarak Alman arabalarının Japonlardan ağır olduğunu kabul etmeyecek kimse olacağını sanmıyorum.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #59 : Haziran 07, 2009, 23:39:52 »
Yani Japon üreticiler daha ucuz maliyet ile aynı kaliteyi yakalıyorlar, açıkçası BMW Mercedes in tavi ki kalitesi hakkında negatif birşey söylenmez ama ben Audi ile Toyota arasında sağlamlık farkı göremiyorum, tersine Toyota Türkiye piyasa şartlarında fiyatı ile her açıdan daha uygun marka, aynı sağlamlığı almanlar yaptığında maliyet hemen hemen ikiye katlanıyor, zaten audi şu an dünya otomotiv piyasasını sağa sola çeşitli reklamlar vererek ele geçirmeye çalışıyor ama pek amacına ulaşamayacak gibi, son zamanlarda vizyona giren hangi filmi izlesem hep audi markaları kullanılıyor setlerde..